vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Fly till skogs?
#1


See User information
Är det mer än jag som går och funderar i dessa banor?

Det börjar bli allt mer uppenbart för mig att ingenting kommer att hända. Deras planer går sakta men säkert igenom utan att en jävel lyfter ett finger. Vi har en del där ute som agerar och sprider information men dem är få, tummen upp till alla er.

Nej dem flesta utav oss är helt enkelt för bekväma och passiva, mig själv inkluderad.
Jag tänkte påbörja förbereda mig med utrustning och nödvändig kunskap för att klara mig ute i vildmarken. Vi lever som sagt i ett väldigt sårbart samhälle så därför är det viktigt att vara förbered. Jag tänker inte sitta där som en svensson framför TVn och invänta instruktioner vad man ska göra om det blir en ny depression eller liknande scenario etc etc...

Finns det någon mer som har intresse utav detta? Jag har en stark längtan inom mig om ett liv mer i kontakt med naturen så jag tror detta skulle vara susen för min själ.

Tack och hej nu har jag fått skriva av mig lite, det är skönt.

Posted on: 2009/6/14 13:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#2


See User information
ekobyar.se - annars är det väl bara en överlevnadsbok som gäller, en o annan kniv, spade, hammare, några hundra meter rep o snöre samt fuktstopp ala dammduk eller byggfolie. Gott om frön!

Kör hårt...

Posted on: 2009/6/14 15:40
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#3


See User information
Kom o tänka på, man flyr inte, man gör det som är rätt.

Posted on: 2009/6/14 20:46
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#4


See User information
Mark och energikälla är det enda som behövs.

Energi kan vi fixa själva, Assasin har goda lösningar som fungerar jag har gått igenom med han.

Bara marken som saknas.

Sedan kommer du till säkerhet.

Så fort du blir helt oberoende kommer sheriffens män knacka på din dörr .

Precis som dom gjorde i Waco Texas, såg dokumentären med Assasin och det är ganska självklart att folk då bör veta vad som händer.

Assasin har ett project med en generator på G som producerar energi , en metod av många men något enklare än dom andra metoderna som finns tillgängliga.

Tyvärr har han kört fast pga brist på pengar för matrial inköp.

Det finns en man här på forumet som heter Wiksell som Assasin har tänkt starta en by project med så fort generatorn är klar.

Ni kommer alla vara välkommna och joina och sprida nyheten så att alla vet ,,när det är dags.

Så man kan förhindra samma scenario som Waco texas.

Allt har sin tid brukar han säga så jag antar likaså i detta fallet.

När blixten slår i marken så får ni sprida detta effektivt.

Jag håller tummarna för er .

Mvh: Jorge

Posted on: 2009/6/14 21:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#5


See User information
Fint. Vi vill ha vakna ekobyar i hela världen.

Posted on: 2009/6/15 0:13
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#6


See User information
När jag läser era inlägg fylls mitt hjärta med hopp. Vi får som sagt aldrig ge upp hoppet för då har vi förlorat kampen.

basikra - Låter grymt! Säg till när ni kör igång för då kommer jag direkt! ^^

Jag är väldigt klyven hur jag vill göra just nu. En del av mig vill återvända till Nya Zeeland.. Lemuria, det är en helgedom. Där är mark och allt ordnat.

Nästa vecka får jag hem en pilbåge iallfall, det är början på förberedleserna hehe.

En annan del av mig vill stanna på hemmaplan och försöka bekämpa romarriket här..

Micro - något nytt om det där projektet i Portugal? Det låter också grymt intressant! Där har jag varit förut och älskar det verkligen!!!

Posted on: 2009/6/15 12:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#7


See User information
Just nu är det det Catalonska pyrineerna som vi tittar på. Vi får nog snart mer info.

Indienbyn går det framåt för.

Gotlandsbyn är på väg att förvinna men istället så kanske en by i stockholm kommer att blomma upp.

Posted on: 2009/6/15 13:13
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fly till skogs?
#8
Vi bygger ingen by men väl ett ställe för oss själva. Kan vi få loss mark från grannen kanske det kan bli en by, man vet aldrig.

Hursomhelst får den som vill gärna komma till oss och hugga i, den 18-19/7 har vi helg med lerputsning på båda våra lerhus. Seriöst intresserade som vill få inspiration och erfarenhet kan vi inte få för många av. Notera att vi har lite trångbott, tält kan dock medtagas.

Detta ställe ligger i Västergötland, mellan Göteborg, Trollhättan och Borås. Mitt ute i skogen.

Se www.wikhall.com vad som skett under 2008, sidan är under uppdatering...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#9


See User information
Quote:

wikhall skrev:
Vi bygger ingen by men väl ett ställe för oss själva. Kan vi få loss mark från grannen kanske det kan bli en by, man vet aldrig.

Hursomhelst får den som vill gärna komma till oss och hugga i, den 18-19/7 har vi helg med lerputsning på båda våra lerhus. Seriöst intresserade som vill få inspiration och erfarenhet kan vi inte få för många av. Notera att vi har lite trångbott, tält kan dock medtagas.

Detta ställe ligger i Västergötland, mellan Göteborg, Trollhättan och Borås. Mitt ute i skogen.

Se www.wikhall.com vad som skett under 2008, sidan är under uppdatering...



Tack för senast.

Skall absolut försöka att komma då.

Må väl

S

Posted on: 2009/6/16 20:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#10


See User information
Apropå temat...ingen som hörde P3 Kultursprogram om survivalism?

Posted on: 2009/6/16 21:10
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#11


See User information
Shit,jag missade det.Jag hade tänkt att jag skulle lyssna på det,men sen glömde jag bort det.Var det något att ha eller?

Posted on: 2009/6/16 21:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#12


See User information
Fly? Varför? Vart? Blir allt bra då? Nu förstår jag nog långsamt. Ut och visa vad du står för är nog mera modellen. Jag förstår reflexen, men fly. Aldrig i helvete. Jag är fri. Jag tänker inte fly i första taget. Tänk tvärtom nu. Om systemet är åt h. Krossa det, åtmistone i det lilla.

Fly? Näe. Låter nog för svenskt för mig.

DD.Kong. Passiviteen är det svenskaste som finns. De som tror att de gör något är lurade. Skrika vid demonstrationer anser jag vara fullkomligt lönlöst. Bryt mot systemet. Våga gå mot röd gubbe som första övning. Betala inte in restskatten som nr 2 Bryt!

Posted on: 2009/6/16 22:28
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#13


See User information
Quote:

Karsten skrev:
Fly? Varför? Vart? Blir allt bra då? Nu förstår jag nog långsamt. Ut och visa vad du står för är nog mera modellen. Jag förstår reflexen, men fly. Aldrig i helvete. Jag är fri. Jag tänker inte fly i första taget. Tänk tvärtom nu. Om systemet är åt h. Krossa det, åtmistone i det lilla.

Fly? Näe. Låter nog för svenskt för mig.

DD.Kong. Passiviteen är det svenskaste som finns. De som tror att de gör något är lurade. Skrika vid demonstrationer anser jag vara fullkomligt lönlöst. Bryt mot systemet. Våga gå mot röd gubbe som första övning. Betala inte in restskatten som nr 2 Bryt!
Jag håller helt med Karsten.Mer civil olydnad behövs till att börja med!

Posted on: 2009/6/16 22:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#14


See User information
Tack Shilton, det är där vi måste börja. Ren mental träning.

K

Posted on: 2009/6/16 22:51
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#15


See User information
Quote:

shilton skrev:
Shit,jag missade det.Jag hade tänkt att jag skulle lyssna på det,men sen glömde jag bort det.Var det något att ha eller?

Ja. Lyssna här.

Eller ja o ja, intervjun var bra, resten var väl så där...

Posted on: 2009/6/16 22:57
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#16


See User information
Vad vi måste göra är att inse att vi lever i Babylon och att saker o ting sker efter ett manus vi inte kan påverka. Vad du gör är oväsentligt, det som måste ske kommer att ske.

Posted on: 2009/6/16 23:00
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#17


See User information
Quote:

Despertando skrev:
Vad vi måste göra är att inse att vi lever i Babylon och att saker o ting sker efter ett manus vi inte kan påverka. Vad du gör är oväsentligt, det som måste ske kommer att ske.
Illuminatis kortlek eller?

Posted on: 2009/6/16 23:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#18


See User information
Kalla hantlangarna vad du vill, du vet vem bossen är. När allt är sagt o gjort kommer det att stå en handfull saktmodiga o gudsfruktande människor kvar och beskåda askhögen av våran civilisation. Men sluta för all i världen att betala restskatt, det kommer att förändra massor. Din privatekonomi kommer verkligen att bli förändrad till exempel...

Posted on: 2009/6/16 23:14
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#19


See User information
Quote:

Despertando skrev:
Kalla hantlangarna vad du vill, du vet vem bossen är. När allt är sagt o gjort kommer det att stå en handfull saktmodiga o gudsfruktande människor kvar och beskåda askhögen av våran civilisation. Men sluta för all i världen att betala restskatt, det kommer att förändra massor. Din privatekonomi kommer verkligen att bli förändrad till exempel...
Med andra ord så menar du att det är kört?

Posted on: 2009/6/16 23:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#20


See User information
Jag säger inte emot direkt. Men i det manuset, vid turningpoint 2, står att: hjälten stod helt paralyserad och passiv, och accepterade sitt öde. Allt är förlorat.

Manusförfattaren har enligt konstens alla regler raderat allt hopp för hjälten. Men det fixar sig alltid i tredje akten. Men det beror inte på att hjälten försvinner ur bild för resten av filmen. Nä. Han brukar bli en riktig jävla mother fucker - yepee ka jey (eller hur fasen man nu stavar det).

I filmbranschen ändras dessutom manus ofta under inspelningens gång.

Posted on: 2009/6/16 23:25
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#21


See User information
Quote:

shilton skrev:
Med andra ord så menar du att det är kört?

Tvärtom, "the good guys" kan inte förlora. Det tår skrivet att ondskan kommer att förlora o det tror jag på.

Vad jag inte tror på är att vi kan kämpa, överleva o segra. Precis som däggdjuren vann kampen om livsutrymmet genom att vara små o anpassningsbara kommer de anspråkslösa o ödmjuka, de "saktmodiga", vara de som äger jorden när alla kämpar slagit ihjäl varandra.

Posted on: 2009/6/16 23:34
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#22


See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

shilton skrev:
Med andra ord så menar du att det är kört?

Tvärtom, "the good guys" kan inte förlora. Det tår skrivet att ondskan kommer att förlora o det tror jag på.

Vad jag inte tror på är att vi kan kämpa, överleva o segra. Precis som däggdjuren vann kampen om livsutrymmet genom att vara små o anpassningsbara kommer de anspråkslösa o ödmjuka, de "saktmodiga", vara de som äger jorden när alla kämpar slagit ihjäl varandra.
Lite som att vända andra kinden till menar du?

Posted on: 2009/6/16 23:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#23


See User information
Quote:

shilton skrev:
Lite som att vända andra kinden till menar du?

Lite som att inte stå där när örfilen utdelas menar jag.

Posted on: 2009/6/16 23:46
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fly till skogs?
#24


See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

shilton skrev:
Lite som att vända andra kinden till menar du?

Lite som att inte stå där när örfilen utdelas menar jag.
Ok,det är ju ännu bättre förstås.Ja någonstans så känns det ju som om att kämpa och streta imot är precis vad dom vill få oss att göra.

Posted on: 2009/6/16 23:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
43 user(s) are online (43 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 43

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS