vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Illuminati igen
#25


See User information
NI FÖRSTÄRKER NEGATIONER, FATTA!

Ni är ingen lösning för ni tänker att ni är lurade...

"Så om ingen vet något om NWO, DÅ VINNER VI!!!. "

Om ingen vet vet ingen något.

MEN! Om någon tänker "Jag tror att världen fungerar på det här sättet" och bjuder in andra till att tro likadant, sakta men säkert är det också precis så som verkligheten kommer gestalta sig.

MEN VAD FAN SNACKAR NI OM? Massutrotningar, övervakningssamhälle, överstatlighet, militarisering.

Inte undra på alltså...

Posted on: 2009/7/8 2:29
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati igen
#26
Xtas. det finns sanningar som du säkert vet. bara psykopater säger att sanningar inte finns.

Jag vet vem som financierade lenin, stalin, hitler, mao-tse-tung, pol pot. det är bevisat. om man pratar om bevisad historia och varnar folk för faror då gör man bara något positivt, när det hela tiden händer dåliga saker så måste man prata om det, DU skapar din EGNA verklighet, om du blir skrämd av saker som är dåliga då är det DU SJÄLV som skrämer dig själv, det är inte jag eller någon annan som gör att du tycker det känns negativt, dåligt och besvärligt att prata om det, det är du som skapar den verkligheten bara. så det du säger att vi gör som är dåligt, det är du som gör det själv, inte vi. jag är fylld med positiva tankar det negativa rör mig inte även om jag pratar om det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#27


See User information


För det första har jag inte påstått att sanningen inte finns, men jag ifrågasätter vad som är sanning - vad som är absolut - och det kan bara vara Jaget. Vad som är i/på Jaget - alltså vad Jaget uppfattar - det varierar och är flyktigt.

Bevisa mig hit och dit. Du har hört och läst vad som "hänt" och tror på det, då är det väl "sant" då.

Skrämd? Nej, tycker bara synd om er som slösar så mycket tid på att tänka på vad ni inte vill ha här i livet, ni som fokuserar på att definiera er genom antitänk/icke-varande, det är på gränsen att jag nästan slösar bort mig själv på er.

Jag märker att du är fylld av "positiva" tankar Malmoe, måste ju vara därför du vill snacka om så mycket sjukligheter...

Posted on: 2009/7/8 2:49
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati igen
#28
Vaken är tillför att dela med sig av information och byta kunskaper och hålla sig uppdaterad om vad eliten gör. det är du som gör det du klagar på, du snöar in på dåliga saker. att prata om hur dåligt allt är är bara bra. det du säger är samma sak som att man inte borde ha talat ut om hitler, det hade varit bättre att bara hålla käften och inte prata om hitler och nazisterna och vad dom gjorde, det bästa tyskarna kunde ha gjort är att prata om hur bra allt var. fel, varje dag ska man prata om hur dåligt allt är, varje dag ska man tänka på hur dåligt allt är och hur bra det kan bli om det dåliga försvinner, det gör en motiverad.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#29


See User information
Du börjar från fel ände. Innan Hitler kom till makten gjorde folk samma misstag, de snackade om allt dåligt och det blev därför så att de ville skylla det på någon.

De snackade om det dåliga därför att det förvisso var dåligt.
Men varför var det dåligt?
Jo det var depression p.g.a. ett antal olika faktorer.
Den bakomliggande anledningen säger ju vissa var att bankerna ville har mer makt så de manipulerade börsen och inflaterade krediterna.
Varför?
Jo för de snackade antagligen bankir till bankir om hur dåligt det var att de hade för lite makt, för lite pengar.

Allt dåligt börjar med att folk tror att det skulle vara dåligt om/med något, talar om det dåliga och agerade således på det, blir det bra tror du?

Att fortsätta snacka skit om skit gör det inte till guld, det blir mer skit.

"det är du som gör det du klagar på, du snöar in på dåliga saker. att prata om hur dåligt allt är är bara bra."

Skulle ingen sund människa gå in bland galningarna och försöka göra dem lite sundare, skulle galningarna klara av att bli sunda av sig själva då kanske?
Eller skulle galningarna inte se galenskapen och kalla de sunda för galna kanske?

Posted on: 2009/7/8 3:27
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#30


See User information
När sanningsrörelsen är stark nog så bjuder vi över illuminati för att diskutera dess avgångsvederlag. Några fina slott och en bra bit land. Sen kan de få hjälpa till att bygga upp det nya, men under ett öppet system.

Posted on: 2009/7/8 11:31
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#31


See User information
Malmoe fick ur sig:

Quote:

Aha då förstår jag.

Du är direkt ond.

Du tänker lite som en satanist.

Du är långt ifrån vaken och bryr dig inte om andra människor.

Du låter som en riktig bra människa du, vaken och felfri. nej du är en del av problemet och det är pågrund av folk som dig själv som vi sitter där vi sitter idag, hitler,stalin, och alla tyranner genom tiderna förtjänade inte deras platser i makt, dom oskyldiga människorna dom döda och förslavade förtjänade inte att bli lurade.

Om eliten blir avslöjade så ser människor det och utvecklas på insidan, om inga människor vaknar upp och förstår sanningen om att där är en ond elit som har finansierat alla tyranner genom historien så kollapsar världen, men det är bra enligt dig för om det händer så är det THE LAW. lagen på denna jorden är moralerna som personer som mig har, vi sätter reglerna och vi är framtiden, vi har vapnena på vår sida och kunskapen och kärleken för att vinna.


hehe...

kuligast hitills...

Jag tycker både du och xtas ska vända på det.

Det har definitivt inget att göra med att \"eliten blir avslöjade\".

Lägg inte vad som sker i det yttre utanför dig själv och peka på andra. Det är inga fel som uppstår därute. Att tro att politik, och kamp för att bråka på scenen skapar en bätter värld är befängt.

Vi har alltid exakt vad vi ska ha och förtjänar, det är aldrig andras fel.

Det upprätthålls av lag, eller kriterier, från \"ovan\". Ingennvaken skulle \"kämpa\" mot det yttre. Sanningsrörelsen har inget med sanning att göra. Bara när männiksor ser inom sig själva och närmar sig sin/kosmos egenskap/natur kan en \"bättre värld\" finnas.

Det är bara det som andlighet innebär.

De som slåss mot spöken skapar en sämre värld.

Allt återgår till de som skapar det, så är det, det fattar väl alla, i det så heter det karma.

Posted on: 2009/7/8 11:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati igen
#32
Om du verkligen står för det du säger så är du en ond människa som tänker lite som en satanist. och du tror att du är en bra människa som inte är en del av problemet, långt ifrån sanningen, du är problemet.

"Vi har alltid exakt vad vi ska ha och förtjänar, det är aldrig andras fel."

När eliten har hjärntvättat en person till att gå och spränga ett tåg med en massa civila så är det inte dom i tågets fel, dom förtjänar inte det. det är elitens fel, hade eliten som planerade attacken försvunnit så hade dom i tåget inte blivit dödade.

Folk som tar dina tankar och gör det till verklighet och inte hjälper svaga när dom blir ner trampade på gatorna och istället säger "ni förtjänar det, era blinda människor" förtjänar vad som väntar eliten.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#33


See User information
Malmoe tänkte till:

Quote:


Om du verkligen står för det du säger så är du en ond människa som tänker lite som en satanist. och du tror att du är en bra människa som inte är en del av problemet, långt ifrån sanningen, du är problemet.

\\\"Vi har alltid exakt vad vi ska ha och förtjänar, det är aldrig andras fel.\\\"

När eliten har hjärntvättat en person till att gå och spränga ett tåg med en massa civila så är det inte dom i tågets fel, dom förtjänar inte det. det är elitens fel, hade eliten som planerade attacken försvunnit så hade dom i tåget inte blivit dödade.

Folk som tar dina tankar och gör det till verklighet och inte hjälper svaga när dom blir ner trampade på gatorna och istället säger \\\"ni förtjänar det, era blinda människor\\\" förtjänar vad som väntar eliten.



ahh, kom igen nu - du talar som en vanlig bortkollrad, inte ser alls runt hörnet, eller andligt - hur ska jag kunna diskutera med dig. Om du slutar att tro på att saker och ting är offer i tillvaron så kan du återkomma.

Vet du om du kan ha tillhört eliten i ett tidigare liv.

Du måste se djupare och bredare, mycket, inte bara se på ytan- du tror ju helt att verkan är orsak!!!

Fråga dig vad människor har gjort istället för att se den som offer för en ond elit - denna som sprängde... har du alls något hum om deras inbörde relation bakåt, vad som gett vad, och nu får ett uppträdande därute?

Vad har du med andra att göra. Är du dig själv, är det synd om människor?

Anklagar du kosmos/Gud för en dålig hår tillvaro - fatta istället varför i denna avgörande tid så många är här, och bara i princip \\\"är\\\" karma - det är som det ska vara - det är inget fel på det därute - vakna.

Posted on: 2009/7/8 20:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati igen
#34
"Anklagar du kosmos/Gud för en dålig hår tillvaro"

Om det finns en gud som tillåter det eliten gör mot människor så förtjänar han döden.

Du är som eliten, du ser ner på människor. eliten har sprängt många barn i luften, dom hade säkert hunnit bli jätte onda människor och gjort jätte många fel i livet som gjorde att dom förtjänade att dö?...

Du låter som en religiös galning, tack gud för alla vapen så vi kan skydda oss mot religiösa galningar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#35


See User information
Quote:
Du låter som en religiös galning, tack gud för alla vapen så vi kan skydda oss mot religiösa galningar.



hahahahaha

Motsägelsefullt eller vadå >_<

Posted on: 2009/7/8 21:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati igen
#36
Nej för jag har ingen religion och jag tror inte att jag har den ultimata sanningen. och man är inte galen för att man äger ett vapen. så jag tackar denna guden som han tror tillåter folk att dö för att dom "förtjänar det" för alla vapen han har get oss så att vi kan skydda oss mot sånna personer som tolkar vad lagen av naturen/gud är på sitt eget sätt. sådana personer kommer aldrig ha något att säga till om i samhället.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#37


See User information
Malmoe, nu projicerar du som värst tror jag.

"Du låter som en religiös galning, tack gud för alla vapen så vi kan skydda oss mot religiösa galningar."

Årets citat verkligen, tack.

"Nej för jag har ingen religion och jag tror inte att jag har den ultimata sanningen."

Så om det finns en ultimat sanning och du inte tror på den, är det mycket tänkbart att du har fel om ganska mycket då?

Här är min tolkning av Guds innersta väsen, det "Han" vill att människor ska ta till sig; Frihet.

Frihet är Ljuset, men vi lever i mörkret för vi har använt vår frihet till att vilja snacka om dåliga grejer, skapa sjukdomar, vapen, krig och uppfinna karma för att säga till oss själva att vi förtjänar det här.

Gud vet inte vad vi har blivit för några, vi är fallna från honom. När vi väljer att leva i mörkret kan inte Gud ha något med oss att göra för mörker är att icke-vara, att definiera sig genom vad man saknar och är anti mot.

Eller så börjar vi agera som fria (så fria vi kan vara i det program vi kastat in oss själva i) och lär känna det att Gud finns med oss hela tiden, även när vi inte ser eller lyssnar till rösten inom oss.

"så jag tackar denna guden som han tror tillåter folk att dö för att dom "förtjänar det" för alla vapen han har get oss så att vi kan skydda oss mot sånna personer som tolkar vad lagen av naturen/gud är på sitt eget sätt."

Du tackar Gud för att du tror att det är Guds plan att låta människor dö?
Det där var ju en väldigt säregen, personlig tolkning av Gud, ser du vartåt det barkar?

Posted on: 2009/7/9 21:26
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati igen
#38
"Så om det finns en ultimat sanning och du inte tror på den, är det mycket tänkbart att du har fel om ganska mycket då?"

Har inte sagt att jag inte tror att det finns en ultimat sanning, det finns fullt med sanningar. men det är inte tänkbart att jag har fel mycket för det går emot hur jag har programmerat mig själv, jag kan skilja på tro och att veta. jag vet vem som financierade hitler men jag vet inte om gud har en röd kaffekopp.

"Du tackar Gud för att du tror att det är Guds plan att låta människor dö? Det där var ju en väldigt säregen, personlig tolkning av Gud, ser du vartåt det barkar?"

Ingenstans har jag sagt att jag tror det är guds plan att folk ska dö, om du frågar mig vad jag tror så tror jag att gud inte försöker kontrollera oss och låter oss leva ifred och låter oss sköta våra egna problem. Absolut tillåter gud om han finns att människor dödar varandra när det finns en bra anledning till det, om han inte gör det och nångång hotar en över det så får man ju fundera på att döda honom, inte sant? det måste vara satan då, för att döda har inte alltid med hat att göra. det är något som är naturligt för människor. bara psykopater förnekar att vi har ett reptil sinne så att vi kan skydda oss mot faror. Gud måste vara otroligt ond om han tycker det är fel att skjuta en person med en bomb i handen som är på väg att spränga ett tåg med civila, det är nog bara satan som tillåter dom civila att dö istället för han med bomben. det kanske är satan du dyrkar? eller tror du att gud bara är omanlig och står i köket med kvinnorna och klagar medans hans egna skapelser dödar tyranner som vuxna människor gör?.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#39


See User information
Inte är jag oskyldig i dramat men vi lägger RÄTT så mycket ord i munnen på varandra i den här tråden.

Gud eller Satan? De är ju båda eldväsen Jahve och Lucifer, har trott rätt länge att de är varandras alter ego så vad spelar det för roll vem jag tror på?

"det kanske är satan du dyrkar?"

Har du äppelmos mellan öronen?
Här dyrkas inte, alls, mycket stor skillnad mellan att föreställa sig (skapa sanningen) och att dyrka ska du veta om du vet något alls. Framförallt om du misstänker att jag är satanist borde du "veta" att satanister dyrkar inte.

Att dyrka är för bofast boskap, som dödat sin Gud/Jaget.

Posted on: 2009/7/10 5:03
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati igen
#40
Jag misstänker inget men en gud som tycker att någon med en bomb förtjänar att leva istället för ett tåg med civila måste vara satan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#41


See User information
De kan ändå kalla den Allah, eller Jahve om rollerna skulle vara ombytta, eller kanske Shiva. Spelar namnen roll tycker du?

Posted on: 2009/7/10 18:44
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#42


See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Jag misstänker inget men en gud som tycker att någon med en bomb förtjänar att leva istället för ett tåg med civila måste vara satan.
malmoesoldier! Jag har läst många av dina inlägg och håller med om det mesta.Men en sak som delar våra åsikter är hämdbegäret hos dej.Hämd leder till ingenting.Förlåtelse däremot leder till försoning.Dessa självmordsbombare är lika mycket offer som alla de civila du pratar om på tåget. Förmodligen är ALLA mind controllerade slavar,och agerar i sådana fall mot sin egen vilja.Så länge vi inte kan förlåta så kan vi ALDRIG vända utvecklingen.

Posted on: 2009/7/10 19:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati igen
#43
shilton jag förstår vad du menar men vi har olika åsikter om hämd. men det jag pratade om var faktiskt inte hämd, det handlar om att, ska en galen person dö eller ska flera stycken civila friska människor som kan leva normala liv dö?, väljer man det andra så är man inte bättre än personen med bomben.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#44


See User information
Men personen med bomben är i grunden en av oss. Manipulerad till att utföra detta dåd . Förmodligen innerst inne mot sin egen vilja?När denna person föddes var han precis lika oskyldig som du var när du föddes.Är det hans fel att han vill spränga medmänniskor i luften?

Posted on: 2009/7/10 20:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#45


See User information
TS skrev:
Quote:
Är nyfiken på vad andra tycker om dom mål som Illuminati har :

1. Avskaffande av alla befintliga regeringar
2. Avskaffande av allt privat ägande
3. Avskaffande av arvsrätten
4. Avskaffande av patriotismen
5. Avskaffande av all religion
6. Avskaffande av familjen
7. Skapandet av en världsregering
källa :Clas Svahn - Sekter och hemliga sällskap i Sverige och världen

Själv tycker jag några av dom där punkterna är riktigt bra och
skulle vilja att dom går i uppfyllelse. Bort med alla landgränser
och låt oss bli stolta jordbor (earthlings).


Punkt 1. Ju större område en regering beslutar över desto mer korrupt blir den. Genom att förflytta makt först till Bryssel och sedan till en central världsregering centraliseras makten. En centralregering får absolut makt. Makt korrumperar och absolut makt korrumperar absolut (citat från Jesse Ventura). Därmed kan vi skrota punkt 1. Genom decentralisering, att flytta makten närmare folket, skapas ett mer demokratiskt samhälle.

Punkt 2 är helt vansinning om man ser till resonemanget kring punkt 1 och att den garanterat kommer bli korrupt. Om inget ägande kan vara privat kommer allt ägas av en genomkorrupt världsstat. Inte bra.

Punkt 3 har jag ingen åsikt om, men det låter fel det med. Om jag jobbar ihop en mindre förmögenhet under mitt liv vill jag att mina barn ska få del av den.

Punkt 4 är jag definitivt emot. Patriotism är något positivt. Anledningen till att de vill avskaffa patriotismen är att den gör det svårare för dem att inrätta sin världsregering.

Punkt 5 Skulle jag kunna tänka mig. Men samtidigt är jag förespråkare för religionsfrihet. Det känns inte rätt att förbjuda folk att utöva sina religioner.

Punkt 6 är helt åt fanders. Människor har i alla tider levt i familjer. Att förbjuda människor att leva i naturliga familjer är som att förbjuda folk att leva över huvud taget.

Punkt 7 är den ultimata centraliseringen och därmed den ultimata styggelsen. Se punkt 1.

Därmed har jag satt mig emot alla 7 punkter. Inte dåligt

Posted on: 2009/7/10 21:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Illuminati igen
#46
"Men personen med bomben är i grunden en av oss. Manipulerad till att utföra detta dåd . Förmodligen innerst inne mot sin egen vilja?När denna person föddes var han precis lika oskyldig som du var när du föddes.Är det hans fel att han vill spränga medmänniskor i luften?"

Men! jag har inte sagt att han inte är hjärntvättad, det ändrar inget, döden är det ända som han förtjänar, förstår du inte detta? tycker du att man ska strunta i att skjuta honom och låta flera stycken dö istället? är det bättre att dom dör? jag är lessen men personer som tar sånna beslut i livet och låter civila dö är oxå onda och förtjänar döden, spelar ingen roll om du är den snällaste tre barns pappan/mamman i världen, man förtjänar döden punkt slut. detta är lagen på denna jorden. alla svin som tittar på och hjälper eliten att döda civila om det blir civil krig kommer bli ner jagade och skjutna bara för nöjets skull, det går inte att lita på sånna personer, har man inte fängelse redo att sätta dom i så måste man skicka dom till gud tidigare, tyvärr.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#47


See User information
Det är bara Malmoesoldier som förstår!

Får jag fråga er, Xtas och finger, hur ni kan tro att det fungerar att man endast predikar om ett idealsamhälle utan att informera folket om vad som är fel med det vi har idag?

Vad är det alla partier försöker med? De tror att de gör framsteg i sina visioner, men ack så fel de har.

Vad är det Zeitgeist-rörelsen försöker med? De tror att de kommer skapa idealsamhället, men ack så fel de har. De kommer skapa ett teknokratiskt NWO-samhälle!



Ett exempel:

Zeitgeiströrelsen:

De har två essentiella delar i sina filmer; en del där de informerar andra och en del där de talar om sin vision. Vilken är framgångsrik?

Den del som är framgångsrik är informationen som gör att folk kan arbeta mot NWO. Visionen de har arbetar indirekt FÖR NWO!!!

Kan ni argumentera mot detta?



Lyssna noga nu!


Detta är simpel problemlösning:

Hur löser man ett problem?

1. Först identifierar man problemet.
2. Sedan identifierar man orsaken/grunden/roten till problemet.
3. Sedan attackerar man orsaken till problemet.

Gör man inte detta, men istället attackerar toppen an isberget genom att försöka skapa idealsamhället utan att radera orsaken till det som skapade problemet i första hand, så återkommer troligtvis problemet eftersom orsaken finns kvar!

Detta kan appliceras på ALL problemlösning! Man attackerar roten först!!


Quote:

Kinesiskt ordspråk!!

Kommer du med lösningen, eller är du en del av problemet?





Quote:

Ni jobbar bakvänt. Att få upp människors ögon för NWO stoppar inte NWO, det hjälper NWO. Ju fler som tror på NWO (att det kommer ske) desto mer verkligt blir NWO.


Vad i hela helvetet babblar du om? "Ju fler folk som tror på NWO"! Vi informerar väl inte för att de bara ska tro på att NWO existerar, det hjälper väl inte!! Vi informerar för att folk för att de ska ta steget längre och MOTARBETA NWO!


Får jag fråga dig; är det bättre att göra ett oinformerat val eller ett informerat val?
Har du någonsin fattat att kunskap ger frihet?

Om du svarar på denna fråga så kommer du antingen motsäga dig själv eller medge att jag har rätt! Bevisa mig fel!

Posted on: 2009/7/10 23:54

Edited by Philochatus on 2009/7/11 0:19:40
Edited by Philochatus on 2009/7/11 0:21:49
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Illuminati igen
#48


See User information
Quote:

Philochatus skrev:
Det är bara Malmoesoldier som förstår!

Får jag fråga er, Xtas och finger, hur ni kan tro att det fungerar att man endast predikar om ett idealsamhälle utan att informera folket om vad som är fel med det vi har idag?

Vad är det alla partier försöker med? De tror att de gör framsteg i sina visioner, men ack så fel de har.

Vad är det Zeitgeist-rörelsen försöker med? De tror att de kommer skapa idealsamhället, men ack så fel de har. De kommer skapa ett teknokratiskt NWO-samhälle!



Ett exempel:

Zeitgeiströrelsen:

De har två essentiella delar i sina filmer; en del där de informerar andra och en del där de talar om sin vision. Vilken är framgångsrik?

Den del som är framgångsrik är informationen som gör att folk kan arbeta mot NWO. Visionen de har arbetar indirekt FÖR NWO!!!

Kan ni argumentera mot detta?



Lyssna noga nu!


Detta är simpel problemlösning:

Hur löser man ett problem?

1. Först identifierar man problemet.
2. Sedan identifierar man orsaken/grunden/roten till problemet.
3. Sedan attackerar man orsaken till problemet.

Gör man inte detta, men istället attackerar toppen an isberget genom att försöka skapa idealsamhället utan att radera orsaken till det som skapade problemet i första hand, så återkommer troligtvis problemet eftersom orsaken finns kvar!

Detta kan appliceras på ALL problemlösning! Man attackerar roten först!!


Quote:

Kinesiskt ordspråk!!

Kommer du med lösningen, eller är du en del av problemet?


Philo, du har förr postat mycket bra saker, men på sista tiden tycker jag du har hamnat i tokerier....

Du skriver tex nu:

\\\\\\\"Detta är simpel problemlösning:

Hur löser man ett problem?

1. Först identifierar man problemet.
2. Sedan identifierar man orsaken/grunden/roten till problemet.
3. Sedan attackerar man orsaken till problemet.


Komaismen (truthers och slikt...) har ju ingenting med att identifiera problemen att göra.

Så ditt resonemang faller som ett twintower.

När du dessutom lägger till: \\\\\\\"... attackerar man orsaken\\\\\\\"

- då bevisar du tyvärr att du är nu inte bara 180 grader fel, utan 360, minst.

Man kan inte attackera någonting. Det därute har man inte med att göra på det sättet, det är inte det som är ens \\\\\\\"problem\\\\\\\", utan det är där det visas bara, det är till för det, det är en scen.

Det är inget fel därute, utan det som är \\\\\\\"därute\\\\\\\" är Exakt vad vi skapat, alla, mänskligheten. Tro inte att verkan kan vara orsak, vänd på det... fast det blir orsak till ny verkan... därfär ser komasiter inte roten - du pratar om \\\\\\\"roten\\\\\\\".

Roten är inte här... för att se det så måste man tänka andligt.

Roten är vår avvikelse från vår sanna (kosmos) natur/egenskap/kriterier - det är därför vi sjunkit ned hit, det som är ett fängelse/karantän.

Fångar med avstängda sinnen, tänker inte egna tankar... vill slåss som Don Quijote mot väderkvarnar... och det blir etter värre - man måste vända på det, och ta itu med sig själv - det är det ENDA man kan göra, och det är meningen med våra liv här.

Det man attackerar är bara sig själv - det är vår tid... evil, gå på det därute... vakna vet naturligtvis att det gör man inte, det är ju skrattretande.

Insider:

I might add this which may sound contrary to what I said but read carefully:

When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the \\\\\\\"NWO\\\\\\\" like you people name it, works.

You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in helping this taking shape by bombarding you with \\\\\\\"facts\\\\\\\" that it is taking shape.

Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are in full control.

So the people who are \\\\\\\"waking up\\\\\\\" to it are the ones who are creating it.

-----

You are confusing a few matters.
There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a personal level....meaning you only.

There is no enemy you can attack except yourself.
If you are busy attacking something else, you are wasting precious energy and you will fail.
If you succeed, there will be no struggle anymore.

----

Q:

Dear Insider,
You state that we have the tools to work with. Can you tell us some of them, something to work with so we may free ourselves?

You agree that we are on a prison planet. I thought more like a Zoo, where we are being observed and studied. But if we are on a prison planet, than I must understand that we truly have no free will. Correct?


Thank you A:

The tools are in your hands, around you, everywhere...it is even being drawn out of you.
It is your duty towards yourself to reveal them to yourself and then do as you please with them....there is always a consequence.

Prisoners still can determine what they do in their prison with the tools that were provided to them, they can decide how to walk in the yard, how to talk, think...

You have free will therefore you suffer and are aware of your suffering.

Posted on: 2009/7/11 0:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS