vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5)

Re: Zeitgeist Satans nya Bolsjeviker. Lögnen NWOs opium

See User information
Quote:
Ostyrig skrev:

"Hur fick du ut det där från det uttalandet?"

Genom att använda en enda hjärncell. Det är som jag skriver helt baserat på rädslospridning, bristtänkande etc.

Ungefär som sjuka organismer som invaderar ett organ... om de har det svårt så kan de vilja deklarera miljön till sin egen, att ta över från dess ägare... herre... och anamma tänk att de är därifrån... förstår du inte att det just är "flum" det med:
"...common heritage of all the world’s people..."
http://lexin.nada.kth.se/cgi-bin/swe-eng

Evil kan man kalla det, då människan (den fd) naturligtvis inte kommer från/ur jorden... däröfr är allt det med detta spektakel så väldigt evil, då det syftar tillatt få fd mänskligheten till att bli aliens domän, övertagna, tror att fängelset de satts i är deras hem och ursprung, och man kan få det riktigt bekvämt och bra om man pyntar lite, genom att "deklarera", och nu då genom vanligt politiskt larvresonemang.

Kommunism-ateism-alienism - skapa himmelriket på jorden (New Agekommunism), alla tillsammans... alla ska med-tänk mm.

Varför sköter man inte sitt, utan ska hålla på med andra (för att man är så fel ute...)

Inga därute som säger att de har lösningar har det, för de säger inte vad som är orsaken, de vet inte vad som är orsak och verkan, för de har ingen andlig förståelse.

Det är inte ens symptombehandling, men vi såg i en post här, var det Icehorn, som liksom du helt är inne i materialistiskt tänk, och till och med vill ha "mediciner" till folket och därför upprepar ni ordet "utveckling" - det finns inget sådant som utveckling - "mediciner" ehhh... vederbörande har varit på denna sajt länge, men vet ändå inte att det inte finns sådant som mediciner. Vederbörande komaist är också 180 grader fel, tillsammans är ni då helt fel. Ni tror att lidande är slump och orättvisa, "läkemedel" kommer för att skjuta upp, omvandla till annat, maskera, flytta på i tiden - lax på löken för "människor".

Pfff, du skriver väldigt traggligt, känns som det är medvetet också.

Var kommer den här tanken att vi inte kommer från jorden? Har du sett nån dokumentär om pyramiderna som har övertygat dig om att vi kom hit med ufon och började parasitera planeten?

Jag beklagar, men det låter urbota dumt, en idé för att göra oss speciella, särskilja oss från dom andra djur som bor på planeten. Även om vi på en odd chance var "aliens" så spelar det ingen roll om vi bor här eller på alpha draconis, allt i universum hänger ju ihop. Vi bor inte i skövde längre, kiruna funkar lik väl.

Hursomhelst så är det här vårat hem, och när världen nu är som den är så kommer vi ska måsta göra något. Läget är kritiskt, inte nu bara den rätta vägen, det är snart den enda vägen om vi vill forsätta existera.

Vad har du kommit till för andlig förståelse?, låter mer som en empirisk ego-tripp. Förklara det för dom du lever på.
"Ni har ingen andlig förståelse". Det har ju för fan inte relevans för den fysiska värld vi faktiskt lever i!
Om vi hjälptes åt så skulle vi ju kunna se till att alla hade det bra, när väl profittänket som håller oss tillbaka släpper så skulle hela planeten ha möjlighet till riktigt liv. Inte förslava mänskligheten i materialism, det vi använder oss av är våran teknologi och verktyg för att ge oss tid till annat, som att studera naturen och vara med våra vänner och familj, utvecklas.

Nähädu bäver, nu får du ta och lägga av med ditt dammbyggande, din lilla materialist

Ingenting du säger har någon relevans, det är skrämmande hur avstängd du verkar vara.

Posted on: 2009/4/26 12:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Mr.Monster skrev:
Quote:
Ostyrig skrev:

"Hur fick du ut det där från det uttalandet?"

Genom att använda en enda hjärncell. Det är som jag skriver helt baserat på rädslospridning, bristtänkande etc.

Ungefär som sjuka organismer som invaderar ett organ... om de har det svårt så kan de vilja deklarera miljön till sin egen, att ta över från dess ägare... herre... och anamma tänk att de är därifrån... förstår du inte att det just är "flum" det med:
"...common heritage of all the world’s people..."
http://lexin.nada.kth.se/cgi-bin/swe-eng

Evil kan man kalla det, då människan (den fd) naturligtvis inte kommer från/ur jorden... däröfr är allt det med detta spektakel så väldigt evil, då det syftar tillatt få fd mänskligheten till att bli aliens domän, övertagna, tror att fängelset de satts i är deras hem och ursprung, och man kan få det riktigt bekvämt och bra om man pyntar lite, genom att "deklarera", och nu då genom vanligt politiskt larvresonemang.

Kommunism-ateism-alienism - skapa himmelriket på jorden (New Agekommunism), alla tillsammans... alla ska med-tänk mm.

Varför sköter man inte sitt, utan ska hålla på med andra (för att man är så fel ute...)

Inga därute som säger att de har lösningar har det, för de säger inte vad som är orsaken, de vet inte vad som är orsak och verkan, för de har ingen andlig förståelse.

Det är inte ens symptombehandling, men vi såg i en post här, var det Icehorn, som liksom du helt är inne i materialistiskt tänk, och till och med vill ha "mediciner" till folket och därför upprepar ni ordet "utveckling" - det finns inget sådant som utveckling - "mediciner" ehhh... vederbörande har varit på denna sajt länge, men vet ändå inte att det inte finns sådant som mediciner. Vederbörande komaist är också 180 grader fel, tillsammans är ni då helt fel. Ni tror att lidande är slump och orättvisa, "läkemedel" kommer för att skjuta upp, omvandla till annat, maskera, flytta på i tiden - lax på löken för "människor".

Pfff, du skriver väldigt traggligt, känns som det är medvetet också.

Var kommer den här tanken att vi inte kommer från jorden? Har du sett nån dokumentär om pyramiderna som har övertygat dig om att vi kom hit med ufon och började parasitera planeten?

Jag beklagar, men det låter urbota dumt, en idé för att göra oss speciella, särskilja oss från dom andra djur som bor på planeten. Även om vi på en odd chance var "aliens" så spelar det ingen roll om vi bor här eller på alpha draconis, allt i universum hänger ju ihop. Vi bor inte i skövde längre, kiruna funkar lik väl.

Hursomhelst så är det här vårat hem, och när världen nu är som den är så kommer vi ska måsta göra något. Läget är kritiskt, inte nu bara den rätta vägen, det är snart den enda vägen om vi vill forsätta existera.

Vad har du kommit till för andlig förståelse?, låter mer som en empirisk ego-tripp. Förklara det för dom du lever på.
"Ni har ingen andlig förståelse". Det har ju för fan inte relevans för den fysiska värld vi faktiskt lever i!
Om vi hjälptes åt så skulle vi ju kunna se till att alla hade det bra, när väl profittänket som håller oss tillbaka släpper så skulle hela planeten ha möjlighet till riktigt liv. Inte förslava mänskligheten i materialism, det vi använder oss av är våran teknologi och verktyg för att ge oss tid till annat, som att studera naturen och vara med våra vänner och familj, utvecklas.

Nähädu bäver, nu får du ta och lägga av med ditt dammbyggande, din lilla materialist

Ingenting du säger har någon relevans, det är skrämmande hur avstängd du verkar vara.

ahhhh, en riktig newbie, det kan bli hur roligt som helst, om jag bara hade tid. Hjälp mig..

"...Läget är kritiskt," - "vi ska måsta göra något."

...men vi har en plan...

"Studera naturen".

"Utvecklas".

Jag vill inte, har inte tid, du står inte på ruta ett för vaken, kanske finns det andra forum för dif, VoF?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
The letter from an insider, bägge 2, berättar om en grupp människor som manifesterar dom dåliga valen för oss! Det dåliga valet gör dom alltså synligt i den fysiska världen, för att vi skall kunna få se hur dåliga dessa val är!

Familjerna som sägs vara så fruktansvärt grymma bjuder dock ändå på en väg rakt ut ifrån skräpet, genom lag och rätt för den som är "mänsklig"! Låter inte som om "dom" försöker fängsla allihopa då, det kan du bara göra själv.

Du kan också bara göra dig själv rädd, du kan också bara själv äta skräpet i affärerna, det är ingen som hjälper dig med att varken svälja eller handla. "Dom", vill nog se medvetna val, och då positiva val för både dig själv och din omgivning!
(försök tala om för ett barn att man slår sig om man ramlar, förstår barnet det genom en förklaring? Nä, dock en helt annan femma om man drullat omkull några gånger)

Vänd på precis allt så kommer man en aning närmare nåt som kan likna en sanning. "mirror reality"

En medveten människa bryr sig om gruppen i det stora, samt omgivningen, vattnet, luften, jorden mm. En medveten människa ställer sig inte ovanför andra arter, utan lever ibland dom. En medveten människa röstar inte på en slips, som sen tar beslut om dom större frågorna, som från början bara hade men en själv att göra.

En medveten människa står inte och skriker på alla andra som gör fel, den gör rätt istället. Att säga till nån att dom gör fel, utan att denne har sett nåt annat, hmm, går inte! Visa det annorlunda, manifestera det du tror är rätt istället, annars förblir det bara en dröm!

Vart vi kommer ifrån är helt orellevant, så länge vi inte kan skapa ett balanserat liv här. Det spelar ingen roll om du är Humba Gab Brommedus från planeter Jubaru, du måste lika förbannat förtå hur du överlever här! Eller sitter ni och väntar på ett par tefat som skall ta er härifrån till en plats som är mindre politiker på? Hehe, kul dröm!

Hade jag fått bestämma så skulle jag slakta all teknik som leder till att vi skulle kunna lämna denna planet, varför resa ut där, när vi ännu inte är blöjfria här???

Alla arter klarar sig själva på den här planeten, alla utom en, den som anser sig vara mest intelligent. Varför? Den tar inte sitt riktiga ansvar! Bara leker förståndig och klagar på andra! It's them, It's them, It's them, It's them, It's them, It's them, It's them, It's them, It's them!

Posted on: 2009/4/26 13:36
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:
The letter from an insider, bägge 2, berättar om en grupp människor som manifesterar dom dåliga valen för oss! Det dåliga valet gör dom alltså synligt i den fysiska världen, för att vi skall kunna få se hur dåliga dessa val är!

Familjerna som sägs vara så fruktansvärt grymma bjuder dock ändå på en väg rakt ut ifrån skräpet, genom lag och rätt för den som är "mänsklig"! Låter inte som om "dom" försöker fängsla allihopa då, det kan du bara göra själv.

Du kan också bara göra dig själv rädd, du kan också bara själv äta skräpet i affärerna, det är ingen som hjälper dig med att varken svälja eller handla. "Dom", vill nog se medvetna val, och då positiva val för både dig själv och din omgivning!
(försök tala om för ett barn att man slår sig om man ramlar, förstår barnet det genom en förklaring? Nä, dock en helt annan femma om man drullat omkull några gånger)

Vänd på precis allt så kommer man en aning närmare nåt som kan likna en sanning. "mirror reality"

En medveten människa bryr sig om gruppen i det stora, samt omgivningen, vattnet, luften, jorden mm. En medveten människa ställer sig inte ovanför andra arter, utan lever ibland dom. En medveten människa röstar inte på en slips, som sen tar beslut om dom större frågorna, som från början bara hade men en själv att göra.

En medveten människa står inte och skriker på alla andra som gör fel, den gör rätt istället. Att säga till nån att dom gör fel, utan att denne har sett nåt annat, hmm, går inte! Visa det annorlunda, manifestera det du tror är rätt istället, annars förblir det bara en dröm!

Vart vi kommer ifrån är helt orellevant, så länge vi inte kan skapa ett balanserat liv här. Det spelar ingen roll om du är Humba Gab Brommedus från planeter Jubaru, du måste lika förbannat förtå hur du överlever här! Eller sitter ni och väntar på ett par tefat som skall ta er härifrån till en plats som är mindre politiker på? Hehe, kul dröm!

Hade jag fått bestämma så skulle jag slakta all teknik som leder till att vi skulle kunna lämna denna planet, varför resa ut där, när vi ännu inte är blöjfria här???

Alla arter klarar sig själva på den här planeten, alla utom en, den som anser sig vara mest intelligent. Varför? Den tar inte sitt riktiga ansvar! Bara leker förståndig och klagar på andra! It's them, It's them, It's them, It's them, It's them, It's them, It's them, It's them, It's them!

"Det dåliga valet gör dom alltså synligt i den fysiska världen, för att vi skall kunna få se hur dåliga dessa val är!"

Det är karma, det heter så... det kommer alltid via något/någon - precis som närde talade om att "staffa" pervosamhällena Sodom och Gomorra (San Franscisco och Stockholm... ) med att radera ut dom med atombomber.

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:

"Vart vi kommer ifrån är helt orellevant, så länge vi inte kan skapa ett balanserat liv här."

Vad är då måttstocken för "balans"?

See User information
"Var hälsade mina så kallade vakna medmänniskor. Jag har följt mycket som rör sig här inne utifrån utan att vilja lägga mig i allt för mycket. Trots det kommer jag ibland med mina insikter."

Äntligen får vi höra från en "äkta" vaken! :D En som verkligen har förstått! :D

"Ofta blir det en allt för frustrerad debatt som utspelas då och jag väljer dra mig tillbaka igen till åskådarens eftertänksamma vrå. När uppenbara lögner sprids som en lömsk löpeld känner jag mig dock manad att lägga mig i. Senast på tapeten är väll ändå Zietgeist, trots att 5 minuters research krossar hela den uppblåsta lögnen så väljer vissa som vaknat att somna in igen. Nu till djävulens taktfasta rytm. Eller vill du hellre kalla honom lögnens fader?"

Zeitgeist har inte det minsta med satanism att göra, oavsett vad Alex Jones eller några kristna fanatiker påstår. Här kan man lyssna på "bi weekly webcasts" där de flesta missförstånd klaras upp, så som att VP skulle handla om kommunism etc:

http://www.zeitgeistmovie.com

"Skrämmande är det att detta sataniska hopkok sprids som ett litet senapskorn i vinden, och det slår rot som tistlar än här än där. Och tillslut vet ingen var fröet egentligen kommer ifrån. Folk tror dom vunnit insikt och från mun till mun sprids nu lögnen, lätt troget tas lögnen för sanning."

Det skrämmande är att skitsnacket och de felaktiga tokigheterna kring ZG och VP sprids som "senapskorn i vinden."

"Vad ni lögnens apostlar inte förstår, jag vet att ni inte själva ens vet att ni är det, är att sådana som velat det goda många gånger tidigare förletts. En blind kan inte leda en blind! Så många gånger tidigare har drömmen om den perfekta samhällsordningen fötts. Så många gånger tidigare har deras främsta missionärer blivit dom första att avrättats i den."

VP handlar inte om att skapa en utopi eller en helt perfekt värld, så där slinter du å det grövsta.

"Nästan alltid pekas Gud ut som den skyldige till girigheten och människans förfall och svaret blir att störta Gud. (jag vet att någon vill invända men för 800 år sedan använde ju de som kallade sig för gudsmän samma retorik mot vetenskapen). Så tröstlösa invändningar, kan ni inte se, att det ni pekar på är exakt det samma som ni pekar emot som ert drömsamhälle."

Gud kan inte vara skyldig till nånting, för han finns antagligen inte. Tänk om det är den magiska ekorren Bikkahonka som har skapat allt? Har du tänkt på det?! :D Bikkahonkas existens är like trolig som guds, eller tomtens, etc.

Och dröm och dröm, det handlar bara om ett rättvisare, friskare samhälle där folk inte lämnas utanför pga klass, pengar etc.

"Kan ni inte se att Guds namn skulle svärtas ner, Guds namn skall alltid svärtas ner, för vår världs herre hatar Gud, han vet att Gud befriar mänskligheten. Nej istället erbjuds ni ram efter ram som skall fängsla er. Ni talar om frigörelse och skapar nya dogmer och byter namn på kedjorna runt era händer."

Du är inte det minsta vaken, du är totalt indoktrinerad. Ditt gudsprat kan du behålla för dig själv.

"Ni är beredda på att offra allt ni äger som är ert liv till era verktygs verktyg.
Moraliskt fördärv hyllar ni, och ännu mer vill ni få bort Guds maning till er, för ni vill inte se, ni vill inte se ert fördärv. Ni är livrädda för det, för alla vet att större gemenhet än vad ni till och med upphöjer till norm existerar inte."

Om något har bidragit till moraliskt fördärv så är det fan religion och gud. Det krävs religion och gud för att få folk att bete sig djupt omoraliskt, när de annars inte skulle göra det.

"Så med giriga hjärtan suktadande efter självrättfärdigelse hänger ni er till antingen förnekelsens lögn. Gott och ont existerar inte, inga regler finns. Vi lever, vi dör, och vad som är rätt för oss är per automatik också rätt. Enklast är att koppla bort hjärnan."

Nej, det är faktiskt så att det mesta består av gråzoner, och det vet vakna människor, bara de trångsynta håller fast vid den svartvita bilden av världen.

"Så har vi dom som hänger sig till lögnens lära, en lära som sveper över oss som en våg. Newage!"

Varken ZG eller VP har något att göra med new age-trams.

"Ni talar om en valuta som endast dom utvalda skall ha tillgång till, och endast dessa skall kunna köpa och kunna sälja. det är precis det Gud redan uppenbarat att detta döva släkte skall in i.

Allt uppenbaras, men ni är förblindade och marscherar rätt in i antikrists öppna gap."

Du är faktiskt helt bindgalen. Men jag förstår dig, folk som drogar ner sig med för mycket religion blir ofta så.

"Venusprojekt är bolsjeviker som moderniserats. Samma äckliga retorik samma utopia som skall fängsla mänskligheten. Nu gör ni istället teknologin till er Gud. FATTAR NI INTE, MÄNNISKOHÄNDER HAR SKAPAT TEKNIKEN. Hur kan ni förlita er på vad ni själva skapat och göra det till er herre?"

Ja, och människor har skapat gud. Och igen, det handlar inte om kommunism, socialism, utopi, eller något sånt. Alla de påståendena har motbevisats, men det är svårt att inse det när man inte vill lyssna. Det brukar vara så med religiösa fundisar, de klänger sig fast vid sin "sanning" och sen är det på med skygglapparna som gäller.

"Vi ser ett världsrike växa fram, det är satan som leder det. Och dom falska profeterna ser vi föröka sig som ogräs överallt. Mina vänner VAKNA dom falska profeterna är här i dussintal och så många av er blir förledda."

Men du har sanningen du? Nej, jag tar nog ingen på allvar när de gastar om gud och satan osv. Och jag hoppas ingen här tar dig på allvar heller. Det vi behöver är en värld utan religion och dess fördärvande vidskeplighet som förvandlar människor till irrationella tokar.

Öh men jag tror på talande ormar, 900 år gamla gubbar, judiska zombies, folk som bor i valar, osv. Det är det vi ska vara rädda för, inte teknologi. Och vadå hyckleri, du använder just den tillgängliga teknologin för att sprida ditt skitsnack!

Peace.

Posted on: 2009/5/2 23:04

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:

alarik skrev:

På vilket vis verkar det som om de har gått in i en ny fas? Eller är det ännu ett sätt att göra din vardag lite mer intressant genom att tro att det "kanske" kan vara så? (Gav ett exempel på hur vissa medlemmar tenderar att skapa den korruption dom vill ska finnas)

Ny fas:Yellow

Ny fas nr 2"
An extraterrestrial race forced to live in slum-like conditions on Earth suddenly find a kindred spirit in a government agent that is exposed to their biotechnology.

District 9

Frågan är inte hur...utan när?

Posted on: 2009/5/4 16:31

« 1 2 3 4 (5)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper