vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Fly till skogs?

See User information
Don´t riot. That´s just what they want you to do.

Posted on: 2009/6/16 23:54
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
För min del håller jag med, om jag får lägga mig i. Men att inte betala skatt är inte att kämpa. Det är ju egentligen det ultimata passiva motståndet mot rövaren. Den brända markens strategi, eller taktik. Likaså att vägra stanna vid röd gubbe, eller låta bli att plocka hundbajset efter sig. Jag har inte via något gemensamt eller demokratiskt forum varit med och bestämt att jag skall stanna, betala skatt, plocka bajs, tillåtit någon att läsa mina mail etc.

Dessa moment ska ses som rent symboliska små övningar, som för mig är vitaliserande. I detta forum tjänar jag inte på att avslöja vad övrigt jag tar mig för gällande civil olydnad.

Jag antar att vissa tycker om att ta order. Jag är ledsen. Jag är ju bara inte sån. Därför är jag i vissa fall hellre passiv än lyder order från någon överhet. Ganska enkelt.

Posted on: 2009/6/17 0:01
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Inte plocka upp hundbajs? I skogen OK men dit ville du ju inte. Plockar man inte upp bajset efter sig där någon faktiskt kan trampa i det gör man inte motstånd, man är bara jävligt äcklig.

Posted on: 2009/6/17 0:07
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
Despertando,

Det är som vanligt. Jag uttrycker mig nogsamt och tydligt - enligt mig själv. Men trots det verkar det finnas öppningar för hundbajs. Jag hoppas inte att forumets alla dialoger hamnar där.

Jag älskar skogen, själv har jag ett litet sommar hus alldeles vid ett fantastiskt skogsbryn. Jag tror inte jag sagt att jag inte vill ut i skog och mark. Men tråden handlade om att fly. Och det är det jag försöker inspirera till att inte ta till i första hand, om jag uttrycker det någorlunda försiktigt. Jag hoppas förståss att din övertygelse och din förutsägelse slår in. Hittills ser jag dock få eller inga tecken på det. Men den som väntar får väl se.

Posted on: 2009/6/17 0:26

See User information
Karsten -
Vad är din lösning då?

Att bryta sig fri är väl den största lösningen som jag ser det. Att frigöra från det monetära systemet etc. Ta tillbaka konrollen över våra liv. Det är väl det mest radikala man kan göra i form utav civil olydnad? En fri individ är en farlig individ och en fri individ skrämmer dem!

easy rider om frihet
http://www.youtube.com/watch?v=zHd6m_cirrU easy

Som ryssarna sa "hade vi stått med påkar i trappuppgångarna när KGB kom hade vi sluppit fly till sibirien" och det är väl det som det kommer till i slutändan.

Posted on: 2009/6/17 9:36

See User information
Det är klart att det måste finnas de som är kvar i systemet och ser till att kasta grus i maskineriet.

Lika klart att det måste finnas de som drar till skogs för att visa hur man kan göra istället som inspiration mm.

Dessa två grupper kan älska varandra och samarbeta.

Posted on: 2009/6/17 12:24
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Tyckte den passade lite här....

http://www.youtube.com/watch?v=380iqaMMXjI
1min 6sek

Posted on: 2009/6/17 15:28
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
DD.kong,

Som en liten utmaning till dig vill jag återspegla frågan till dig själv. Det är där svaret finns, om man utgår som jag från att ingen ger dig sanna svar än du själv.

Respekt för ditt grundläggande tänk (som jag förstår den). Jag har bott och ägt en gård på landet och odlade och planerade just precis som du. 7000 kvm, jordkällare, vedspisar etc. Men hade inte riktig råd för t.f. att ha det kvar.

Jag vill bara inspirera och provocera. Vi lever i ett system som några av oss genomskådat som rent slaveri. Systemet kan ses som vår antagonist. Och den måste vi gå emot på ett eller annat sätt.

Kom med coola förslag.

Posted on: 2009/6/17 19:36

See User information
micro, the man,

Bra,

Ska du eller jag fly? När jag tänker efter kanske jag skulle vilja bo i skogen medan du med muskler tar smällen.

"Tanken behöver provoceras, annars krymper den". Det är min "tag-line" i detta forum.

Jag är överväldigad och glad över att du, micro, engagerat sin själ i den grad att detta forum existerar.

Tänk, kasta ut tv:n och resten av propagandan så blir du klar i tanke och själ. Mår man bra då...??? Svar: mjaa.

En entrepreneur söker lösningar. Han älskar att djävlas med...
vad fan skall jag kalla det för, är-liten kanske.

Bästa hälsningar till dig micro - the man, eller är du wo-man?

Posted on: 2009/6/17 19:52

See User information

Posted on: 2009/6/17 20:56
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Sprithitler.

Det är ett alias som används på alternativ.nu och han finns här på Vaken också. Han håller i det svenska survivalistforumet, jag har inte adressen nu, googla på det.

See User information
Quote:
Den fick hamna i min signatur.
Värkar dock inte visa sig här.

Posted on: 2009/8/19 11:45

Anonym
För min del är det pengar som är problemet.

Dels börjar tiden tryta lite något ochså.

Körde fast på generatorn pga måste bygga nya profiler .

Vis kulle kunna sätta ihop en maskin.

Vart hittar jag en herons steamball?

Vem hjälper mig fästa magnetskivor i olika avstånd och styrka på varandra som vi kan driva en generator med?

Kopplar denna till herons steamball.
Vem är bra på kullager?

Behöver kullager i röret till ångbollen så den ihåliga axeln kan rotera fritt och i lagret måste det finnas en backventil för påfyllning av vattenröret.Industrilagergrejer typ.

Hydrogen cellen fixar vi från xogen.

Sen behöver vi bara ett lastbilsbatteri och ett laddack till batteriet.

En elektriker som kan knåpa sitter inte heller helt fel.

Såja nu saknas bara lite hmm låt mig se, matrial , verktyg,plats,tid, och hjälp.

Det ska lätt finnas tillräckligt med energi i lågan och driva skapelsen och ge tillräckligt för driva mer eller mindre vad som helst.

Vattenkälla får man räkna med själv, vattengenerator,utifrån,regnvatten eller kommunalt.

Såja kör bandet ,som den arbetskadade fabriksarbetaren säger.

Helst på hösta hastigheten , lol ; )

Lev i frid.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper