vaken

Vakencorner

Botten   Föregående ämne   Nästa Ämne  Registrera dig för att posta

« 1 (2) 3 »

Re: Cannabis som medicin

Registrerade sig:
2008-03-26 13:36
Karma //

Jäkligt surt. Det går inte o beställa från staterna då? Kanske är snordyrt?

Har förövrigt 2 stycken gamla bekanter som drabbats av cancer nu. Det skulle va utmärkt att ge dem hampoljan.

Postat den: 2009-03-21 12:44

Registrerade sig:
2005-11-09 19:24
Postar mitt inlägg från tråden "RUN FROM THE CURE..."

Herregud!!! Jag önskar att det stämde, men precis som 99,9999% av all alternativmedicin är det desvärre skitsnack. Vi tar kritiskt tänkande från start, jag är snart färdig apotekare och vill gärna postulera vad jag tycker brister. Vore kul om vi fick igång en diskussion:

-Vetenskapliga och åter vetenskapliga data SAKNAS (kliniska studier av den möjligtvis anticarcinogena delta-THC är på väg, (studier har endast gjorts in vitro (latin för "I provrör"- (på labb)) och då givit en del resultat som det måste forskas vidare på.

-Ingen seriös människa hittar jag i videon som kan övertyga mig, utan det är vad vi alltid ser, okunniga människor som hävdar att den botar... ja i princip allt. I sure hope so...

-Och så det självklara, "what the drugcompanies don't want you to know"-dyngan. Det finns en enkel förklaring till detta, är ni redo? Anledningen till att LM-företagen håller käften om så många av de hundratals "mirakelmedel" är för att det för tillfället är ointressant, finns inga bevis/data, fake, dynga, ja helt enkelt "not interesting"- end of story.

-En sidnot, av alla vetenskapliga artiklar jag gått igenom på instutitionen och hemma tyder de alla på att om nu Cannabis sativa plantan är intressant som läkemedel mot cancer så är det substansen delta-THC som testas i olika experiment, det är alltså denna substans som det forskas på runt om i världen, universitet, instutitioner, lm-företag etc. Denna substans verkar (och rätta mig om jag nu har fel) saknas i Hemp Oil då kanadensiska företag vill minimera nivåerna av den i produkten, kanske då den är narkotikaklassad. Så hemp oil funkar? Men saknar substansen alla forskar på???

Postat den: 2009-03-25 00:58

Svarar mer än gärna på frågor som rör läkemedel, toxikanter och fysiologiska processer..

Registrerade sig:
2009-04-07 21:28
Idé, skapa en jettebeställning tillsammans. Kontakta några vänner också, utanför forumet. Är ju faktiskt inte dyrt igentligen, 2 flaskor brännvin, och den stunden kommer man inte ens ihåg! Kan ta slut på en helg också!

Jag skall höra hur många spann jag kan bidra med i beställningen. Blir det ett stort antal borde priset gå att diskutera. (co-creation :)

Namaste

Postat den: 2009-04-13 22:41

Registrerade sig:
2008-07-30 23:24
- Hemp seed oil innehåller väldigt små mängder thc
- Hemp oil innehåller stora mängder thc, då man har utvunnit det från blommorna och inte från enbart fröna som "seed oil"

Om alla helt plötsligt skulle börja tugga i sig vitaminer och anndra natur mediciner så som cannabis, så skulle ingen köpa dom vidriga medicinerna som dom producerar till oss som dessutom ger livsfarliga biverkningar och skador på vårat dna, om du hade kommit på en bluff som medicin som du tjänar stora pengar på, skulle inte du göra allt i din makt för att fortsätta tjäna pengar på det,

det finns mycket vetenskaplig fakta som talar för cannabis, den som säger annat blundar för faktan som finns där ute, det finns hundra tusentals fall där folk med en rad livshotande åkommor har tillfrisknat helt av dom aktiva ämnena som finns i cannabis,
Men vi dödar budbärarna, och litar hällre på nån apotekare eller läkare som inte kan ett skit om hälsa egentligen.

Alla mediciner som vi behöver och som främjar vårat imunförsvar är jag rätt övertygad om att dom finns i naturlig väg, och inte med kemilådans hjälp

Postat den: 2009-04-16 14:14

Registrerade sig:
2008-05-21 21:00

Postat den: 2009-04-29 20:50

Registrerade sig:
2009-05-09 12:10
Den medicinska oljan är Gräs-oljan! Dvs från plantor av Cannabis Sattiva-o Indica med hög THC-halt! Det är THC:et som botar Cancer!

Hampfröoljan är mera ett näringstillskott som innehåller Omega 3, 6 o 9 de essentiella fettsyrorna! Men även denna har smärre medicinska effekter!

Postat den: 2009-05-17 21:40

Registrerade sig:
2009-05-09 12:10
Undersökningar visar Gräs-olja dödar Svin o Fågelvirus! Och det är nu även vetenskapligt bevisat att THC stoppar Cancer!

Kan lägga in de rapporterna

Postat den: 2009-05-17 21:44

Registrerade sig:
2008-03-26 13:36
Fortfarande ingen som vet vart man kan beställa det där?

Shipping från staterna är rätt dyrt? Men jag måste ha det då en gammal vän har cancer.

En har nyligen dött med.

Postat den: 2009-05-29 16:09

Registrerade sig:
2006-09-06 11:34
Håller med ishtar någon härinne måste ju veta något hur man gör lr gjort det innan. Om någon vet kunde vi ju dra ihop ett gäng och göra en beställning ihop

Postat den: 2009-05-29 17:06

Registrerade sig:
2006-01-22 00:50
Från Stockholm
Hampa med medicinsk effekt är förbjuden i Sverige. Men som tur är så är det lätt att odla.

Frön kan man köpa på många ställen och idag finns lågenergidioder som man kan använda för att driva upp dem.

Du behöver en hel del för att göra oljan, men man kan även röka blommorna som vanligt.

Postat den: 2009-05-29 20:04

Okänd
Odling från frön

http://www.swedish-growsystems.se

Guanokalong jordpaket
Startkit 600W Jord (Med 6,5-12 liters krukor helst eller dyl).
Secret Jardin Dark Room - 120 x 120 x 200
Systemair RVK 125 225 m3/h Kanalfläkt
kolfilter
Ventilationslang
Silvertejp
Slangklämma
Vaportronic
Frön = http://www.growshopalien.com/onlineshop/
Säckar med hampafrön för att ötas finns hos Lantmännens /Granngården.

Övrig odlings info se.. http://www.swecan.org/

Postat den: 2009-05-29 23:04

Registrerade sig:
2006-04-25 00:36
Från Ullared
Som det nämns tidigare i tråden får man inte köpa THC haltig olja i Sverige..

Men som tur är är det löjligt lätt att odla upp några plantor själv och sen göra olja från dessa.

Dioder ska inte va nån vidare att odla under men vanliga lågenergi lampor funkar om man inte vill köpa en riktig HPS eller liknande...

http://rastshop.se/ är en svensk återförsäljare av frön med helt ok priser. Frön är dessutom helt lagliga att ha och köpa i sverige ända tills man sätter dom i en kruka, då dom förvandlas till förberedelse till narkotika brott...

Här finns också odlings kitt och utrustning för att odla: http://head-nature.com/

Men nu är det sommar så om man bor i södra sverige hinner blommorna fortfarande blomma klart om man använder en autoblomande sort och bor i södra delen av landet.

Postat den: 2009-06-03 10:09

Okänd
Hps är för strömkrävande.

Le har för låg räckvidd.

Nlite sabre lysrör är ideal.

Rastshop skulle jag inte lita på vad gäller frön, dels pga dom rippar sina strains från andra utan att förädla dem.

Men så gör en hel del andra ochså.

Och acceptera inte frön osm kommer i annat än sin orginalförpackning.

; )

Postat den: 2009-06-03 10:18

Registrerade sig:
Från Ullared
Jo men HPS ger det bästa ljuset och LE funkar helt ok, blir inte heller så varma så man kan ha dom väldigt nära plantan.

Har inte hört om dom lysrören så måste kolla upp det senare!

Rastshop har jag bestält ifrån och man får fröna i orginalförpakning och grobarheten är det inget fel på :) Gissar dom köper in sinna frön från "tillvärkarna" och bara jobbar som en återförsäljare på samma sätt som dom du länkade från samt många andra större sidor med frön.

Postat den: 2009-06-03 10:26

Okänd
Varken hps, Le,eller dioder ger bästa ljuset.

Bästa ljuset ger flouroserande lampor.
Ja kolla up Nlite Sabre ljusen.

Om du beställer från rastoshop beställ då inte deras egna strains swestar isåfall.
Ja dom är återförsäljare men rippar egna strains ochså därav något ostabil inavlad genetik utan försök till egen F1 fröädling.

Postat den: 2009-06-03 10:43

Registrerade sig:
Från Ullared
ok.. har inte hört så mycket om nlite sabre innan.. men får väl bli sånna om man drar upp nått nångång...

hehe ok, har ett par swestar 2 i skogen nu så får väl se hur dom blir.. Men finns dock många andra ställen utanför sverige som har ett bättre utbud och bättre priser så finns egentligen ingen anledning att köpa hos svenska återförsäljare.. Det bästa är nog att köpa från dom som gör fröna man vill ha :P

Postat den: 2009-06-03 10:50

Okänd
Jo många fröodlare finns det både privata och kommersiella.

Lite kul om dessa användare kan man hitta under weedbay.net
men som alla auktioner säljs mycket ut till crazy priser.

Skulle tippa på att Rastshop strains skulle autoblomma av sig själva om dom fick stå blomma för länge (Möjligtvis).

När det gäller cannabis finns många effekter pga dess Thc sammansättning och kroppens mottaglighet för över 90 sorters cannabinoider.
Så kombinationerna kan bli många.
Thc halten i sig reflekterar praktiskt taget ingenting då den varken talar om Thc haltens sammansättning som ger effekterna och man bortser från cbd och cbn vilket jag tror är det dom flesta söker i en cannabis sort, när det gäller odla för rus eller dyl.

; )

Postat den: 2009-06-03 11:33

Registrerade sig:
Från Ullared
ska kolla dedär :P

kasnke de.. dom ja vet som odlar swestar så har dom börjat blomma inom 2-3 veckor, men deras övriga strains vet jag inte.

Precis! THC bara det psykoaktiva ämnet (även om det har fler medicinska efekter) och ämnet man letar efter när man testar om någon rökt/intagit cannabis. Alla dom andra cannabioiderna har minst lika stor betydelse för hur ruset blir och vilen medicinsk efekt det kommer ge.

Här står en heldel och finns också en lista över vilka strains som är bra mot vad:
http://www.medicinskmarijuana.com/

Postat den: 2009-06-03 11:46

Okänd
Inte blommandet som är problemet.

Samma gäller tomater.

Om du startar med en f1 hybrid som du blommar , låter denna blomma länge , tills alla pistiller mörknar och bladet töms på socker, så stressar du plantan framåt slutet.
Detta kan du göra på många många olika sätt, ljus,rörelse,föda osv osv.
Detta resulterar i att i den lilla frökapsel där du förväntar dig mestadels av thc hårens pistiller innehåll nalkas (Olika från strain till strain eller frö så bildas det istället för varken frö eller hona pistiller , men istället en eller flera sk hane bannan runt 2-3 mm.

Dessa plockas mossas och korsas med en likadan hona eller dyl och vips har du feminiserade frön, Dock inte F1 dock inte lika stabila.
Om du fortsätter samma process på nästa generation så blir dom mer och mer ostabila met tiden vilket visar sig genom att plantorna blir hemafroditer och fröpollinerar sig själva.

; )

Postat den: 2009-06-03 12:50

Registrerade sig:
Från Ullared
Jo de viste ja att man kan stressa plantan så den blir en hermafrodit, och om man sedan pollinerar en hona med denna får man femminiserade frön..

Men att man ska hålla på å mosa nått har ja inte hört om innan :P

Men att den blir ostabil om man håller på och stressar den för länge och korsar in med hermafroditer så känns det logiskt att man till slut kommer få en "stabil" strain som bara blir hermafrodit.. samma som när man korsar andra strains och väljer ut stora starka plantor för att föra vidare starka och bra gener.

Postat den: 2009-06-03 13:01

Okänd
I början visar sig ostabiliteten speciellt framåt slutet på blommning ,när blommorna står länge och på lägre grenar som får bananer elelr frön, med tiden förflyttas cýkeln då plantan hinner pollinera sig själv tidigare och tidigare pga ökat genetisk ostabilitet om man forsätter med samma generation och återpollinerar .

Jag skulle rekommendera leta efter strainodlare som tar fram egna f1 hybrider.

Några jag vet är.
Ben Donkers sensi , Mr Nice, Shantibabba, Jorge Cervantes ,Spice of life,Brothers Grimm.Serious seeds osv osv.
Dr chronic har många länkar.
Men allt beror på vad man söker i sitt sökande eller hur?

Det är ganska lätt och se om dom är små och privata och har egna f1 , och inte fler femminiserade än standard arter till frön, då vet man att man hittat rätt annars e någe lite skummt.

; )

Postat den: 2009-06-03 13:12

Okänd
För gerilla odling i sverige.

Är nyfiken och se om denna art kan kolonisera sig och sprida sig enligt vad artikeln säger.

Liknande humle eller hallon.

Dyra frön dock.

Autoblommande har man hört talas om innan men inte sorter som dör och regenererar sig själva nästa år + fröar , låter mycket hummle i mina öron och kanske inte omöjlig stympning då dem är växtsläkt.

http://www.ganja.co.uk/cannabis-seeds ... is-seeds/big-bad-john.htm

Ta odla sånahär någon skulle.
Fram med många tusen frön.
Sedan ut i skogen och plantera lite efter frön kläckt inomhus plantera dem lite varstans 20 st i stöten med 50-100 meters mellanrum luckor.

När man stannar vid sidan av vägen och tar en paus på en bilfärd.
När du vandrar i naturen.

I kommunens rabbatter och lite varstans lol hahaha.

De skulle vara de,, om artikeln och dess produkt håller vad den lovar vore intressant och se.

Då kommer Faunan ändras med tiden .

; )

Postat den: 2009-06-03 13:23

Registrerade sig:
Från Ullared
stranen nu länkar till där är tydligen fake.

http://www.thctalk.com/cannabis-forum/showthread.php?p=63639

Men finns andra sorter som tex typhoon m,f som kan klara vintern.. iaf i södra delen av sverige där vintern är mildare.

Postat den: 2009-06-03 17:53

Okänd
Jag skulle inte vara så säker.

Dom flesta som klagar klagar pga priserna.
Puuka seeds som doogies nuts är dotterbolag till har funnits så länge jag känt till internet nästan.
Puuka seeds påstår 20 års erfarenhet.Många klagar på freak plantan armageddon ex pga dåliga resultat och priser men freaks brukar vara svårodlade.
Om deras strain vore så illa så skulle inte cannabiscup deltagare som Fantaseeds ta till sig deras strain som orginal.

http://www.homegrown-fantaseeds.com/pages/show/homegrownpages/shop

Som jag förstått det så har mer eller mindre alla strainodlare kontakt mer elelr mindre med varandra för att presarvera olika hybrider , ta Cheese som exempel.

En bra odlare var reefermanseeds.com som la av.

För utomhus skulle jag satsa på stupersonic early pearl,flow (6 veckor) skunk nr 1 osv

Eller korsa kortidsplantorna själv egna korsningar tenderar ge dom bästa mest exotiska mixarna.

Typhon ska inte vara någon jättehöjdare men antar beror på var den odlas kanske och genetisk makeup osv.

För utomhus är det av vikt att förgro dem några veckor innan tjälen släpper ur marken , ger en fördel, gäller vid flesta växter som är ettåriga för övrigt.

Annars kan du anlägga ett fält med industrihampa och sedan raffinera oljan till budder, så har du 99,9 % ren sativa thc,
(Ska gå).

Receptet är en gåta som endast budderking i kanada känner till.Efter luskat lite gissar jag att det är samma process som raffinerande av organiska oljor från växter och gissar att processen berör uppvärmning, svavelsyra,bikarbonat.

Osv Osv Osv

Postat den: 2009-06-03 23:05

« 1 (2) 3 »

Registrera dig för att posta

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper