vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Teosofiska Samfundet & Illuminati

See User information
Ja eller så kan hon lika gärna mena att allt är ett

Posted on: 2009/6/14 22:40
"We’ll take a million September 11’s over one moment of true insight toward our self-hate." - Kymatica
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Nej för det är lucifer hon pratar om. hon pratar inte om tomater eller något annat.

Sen säger hon att satan står för frihet och en massa annat som inte är sant. motsatsen till det hon säger om satan är sant.

Det är inte svårt att förstå hur eliten kan göra alla hemska saker dom gör när man förstår deras tro. och att studera symbolerna på dollarn och dom som ligger bakom den är en bra början.

Den falska messiah i islam är kallad "Al Aawar Al Dajjal" som översätts "Den enögde bedragaren"

"Satan cry aloud thou exalted most high oh my father satan the eye" -Aleister crowley

Edited by Malmoesoldier on 2009/6/15 0:13:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ytterligare kopplingar mellan Illuminati och det Teosofiska Samfundet är Rudolf Steiner som skrev många esoteriska böcker för Teosofin och om Raslära; han var en 33° Frimurare enligt mina källor.

Sankte Germain var antagligen mästare inom Rosicrucian order, Frimurare, Illuminati etc. Blavatsky inspirerades av Germain och hävdade att hon träffade honom.

Henry Wallace, läjunge till Roerich, var en 32° Frimurare.

Detta är den mest sanningsenliga och intressanta artikel jag läst på länge (den är högst relevant till ämnet):

http://www.theforbiddenknowledge.com/ ... ey_midnight_messenger.htm

Posted on: 2009/6/15 1:17
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

See User information
Vet du vad den där conspiracy researchern heter som hade kopian av medlems certifikatet?Och har han någon hemsida? Eller finns det nån kopia av det här någonstans på nätet? Jag vill själv kolla om det är äkta eller inte har lite svårt att lita på mainstream media.

Posted on: 2009/6/15 15:09

See User information
Robert Gaylon Ross, från Texas.

Jag tror han har publicerat den i sin bok "Who's who of the Elite" men jag är inte säker, han kanske inte gett ut det... än.

http://www.4rie.com/

Posted on: 2009/6/15 15:46

See User information
Quote:

SuperSonic skrev:
Lucifer är en av guds högsta änglar och betyder ljusbäraren.

Djävulen är människans påhitt och finns bara i egot.

Se där... där hade vi just en sån som tror att Lucifer är god. Precis som jag lyfte fram imin senaste post. Eftersom Abbadon inte svarat än bollar jag över frågan till dig! Visa gamla källor som anger Lucifer som något annat än bedragaren? Påståendet att Lucifer är god är uppsmikad satanism/ockultism och inget annat, direkt härrörande från nyandlighetens tidiga profeter som diskuteras här. Det är dessutom ett mycket nytt påfund som går helt i linje med Illuminatis mörka strävanden. Hela poängen med Lucifer är ju att han framstår som en ljusets ängel men inte är det.

Du har uppenbarligen samma tro som Illuminate/frimurana så då borde du också gilla deras agenda?

/M

Posted on: 2009/6/15 20:59
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army

See User information
Lucis (Lucifers) trust startad av Alice Bailey visar på ett ganska övertygande sätt hur denna mörka ockultism har fått insteg i det som generellt anses gott och riktigt och rötterna till Lucis trust går inte att förneka. Deras lära har flytit ut i alla möjliga nyandliga kretsar i mer polerade former inte minst i den esoteriska rörelsen som många här på vaken omhuldar.

http://www.conspiracyarchive.com/NewAge/Lucis_Trust.htm

Ni som tycker att Lucifer är en trevlig prick är offer för en gigantisk propagandamaskin som stammar från Crowley, Blavatsky, Pike och de andra skumma typerna från förra sekelskifet. Det råder ingen som helst tvekan att Lucifer är en centralfigur i deras religion och därmed också i Illuminati. Lucis trust styrelsemedlemmar gör det hela väldigt tydligt:

"Lucis Trust is run through an international board of trustees whose membership is said to have included: John D. Rockefeller; Norman Cousins; Robert S. McNamara; Thomas Watson, Jr. (IBM, former U.S. Ambassador to Moscow); Henry Clausen, Grand Commander of the Supreme Council, 33rd Degree, Southern District Scottish Rite and Henry Kissinger. "

Posted on: 2009/6/15 21:13
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army

See User information
Ytterligare ett Blavatsky-citat från The secret doctrine:

Satan, or Lucifer, represents the active ... "Centrifugal Energy of the Universe" in a cosmic sense ... Fitly is he ... and his adherents ... consigned to the "sea of fire," because it is the Sun ... the fount of life in our system, where they are petrified ... and churned up to re-arrange them for another life; that Sun which, as the origin of the active principle of our Earth, is at once the Home and the Source of the Mundane Satan ...

behöver vi fortsätta fundera på om de menar att Lucifer/Satan är samma person?

Posted on: 2009/6/15 21:26

See User information
Mycke hippie snack här och "fakat" om innehåll i värdlens egiterade o tolkning förstörda bok någonsin.

Lucifer är latin, finns ingen motsvarighet till det namnet i själva bibel.

Sen kan man ju tro på tomtar o troll också om man tror att dagens bibel är "sanningar & fakta"

Hade man hört på alla människors tolkningar så kan man lungt säga att några kommer säga att gud är djävulen osv.

Har du själv träffat lucifer? :)
Då kan du ju inte bara påstå att han e god eller ond utan du får på vad andra har för uppfattning.

Posted on: 2009/6/17 11:50
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant..

See User information
Okej det verkar som att lucifer och satan är samma sak för illuminati.

Det jag reagerar på är att man antar saker utan att ha läst böckerna själv, jag har inte heller gjort det utan baserar mina åsikter på personer jag har pratat med som har läst dom.

Att hålla ett öppet sinne är nyckeln till kunskap.

Att ta ett litet citat från en bok på flera hundra sidor kan ofta bli missförstått.

Illuminati är bra på att feltolka saker ordagrant så det de tror på är nog ofta inte sant.

Stämmer det här citat "Centrifugal Energy of the Universe" så representerar iaf centrifugal den destruktiva kraften - motsatsen till den kreativa; centripetal. Så då följer de den mörka/destruktiva energin och det har de flesta listat ut redan, och sen om de väljer att kalla det satan eller något har ju inte så stor betydelse, det viktigaste är att vi fortsätter sprida ljuset.

Ps.
Bra fråga abbadon "Har du själv träffat lucifer?" det kan man applicera på allt; Har du träffat Blavatsky / Crowley / Illuminati?

Ja hur kan man veta något överhuvudtaget om man inte har varit med om det själv? :)

Posted on: 2009/6/17 13:44
"We’ll take a million September 11’s over one moment of true insight toward our self-hate." - Kymatica

See User information
Kul att du reagerade på det jag skrev.

Man kan inte ta författare och böcker för givet för då går man på tunn is. Man måste vara källkritisk vilket de skippar i skolan, ifrågasätta vad skrivna texter, personer etc etc säger/gör vad som helst.

Om man skulle beskriva äpple för den enkla sakens skull så skulle det finnas mängder med olika beskrivningar för det.

Samt ond och god, det är ens egen tolkning och int evad andra säger till dig vad som är ont o gott.

Tänk själv och låna inte andras tankar, uppfattningar, tolkningar och tycken.

Att va vaken för mig är att man klarar av att tänka själv och inte citerar en massa människor som kan ha fel.

Posted on: 2009/6/17 15:06

Anonym
"Det jag reagerar på är att man antar saker utan att ha läst böckerna själv, jag har inte heller gjort det utan baserar mina åsikter på personer jag har pratat med som har läst dom.
Att ta ett litet citat från en bok på flera hundra sidor kan ofta bli missförstått."

Är du vaken eller behöver du andra som berättar vad ord betyder för dig?. Du kan själv läsa citaten i denna tråden, faller du för grupptryck om någon som är i en hypnotisk trans och ger ord nya meningar säger till dig "dom där orden betyder inte det dom betyder" tror du på honom då? kan du inte läsa texten själv?. Citaten i denna tråden betyder det dom betyder, det är alltså en omöjlighet för dom att vara missförstådda, säger man att "SATAN OCH LUCIFER ÄR SAMMA PERSON" då är det OMÖJLIGT att det kan betydda något annat än just det.

Det handlar inte om vad någon av oss tror, det handlar om vad eliten tror. I deras värld och i kristnas och många andras värld så är lucifer satan, inte så konstigt med tanke på att Isaiah 14:12 tydligt pratar om djävulen och ger honom namnet morron stjärnan som luficer betyder, så namnet lucifer som king james bibeln har get satan passar bra som namn till den som pratas om i Isaiah texten.

Anledning till varför eliten dyrkar satan är självklart för att satan står för hemska saker som dom själva håller på med, eliter genom historien har alltid varit besatta av galna ider och religioner, det är inget nytt. det finns också en anledning varför eliten vill förstöra kristenheten, för dom ser på det som något som ger folk hopp och bra moraler.

Att man "inte" kan veta om satan är ond eller god, var leder det? att vi ska se på satanister som gör hemska saker som kanske goda? att dom kanske gör rätt?. det finns en ond religion som otroligt onda människor tillhör, det är inte konstigare än så. klarar man inte av att själv förstå ondska så är det ofta för att man själv är lite ond.

När man säger att "Man kan inte veta några sanningar" eller "En person kan inte avgöra när någon är ond eller god" då är man en otroligt religiös människa, och det är en mycket farlig mentalitet att ha som kan göra att man tar många dålig beslut i livet. seriemördare och riktiga psykopater brukar tänka på det sättet.

Jag vet en hel hög med sanningar som kanske 80-90% av den svenska befolkningen inte har en aning om. och det gör många andra här också. det är inte svårt att lära sig något som 90% av folket i sverige inte känner till.

See User information
Quote:
säger man att "SATAN OCH LUCIFER ÄR SAMMA PERSON" då är det OMÖJLIGT att det kan betydda något annat än just det.

Inte om man skriver till exempel "Det är absolut inte så att... SATAN och LUCIFER ÄR SAMMA PERSON". :)

Skämt åsido!

Citaten är inte felaktiga eftersom de bara talar om vad eliten själv tror! Man kan inte tro fel, eller hur?

Posted on: 2009/6/17 18:42

See User information
Resized Image

TSO logen ligger precis brevid Kungholms Kyrka här i Stockholm, kom på att jag hade tagit en bild av deras fönster förra sommaren...

Någon som känner till dom?

Teaterorden TSO är en ideell, politiskt och religiöst obunden samman-slutning av personer (ordensbröder och ordenssystrar), som är verksamma inom, eller har personliga intressen av det konstnärliga arbetet inom teater, dans, musik, film, press, radio, television eller andra medier. Förutom att odla medlemmarnas intressen enligt ovan samlar TSO in medel till stipendier och stöd åt behövande inom och utom orden. Orden har även till syfte att bereda glädje åt sjuka och gamla.

Undra hur många av dagens stora artister m.m är med där?

Posted on: 2009/6/18 9:30

See User information
De är inte Satanister på toppen! De är Luciferianer, och det gjorde Albert Pike mycket tydligt.

Quote:
"To you, Sovereign Grand Inspectors General, we say this, that you may repeat it to the Brethren of the 32nd, 31st and 30th degrees – The Masonic religion should be, by all of us initiates of the high degrees, maintained in the purity of the Luciferian doctrine."

Quote:
"Yes, Lucifer is God, and unfortunately Adonay is also God. For the eternal law is that there is no light without shade, no beauty without ugliness, no white without black, for the absolute can only exist as two Gods : darkness being necessary to light to serve as its foil as the pedestal is necessary to the statue, and the brake to the locomotive."

Quote:
"Thus, the doctrine of Satanism is a heresy; and the true and pure philosophic religion is the belief in Lucifer, the equal of Adonay; but Lucifer, God of Light and God of Good, is struggling for humanity against Adonay, the God of Darkness and Evil."

Posted on: 2009/6/22 13:51

Anonym
Nej det är satanister på toppen som alla som har studerat NWO kommer berätta för dig. alla stora forskare i NWO vet att det är satanister på toppen för bevisen är över allt, och som jag redan har visat så är lucifer satan, även för frimuraren manly p hall som hade mycket att göra med henry wallace och FDR.

Albert pike har inget att göra med någon på toppen idag och han menar att lucifer är en bra gud och inte en ond som satanisternas och dom kristnas lucifer, så det är bara han själv som tolka det som att han inte dyrkade satan men han dyrkade satan. eliten tror att lucifer är den riktiga guden, dom tror också dom gör rätt när dom utför terroristattacker. det är galna personer som tolkar vad ondska är på deras eget sätt.

http://www.freedom-ministries.com/ind ... eo_Taxilm_and_Albert_Pike

Edited by Malmoesoldier on 2009/6/22 17:18:02
Edited by Malmoesoldier on 2009/6/22 17:19:37

See User information
Självklart är de sjuka i huvudet precis som religionens elit är sjuk i huvudet. Men du kan inte säga att Pike inte har något med eliten att göra idag, för han var i princip så högt upp man kan komma och då menar jag högre än FDR och Hall och speciellt Wallace. Det var Pike som förutsåg att man behövde tre världskrig och de två första var i princip helt efter hans beskrivningar.

Märk även hur du ser på Pikes konstateranden om Lucifer och Satan som "bara tolkningar" och M.P. Halls som sanningar. Det kan ju vara helt tvärt om. Pike var definitivt högre upp i hierarkin än FDR, Hall och Wallace.

Posted on: 2009/6/22 17:30

Anonym
Det du säger är att eliten dyrkar gud, och det gör dom verkligen inte. Det är ingen som säger att det inte är satnister på toppen så du vet, det är bara du. och du bygger inte det på någon fakta.

Vad pike säger är inte relevant men hans ord stödjer det jag har sagt hela tiden.

Han skirver:

"Strange and mysterious name to give to the spirit of Darkness! Lucifer, the Son of the Morning! Is it he who bears the Light, and with its splendors intolerable blinds feeble, sensual, or selfish souls? Doubt it not! "

Så vad han säger är att djävulen är gud och att han inte är ond som djävulen har blivit beskriven att vara. Pike trodde inte ens att Lucifer föll från himlen. det visar bara hur deras gud inte är dom kristnas gud, dom tror på onda krafter och att dom onda krafterna är nödvändiga, att det inte är något fel med dom och att dom behövs. därför utför dom terroristattacker utan att bry sig om dom som blir sprängda i luften.

Alla texter prata om att djävulen är ond och ville gå emot gud, det är bara Pike som var en dåre och stog för ondska, om man tycker att ondska måste finnas, hur kan man då tycka att någon är ond?. så självklart tolka pike dom mörka krafterna på sitt eget sätt och sa att han var gud.

Albert pike dog 1891.

Henry Wallace som var en 32 gradig frimurare såg till så att dollarn fick den designen den fick 1935. och vad den designen betyder har jag redan gåt igenom.

Så eliten dyrkar satan och satan är inte Gud. om pike sa att solen var månen så betyder det inte att det är så.

Edited by Malmoesoldier on 2009/6/22 19:33:07

See User information
En breakdown på vad du sa:

Quote:
Det du säger är att eliten dyrkar gud

Jag har inte sagt att eliten dyrkar gud. Vart har du fått det ifrån? Du ljuger.

Quote:
Det är ingen som säger att det inte är satnister på toppen så du vet, det är bara du.

Någonting behöver inte vara sant för att många säger det. Vill du framstå som mer trovärdig; använd då inte dessa argument.

Quote:
det är bara du

Jag tror att du vet att du ljuger när du säger att det bara är jag, och detta uttalande är även det baserat på lögnen att jag sagt någonting alls.

Quote:
och du bygger inte det inte på någon fakta

Nej, jag klistrade blott in vad Albert Pike sade. Detta är dock minst lika bra eftersom du inte då heller har någon fakta men blott vad Blavatsky etc. sade.

Quote:
Vad pike säger är inte relevant men hans ord stödjer det jag har sagt hela tiden.

Vad Pike säger är så relevant det kan bli och det vet du. Det är minst lika relevant som vad Blavatsky säger. Du säger att hans ord stödjer det som du sagt hela tiden, och det är samma ord du just nu sitter och säger att "jag" ljuger om. Du är helt klart förvirrad.

Jag vill också ha texten från precis innan ditt utdragna citat, av Pike.

Posted on: 2009/6/22 19:33

Anonym
Bra så du blunda för allt jag sa och förstår inte vad pike säger. då kan jag tyvärr inte hjälpa dig att förstå.

"Jag tror att du vet att du ljuger när du säger att det bara är jag"

Alla stora namn som har forskat i NWO och skrivit böcker om det säger att det är satanister på toppen, för bevisen är där.

"Jag har inte sagt att eliten dyrkar gud. Vart har du fått det ifrån? Du ljuger."

Du sa att eliten dyrkar Lucifer baserat på vad pike sa. pike säger att Lucifer är GUD. och du sa precis att eliten på toppen inte dyrkar satan. så alltså säger du att eliten dyrkar gud.

Så inte är det jag som är förvirrad, du förstår inte vad du själv säger, det kallas att vara förvirrad.

Alla texter prata om att djävulen är ond och ville gå emot gud, det är bara Pike som var en dåre och stog för ondska, om man tycker att ondska måste finnas, hur kan man då tycka att någon är ond?. så självklart tolka pike dom mörka krafterna på sitt eget sätt och sa att han var gud.

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Du sa att eliten dyrkar Lucifer baserat på vad pike sa. pike säger att Lucifer är GUD. och du sa precis att eliten på toppen inte dyrkar satan. så alltså säger du att eliten dyrkar gud.
Otroligt Malmoe. Du kan tänka i flera steg...
Då kommer en hel del du sagt i en annan dager för du säger ofta A och att om man tycker A, så är man B.
Sedan vill du inte kännas vid att du uttryckt dig på det sättet.

Jag ser att du skaffar dig fler vänner med ditt ödmjuka sätt som vanligt.

Anonym
TheEdge. När ska du sluta med dina sjukt onödiga inlägg?.

Du kommer alltid med en dryg kommentar när det är uppenbart att jag har rätt, varför vill du säga emot i alla trådar?.

Det han säger kan inte betyda något annat än det jag säger, om du inte håller med om det så är det för du inte kan tänka överhuvetaget, men det har du redan bevisat att du inte kan.

Jag tror inte själv att han förstår det, men det ändrar inte faktan på vad det han säger betyder.

Du ser ju själv att han säger att eliten dyrkar det som PIKE säger.

Ditt jävla troll.

Anonym
Jag skriver mina inlägg till dig för du är en lögnare som förtalar andra. Du är det sanna trollet.
Du har inte heller rätt med ditt resonemang om Gud/Satan.

Du är bara en keyboard-wannabe som inte vågar se folk i ögonen på riktigt.

Anonym
TheEdge. Säger han att eliten tror på det PIKE säger JA eller NEJ?

"du är en lögnare"

Du ljög precis när du kalla mig en lögnare, jag ljuger aldrig. det är inte jag som säger att andra har sagt något som dom inte har sagt, det är du som gör det, du gjorde det flera gånger i andra trådar.

"Du har inte heller rätt med ditt resonemang om Gud/Satan"

Självklart har jag rätt, det har jag alltid.

Så Satan är Gud?..

Detta är vad ett troll gör, du kommer till alla trådar och säger "du har fel" "så här är det" utan att förklara vidare varför det är som du säger att det är, du är ett riktigt troll.

"Du är bara en keyboard-wannabe som inte vågar se folk i ögonen på riktigt."

Kom till malmö och ljug om mig till mit ansikte och se vad som händer.

Du är en riktig keyboard warrior.

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper