vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

« 1 (2) 3 4 5 ... 8 »

Anonym
Re: Invandrarfrågan
Odin skrev:
"Jag råkar själv vara en av dessa människor och har därför lite otalt med dig. Jag är nämligen en renodlad invandrare. Av egen fri vilja och utan yttre tvång valde jag att bosätta mig i Sverige och lämna mitt ursprungsland Tyskland".

Men snälla nån skulle du ha något otalt med mig? Bara för att du enl. uppgift är blond, blåögd och f.d. tysk. Det skulle kunna leda till en annan fantasi där jag anklagar dig som f.d. tysk för att ha orsakat min fars flykt undan nazisternas djävulsdåd under andra världskriget då han var tvungen att fly hals över huvud från ett sargat Europa.

Under min uppväxt fick jag mycket spö av rasistiska lärare och elever som helt enkelt inte gillade att jag hade ett annat efternamn än ett svenskklingande. Men inte fan skulle detta ens i fantasin leda till att jag idag blundar för vad som håller på att ske i Sverige oavsett vem som lägger fram fakta. Jag skiter i höger eller vänster. Fakta är fakta!

Odin skrev:
"Det borde vara skottpengar på alla som sorterar folk efter deras efternamn eller hudfärg, och framförallt på alla som använder diskriminerande och nedvärderande uttryck och tillmälen som "svenne", "blatte" eller "svartskalle". och det skriver jag som - precis som ni svenskar - har ljus skalle och gråblå ögon. Ord som "blatte" är t.o.m. så fula att de smutsar ned det svenska
språket. De borde inte existera".

Hur skall man få ihop det här? Bara för att du enl. egen utsago är en invandrad blåögd, blond tysk så vill du känslomssigt jämföras med "de individer" bland uppgivna och hatiska invandrarkillar som nuförtiden satt i system att med våld och vapen böta och råna svennar. Men eftersom du föreslår att det borde vara skottpengar på andra människor som använder ordet "blatte" så är det ju egentligen ingen skillnad på dig och dem om man ser till hotbilden. Detta är väl straffbart om något!

Nej det är inte ok enl. svensk lag att hota med att skjuta människor som tycker annorlunda om du nu skulle ha missat nåt i ditt eget integrationsarbete med de svenska lagarna som du ofta och gärna relaterar till!

Här har du i mitt tycke ett otroligt bra initiativ till att lösa problem istället för att skapa dem. Läs följande text och använd länkarna dit du kan vända dig och motivera varför du vill skjuta bl.a. dem! ... och är du väldigt sugen på att skjuta vilt omkring dig så tror jag att det finns andra forum för det!

"Ivan Daza har startat Blatteförmedlingen, en mötesplats på internet för jobbsökare och arbetsgivare. Den alldeles nyligen startade förmedlingen har hittills mött positiv respons från olika företag. Enligt Blatteförmedlingen står ”blatte” för en person som ofta kan flera språk och känner till minst en kulturs seder och bruk. Företagen måste inse att de tjänar på att anställa personer med utländsk bakgrund, menar Ivan Daza.

- Integration är inte politik, det är affärsnytta, säger han. Blatteförmedlingen kommer även att samarbeta med rekryteringsfirmor för att kunna slussa vidare personer med rätt kompetens". (Dagens Nyheter 19/2)

http://www.thomsonfakta.se/hr/sub/press.aspx?id=495

http://www.blatteformedlingen.se/se/startsida/

PS
Odin skrev:
"Jag vill be Jaxtone att argumentera och debattera nyanserat. Ämnet är för viktigt för retoriska knep - för många t.o.m. livsviktigt".

Säg det till de stackars satar som lever under hotbilder för t.ex. hedersrelaterade brott som följer med på köpet via integrationen av många av de kulturer som importerats till Sverige via organiserade brottssyndikat.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Odin skriver:
"Spridning av åsikter som går ut på kränkning av andras konventionsskyddade rättigheter är därför en kriminell (brottslig) handling och med all rätt straffbelagd".

Men nu får du gå och kamma dig igen! Vem avgör dessa gränser? Odin och Effekto? Sluta för fan att poppa upp lagparagrafer hela tiden som en slags hotbild. Använd argument som håller istället!

Odin skriver:
"Skall vi kunna leva fredligt tillsammans trots olika etnisk bakgrund utan att slå i huvudena på varandra måste det finnas gränser även för yttrandefriheten".

Säg för fan det till de invandrargrupper jag de senaste 13 åren levt ihop med som gentemot varandra har så nattsvarta rasistiska åsikter om individer med annan etnisk, religiös eller politisk bakgrund än de själva att en vanlig svenne skulle få skrämselhicka.

Vet du i ditt naiva sinnelag varför gymnasieskolor runt om i landet ett antal gånger under de senaste 10 åren fått stänga sina verksamheter med polishjälp. Därför att i många fall de olika mångkulturella invandrade grupperna inte tålt de andra invandrade gruppernas sedvänjor, språk, hudfärg, politiska eller religiösa hemvist.

När jag skulle gå till ICA för ett tag tillkallades 30 polisbilar med fullt kravallutrustade mannar till Angeredsgymnasiet. Varför? Jo några somaliska gymnasiekillar hade med sig machetes till skolan för att göra upp med arabiska gymnasielever. Vilken integration!

Det är ju inte konstigt att de flesta av de invandrade familjer jag har umgåtts mycket nära med under de senaste 13 åren skickar sina barn till privatskolor. Det som är mycket märkligt är att både du och Effekto och ett par till väljer att blunda för att problematiken finns överhuvudtaget.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hallo Jaxtone

Helt oavsett hur nyanserat man försöker att skriva så blir man garanterat feltolkad.

Quote:

jaxtone skrev:
Odin skrev:
"Jag råkar själv vara en av dessa människor och har därför lite otalt med dig. Jag är nämligen en renodlad invandrare. Av egen fri vilja och utan yttre tvång valde jag att bosätta mig i Sverige och lämna mitt ursprungsland Tyskland".

>Men snälla nån skulle du ha något otalt med mig? Bara för att du enl. uppgift är blond, blåögd och f.d. tysk. Det skulle kunna leda till en annan fantasi där jag anklagar dig som f.d. tysk för att ha orsakat min fars flykt undan nazisternas djävulsdåd under andra världskriget då han var tvungen att fly hals över huvud från ett sargat Europa.

Odin:

Jag tar självklart avstånd från alla de svinerier i industriell skala som mina förfäder gjort sig skyldiga till. Trodde att det framgick av sammanhanget. Om mitt utseende och mitt hemland skrev jag bara för att klarlägga att jag sällan själv råkar ut för alla de diskrimineringar av invandrare som jag så skarpt fördömer.

>Under min uppväxt fick jag mycket spö av rasistiska lärare och elever som helt enkelt inte gillade att jag hade ett annat efternamn än ett svenskklingande. Men inte fan skulle detta ens i fantasin leda till att jag idag blundar för vad som håller på att ske i Sverige oavsett vem som lägger fram fakta. Jag skiter i höger eller vänster. Fakta är fakta!

Odin:

Ja fakta är fakta, men ett ensidig urval av fakta kan bli vinklat och partiskt trots att faktainnehållet stämmer.

Odin skrev:
"Det borde vara skottpengar på alla som sorterar folk efter deras efternamn eller hudfärg, och framförallt på alla som använder diskriminerande och nedvärderande uttryck och tillmälen som "svenne", "blatte" eller "svartskalle". och det skriver jag som - precis som ni svenskar - har ljus skalle och gråblå ögon. Ord som "blatte" är t.o.m. så fula att de smutsar ned det svenska
språket. De borde inte existera".

>Hur skall man få ihop det här? Bara för att du enl. egen utsago är en invandrad blåögd, blond tysk så vill du känslomssigt jämföras med "de individer" bland uppgivna och hatiska invandrarkillar som nuförtiden satt i system att med våld och vapen böta och råna svennar. Men eftersom du föreslår att det borde vara skottpengar på andra människor som använder ordet "blatte" så är det ju egentligen ingen skillnad på dig och dem om man ser till hotbilden. Detta är väl straffbart om något!

Odin:

Mitt krav på skottpengar var ren ironi. Jag vet helt enkelt att man retoriskt kan välja det uttrycjket när det skall låta drastiskt. Nej - jag vill jämföras med de 98 % av hederliga duktiga och arbetsvilliga andra invandrarna alldeles oavsett ursprungsland, hudfärg eller religionstillhörighet. De som altlid velat sköta sig men sällan eller aldrig fick chansen utan alltsomoftast - precis som du själv - bara fick skit och fördomar tillbaka från ursprungsbefolkningens sida.

Jag avskyr ordet "blatte" och de flesta av dem som tar det i mun. Jag avskyr även folk som jämt och ständigt talar "jävla-faan"-språket som jag upplever som grovt, stötande, onyanserat, fult och ovärdigt.

>Nej det är inte ok enl. svensk lag att hota med att skjuta människor som tycker annorlunda om du nu skulle ha missat nåt i ditt eget integrationsarbete med de svenska lagarna som du ofta och gärna relaterar till!

Odin:

Där har du skrivit en replik som jag kan ansluta mig till. Men ofta tycker jag att viljan till nyansering saknas i både svensk lagstiftning och i dess tillämpning ("praxis").

>Här har du i mitt tycke ett otroligt bra initiativ till att lösa problem istället för att skapa dem. Läs följande text och använd länkarna dit du kan vända dig och motivera varför du vill skjuta bl.a. dem! ... och är du väldigt sugen på att skjuta vilt omkring dig så tror jag att det finns andra forum för det!

Jag har jägarexamen - så vill jag skjuta vilt omkring mig gör jag det i skogen i enlighet med gällande svensk jaktlag - och garanterat inte med människor som levande mål.

>"Ivan Daza har startat Blatteförmedlingen, en mötesplats på internet för jobbsökare och arbetsgivare. Den alldeles nyligen startade förmedlingen har hittills mött positiv respons från olika företag. Enligt Blatteförmedlingen står ”blatte” för en person som ofta kan flera språk och känner till minst en kulturs seder och bruk. Företagen måste inse att de tjänar på att anställa personer med utländsk bakgrund, menar Ivan Daza.

Odin:

Jag har naturligtvis ingen avsikt att skjuta folk. Men jag fattar vad du vill säga. Där väljer några invandrare själva att använda det förhatliga uttrycket "blatte". Det får de gärna göra, de tillhör ju själva den personkrets som tyvärr ofta betecknats med just det ordet.

>- Integration är inte politik, det är affärsnytta, säger han. Blatteförmedlingen kommer även att samarbeta med rekryteringsfirmor för att kunna slussa vidare personer med rätt kompetens". (Dagens Nyheter 19/2)

http://www.thomsonfakta.se/hr/sub/press.aspx?id=495

http://www.blatteformedlingen.se/se/startsida/

Odin:

Kanske det hjälper att äntligen bryta den grymma segregering som svenska personalchefer - helt ostraffat - tillämpar hela tiden.

>PS
Odin skrev:
"Jag vill be Jaxtone att argumentera och debattera nyanserat. Ämnet är för viktigt för retoriska knep - för många t.o.m. livsviktigt".

Säg det till de stackars satar som lever under hotbilder för t.ex. hedersrelaterade brott som följer med på köpet via integrationen av många av de kulturer som importerats till Sverige via organiserade brottssyndikat.

Odin:

Du tror väl inte att jag godtar dessa metoder. Det som man måste försvara med mord kan inte vara någon form av heder. Jag skulle vara en av de första som gömmer undan de som har ett sådant hot över sig.

Men som det så ofta är:

Sanningen är inte enkel utan mångfacetterad. Problemen har många orsaker och det finns inga enkla vägar ur knipan. Men det krävs definitivt en ärlig och god vilja från alla sidor - även från ursprungsbefolkningen - om problemen skall lösas och invandringen åter bör kunna ses som den resurs den egentligen är. Det vore kanske bäst om alla sidor kunde dra ett stort streck över det förflutna och helt enkelt och förbehållslöst och med stor öppenhet och ärlighet kunde börja om från noll.

MVH

Odin

Posted on: 2006/4/19 12:26

See User information
Snälla Efekto, nu får du tagga ner lite.

Du har inte fattat ett smack, och det enda du gör är att "emotionalisera". , jag säger bara "been there, done that"

När det gäller massinvandringen och tex fenomen som ND erkänner jag villigt att jag var totalt hjärntvättad av media.

Jag svalde hela rasket med hull och hår. VARFÖR ?

Som andra generationens invandrare som alltid varit emot rasism var jag extra känslig för snack som "reglera invandringen" etc.
Jag emotionaliserade (dvs känsloreagerade) och blev förbannad när jag såg t.ex SD demonstrera på stan.Jävla nazister och rasister sade jag.

När man inte känner till agendan och medias mörkande av fakta har man inte en chans att fatta vad det handlar om.
Dessa "sociala ingenjöerer" vet EXAKT hur man spelar på folks empati eller rädslor för den delen.
Vad handlar detta då EGENTLIGEN om?

NWO/Illuminati vill införa en världsregering, det är alla med på.
I deras strategi ingår att avskaffa nationalstaterna, EU är ett steg på vägen. STEG 2 i Illuminaternas 5 punktsprogram.
Man vill få oss att tänka som européer istället för svenskar, fransmän, spanjorer etc, med gemensam valuta, normer etc, mao utrota ALLA nationella känslor
kultur etc etc, vilka är I VÄGEN för EU och slutligen VU. Ännu ett litet ex: tyskar och fransmän kommer alldeles snart få en GEMENSAM historiebok.

Ännu en fint för att snabbare uppnå detta är massinvandringen, och propagandan för mångkulturen. I kölvattnet skall vi inte ens snacka om motsättningar
mellan svenskar och invandrare som passar NWO som handen i handsken.

Kolla bara på vad som sker i Sverige: man får inte sjunga nationalsången på skolavslutningarna för det anses vara "diskriminerande"
Att bära den svenska flaggan på en rockärm anses vara "nazistiskt", svenska språket är inte längre officiellt språk i Sverige, svenskar anses inte vara en folkgrupp iom att lagen om hets mot folkgrupp inte gäller dem etc, etc, etc. Svenska skolböcker skall "avsvenskas" för det handlar "för mycket" om svensk historia. Att vara stolt över sitt fosterland har på bara ca 10-15 år blivit ansett som något fult och rasistiskt !!! HALLå !?!? ÄR DET NåGON HEMMA ?!?!?

Efekto skrev:

"jag vill censurera den för att den är helt och hållet utklippt från rasistiska inslag från medier som älskar att blåsa upp saker och ting.".

well bro´ YOU´ve BEEN HAD

Precis som "Bennybear" skrev tidigare: varför får SD och ND aldrig komma till tals i medier ? Jo för att de är "Ickedemokrater" haha det dummaste jag hört

Ett litet rop på sunt förnuft och logik

Vilkas åsikter sprider Illuminati/medier ??? De åsikter som tjänar deras agenda eller tvärtom. Snälla ni "vakna" använd hjärnan lite.
ND tex har fattat den här agendan och är således EMOT den och därmed "farliga" Att vara FÖR nationella intressen och EMOT NWO kallas för nazism och rasism. Därmed har man i allmänhetens ögon försökt "avväpna" dem . FAKTA är FAKTA. Vad ens MOTIV för att använda den är en helt annan sak. Som tex verkliga nazister som projicerar sina egna obalanser/självhat på ALLA invandrare, judar och allt som inte är "ariskt"

Låt oss se vad Frimuraren Greve Richard Coudenhove-Kalergi som var den fösta presidenten i Pan-Europeiska-Unionen skrev i sin bok "Praktischer Idealismus": "Framtidens människa blir av blandras. Beträffande ett Paneuropa önskar jag där en euroasisk-negroid blandning med stor variation på personlighetstyperna" och vidare "Judarna skall inta de ledande ställningarna, ty den den goda försynen har i judarna skänkt Europa en ny andligt högstående adelsras. Det förklarar ju varför extremjudarna ser mångkulturen som sin hjärtefråga samtidigt som för dem är otänkbart och att en jude gifter sig med en icke-jude Vilka låg då bakom Pan-EU ? Rothschild och Warburg, samma nissar som finasierade nazisterna OCH bolsjevikerna.

Frimureriet står för den verklighetsfrämmande multikulturalismen. General Wesley Clark, hög frimurare och överbefälhavare över NATO-styrkorna i Kosovo, medgav till CNN i juni 1999: "I det moderna Europa finns det ingen plats för homogena nationella stater. Det var en idé från 1800-talet och vi kommer att genomföra den [mångkulturalismen] på 2000-talet, och vi kommer att skapa multietniska stater."

Så please, innan någons programmerade hjärna gör en "goto han(jag) är "nazist/rasist" så vill jag påpeka att jag innan du Efekto ens var född försvarade mina utländska klasspolare från "ljushuvuden" som trackade dem.

Och lägg ner det här snacket med "smygrasister" och kliv in i verkligheten.. Läs böcker och bilda er i ämnet istället för att som papegojor upprepa mediernas NWO-bullshit. Sedan kan ni börja att kalla er för vakna. Detta ÄR en del av den globala konspirationen.

"Vi är ett, oavsett färg" ABSOLUT !!! Men detta är inte vad detta handlar om.

Posted on: 2006/4/19 12:45

See User information
"Döm inte, så blir ni inte dömda. Ty med den dom som ni dömer med skall ni dömas,
och med det mått som ni mäter med skall det mätas åt er.
Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?
Och hur kan du säga till din broder: Låt mig ta bort flisan ur ditt öga - du som har en bjälke i ditt öga?
Hycklare, ta först bort bjälken ur ditt öga, så kan du se klart och ta bort flisan ur din broders."
-Jesus-

Detta skriver jag till er alla som fördömer, och påstår er tala i sanning.
Jag anser att ni ska se efter om det är kärlek som styr era liv innan ni dömer ut era medmänniskor.
Fördömande bygger på rädsla, fruktan och egoism och detta är mina vänner brist på kärlek.

Helt klart så är det rätt att diskutera ämnen som kan kännas jobbiga,
men se då till att det är kärlek och förståelse som styr diskutionen.
Om kärleken är inte styr denna debatt,
så ser jag detta som åklagarens ord som enbart går ut på att separera och kategorisera.

Om ni som dömer vill förändra dessa "brottslingar"
och vill få dom till insikt om att de lever ett destruktivt liv.
Gör det med kärlek till dom, för att hata skapar enbart mer destruktivitet,
och det är förhoppningsvis inte ert syfte.

Kom ihåg att kärleken enar när ondskan separerar och kategoriserar.

Posted on: 2006/4/19 13:09
Joh 3:16

Ett exempel

See User information
Hallo

Det finns grundläggande fri- och rättigheter som man ändå inte kan ta ut helt och fullt helt enkelt därför att de krockar med varandra. Detta kallas en målkonflikt, och i ett sådant läge måste man (lagstiftaren) göra en svår avvägning av rättighet A mot rättighet B.

Jag berättar ett exempel:

En snubbe hade slagit någon annan på käften och hamnade inför domaren. Där försvarade han sig sägandes så här:

"Herr lagman, detta är ett fritt land. i ett fritt land måste jag väl ha rätt att fritt svänga min högerarm."

Varpå domaren svarade:

"Din rätt att svänga din högerarm slutar där din medmänniskas näsa börjar."

Och så är det även i avvägningen mellan grundläggande mänskiliga rättigheter. Paradexemplet var de tre grundkrav som franska revolutionen ställde:

Frihet Likhet Broderskap

Det gick snart nog upp för folk att de tre var målsättningar som till stora delar stred mot varandra. detta ledde tyvärr till stor oreda och till bl.a. Robespierres förtryck och slutligen till Napoleons diktatur.

MVH

Odin

Posted on: 2006/4/19 13:30

See User information
Hallo Jaxtone

All respekt för dina erfarenheter som härstammar direkt från verkligheten. Även jag har under flera år bott i en invandrardominerad förort, fast i lilla Nyköping. Där var det kanske inte lika allvarligt som i Angered, Rosengård eller Skärholmen.

Quote:

jaxtone skrev:
Odin skriver:
"Spridning av åsikter som går ut på kränkning av andras konventionsskyddade rättigheter är därför en kriminell (brottslig) handling och med all rätt straffbelagd".

>Men nu får du gå och kamma dig igen! Vem avgör dessa gränser? Odin och Effekto? Sluta för fan att poppa upp lagparagrafer hela tiden som en slags hotbild. Använd argument som håller istället!

Odin:

Har du funderat hur många sekel det har tagit att fundera fram alla dessa konventioner som skall skydda oss mot godtycke och övergrepp från överheten ? Först efter 2 världskriget stöptes dem i form av internationella konventioner som man nu kan åberopa.

Odin skriver:
"Skall vi kunna leva fredligt tillsammans trots olika etnisk bakgrund utan att slå i huvudena på varandra måste det finnas gränser även för yttrandefriheten".

>Säg för fan det till de invandrargrupper jag de senaste 13 åren levt ihop med som gentemot varandra har så nattsvarta rasistiska åsikter om individer med annan etnisk, religiös eller politisk bakgrund än de själva att en vanlig svenne skulle få skrämselhicka.

Odin:

Det tror jag utan vidare. Där har något gått snett, det måste man erkänna. Men det rättfärdigar inte svennarnas förhatliga och nedsättande uttryck "blattar" för alla med invandrarbakgrund och någorlunda mörk hy.

>Vet du i ditt naiva sinnelag varför gymnasieskolor runt om i landet ett antal gånger under de senaste 10 åren fått stänga sina verksamheter med polishjälp. Därför att i många fall de olika mångkulturella invandrade grupperna inte tålt de andra invandrade gruppernas sedvänjor, språk, hudfärg, politiska eller religiösa hemvist.

Odin:

Och vilka har då missat att på ett trovärdigt sätt förmedla bättre och konstruktivare värderingar till dem ? När man övertygande vill lära ut värderingar till andra måste man gå före med gott exempel och själv leva efter de regler som man vill att de andra skall annamma som sina egna.

>När jag skulle gå till ICA för ett tag tillkallades 30 polisbilar med fullt kravallutrustade mannar till Angeredsgymnasiet. Varför? Jo några somaliska gymnasiekillar hade med sig machetes till skolan för att göra upp med arabiska gymnasielever. Vilken integration!

Odin:

Lite märkligt, för både araberna och somalierna är muslimer ...

>Det är ju inte konstigt att de flesta av de invandrade familjer jag har umgåtts mycket nära med under de senaste 13 åren skickar sina barn till privatskolor. Det som är mycket märkligt är att både du och Effekto och ett par till väljer att blunda för att problematiken finns överhuvudtaget.

Odin:

Även jag har umgåtts en hel del med andra invandrarfamiljer.

Om man hela tiden ältar gamla saker komemr man aldrig lösa den gordiska knuten som uppstått.

Först måste majoritetsbefolkningen ("svennarna") som ändå innehar den starkaste maktpositionen på ett trovärdigt sätt göra sin fred med invandrargrupperna och sluta håna och diskriminera dem, sedan kan man fortsätta med fredsarbetet även inom olika invandrargrupper. Utan ett försök till samförstånd kommer man ingenstans, då blir slutskedet ett system med internering och koncentrationsläger som i Hitlertyskland.

Förresten: väldigt många invandrare från t.ex. nordiska eller europeiska länder smälter snabbt in i "svennesamhället" utan att märkas. Det skulle på sikt även kunna vara fallet med invandrare från andra kulturkretsar när de äntligen behandlas anständigt.

Min erfarenhet är att när man talar med folk har de flesta - oavsett varifrån de kommer - ganska likartade värderingar. det är mycket mer som enar oss än vad det är som skiljer oss.

MVH

Odin

Posted on: 2006/4/19 13:45

Re: Ett exempel

See User information
"Frihet JämLikhet Broderskap"

Ännu ett frimuraruttryck som låter bra i folks öron, precis samma som "klasskamp" "mångkulturalism" "solidaridet" etc

Det gäller att se bakom fasaderna.

Robespierre, Danton, Mirabeu, Chaumette osv. alla ledande "revolutionärer" var Illuminater, precis som de ledande bolsjevikerna i ryssland som "kämpade" för "folkets bästa".

Invandrarna används som slagträn för Illuminatis agenda,
samt i Sverige som valboskap år socialdemoktraterna.
De är totalt ointresserade av deras välmående. Kampen "mot rasimen" är enbart ett spel för att stoppa nationella känslor.
Vem vill bli kallad för "rasist" De har lyckats ganska bra här i Sverige.

Feffe, jag håller med:

Att ta fram fakta är inte hat, att använda den som hat, är hat.

mvh eureka

Posted on: 2006/4/19 13:56

Vad jag undrar över

See User information
Hallo

Merparten av deltagarna i detta forum tror ju uppenbart på Den Stora Konspirationen som Illuminaterna hållit på med i flera sekel, representerade av högfinans och höggradernas frimureri.

Vad jag länge undrat:

Om de är SÅÅÅÅ skickliga och hållit på så länge, varför har de då fortfarande inte uppnått sitt mål ?

Quote:

Det gäller att se bakom fasaderna.

Odin:

Håller helt med och försöker det så gott jag kan.

>Robespierre, Danton, Mirabeu, Chaumette osv. alla ledande "revolutionärer" var Illuminater, precis som de ledande bolsjevikerna i ryssland som "kämpade" för "folkets bästa".

Odin:

Men varför slog de då ihjäl varandra och lämnade plats åt Överste Chefsilluminaten Napoleon Bonaparte som sedan sopade golvet med dem ? Och om hela världen skulle enas - varför misslyckades Napoleons fälttåg ?

>Invandrarna används som slagträn för Illuminatis agenda,
samt i Sverige som valboskap år socialdemoktraterna.
De är totalt ointresserade av deras välmående. Kampen "mot rasimen" är enbart ett spel för att stoppa nationella känslor.
Vem vill bli kallad för "rasist" De har lyckats ganska bra här i Sverige.

Odin:

Det är också mitt intryck. Annars skulle det vara oförklarligt varför öppna motståndare till rasismen ("antirasister") som försöker agera på egen hand behandlas lika illa av ordningsmakten som rasisterna själva - eller ibland t.o.m. sämre.

>Feffe, jag håller med:

Att ta fram fakta är inte hat, att använda den som hat, är hat.

mvh eureka

Att ta fram fakta kräver också ett stort mått av källkritik. Inte allt som man kan läsa sig till är sant. Ibland (!) stämmer t.o.m. saker som står i de tidningar som enligt forumets uppfattning styrs av illuminaterna.

Förresten: Illuminater betyder "de upplysta", och tidsepoken då frimureriet och de moderna statsfilosofierna uppstod kallas ju upplysningstiden .... d.v.s. främst 1700-talet. Då var även monarker som kejsaren Joseph II i Österrike och kungarna Friedrich II från Preussen och Gustav III frimurare.

MVH

Odin

Posted on: 2006/4/19 14:14

Re: Vad jag undrar över

See User information
Odin skrev:
"Om de är SÅÅÅÅ skickliga och hållit på så länge, varför har de då fortfarande inte uppnått sitt mål ?"

Man kan inte genomföra reformer i en handvändning, det tar tid.
Skulle man gå för snabbt fram blir det motstånd.Detta vet de mycket väl,
Man har har använt sig av de "små stegens färändring" tex EEC-EG-EU....slutligen VU i kombination med "problem -reaktion-lösning"
tex folk vill inte ha övervakning och intrång i sina privatliv, men med tillräcklig skapad terror, kriminalitet kommer folk att KRÄVA det. Precis som planerat.

"Att ta fram fakta kräver också ett stort mått av källkritik. Inte allt som man kan läsa sig till är sant. Ibland (!) stämmer t.o.m. saker som står i de tidningar som enligt forumets uppfattning styrs av illuminaterna.2

Exakt, när jag snackar om frimureri ovh Illuminati, stödjer jag mig på deras egna källor, dvs uttalalanden och medgivanden, inte avsedda för allmänheten.

Du som är tysk borde åka ner till Ingolstadt, bayern och och kolla lite i deras stadsarkiv. Du kommer inte att tro dina ögon.

Om du vill göra det det lättare för dig och så kolla in Jüri Lina som varit som varit i Illuminaternas arkiv (Ingolstadt) samt varit i KGB:s särskilda arkiv i Moskva, tillgängligt för allmänheten sedan 1991,där det fanns miljoner dokument, jag skrev fanns för att bla Grand Orient De France kar krävt tillbaka för dem väldigt många mycket graverande dokument.Det finns dock fortfarande mycker kvar.

Han har även varit i loger världen över och filmat.
Jag kan varmt rekommendera hans film "The Lightbringers" samt böckerna "Under Skorpionens Tecken" och "Världsbyggarnas Bedrägeri"

Det finns många som skriver om NWO etc, men vill du har Källor, så är han grym.

http://www.geocities.com/jyrilina/svenska/doldahistoria.html
http://www.geocities.com/jyrilina/svenska/skorpionens.html
http://www.geocities.com/jyrilina/svenska/ljusbringarna.html

Du får göra lite research själv, sedan kan vi debattera.

Det handlar inte om att "tro" på den "stora konspirationen" eller nåt annat för den delen, utan att ta reda på vilken värld vi lever i.

Happy hunting

mvh eureka

edit: den här tråden handlar ju om invandring, även om olika topics naturligt flyter in i varandra så skulle jag föreslå att starta en ny tråd om du vill fortsätta att diskutera Illuminatis vara eller icke vara

Posted on: 2006/4/19 15:28

See User information
Odin skrev:

”Först måste majoritetsbefolkningen ("svennarna") som ändå innehar den starkaste maktpositionen på ett trovärdigt sätt göra sin fred med invandrargrupperna och sluta håna och diskriminera dem, sedan kan man fortsätta med fredsarbetet även inom olika invandrargrupper. Utan ett försök till samförstånd kommer man ingenstans, då blir slutskedet ett system med internering och koncentrationsläger som i Hitlertyskland.” och ” Det tror jag utan vidare. Där har något gått snett, det måste man erkänna. Men det rättfärdigar inte svennarnas förhatliga och nedsättande uttryck "blattar" för alla med invandrarbakgrund och någorlunda mörk hy.”

BB: -Det är märkligt med alla dessa ”invandrare" att det alltid är svenskarna som är orsaken till alla problem som t.om invandrarna själva har ställt till med. Som ett ex. Om din dotter (Om du nu har någon) skulle bli gängvåldtagen av ett som media brukar kalla ”ungdomgäng” så är det svenskar som jag som är orsaken till detta förfärliga brott. Och vad har du fått att ”svenskarna” skulle håna och diskriminera invandrarna. Om det gäller arbetsmarknaden så har det ju kommit nya lagar som ska ge invandare s.k. positiv diskriminering för att komma in på am. Dessutom så kanske det inte har gått upp för dig att vi har rekordhög arbetslöshet i detta landet, samtidigt som allt fler industriföretag flyttar utomlands med hjälp av bl.a EU och SIDA-stöd. Enligt mitt tänkande så borde man ta hand om sitt eget folk först och ge dem arbete av de få som finns att dela på redan. Förresten så är det ju allt som oftast Invandrarna själva som använder dessa epitet om sig själva. Det är ju bara att läsa kolumnerna i Metro där var och var och varannan kolumnist som dessutom har ”invandrarbakgrund” skriker ut sitt svenskhat.

Odin skrev:

”Det är också mitt intryck. Annars skulle det vara oförklarligt varför öppna motståndare till rasismen ("antirasister") som försöker agera på egen hand behandlas lika illa av ordningsmakten som rasisterna själva - eller ibland t.o.m. sämre.”

BB: - Jag har varit på flera demonstrationer som bl.a SD och ND har haft och varje gång så är det de ”gulliga” antirasisterna som bl.a terroristerna i AFA och SUF( Båda dessa grupper har dessutom har fått ekonomiskt stöd från bl.a Sossarna ett antal gånger.) som har satt igång att kasta ägg, misshandla och störa dessa möten på olika sätt. Dina plattityder Odin visar på din egen naivitet och okunskap.

Odin skrev:

”Om de är SÅÅÅÅ skickliga och hållit på så länge, varför har de då fortfarande inte uppnått sitt mål ?”

Återigen sätt igång och studera bl.a Juri Linas Böcker.

Odin skrev:

Förresten: väldigt många invandrare från t.ex. nordiska eller europeiska länder smälter snabbt in i "svennesamhället" utan att märkas. Det skulle på sikt även kunna vara fallet med invandrare från andra kulturkretsar när de äntligen behandlas anständigt.

BB: - Det är inte konstigt eftersom som vi har i princip samma kulturella bakgrund och värderingar. Om nu Sverige är ett så ”rasistiskt” land med ett så ”rasistiskt” folk så kan man ju fråga sig varför det kommer så många hit över huvudtaget. Jag läste statistik ifrån FN för ett tag sedan som visade att Sverige har flest utomeuropeiska invandare per capita i hela Europa. Har du tagit reda på vilket ekonomiskt stöd de får när de kommer hit? Bostäder? Gratis skolgång? Sjukvård? M.m. m.m. Och att kalla det för att de inte behandlas ”anständigt” är ju löjligt. Hur mycket får de i andra länder tror du?

Odin skrev:

Och vilka har då missat att på ett trovärdigt sätt förmedla bättre och konstruktivare värderingar till dem ? När man övertygande vill lära ut värderingar till andra måste man gå före med gott exempel och själv leva efter de regler som man vill att de andra skall annamma som sina egna.

BB: - Återigen så vill du mena att det är vi ”svenskar” som har ansvar för hur ”invandrarna” uppför sig. Du menar alltså på fullaste allvar att det är ”svenskarnas” fel att våldsbrotten har ökat dramatiskt i samma takt som massinvandringen har pågått i detta land. Det är ett märkligt synsätt och om man vore jurist skulle kunna man kunna kalla det för ”omvänd bevisföring”. Har ”invandrare” själva ALDRIG nån egen skuld till saker de ställer till med?

Odin- Om du inte ser sambanden som t.ex <Eureka informerade dig om i Frimuraren Kalergi-Couvendou uttalade av vikten att blanda de europeiska folken med framförallt Arabiska för att på så sätt underminera den västerländska civilisationen. Och se sedan ut över Europa. Islamiseringen går i rasande fart inte bara i detta landet, samma sak sker ju i England, Frankrike , Tyskland, Spanien osv. Det har gått OTROLIGT fort på bara cirka 20 år. Det finns flera forskare (Som jag inte kommer på namnet just nu) som visar att om cirka 30-60 år så kommer store delar av Europa ha en befolkning som till majoriteten består av etniska utomeuropéer. Är det något som Odin önskar sig eller?

Posted on: 2006/4/19 16:09

Anonym
hej på er

först tänkte ja kommentera
matsim med

"Sverige är extremt glest befolkat och det finns gott om plats. Med samma befolkningstäthet som europas rikaste land Tyskland borde sverige ha 30-100 miljoner invånare inom de närmaste 100 åren"

...jaså ja tror inte vi mässniskor ska leva som apor uppe på varandra det skja finnas andrum
ta en titt hur det ser ut i städerna!

vill du bo som i kina?
är det glest befolkat i förorter?
eller i svenska städer?
vart ska vi få kontakt med naturen?

hugg för fan inte ner skogen för att bygga några hemska betonghus!

sen måste även ja ge nyfiken beröm åt det genialisk enkla hon sade men så jävla bra.

ang
yttrande friheten..

ja har mest skumläst denna tråd...

men ja säger ändå

efekto va snackar du för rappakalja
censur?

ta diskutionen istället...

...

här är sista biten
i cornelis underbara text
något att tänka på...

"Kanhända att ni anser att sådant inte stör
men lita på kritiken, den vet vad den gör.
Dom ser vad som är bra och tillåtet för publik.
Dom ser vad som är dåligt och skriver kritik.
Medborgare, så fort ni ser
att något omoraliskt sker,
eller ni får syn på nåt som inte är kultur:
Vänd blicken bort och blunda och skrik på censur! "

(hela texten)

http://lyricsplayground.com/alpha/songs/b/balladomcensuren.shtml

jag är en friheskämpe o tycker att alla ska få yttra sig

som de flesta redan vet är jag en sk "antirassist"
(trots ja inte gillar ordet)

har när ja tänker efter haft mer invandrarvänner en svenska

mina bästa vänenr har alltid haft namn som

selmir,almir,edin osv..

ska man få kritesera israel föresten?

MVH Masken i Angered

Anonym
Jag skrev:
Vet du i ditt naiva sinnelag varför gymnasieskolor runt om i landet ett antal gånger under de senaste 10 åren fått stänga sina verksamheter med polishjälp. Därför att i många fall de olika
mångkulturella invandrade grupperna inte tålt de andra invandrade gruppernas sedvänjor, språk, hudfärg, politiska eller religiösa hemvist.

Odin svarar:
"Och vilka har då missat att på ett trovärdigt sätt förmedla bättre och konstruktivare värderingar till dem ? När man övertygande vill lära ut värderingar till andra måste man gå före med gott exempel och själv leva efter de regler som man vill att de andra skall annamma som sina egna".

Min kommentar:
BennyBear har väl helt rätt när han frågar dig om du anser att det är svennarnas fel att invandrargrupper bråkar sinsemellan? Snacka om att vända upp och ner på sanningen för att den skall passa flumromantiken du erbjuder. Men speciellt realistisk framstår den inte som i mina ögon!

Om man nu skulle ställa rimliga krav på att de som kommer hit anpassar sig efter de "demokratiska" värderingar, lagar och sätt att lösa konflikter som gäller i detta land så händer följande sak per automatik beroende på att flumliberaler och andra verklighetsfrämmande individer är programmerade att känsloreagerar.

Den svensk som väljer att ta bladet från munnen blir direkt klassad som nazist eller rasist av folk som dig och Effekto när ni triggas igång av någon slags sjuk försvarsmekanism som jag tycker att "Eureka" klart och tydligt definierar som "emotionalisering"!

Många väljer då att istället knyta näven i fickan och tiga. På sikt är givetvis detta mycket farligare än att lägga alla papper på bordet och klart och distinkt visa att Sverige inte accepterar en sekund att någon får en fristad och ekonomisk uppbackning här men ändå väljer att spotta på hela systemet.

Fatta nu varför detta är så viktigt! Det finns alldeles för många justa normala familjer och medborgare från hela världen som valt att leva här enligt våra Svenska normer och som drabbas av misstänksamhet från ursprungsbefolkningen just för att killar som du och Effekto hellre vill mörka debatten än att öppna upp den.

PS.
Det finns inte ett land till i världen som likt Sverige till nyanlända medborgare erbjuder ett fullt utbyggt bidragssystem, socialt skyddsnät, fri skola, ålderspension, sjukpension, barnbidrag och i princip alla möjligheter att ta del av de förmåner som den inhemska befolkningen byggt upp genom att ha världens högsta skattetryck. Det finns inte ett land till i världen gosse!

Så om någon nu kommer hit och får alla dessa förmåner utan att bidra med en spänn tycker i alla fall inte jag att det är för mycket begärt att densamme underställer sig de kulturmönster, lagar och demokratiska spelregler som gäller här!

Och gillar man inte läget så är det väl bara att tjacka spikskor och listigt dra iväg! Det är ett standardförfarande som gäller i alla andra länder på denna planet med enda skillnaden att man blir utkastad ganska brutalt på andra ställen.

Anonym
Jaxtone berättar:
När jag skulle gå till ICA för ett tag tillkallades 30 polisbilar med fullt kravallutrustade mannar till Angeredsgymnasiet. Varför? Jo några somaliska gymnasiekillar hade med sig machetes till skolan för att göra upp med arabiska gymnasielever. Vilken integration!

Odin kommenterar:
Lite märkligt, för både araberna och somalierna är muslimer ...

För helvete Odin, snacka om att generalisera. Det var ju precis detta du inte tillät någon annan att göra när det gällde politiskt eller religiös eller etniskt ursprung!

Förklaringen till att somalier och araber höll på att starta en massaker på en vanlig svenskt gymnasieskola är djupt förankrad i de av krig och konflikter som genomsyrat deras traditionellt våldsamma religionskonflikter. De som de vägrade lämna i sina hemländer när de bestämde sig för att bli 100 procentiga Svenskar.

Men om du återigen vill förvränga en av invandrare utlöst konflikt så att det passar din flumliberala romantiska bild av verkligheten, kanske du kan hitta någon stackars National- eller Sverigedemokrat att skylla på. Men i mitt tycke skulle det vara att överskatta denne stackars nationalists roll i det hela. Men jag tror att till och med du och Effekto inser detta någonstans i ert moraliska inre.

En ledtråd:

Islam är en av de tre stora religionerna. Islam grundades på 600-talet e. Kr. av Muhammed, som ansåg sig vara Guds sändebud, eller Guds profet. Islam har sitt andliga centrum i Mecka i Arabien. De flesta muslimer bor Mellanöstern. Muslimer finns också i andra delar av världen, t.ex. Indien, Väst- och Östafrika och i Kina.

Det finns två huvudgrupper inom islam: Sunniter och Shiiter. Sunniter består av cirka 90 % av muslimerna och är därför majoritetsriktningen och shiiter består av ca 10 %.

Vad orsakade splittringen?
Splittringen bland muslimerna började redan efter profeten Mohammeds död år 632 när de skulle välja den tredje Kalifen. Abu Bakr valdes till Kalif istället för Muhammeds kusin och svärson Ali Ibn Abi Talib. Det blev en strid bland muslimerna om de två kandidaterna och ett politiskt parti (på arabiska Shia) bildades som stöd för den ena kandidaten, Ali, Profetens kusin. Shiiterna, vägrade acceptera kaliferna eftersom de inte var nära släkt med Muhammed

Den politiska striden lämnade så starka spår i det islamiska samhället att partiet (Shia) överlevde alla stridigheter, och att Shia-partiet så småningom utvecklades till en egen gren av Islam. Shia muslimer finns idag särskilt i Iran där shia-islam är statsreligion och i Libanon.

Därför har islams träd idag två stammar med en mångfald grenar. De två stammarna är Shia islam och Sunni Islam.

Vad är skillnaden mellan Sunni- och Shia muslimer?

Sunni
Att följa Sunnah betyder att man följer profetens mönster i tanke och handling, och sunni muslimer utgör den största delen av alla muslimerna. Sunniterna anser att Guds uppenbarelse var avslutad när Muhammed dog. Koranen och sunna (profetens handlingar och uttalanden) var nu de enda egentliga ledstjärnorna. Ingen naturlig efterträdare fanns till Muhammed. Därför utsågs de första fyra kaliferna (ställföreträdandena) av ansedda muslimer från Muhammeds stam. Enligt Sunni så ska människorna välja egen ledare efter profeten Muhammads död. Den tror på den enskilda människans förmåga, och anses kunna avgöra vad som är rätt och fel utifrån Koranen. De fyra första kaliferna Abu Bakr, Omar, Othman och Ali är viktiga deras handlingar är också vägledande vid sidan av Muhammeds och ingår i sunna. Även Sunni-islam har drabbats av splittring, främst i de så kallade fyra skolorna: Hanafi, Shafi, Maliki och Hanbali.

Shia
Shia-anhängarna, ansåg att Muhammeds kusin och svärson Ali skulle ha efterträtt honom, istället för att ”bara” bli en av de fyra kaliferna. Enligt dem utsåg Muhammed själv Ali som ställföreträdare, och samma tradition säger att Ali skulle ha ärvt andliga gåvor av Muhammed. Shiamuslimernas första ledare var Ali Ibn Abi Talib och de anser att han var den som tolkade koranen rätt. De menar att han och hans avkomlingar är muslimernas rätta ledare. Shiismen räknas ibland som sorgens och martyrskapets religion. Ali mördas 661 och en kamp om vem som ska bli efterträdare börjar. Ali hyllas som martyr av shiamuslimerna. Alis äldste son Hassan gick tillbaka och den umayyadiska dynastin kom till makten. Alis yngste son Hussein tog emellertid upp kampen mot Umayyaderna, men han dog i slaget vid Kerbela år 680. Ali räknas av alla shiiter som den förste imamen och Hassan och Hussein som de följande två.
På 800-talet försvann lärjungen till Ali och shiamuslimerna väntar fortfarande på att han ska komma tillbaka. Shiiterna, kallar muslimernas ledare imam och menar att han ska väljas bland Muhammads avkomlingar.

Ali och flera av hans efterföljare är imamer, vilket innebär att de anses som ofelbara uttolkare av islam. Beroende på antalet imamer räknar man med flera grupper inom shia.

De största är:
tolvorna som räknar med tolv imamer med Ali
Sjuorna som räknar med sammanlagt sju imamer
Shiiterna tycker att människan behöver andlig vägledning. De anser att en imam kan få fortsätta gudomlig uppenbarelse. Imamen har därför en mycket stark ställning inom shia-riktningen.

Största skillnaden
Den största skillnaden mellan de två grenarna är synen på Muhammeds efterträdare. Sunni anser att efterträdaren, som man kallar Kalif, ska väljas efter duglighet medan Shia menar att Muhammeds efterträdare måste vara av hans släkt.
Sunnimuslimerna följer även en bok som kallas Hadithen, som innehåller utdrag om levnadssätt från Muhammed och hans närmaste.

Konflikter
Konflikter mellan sunni och shia har alltid funnits. Det krig 1980 mellan Irak och Iran var på grund av konflikter mellan shia och sunni. Annars är både grupperna eniga om de stora grundtankarna. De tror t.ex. på samma gud, på samma profet, på samma bok och ber åt samma håll.

Källförteckning:
Nationalencyklopedin
Häftet “Islam”

Anonym
Odin och Effekto! ... och alla andra!

Egentligen skulle detta inte behövas sägas men jag tycker ändå det är bra att klargöra ett par grejer.

1. Jag har ingen anknytning eller samverkan med något politiskt parti eller religiös organisation! Been there, done that!

2. Jag föraktar den organiserade formen av agitation och retorik där svaga individer grupperar sig för att likt vargflocken driva igenom sin blodtörst oftast under ledargestalter som lider av någon form av psykopati!

3. När det gäller rasism så är jag den förste att tycka det är vidrigt just på grund av att mångfasetterade olikheter berikar mitt liv både som med- och yrkesmänniska, som konstnär, artist och producent av film och musik! Jag tror också på fullaste allvar att jag med min oansenliga men brokiga bakgrund har en hel del av både erfarenheter och empati att dela med mig av.

Jag har rest runt en del på vår gemensamma planet och mött människor i både fattiga och rika länder som förvånansvärt mått avsevärt bättre än större delen av befolkningen verkar göra i "välfärdsstaten" Sverige! Kanske främst då för att de på ett naturligt sätt verkat himla stolta över både sitt land, sina medborgare, sin kultur och sina traditioner.

När jag nämt att man i Sverige inte får sjunga sitt eget lands nationalsång på skolavslutningar, att man inte får bära sitt eget lands flagga som symboler på klädesplagg eller att man inte ens har sitt eget språk som officiellt längre så tror de fan inte på mig.

Skall jag hänvisa till er båda klokhuvuden, Odin och Effekto så att ni kan försöka förklara för dessa undrande världsmedborgare varför det blivit så här skevt i mitt gamla Sverige, för jag kan fan inte förklara det utan att samtidigt gråta floder av sorg inom mig!

Anonym
en grej som ja måste medge är
att ja tycker rockbandet

ultima thule
(som afa för ett tag sedan tog på sig skulden för deras studio brann ner)

har en del vackra ballader
inget ja sätter på hemma
men förr lyssnade ja på dom en del..

likaså tycker ja ulf lundels öppna landskap är vacker.

..
dra en parralel med ex den moderna hip hopen
där det sjungs

"ja är svart ja knullar brudar ja kör merca
yo yo yo"

jag är antirassist så in i helvette
jobbar med barn
många från arabvärlden
ja bor i gunnared
osv

men detta är något viktigt

jag kallar mig varken partiot eller nationalist..

men ja tycker att alla människor förtjänar frihet
och rätten att vara stolt över sin kultur & ursprung

här kommer lite ur en thule text

du kan inte förneka att det inte är vackert eller?

"Jag älskar Värmlands skogar och vintrarna i norr
Jag älskar Stockholms skärgård i en varm solnedgång
Jag tycker om ett vandra på stränderna i väst
Där kan jag finna ro när andra stressar kring som mest"

MVH Masken i Angered
som gärna umgås med turkar, palestiner, ryssar,eller norskar

Anonym
det egentligen negativa ja kan se med denna tråden
är att om det blir för mycket sånt här
(fanatiskt)

så vet ja inte om ja vågar bära min
www.vaken.se

brosh/knapp
ni vet dom man kan beställa här på sidan
för såna bär ni la allehop?

för ja bor som sagt i angered
o folk kanske då tror man är

rasist eller patriot

Masken

Anonym
Vad är fanatiskt?

Att ha egna åsikter som inte är PK "politiskt korrekta" enligt en märklig agenda som passar mediadrevet och socialliberaler. Att Svenska medborgare inte vågar tala öppet om vad de egentligen tycker bara för att man då får en stämpel som "patriot" eller "nationalist".

Jag har sedan tonåren för att inte säga barnsben tyckt att allt dravel om nationalism och patriotism fått mig att må fysiskt illa just för att det gjorts i organiserad form och av människor som jag föraktat eftersom syftet med deras gnäll varit att styra in mig i hatfällor som leder till förtryck och krig.

Märk väl att jag fortfarande föraktar allt organiserat politiskt eller religiöst arbete p.g.a. att det visat sig att detta tillvägagångssätt gång efter gång ofelbart lockat fram de sämsta egenskaperna hos flockdjuret människan.

Men trots att det är något otroligt sjukt som hänt under de senaste 20 åren så är det ändå så många av oss "svenskar" som blundar för dessa problem och likt viljelösa robotar bara rapar upp etablissemangets lögner så fort man hör ord som "nationalism", "patriotism" eller "fosterlandskänsla".

Märk väl att dessa ord inte automatiskt gör dig till en "högerextremist" lika lite som ordet "solidaritet" gör dig till en "vänsterextremist". Det är agendan med effektiv hjärntvätt som styr sådant med hjälp av media, skola och politiska lögner.

Men "from now and on" kommer jag att kopiera beteendet sättet att resonera på av de "invandrade svenskar" som blivit mina vänner under de senaste 20 åren... där de aldrig ens skulle tänka tanken att skämmas för sitt ursprung, sin flagga eller andra "nationalsymboler".

Så min kära "Mask", om du nu verkligen känner och umgås med alla dessa invandrarfamiljer så har du säkert märkt att väldigt många, för att inte säga de flesta är hemskt stolta över att vara patrioter eller nationalister när det gäller deras ursprungsländer, och i många fall också är stolta över våra svenska nationalsymboler!

Eftersom detta är ett påträngande fakta som genomsyrar i princip alla världens nationaliteter tycker jag att du och många andra här inne skall ställa sig frågan varför det är just i Sverige ord som "patriot" och "nationalist" räknas som skällsord?

Tror ni att det är en slump? Knappast! Få se nu om ni läst på den "Politiskt korrekta agendan" eller vågar tänka "fria tankar"!

Anonym
politik och ekonomi är högst påhittade saker som tyvärr alla har svalt med hull och hår för lääänge sen..

Patriotism och nationalism hör starkt ihop med dessa ord..
det säger sig självt..

kul o så hur tråden vände av sig självt på något konstigt sätt.

Anonym
Jaxtone

du skrev till mig

Men "from now and on" kommer jag att kopiera beteendet sättet att resonera på av de "invandrade svenskar" som blivit mina vänner under de senaste 20 åren... där de aldrig ens skulle tänka tanken att skämmas för sitt ursprung, sin flagga eller andra "nationalsymboler".

"Så min kära "Mask", om du nu verkligen känner och umgås med alla dessa invandrarfamiljer så har du säkert märkt att väldigt många, för att inte säga de flesta är hemskt stolta över att vara patrioter eller nationalister när det gäller deras ursprungsländer, och i många fall också är stolta över våra svenska nationalsymboler!

Eftersom detta är ett påträngande fakta som genomsyrar i princip alla världens nationaliteter tycker jag att du och många andra här inne skall ställa sig frågan varför det är just i Sverige ord som "patriot" och "nationalist" räknas som skällsord?

Tror ni att det är en slump? Knappast! Få se nu om ni läst på den "Politiskt korrekta agendan" eller vågar tänka "fria tankar"!"

okej nu svarar jag..

nej ja tror inte det är en slump!

ja tycker även det är synd att ord som patriot & nationalist är
ett skälsord

invandrare får gärna för mig kalla sig patrioter
likaså svenskar får gärna kalla sig patrioter..

men ja gör det väl helt enkelt inte...

(okej när sverige spelade final i hockey os kanske ja gjorde det)

jag är inte så stolt över vårt land
är inte så värst imponerad av svenskheten heller
tycker inte vår svenska kristna flagga är så otroligt vacker heller..
älskar inte min regering..
tycker inte specielt mycket om vintern..

kan förviso kanks inte på rack arm säga att något land är bättre en vårt

kallar du dig nationalist så ,okej inga problem här..

MVH Masken

Anonym
Jag skall villigt erkänna att det för mig personligen tar emot att kalla sig saker som "nationalist" och "patriot". Mest för att de symboler du nämner som negativa också för mig framstår som lite av härskarklassens symboler...

Om man sedan generationer tillhört underklassen så är det ju inte sådär himla lockande att skrika sig hes för symboler som inte representerar kampen mot svält och underkastelse utan istället står för värden som känns suspekta.

Jag har sedan barnsben intuitivt känt att det inte finns några naturligt utstakade gränser mellan människor. De gränser vi nu känner till har ritats upp av urtida ätter av kungahus, prästerskap, våldsregenter och andra maktkåta galningar i sin iver att skydda sina egna ätters och barns rikedomar.

Ev. kan det också tidigare funnits gränser som ritades med blod och smärta hos de första tvåbenta raserna på jorden när de skulle pinka revir om vilka som fick överleva.

Men just i detta ögonblick så händer något märkligt i detta avlånga land. Det är för mig uppenbart att organisationer och sammanslutningar med väldigt mycket makt genom lagar, mediadrev och utbildningsväsen vill övertyga mig och alla andra medborgare i Sverige att det inte är tillåtet att uttala sig om vidriga övergrepp och våldsakter som händer mitt framför näsan på oss beroende på vem som utfört brottet!

Enligt min synpunkt hade det varit mycket bättre om man klart och tydligt i varje fall visade vem som begår ett brott. Tala om när stora vinstdrivande narkotikasyndikat från Balkan organiserar sig här. Tala om när några jävla svin roat sig med att gängvåldta och misshandla svenska tonårstjejer bara för att de tolkas som horor enligt 500-åriga gamla importerade värderingar. Tala om när asiatiska narkotika- och spelsyndikat tjänar grova pengar på vår naivitet. Tala om när grova brottslingar från det forna sovjetunionen utövar utpressning mot affärsidkare oavsett nationalitet och hudfärg här i Sverige.

Om det är som jag tror så är givetvis inte de flesta invandrare intresserade av andra saker än du och jag. D.v.s. trygghet för sin familj och att på egen hand kunna försörja sig.

För att skona dessa från missriktat hat tror jag att man skulle tjäna mycket på att skicka iväg den förhållandevis lilla procent som inte vill infoga sig i våra lagar och vägrar att underordna sig vårt sätt att hantera konflikter med enkel biljett dit de kom ifrån. Då slapp frågetecknen att hela tiden hopas över den stora massan invandrare som aldrig ens skulle tänka tanken att bete sig ojuste!

Som det är nu så förutsätter folk istället en massa saker och det
dämmer till slut upp så mycket hat mellan olika kulturer och folkslag att en känslomässig bomb riskerar att brisera över hela landet. Och det vill väl ingen normal människa?

Men sluta mörka sanningar som hela tiden gör sig påminda för de som drabbas av dessa brott!

See User information
Bra poänger. Problemet när man diskuterar invandring är ofta att de som är för har en tendens att skönmåla medan de som är emot har en tendens att svartmåla. Att tiga om problemen och låtsas som att det regnar därför att folk som inte orkar tänka längre än näsan räcker kan få vatten på sin kvarn och
börjar gapa är inte rätt sätt att hantera de problem som delar av invandringen medför. De flesta invandrare vill ju leva ett vanligt liv med allt vad det innebär av arbete och betala skatt o.s.v. Att klumpa ihop alla bara därför att vissa beter sig som idioter visar bara att man inte använder sin intelligens utan reagerar utifrån primitiva hatkänslor. Bättre att säga som det är vad beträffar brottsstatistiken och sedan presentera statistik och exempel som visar den positiva sidan av invandringen.

Posted on: 2006/4/20 17:46
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Lightsaber!

Problemet är väl bara vem som skall göra undersökningen... det har ju gjorts några försök tidigare från bägge håll om man säger så och eftersom att ljuga med statistik är relativt enkelt har ju ingen av dessa undersökningar fått något större förtroende utanför riksdagshusets dörrar.

I verkligheten är ju bilden en annan och när jag snackat med de gamla kåkfarare jag känner så är de senaste siffrorna från BRÅ rena rama bullshiten.

Det sägs dessutom felaktigt att vi svenskar skulle vara exeptionellt hårda domare mot de nysvenskar som kommer hit och begår brott, men det är ju faktiskt rena söndagsskolan mot vad de oskyldiga invandrare som drabbas av skitsnacket vill göra med de som vägrar att underordna sig lagarna i detta landet.

Det jag brukar höra spontant är att de skötsamma invandrarna anklagar oss svenskar för att ha varit alldeles för slappa som tillåtit dessa uppenbara skurkar att etablera sig eller utföra sina hatbrott i Sverige. De säger dessutom att dessa skurkar hade råkat jäkligt illa ut om de betett sig på ett lika vidrigt sätt i sina forna hemländer.

Jag måste bara få avsluta denna kommentar med att det mesta jag lärt mig om fosterlandskänslor, rättspatos och att tala rent ut utan omskrivningar för att vara politiskt korrekt har inte lärt mig av rassar, politiskt korrekt utbildning eller media, det har jag enbart lärt mig genom att lyssna på mina invandrade vänner.

See User information
Några fler "lösryckta" och rasistiska inslag från våra "rasistiska medier:

"Vi måste vara öppna och generösa mot muslimer och islam för när vi blir i minoritet kommer dom att göra likadant tillbaka mot oss." - Jens Orback i P1. Direktinterjuv från Holland.

"Problemet är inte invandrares attityd till svenskar, problemet är svenskars attityd till invandrare".
Lars Engkvist, före detta SSU-ordförande och integrationsminister, berättar var attitydproblemen finns.

"Det har inget med etnicitet att göra. Vem är förresten svensk och vem är invandrare?"
Aftonbladets hemsida Ungt val (020315). Mona Sahlin får frågan om invandrares höga brottslighet och glömmer plötsligt bort vem som egentligen är invandrare och svensk…

"Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker"
…men sedan kommer hon på det igen. (Euroturk mars 2002)

Den allvarligaste konsekvensen av ungdomsrånen kan bli en alltmer invandrarfientlig inställning i ungdomsgenerationen, en grogrund för vardagsrasism"
…tycker Anne-Marie Begler som kommit på en utmärkt anledning till varför vi bör göra något åt invandrares brott mot svenskar - brotten kan nämligen skapa ”rasism” bland de svenska offren och därmed, indirekt, kanske, möjligen, någon gång i framtiden, drabba… en invandrare!!! (DN 000316).

"Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande"
Koreanen Tobias Hübinette. Ännu en stjärna inom den antirasistiska rörelsen. Bland annat första redaktör på tidningen Expo som har till uppgift att "granska rasismen". Tidningen sponsras av samtliga riksdagspartier (Creol nr: 1 -96).

"De flesta svenskar är fula. Tunt blont hår som är för tunt att sätta upp i en tofs, blekfet blåvit hud med röda utslag som blir pionröd i solen, asugly helt enkelt"
Krönika i Metro (020726) av Linda Skugge - feminist och antirasist. Inga åtal för hets mot folkgrupp att vänta för henne alltså…

Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning, döms för hets mot folkgrupp"

Brottsbalken (1962:700) 16 kap. 8 §.

"Det fallet att någon uttrycker sig kritiskt eller nedsättande mot folkgruppen män av svenskt etniskt ursprung torde inte ha varit avsett att träffas av straffstadgandet"
…JK tolkar in ett litet undantag i lagen efter att Aftonbladet polisanmälts för att ha publicerat en lista över varför man bör hata vita män.
"Den avgörande frågan är, skriver JK, om intresset att öka den etniska mångfalden är viktigare än intresset av att förhindra diskriminering. Svaret på den frågan är ja, sammanfattar JK"

"Det finns ingen specifik svensk kultur"
Aftonbladet (010606).

Eftersom en stor grupp människor har sitt ursprung i ett annat land saknar den svenska befolkningen en gemensam historia"
Ur proposition 1997-98:16

"Vi borde ju fundera mycket över vad menar vi med svensk kultur. Ofta tror jag att det är en väldig avundsjuka från oss att den som kommer från Turkiet eller Iran eller Somalia har ofta så mycket mer självklar stolthet över språk, traditioner som de vill förstås bevara och det känner vi oss ofta hotade av just därför att vad har vi, sjunga liksom runt granen eller runt midsommarstången"
Mona Sahlin, P1 Morgon (010517).

"Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka"
Leif Blomberg gör ett "korrekt" uttalande i SVT:s Mosaik.

"Dom muslimska männen har åtminstone ingenting emot att kvinnor har en egen gemenskap i lugn och ro"
"Radikalfeministen" Joanna Rytel lyckas förvandla det faktum att kvinnor inte är tillåtna i moskéernas allmänna utrymmen - utan är hänvisade till egna rum - till en feministisk hyllning åt islam. Därmed har hon kombinerat två tillsynes oförenliga politiskt korrekta ideologier. Men så är hon ju också proffs på att tycka rätt… (Aftonbladet 040411).

"Vi skall inte peka ut nationalitet om det inte är viktigt för att man ska förstå vad som har hänt, eller det spelar in… det spelar, ehhh, det har haft en avgörande betydelse, betydelse"
Eva Landahl, chefsredaktör på SVT:s Rapport, svarar den utländske reportern på frågan om varför media i Sverige censurerar nyheter om brott som begåtts av invandrare.

"En mycket stor del av dem som då viftade med Lenin, Stalin och Mao sitter idag i ledningen för tidningar, radio och tv. De är professorer och höga män i departementen och staten. Jag var med"
"Efter några år var varenda liten maoist, leninist, stalinist eller trotskist redaktionssekreterare på landets tidningar, på radio och TV. Ytterligare några år senare blev vi redaktionschefer, programledare i TV och makthavare"
Göran Skytte avslöjar vilka människor som sitter på Sveriges massmediala positioner och bestämmer vilken information som ska nå befolkningen.

"Med avseende på Sveriges storlek och ekonomiska förutsättningar, kan vi ta in runt 50 miljoner invandrare till, det skulle ge positiva ekonomiska effekter"
Invandraren Mauricio Rojas (BILDERBERGARE) delger svenskarna sina kalkyleringar i Avräkningsnotan, februari 1995. Tja, det är väl bara för regeringen att ansöka om ytterligare ett utlandslån så att vi får råd att kosta på oss dessa "positiva effekter" som Rojas valt att inte precisera närmare.

"Vi måste ha en öppen debatt i dom här frågorna, därför ska dom i föreningen 'Folkviljan och massinvandringen' inte vara med"
Gunnar Hökmark (m) vill ha en öppen debatt. Dock bara mellan dem som tycker likadant.

"Gärna debatt, men inga andra åsikter än de stadfästa"
Nils Petter Sundgren: Ännu ett geni ger ordet yttrandefrihet en ny betydelse.

"Folk får säga och tycka vad de vill givetvis! Men dom får också ta konsekvenserna av sina åsikter"
Andreas Rosenlund, tidigare redaktör för tidskriften Expo, berättar i radioprogrammet Studio ett om hur en god demokrati fungerar. Ungefär som en diktatur alltså. Där man också får tycka vad man vill - så länge man är ”beredd att ta konsekvenserna".

Man vaktar ju sin tunga, det gör man ju. Skulle jag slinta med tungan så skulle jag hamna i en rapport"
Brå-tjänstemannen Jan Ahlberg berättar för journalisten Åsa Andrée om varför Brottsförebyggande rådet inte talar klarspråk om orsaken och förekomsten av gruppvåldtäkter (Salt nr: 6 -00).

"När det ska avskedas så ska svenskarna alltså avskedas först"
Mona Sahlins förslag om att invandrare ska ges förtur vid anställningar på svenskarnas bekostnad bör, enligt Tommy Bengtsson på Aftonbladet, jämnas ut med att svenskarna i gengäld ska erhålla förtur om det behöver avskedas (001228).

mvh eureka

Posted on: 2006/4/21 11:12

« 1 (2) 3 4 5 ... 8 »

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper