vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Rösta Pirat!
Finns det något annat parti att välja på förutom Pirat eller Junilistan?

Partipolitik har jag inget förtroende för längre, men piratröst blir det ändå.

Allt sköts från ricks egen bostad, det är äkta gräsrots och det gör mig glad. Hoppas alla som är valintresserade kommer motivera sin omgivning till att även ge piratp sin röst.

Annars blir det ju ändå samma gamla pack som kommer sitta där...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Rösta Pirat!
PP 4 Ever.

Hoppas dom bara inte stödjer Eu byråkratin.

Eu måste demonteras och endast användas till miljö och handel om ens existera överhuvudtaget.

Som det ser ut nu ska man utöka Eu till en superkontrolfashist apparat.

Sa man inget om när man nämnde Eu eller hur?

Och införa Euro så man öppet kan visa oss i fejset att makten ligger i vatikanen ,Israel och england och belgien och skit på er om ni lider ni kan ändå inte göra något för ni är för långt bort.

Och i belgien och vatikanen håller skattnivåerna osv på en nivå som får folket och böja på nacken så dom tottalt skiter i vad folk drabbas av utomlands som hemma i sverige trots att vårt styre ligger i deras länder.

Ett land och dess befolkning som gisslan kan man säga.

Skippa gränser är jag för men inte okontrollerat.

För att man ska ha öppna gränser måste alla människor känna till sanningen och ha fria liv utan dom bekymmer som staten skapar idag med sina spelregler för överlevnad genom kontrol,slaveri,straff,Ignorans som produkt av den falska konsument lärans falska kunskap.

Direkt demopkrati måste införas och alla politiker sparkas för dom behövs inte.

Ett låst övervakat av folket nätsystem där vi kan rösta igenom lagar hela tiden som kollektiv likt deklarering 1-2 ggr om året.

Detta kommer medföra att vi kan kicka alla politiker och forma lagarna själva efter vad som fungerar, tills vi når den nivån att vi förstår själva genom sanningen och upplevelser vad som är rätt och fel och inte behöver systemet mera.

Trots allt så komemr ondska och brott från samma källa.

Falsk kunskap och osämja.
Pga anpassningen.

F - EU

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tror nog att dessa två partier är de bästa alternativen. Libertas har nog ingen chans i Sverige denna valomgång.

Min röst faller på Junilistan då jag tror att PP klarar sig gott och väl utan min röst. Junilistan skuttade upp i senaste undersökningen med 1,6% till 3,8% enligt tidningarna.

Posted on: 2009/6/6 16:59

See User information
Det får bli PP även om jag tror dom redan är infiltrerade.

Posted on: 2009/6/7 8:05

Anonym
Mmm du har säkert rätt spartacus.
Men det lär visa sig ganska snart.
Kan alltid fråga andarna dom verkar veta allt.
Lol även Eu kritiska partiet är med i Eu lol vilket skämt.
Vem står utanför då ??
Är det inte lite märkligt.
Du har rätt man kan inte lita på någon av dem oavsett ,även om Rickard Falkvinge håller torgtal i riktigt orwell maner och avslöjar Ipred mm.
Det parti som avslöjar maktetliten kanske skulle få mitt förtroende, det vore något uhhh.
Piratpartiet måste vara infiltrerat men huvudsaken är att dom går mot Nwo strömmen.

Det lär nog visa sig ganska snart.

See User information
pp har fått min röst, jag hoppas att det genom dem finns en möjlighet att få in sanningsrörelsen på den politiska scenen.

Posted on: 2009/6/7 15:20

Anonym
Jag följde räkningen mellan givarna på poker star här:
http://www.val.se/val/ep2009/valnatt/rike/index.html
Från det att jag började följa räkningen så fick PP ca 107,000 röster (antal) från ca 107,000 till 214 och stod stilla på 7.1% ( under en kort stund föll de till 7,0%) Miljöpartiet fick ca 15 tusen röster mer under tiden men gick upp från 9.8% till 10.9%... Kan någon förklara detta?

Anonym
PP fick mer än 7,1% ,.

Detta var valfusk, som tydligen är poppis i detta land.

Inte första gången.

See User information
TheAssasin: Varför tror du det?

Posted on: 2009/6/8 15:50

Anonym
Varför ..

Valvaka aktuellt PP har 7,4 %.

Rösträkningen inte klar.

Beräknad utsaga PP = från 7,4 till +1-2%.

Alltså 8,4-9,4%

Dessutom har jag sett valfusk utföras på 80 talet i landet. och haft tecken på att det var på G och skedde igen på slutet av 90 talet.

See User information
I Linköping i Ryd -distriktet var det i alla fall inge fusk. ~35% PP.

Och det stämmer väldigt bra med hur jag upplevde det i mina vänskapskretsar. Men så är det också massa teknikstudenter här som vill ha vettiga Patentformer. De vill att tekniken som är utvecklad inte ska gömmas i ett företagsarkiv någonstans. De vill att det ska nå folket.

De som utvecklar tekniken har insett att det krävs mer rätt till privatliv i en potentiellt mer övervakande/analyserande teknikvärld.

Sen bor det några fildelare här också.... Men det är sällan jag hört det som argument in någon form... (Det är status att äga filmen, och vi är alla statusprylgalna, det ska synas att vi har en bokhylla med film och den senaste iPhone:en ;)

Vi får se hur det går på nationell nivå...

Posted on: 2009/6/9 7:49

See User information
Valresultatet har korrigerats lite under sluträkningen (i skrivande stund ej slutförd) men den har pendlat mellan 7.1 och 7.3, och just nu ligger det på 7.24%

Källa: http://www.val.se/val/ep2009/slutresultat/rike/

Posted on: 2009/6/10 9:27

See User information
Ser ut som media börjar köra sin propaganda maskin emot PP,
som exempel:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/euvalet/article5359362.ab

Allt som hotar de röda och det blåa blocket smutskastas, sorgligt när vi ska va i en sk demokrati.

Posted on: 2009/6/10 12:41
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..

See User information
PPs andranamn verkade vara positiv till Lissabonfördraget eftersom det skulle innebära att hon skulle kunna åka till Bryssel och få en saftig lön.

http://forum.piratpartiet.se/Topic159241-15-1.aspx

Posted on: 2009/6/11 10:43

See User information
Quote:
PPs andranamn verkade vara positiv till Lissabonfördraget eftersom det skulle innebära att hon skulle kunna åka till Bryssel och få en saftig lön.

http://forum.piratpartiet.se/Topic159241-15-1.aspx

Sorgligt att visa lämnar en väg på grund av egoistiska motiv, hon visar klart att hon är omogen för positionen.. I början så va de emot Lissabon föredraget så drar hon ett sånt kort för mer pengar oO

Posted on: 2009/6/11 12:12
Citat:

See User information
Läs även denna artikel, mycket bra om Piratpartiets framtid på ekonomibloggen som ligger 1:a på bloggtoppen. Tar även upp en insiktsfull artikel om Rick Falkvinge.

http://cornubot.blogspot.com/2009/06/ ... et-att-expandera-sin.html

Här nedan är Piratpartiets ledare Rick Falkvinges mycket insiktsfulla artikel om ekonomin.

http://rickfalkvinge.se/2008/03/22/why-the-us-is-collapsing/

Posted on: 2009/6/11 12:51

See User information
Pirat partiet måste expandera även som organisation samt i sina frågor. De har många möten och ta reda på vilken väg de ska gå, ska bli intressant vad de kan presentera till väljarna.

Att rösta röda blocket eller blåa blocket måste överges.

Posted on: 2009/6/11 13:33
Citat:

See User information
Ja ett sätt att få piratpartiet att bredda sig är piratmyntprojektet från Liberty silver. Läs om det på forumet nedan, se länk:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=122821#forumpost122821

Posted on: 2009/6/11 17:07

See User information
Tycker personligen liberty mynt är bortkastade pengar.

Posted on: 2009/6/11 21:23
Citat:

See User information
Själva poängen med detta piratmynt är att just skapa debatt och informera om Federal reserve. Detta kan leda till att Piratpartiet breddar sin politik genom att låta sina kärnfrågor sprida sig till andra områden.

Så det är ett sätt att få igång ett projekt. Se forum: http://forum.piratpartiet.se/Topic157952-85-1.aspx

Detta projekt kan just få Piratpartiet att expandera sin politik.
Blogg-inlägget som jag la upp tidigare:
http://cornubot.blogspot.com/2009/06/ ... et-att-expandera-sin.html
som just väckte denna debatt var en produkt av att han blev tipsad om piratmyntet.

Människor behöver något konkret och tydligt, därför är silver och guldmynt ett bra sätt att få igång denna debatt. Libertdollar har ju gått ett steg längre de kallar sina silver pengar och guldpengar för dollar. Grundaren blev arresterad av FBI.

Posted on: 2009/6/12 0:19

See User information
Kul grej att samla men inget mer, alla ekonomiska system är dömda till att gå under. Man kommer inte undan det, o denna hets man hör från olika håll om köpa guld o silver. Lycka till du kommer gå på värsta minan så småningom.

Posted on: 2009/6/12 12:47
Citat:

See User information
@abbadon

Du får nog utveckla din argumentation med lite mer fakta angående detta för att va trovärdig. PÅ Libertysilvers första sida finns länkar till deras silver guldskola. Bemöt gärna argument sakligt med sakliga argument och gärna källor samt presentera källorna.

http://www.libertysilver.se/

Det låter som du är för systemet i Zeitgeist filmen. Har man inte egna pengar så har man inget inflytande över sitt eget liv. Då kommer andra krafter att välja åt dig vad som är bäst för dig utifrån deras vetenskapliga religion.

I övrigt anser jag det viktigt att stötta Piratmyntet i alla fall för just nu är Federal Reserve maktfullkomliga och detta piratmynt kommer få folk att få upp ögonen för detta system, som försöker skapa en kontrollstat som just saknar möjligheten för människor att tjäna egna fria pengar.

Posted on: 2009/6/12 14:03

See User information
I övrigt tror jag att Piratpartiet måste stötta konkurrerande valutor, för då kan människor välja den valuta som fungerar bäst för att undvika ekonomisk kollaps. Håller ett valuta system på att kollapsa, så kommer konkurrenten att ta över etc.

Anammas denna politik så blir det garanterat piratröst i riksdagsvalet.

Posted on: 2009/6/12 14:06

Anonym
Guld har alltid ett värde.

När ekonomin blir dålig så åker priset på guld alltid upp för att dollarn är värd mindre och folket är då villiga att betala högre priser för något som har ett garanterat värde. folk har i århundraden använt guld till byteshandel mot mat, kläder, allt dom behöver.

Under andra världskriget så var där rika familjer som köpte juveler av fattiga familjer i utbyte mot mat, kläder, pengar, vad dom än behövde.

Det finns folk som tjänar stora pengar på guld, som köper det när ekonomin är bra och säljer det när ekonomin är dålig.

Quote:
Har man inte egna pengar så har man inget inflytande över sitt eget liv. Då kommer andra krafter att välja åt dig vad som är bäst för dig utifrån deras vetenskapliga religion.

Exakt.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper