vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ringa Tidningar ang. Niels Harrit

See User information
Jag skulle vilja ha lite tips på telefonnummer till tidningar som man kan ringa rörande den vetenskapliga artikel (som blivit peer-reviewed) som säger att tornen sprängdes den 11:e september.

Jag vill fråga om de vill rapportera om det och om inte varför, då det berör oss alla och innebär att vi måste lösa ett brott som begåtts emot mänskligheten.

Detta är otroliga nyheter som alla borde veta om. Det innebär att det är en form av konspiration eftersom sprängämnen placerats i tornen och byggnad 7 (som var högkvarter för bland annat FBI tror jag, iaf flera organ inom regeringen). Det innebär att det är något skumt med alltihop som måste uttredas.

Fram tills denna rapporten har jag förstått att "dem" haft lätt att styra människor åt sitt håll, att det var terrorister. Men nu är det bevisat enligt vetenskap att det var explosiva ämnen.

Benhtam som publicerat artikeln är en tidning som stöds av bland annat nobelpristagare.

Länkar:
http://www.mindful.biz/
http://www.bentham-open.org/pages/con ... 00002/00000001/7TOCPJ.SGM

Posted on: 2009/5/19 21:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ringa Tidningar ang. Niels Harrit

See User information
Sydsvenskan:Växel: 040-28 12 00 , nyhetstips: 040-28 12 34

Posted on: 2009/5/20 7:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Selion:Mycket fin länk du hade,den var superbra!Här finns alla tidningar&hemsidor för framtida mailtarget::)

http://www.onlineaviser.no/html/svenske_media.html

Vetenskap.nu

Elitens barn samlas

Utbildningselitens barn väljer mycket selektivt, både när det gäller valet av studieort och utbildning. Det har Ida Lidegran vid Uppsala universitet kommit fram till efter att ha studerat hur denna grupp tar sig fram i utbildningssystemet.
Ida Lidegran har riktat ljuset mot de mest bemedlade.

Ida Lidegran Kanske kan forska vidare,om hon inte är en New Age s a s

Posted on: 2009/5/20 15:52

Edited by sale on 2009/5/20 16:35:27

See User information
Rapporten är iofs inte peer-reviewed utan basically så kan vem som helst få in en artikel där(dvs i Bentham Open Chemical Physics Journal) bara du betalar.
Ang termit så är det inte = sprängmedel, och det är förövrigtr förklarat på många ställen vad man har hittat och varför.
Rost och aluminium är termit men inte drar man väl en slutsats av det är en bomb eller?

Det är förövrigt inget nytt under solen att man hittat termit i rasmassorna utan det gjorde man för läääänge sen.

Posted on: 2009/5/26 21:03

Anonym
Quote:
Rapporten är iofs inte peer-reviewed utan basically så kan vem som helst få in en artikel där(dvs i Bentham Open Chemical Physics Journal) bara du betalar.
Ang termit så är det inte = sprängmedel, och det är förövrigtr förklarat på många ställen vad man har hittat och varför.
Rost och aluminium är termit men inte drar man väl en slutsats av det är en bomb eller?

Det är förövrigt inget nytt under solen att man hittat termit i rasmassorna utan det gjorde man för läääänge sen.

Nej den är peer-reviewed, många forskare har gåt igenom den och accepterat den. Var har dina debunkers lagt fram bevisen på att dom bara betalla en snubbe och att ingen gick igenom det? eller dom bevisen har dom inte? ni bara gillar att prata mycket?.

Hur som helst så har deras rapport inget med vanlig thermite att göra, så du har uppenbarligen inte läst den ens. den handlar om super thermite.

Det som rann ut från tornet strax innan tornen började kollapsa har inte blivit förklarat av NIST eller någon debunker. Vi vet att det inte kan vara aluminum, och inte kan det vara stål eller järn som kräver 1500C för att smälta. så vad är det då? inte så många alternativ kvar då inte sant?. det ger ifrån sig en tun vit rök medans det faller mot marken med vilket är kännetecken för thermite. den faktan stödjer deras rapport mycket hårt och den faktan borde ensamt öppna en ny stor utredning.

See User information
och brandkåren, poliserna som skriker bomb i källarna i wtc1-2 samt Barry Jennings vittnesmål om wtc7

Posted on: 2009/5/26 22:05
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..

See User information
Nja den journalen där det är postat i har ingen riktig peer-review process och det var egentligen bara det jag villa upplysa om, visst det är lite förenklat att skicka in checken så får du posta men inte långt ifrån.

Detta (dvs ang termiten) är iofs gamla nyheter som redan är förklarat så tänkte inte gå in på mer ang detaljerna runt detta då det finns att läsa på 100-tals ställen.

Posted on: 2009/5/27 7:07

See User information
Jag skulle nog också skrika bomb när tornen börjar kollapasa (kan tänka mig att det låter en del)...

Eller menar du att brandmännen i källaren hörde bomberna detonera 100 våningar upp och kunde skilja på en kollaps kontra en bomb? OK.

Posted on: 2009/5/27 7:09

Anonym
Om du läser lite här på vaken så hitar du flera ton med beivis på att det var ett jobb från insidan. det har inte blivit bevisat på någon debunking sida att det inte är ett jobb från insidan, dom tar bara upp en liten del av all information som finns och sen säger dom "lita på myndigheterna" till allt som går emot den officiella versionen.

Du är medveten om att NIST inte har förklarat vad som orsaka kollapsen av tornen? eller du kanske inte kan skilja på en teori och bevis?.

Du som är så upplyst vet ju säkert redan att man hittade bomber i bilar som tillhörde agenter från mossad nära tornen och att dom visste tiden och platsen för attacken och stog med en video kamera och väntade på att flygplanen skulle flyga in i tornen?. men det är inget konstgit med det visst, för 911 kommissionen nämnde ju inte det i sin rapport, det måste betydda att det inte är viktigt. eller så är det så att det gjordes en deal så att dom släpptes och fick åka tillbaka till israel och sedan startade henry kissinger och andra en propaganda kampanj i CFR som gick ut på att tysta ner påståenden om att mossad var inblandade och att promota afghanistankriget och skylla på al-qaida. undrar varför krigsförbrytaren/globalisten henry kissinger som fick säga upp sig som chef över 911 kommissionen var tvungen att vara med i en panel som hade det jobbet?. det är vilka ni debunkers litar på, henry kissinger och vita huset. vilka källor ni har där, dom ärligaste personerna man kan hitta!.

Vem har pratat om explosioner medans tornen kollapsar? du bara hittar på saker. det finns många vittnen om stora explosioner medans tornen står upp.

Genelle Guzman McMillan vittnade om att hon lyftes upp i luften av stora explosioner på våning tretton i WTC 1 och att väggen brevid henne gick sönder och öppna upp sig av kraften från explosionen.

Berry jeanings en säkerhetsvakt i WTC 7 vittnade om explosioner som sprängde sönder en trappa i WTC 7. Han berätta även att explosionen tog plats innan dom andra två tornen hade kollapsat.

Brandmannen Gregory Stephen vittnade om att han och en till brandman såg upprepade blixtrar från dom lägre våningarna precis innna tornen började kollapsa och att han trodde att det var blixtrar från en demolering av byggnaden.

Mike Pecoraro som jobbade i källaren i WTC vittnade om en stor explosion som gjorde så att byggnaden skakade och rummet han jobbade i fylldes med vit rök. När han gick ner i garaget var det borta och hade kollapsat sönder, han var övertygad om att en bomb hade exploderat.

En före detta militär vittnade om att han och flera brandmän hörde flera stycken explosioner som lät som bomber och att kraften från explosionerna lyfte dom upp i luften och slängde runt dom upprepade gånger.

Det blev även rappoterat av NIST att brandmän hade rappoterat att vatten rören i källare hade gåt sönder och att ett golv på våning 22 hade kollapsat sönder. En brandman som var på våning 24 rappoterade om stora explosioner som han trodde var bomber som gjorde så att ljuset i taken trillade ner och skakade hissarna.

USAs främste expert på kollapsande byggnader Ray Downey som var på platsen och hjälpte till med räddnings operationerna sa att han trodde det var bomber som orsakade kollapsen av byggnaden för att kollapsen var för jämn. Demolerings experten Van romero från mexico sa samma sak att kollapsen var för metodisk och att han trodde det var bomber som hade orsakat kollapsen. Ronald Hamburger som senare hjälpte NIST sa att han trodde bomber hade orsakat kollaspen och att han var mycket överraskad när han fick höra att bomber inte hade orskat kollapsen enligt dom andra utredarna.

Folk hörde alltså inte bara explosioner, explosionerna hade en kraft bakom sig som lyfte folk upp i luften, sprängde sönder väggar och golv. Fyllde rum med vit rök och brandmän såg blixtrar precis innan tornen kollapsade och experter höll med om att kollapsen såg ut som en demolering.

See User information
Någon sa att rapportens slutsatser var felaktiga och att det var en färg som gav resultatet dom hittade

Posted on: 2009/5/27 11:47
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Det angående färg måste var ren desinformation. Avancerade sprängämnen hittades, jag tror inte att man skulle använt detta till färg, speciellt då det inte lär vara särskilt billigt.

Posted on: 2009/5/27 12:16

See User information
samt det fanns ju ögonvittnen från polis, brandkår och personer inne i husen om explosioner på bottenvåningarna.

Posted on: 2009/5/27 12:54
Citat:

See User information
Hehe nej det var faktiskt basically färg som avhandlades i Bentham rapporten.

Och jag har förövrigt läst en hel del vittensmål som påstår att dom hörde bomber, men jag har läst 100-tals andra vittnesmål som säger att dom inte hörde bomber (så vem ska vi tro på tro på tro på när).
Märkligt också att man pratar om en kontrollerad demolering där man normalt spränger byggnader nerifrån, men i denna världens största (enligt er kontrollerade) sprängning så spränger man uppifrån.

och malmoesoldier, det finns heller inget bevis på debunking sidor att det inte är thetanerna eller rosa enhörningar som låg bakom attackerna.

Vet du varför, japp det går inte att bevisa en negativ...

Posted on: 2009/5/27 16:44

Anonym
Du vet inget om 911 utöver vad du har läst på debunking sidor.

"jag har läst 100-tals andra vittnesmål som säger att dom inte hörde bomber"

Så vi har en till lögnare här!. debunkers brukar ljuga, förvånar mig inte. det finns inte 100-tals vittnesmål som säger att dom inte hörde bomber, du bara hitta på det.

"normalt spränger byggnader nerifrån, men i denna världens största (enligt er kontrollerade) sprängning så spränger man uppifrån."

Det är inte ens ett argument, det är bara löjligt. nu har du motbevisat allt!. man kan göra demoleringar på många olika sätt. man kan spränga byggnader på exakt det sättet WTC 1-2 blev sprängda. det hade varit mer misstänksamt om dom sprängde den nerifrån, när den börjar kollapsa där planen flög in ser det mer ut som att dom kollapsade på grund av planen och branden.

Video av en demolering på det sättet: http://www.youtube.com/watch?v=OW9z08ml230

Så du menar att över 100 brandmän ljuger om att dom hörde explosioner?. är du inte medveten om att över 100 brandmän säger att dom hörde explosioner? pluss flera stycken poliser och journliaster och civila. ljuger alla dom?. ALLA hörde explosioner den dagen.

Här har du stora explosioner från WTC 7 efter dom andra tornen har kollapsat på video: http://www.youtube.com/watch?v=0YvrKfWkxdw

Explosionerna hade som sagt en kraft bakom sig som gjorde att flera stycken brandmän flög upp i luften, ljuger dom?

Vittnen jag gav dig är bevis på att där var mycket stora explosioner som hade en stor kraft bakom sig, sprängde sönder väggar och fyllde rum med vit rök. brandmännen som såg flera stycken blixtrar från dom lägre våningarana precis innan tornen började kollapsa som man hade sett om det var en demolering, dom hade hallucinationer?.

Du är inte intresserad av bevis, bara vad vita huset och krigsförbrytare har att säga, dom litar du på.

NIST har inte förklarat kollapsen av tornen och 80% av bevis materialet blev nersmält utan att ha blivit undersökt trots att utredarna själva klagade på det och sa att förstörelsen borde stoppas omedelbart.

Poliserna som stoppade mossad agenterna är ockå lögnare kanske, FBI med, alla som säger något som går emot den officiella versionen är lögnare.

Folk som jobbade för vita huset, bush, fed bankerna, cfr kontrollerade inte säkerheten av tornen och städningen av stålet iheller, inte alls det är också lögner!.

Pentagon och Norad ljög aldrig tre gånger om tiderna då dom först skickade upp stridsplan, inte alls. 911 kommissionens egna medlemmar som avslöja pentagons lögner ljuger själva!.

See User information
Hehe orkar inte besvara ditt svammel då det redan blivit motbevisat och besvarat 100-tals ggr dom senaste 8 åren på 100 tals andra forum.

Jag trodde faktiskt inte att ngn 8 år efteråt och på 2000-talet kan i sin vildaste fantasi ens tro att detta var ngn slags konspiration.

Och att debunkers ofta ljuger var också humor då man som skeptiker går efter ngt som kallas för bevis (du kanske hört talas om det). Man går inte efter vad som känns bäst eller vad som skulle vara häftigt.
Skulle trovärdiga bevis presenteras för att det var en mega konspiration (som isf med råge skulle vara världens största genom tiderna alla kategorier) så skulle jag och definitivt andra skeptiker ändra oss då vi som sagt går efter BEVIS.
Nu har ju inga trovärdiga bevis framkommit om att det skulle vara en konspiration på 8år (och inga lär troligen framkomma heller).

Men kan man tro på gud så varför inte på 911 konspiration.

Testa anamma lite kritiskt tänkande det är nyttigt.

Posted on: 2009/5/27 20:01

Anonym
Precis, du är en lögnare som hittade på att det finns 100 tals vittnen om att dom inte hörde bomber. men det gör ju inget för ljuga är okej i din värld!.

Alla vittnen jag gav dig hade fel och är lögnare som inte såg vad dom såg och dom var inte med om vad dom var med om, inga brandmän flög upp i luften, dom ljuger!.

Dina ord har nu motbevisat deras upplevelser, snacka om att inte respektera personerna som hjälpte till med räddnings operationerna.

"då det redan blivit motbevisat och besvarat 100-tals ggr dom senaste 8 åren på 100 tals andra forum."

Inget jag sa har blivit motbevisat då det är fakta, vad vill du ha en källa på?.

Det var folk som jobbade för vita huset och dom jag säger som kontrollerade säkerheten över tornen och städningen av stålet. säger jag något så har jag källor på det, jag har studerat 911 i 3 år. du har läst på en dålig hemsida i en timme och tror att det inte finns några frågor om 911 som inte blivit svarade och att du är en expert som vet allt som finns att veta om 911.

"kan i sin vildaste fantasi ens tro att detta var ngn slags
konspiration."

Tack för du gjorde det klart att du inte vet vad en konspiration är för något. den officiella versionen är en konspiration där 19 personer var inblandade.

Ingen har blivit dömd för dåden i rättegång, det finns inga bevis på att bin laden eller ksm låg bakom det, var är dina bevis? du har inga!.

"då vi som sagt går efter BEVIS"

Haha!. ni går efter bevis?. det finns ju inga bevis som stödjer den officiella versionen alls. NIST erkänner att dom inte kan förkla kollapsen av tornen och dom har inga fysiska bevis som visar att där var några allvarliga brandskador på stålet där dom säger att det skulle vara skador, det stålet blev bort skickat och nersmält. kärnbalkarna NIST fick titta på hade inte varit utsatta för temperaturer över 250C.

Du kräver kanske inte några bevis? du VET hur stålet såg ut utan att du eller NIST har sett det?.

Varför var där bilar nära tornen som var fyllda med bomber, polisen grep dom. jag har polisens radio kommunikationer, det blev rappoterat på tv med och poliserna som grep dom har blivit interjuvade om det på tv. agenterna som stog och filma tornen på marken visste tiden och platsen för attacken innan den tog plats, inget konstigt där visst.

Inget konstigt med att globalisten henry kissinger fick det som jobb att tysta ner påståenden om att mossad var inblandade iheller visst?. med tanke på att det bland annat var CFR medlemmar som kontrollerade säkerheten av tornen och städningen av stålet så är det inte konstigt alls att det var för CFR han jobbade med att tysta ner mossad påstående och promota afghanistankriget, inte alls... att dick cheney som skrev på PNAC är en före detta chef över CFR och en bilderberg medlem gör det inte mer misstänksamt visst?. Att det var bilderberg medlemmar som försäkrade tornen mot en terrorist attack sex veckor innan attacken och bilderberg medlemmar som gick på antibiotika mot antrax flera dagar innan antrax attackern började är heller inte misstänksamt visst?..

Kom inte med såna billiga svar som att "det har redan blivit motbevisat överallt" om jag säger något så är det sant och jag kan ge källa på det. du kan lätt hitta källor på allt jag har sagt här på vaken, om du undrar över något så fråga efter källa. allt är korrekt och du har redan visat att du ljuger och argumenterar som en 12 åring.

See User information
Det verkar lätt att argumentera för debunkersidan, jag tror jag ska göra ett försök:

Min sida har massor med bevis, jag tänker inte visa, citera eller länka något av det eftersom det redan är gjort massor med gånger av andra debunkers. Jag tänker inte heller visa, citera eller länka till någon av dessa eftersom detta också redan är gjort massor med gånger. För övrigt tänker jag inte bemöta några av truth-sidans argument eftersom det är gjort 100-tals gånger förut.

Sådär ja, det var ju inte så svårt.

Posted on: 2009/5/27 21:05

See User information
Så har varit vid Niels Harrit föreläsning, de som kom va Tv4. Om de gör något seriöst återstår att se.

Kan ju önska att debunkers kunde ha varit där, de kanske hade börjar "fatta" eller råkat använda hjärnan i en kort sekund o "tänkt".
Men man kan inte få allt här i världen.

spelade in allt, lite ont i fötterna av allt stående, ska redigera filmen så det blir så snyggt som möjligt trotts att det tog min oskuld i videoinspelning.

Posted on: 2009/5/27 22:22
Citat:

See User information
Vet inte om du läst ngt som jag inte läst.
Jag hoppade inte in i tråden för att argumentera om 911 utan endast för att förklara den tramsiga Vanity Fair ehum Bentham rapporten från Harrit.

Argumentera om 911 har gjorts på 1000-tals ställen och säkerligen på 100-tals ställen även här på vaken så varför tycker du det är relevant och dra upp EXAKT samma argument och länka till EXAKT samma sidor som redan gjorts förut även i denna tråd?

Vi som gillar vetenskap uppfinner inte hjulet igen (men om du tycker det ger ngt att göra ungefär som malmoesoldier sitta med ett färdigskrivet brev och klippa och klistra in detta varje gång så får det stå för dig).

Posted on: 2009/5/28 14:46

See User information
istället för att motargumentera för sakens skull så producera något som stryker det du tror på. om det va araber i grottor jah då kan man ju också tro på tomtar o troll.

Posted on: 2009/5/28 15:12

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper