vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

9/11 mm

See User information
När jag pratar med folk som exempel om 9/11 så brukar jag få svaret. "det hände ju länge sen, inget att bry sig om nu" eller så ignorerar de det.

även när man försöker prata om tonkin incidenten, USS liberty, pearl harbor, RMS Lusitania mm

Problemet att få folk att verkligen engagera sig eller vilja få informationen är att de känner inte av problemet runt omkring sig. De ser inte förändringarna som kommer långsamt. Fn många vet ej ens att vi är med i lisbon fördraget som gör sverige till en stat och inget land.

Förr så hade det blivit revolt, eller grupper hade gjort allt mot regeringarna. nu e vi passiva och handlings lösa. Risken att förlora allt vilket systemet har lyckats med, för har du väl förlorat allt du e körd. Finns ingenstans du kan gå eller gömma dig, inte som förr när de inte va så teknologiska.

så har jag ventat ut min frustration lite :)

Posted on: 2009/5/23 19:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: 9/11 mm
Jag har samma erfarenhet av människor. Dessutom har jag märkt i större utsträckning att när man har problem så säger folk att man ska släppa det och blicka framåt och inte älta det som hänt. Men det är ju av historien man kan lära sig vad som händer i framtiden. Ju klarare man är över historien desto bättre blir man på att blicka framåt. Det sitter ihop så som yin och yang.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
passande citat är:

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it

Posted on: 2009/5/23 19:18

See User information
Har haft liknande erfarenheter. Människor verkar inte vilja lyssna för att det inte berör dem så mycket i deras vardag. Jag tror att om man lyckas visa att det visst berör dem och att händelsen i sig påverkar deras vardag så kan man kanske få en annan reaktion?

Posted on: 2009/5/24 8:17

See User information
jag tror att folk vill ha någon som berör nuet, pratade med lite folk i morse om informations utdelning mm och ofta hör jag att de vill ha dags info. Vad är det som händer i nuet till exempel, jag undrar hur många som demonstrerar vet att enligt EU är det olagligt och är inte en del av din frihet att demonstrera? samt också att de kan slänga dig i buren väldigt länge om de skulle vilja det.

Posted on: 2009/5/24 9:51

See User information
show them this one

it will remake a fresh focus on 9/11
and how 'they' took advantage of the event, to go to war.

http://video.google.com/videoplay?docid=-3776750618788792499
The New American Century
Massimo Mazzucco

Posted on: 2009/5/27 19:06

See User information
Fråga dem om de tycker att förintelsen är något att bry sig om. Eller varför inte jesus "if they swing that way".

Posted on: 2009/5/27 21:20

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper