vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Shaman sökes!

See User information
Du hänger fast dig vid gamla tankar Finger, du verkar nämligen tro att när universum en gång skapats så kan inte dess grundläggande "lagar" (snarare vad Jaget tror om orsakssambanden) kunna ritas om, vilket de kan och görs konstant.
Därför att universum har inte skapats bara en gång, det skapas ständigt.

Men människor är i regel mycket inbitna fanatiker kring sin tro på sakernas tillstånd (så jag är ingen undantag) vilket gör att "lagarna" blir mycket seglivade.

Karma är lika mycket illusion som resten av vad du upplever.

Posted on: 2009/7/8 0:59
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
Det stämmer att LSD kan användas för att hjärntvätta människor, men det har också bra egenskaper som att det kan göra så att folk slutar att vara alkolister, men svamp och ayacusha/DMT är något helt annat än LSD. DMT är ca 40 gånger starkare än LSD.

DMT 40 ggr starkare än LSD?! BULLSHIT!! sitter du å hittar på siffror? 9 av 10 att jag har rätt! cannbais är ca 2 gånger starkare än alkohol för övrigt...

Jag menade inte hjärntvätta människor jag menade hjärntvätta sig själv omedvetet.

Posted on: 2009/7/8 2:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
"DMT 40 ggr starkare än LSD?! BULLSHIT!! sitter du å hittar på siffror?"

Så du vet inget om DMT. Självklart hittar jag inte på något, det ligger på 10-40 gånger starkare beroende på vad för DMT och hur stor dos. det går inte att jamföra LSD med DMT, det är otroligt mycket starkare. man får inte ens någon synlig kontakt med andra världar av lsd. DMT tar en till olika dimensioner och 2 dimensionella rum, och man kommunicerar med varelser som har ögon som uppfattas som intelligenta.

"9 av 10 att jag har rätt!"

okej?.

"Jag menade inte hjärntvätta människor jag menade hjärntvätta sig själv omedvetet"

Nä det blir man inte, kanske om man är en flummig idiot som inte tar hand om sig själv och missbrukar det, annars är det ingen chans att bli hjärntvättad, men man kan använda det för att hjärntvätta andra så som CIA gjorde.

See User information
xtas skrev:

Quote:

Du hänger fast dig vid gamla tankar Finger, du verkar nämligen tro att när universum en gång skapats så kan inte dess grundläggande \"lagar\" (snarare vad Jaget tror om orsakssambanden) kunna ritas om, vilket de kan och görs konstant.
Därför att universum har inte skapats bara en gång, det skapas ständigt.

Men människor är i regel mycket inbitna fanatiker kring sin tro på sakernas tillstånd (så jag är ingen undantag) vilket gör att \"lagarna\" blir mycket seglivade.

Karma är lika mycket illusion som resten av vad du upplever.

Hjärnspökerier du har, släpp det bara.

Energin följer tanken och människan följer energin - men himlen och dess lagar råder

“Man follows the earth, the earth follows heaven, heaven follows the Tao, and the Tao follows what is natural.”

Don\'t Be Afraid of Discussing \"Karma\"

A short while ago, the internationally - renowned actress Sharon Stone mentioned the word \"karma\" during an interview with media in regards to the recent earthquake in China. This has stirred up much emotion in China, where voices condemning Ms. Stone are everywhere.
http://www.pureinsight.org/node/5425

Människan har sin natur, sin sanna natur, andlighet/kultivering är att söka återvända till sin sanna natur (kosmos natur, kriterier, egenskap).

\"Den yttre naturen\" kan inte vara annorlunda än vad vi själva blivit till, det är en återspegling. Komaismen innebär att man genom kamp/våld (det är våld) vill förändra det därute, något annat - än sig själv.

Posted on: 2009/7/8 10:22

See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
"DMT 40 ggr starkare än LSD?! BULLSHIT!! sitter du å hittar på siffror?"

Så du vet inget om DMT. Självklart hittar jag inte på något, det ligger på 10-40 gånger starkare beroende på vad för DMT och hur stor dos. det går inte att jamföra LSD med DMT, det är otroligt mycket starkare. man får inte ens någon synlig kontakt med andra världar av lsd. DMT tar en till olika dimensioner och 2 dimensionella rum, och man kommunicerar med varelser som har ögon som uppfattas som intelligenta. .

Jag har inte provat DMT än, men jag har läst och hört en hel del från bland annat Joe Rogers och Terence Mckenna.
Men som du säger så går det inte jämnföra DMT med LSD därför anser jag att du säger emot dig själv när du påstår att det är 10-40 ggr starkare.

Och det man upplever under en trip är Naiv realism alltså man tror på det man ser å hör. Och LSD och DMT skapar hallucinationer, alltså är det bara ens fantasi som skapar den verkligheten.
Men visst man kan leka pokemon och hämta varelser krafter osv vilket kan gynna en.

Quote:

"Jag menade inte hjärntvätta människor jag menade hjärntvätta sig själv omedvetet"

Nä det blir man inte, kanske om man är en flummig idiot som inte tar hand om sig själv och missbrukar det, annars är det ingen chans att bli hjärntvättad, men man kan använda det för att hjärntvätta andra så som CIA gjorde.

En person som blivit hjärntvättat är ej medveten om hjärntvättningen.. lite så det funkar.

Posted on: 2009/7/8 13:26

See User information
Karman som koncept har förstört för människor, tron på den där skiten har fått människor att tro att om de beter sig så här så kommer de bli djur, hur sjukligt är det?

Man vill hålla kvar folk i slutna system med hjälp av att snacka om karma, säga att de förtjänar en sak för att de gjort en annan när det egentligen inte finns något absolut orsakssamband.

Karmakomaister har hjärnspöken för de sitter och fantiserar om hur karman ska slå ner på dem vilken dag som helst, inte undra på att världen är lite kass ibland då.

De här "dygdefulla" fallna änglarna/ödlorna som kom hit en gång i tiden (Jesus/Buddha bl.a.) på högre order har gjort så för att hålla människors vilja och fantasi i schack, få dem att tro att vad man kastar ut måste man få tillbaka.

Gör boomerang av vad som var en boll en gång i tiden och fortfarande är för vissa som gör valet att inte tro på skiten du kallar karma.

För jag menar, om det "verkligen" finns karma, då skulle Jahve blivit utkastad ur himlen för några tusen år sen redan.

Posted on: 2009/7/8 15:23
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
"Men som du säger så går det inte jämnföra DMT med LSD därför anser jag att du säger emot dig själv när du påstår att det är 10-40 ggr starkare"

Det är själva upplevelsen som är så mycket kraftigare. LSD är ett par gånger starkare än svamp, men svamp har en del saker som lsd inte har likadant som lsd har en del saker dmt inte har. men dmt är fortfarande det starkaste och går inte ens att jamföra med svamp/lsd.

"Och det man upplever under en trip är Naiv realism alltså man tror på det man ser å hör. Och LSD och DMT skapar hallucinationer, alltså är det bara ens fantasi som skapar den verkligheten."

Så behöver det inte vara, du har ingen vetenskap som backar upp det. men jag har vetenskap som säger att allt du ser finns bara i ditt huve det är inte "verkligt" som du tror att det är. vad gör denna verkligheten mer verklig?. din hjärna säger till dig att det du upplever under dmt är verkligt. alla ser samma saker under dmt, man ser inte random olika saker som någon annan aldrig har sett tidigare, där finns en rad olika saker som alla som använder det ser och upplever, hur kommer det sig?. vad det är som gör att man ser det man ser under dmt är ett mysterium som vetenskap inte förstår. när andra delar av din hjärna blir aktiverade som det blir under dmt, varför skulle det inte kunna tillåta en att uppleva mer av verkligheten runtomkring oss?. när våra hjärnor funkar som dom gör nu så ser vi under en halv procent av allt.

See User information
"allt du ser finns bara i ditt huve"

Om jag plockar ut min hjärna så jag kan titta på den medan den fungerar då måste ju min hjärna vara en illusion den med, den illusionen kan inte finnas där inne. Nej du, medvetandet "sitter" inte i en kroppsdel, hjärnan är bara en translator på sin höjd.

Posted on: 2009/7/8 18:04
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
xtas tänkte bakvänt:

Quote:

Karman som koncept har förstört för människor, tron på den där skiten har fått människor att tro att om de beter sig så här så kommer de bli djur, hur sjukligt är det?

Man vill hålla kvar folk i slutna system med hjälp av att snacka om karma, säga att de förtjänar en sak för att de gjort en annan när det egentligen inte finns något absolut orsakssamband.

Karmakomaister har hjärnspöken för de sitter och fantiserar om hur karman ska slå ner på dem vilken dag som helst, inte undra på att världen är lite kass ibland då.

De här \\\"dygdefulla\\\" fallna änglarna/ödlorna som kom hit en gång i tiden (Jesus/Buddha bl.a.) på högre order har gjort så för att hålla människors vilja och fantasi i schack, få dem att tro att vad man kastar ut måste man få tillbaka.

Gör boomerang av vad som var en boll en gång i tiden och fortfarande är för vissa som gör valet att inte tro på skiten du kallar karma.

För jag menar, om det \\\"verkligen\\\" finns karma, då skulle Jahve blivit utkastad ur himlen för några tusen år sen redan.

Förstår inte alls hur du tänker egentligen, du vänder ju på hur det förhåller sig.

Vad har vilken slags kropp en själ kan ha med \\\"sjukligt\\\" att göra?

Du vet inte vad du talar om, så är det.

Du är programmerad...

\\\"Inom en snar framtid kommer västerlänningarna att tro att de tankar han bär på är hans egna, utan att förstå att det är VI som planterat de där.\\\"

- Som förste chefen för det som senare blev KGB, L. Beria sade.

Allt här är levande, och man kan ta olika kroppar.

Karma är en realitet, det har man alltid vetat.

Förstår man inte att allt man gör bara återfaller på en själv, sitt upphov då är man verkligen bortkollrad.

Jag kan anta att det inte är lätt för dig, om man ser vad du förr postat - där du helt klart står inom utvecklingstänk, att tex Marx ville skapa en bättre människa... och att knapra växter ger utveckling.

Kolla du igenom vad du hävdat i tråden Ayahuasca

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=8093&forum=6

\\\"Marx likt Nietzsche beskriver en framtida människa \\\"den kommunistiska människan\\\"/\\\"övermänniskan\\\".

Du har ju baxat in aliennewageismenkommunismen helt där...

Även då tyckte du att det du skrev var ok, sant. Så är det även nu, det är bara en förlängning av det kommunistiska/ateistiska/materialistiska tänket du har nu, som du tycker är logiskt.

Karma är en substans, kan du läsa innantill...

Som allt är den levande.

\\\"Man vill hålla kvar folk i slutna system...\\\"

BS är det.

Vem är man? Alla som vill har alltid fått möjlighet att kultivera tillbaka, så är historien. Denna plats är till för det. De som sjunkit för djupt har allt mindre utrymme kvar, det visar sig i det yttre då deras liv inramas av vad andra till synes sätter upp av regimer och system, som efter ett tag inte heller är upprätta, om det var fråga om något andligt.

När grupper/mänsklighet har blivit för dåligt då är \\\"begränsningen\\\" total, bara karma, och den sopas bort. Så är HELA historien. I dina tankar så var det bara tillfälligheter, otur...

Men något sådant finns inte. Allt relateras till något - det är tex orden\\\"kosmos natur\\\"/vår sanna natur, kosmos egenskap/kriterie. Det som inte är i enlighet med det skapar någonting, tex ordet skuld är använt till det, skuld är en differans, det som skapas är levande, karma/svart eller/och vit karma, dygd/vit-god karma.

Varför tror du vi förr sa här dygdefull människa om de som hade \\\"lycka\\\" med sig i livet. De hade mycket dygd. Som allt så kan det ses, allt levande, och denna substans man bär med sig.

Du bör fundera på vad denna plats är. Varför tror du till och med forskare säger att utvidgningshastigheten ökar nu?

Ökar den bara om man tittar åt ett håll utåt?

Nej. Så detta är som centrum - som jag sagt 100 gånger så är detta ett fängelse/karantän vi fått, centrum av ett slags kosmos - är det då inte på väg bort? Tänk vidare på vad jag postat om denna tid, vad Maya egentligen sa osv - då kan man fatta vad det är som pågär \\\"därute\\\".

http://www.gbm-online.com/dharma/cul.html

Till och med Aleister Crowley visste det, självklart:
1. To balance our earthly nature and cultivate our heavenly nature, tread the Middle Path.

kultivera enligt vår gudomliga natur... är du med, eller emot?

2. This Middle Path alone leadeth to the Timely Return to the True Nature.
http://www.sacred-texts.com/oto/lib157.htm

Return... varför har man avvikit... den avvikelsen är tyngden, karma, det enda man bär med sig hit...

Taoism is the second of the three state religions (San-kiao) of China. This religion is derived from the philosophical doctrines of Lao-tze. \\\"Lao-tze\\\'s Taoism\\\", says Legge (Religions of China, 229), \\\"is the exhibition of a way or method of living which men should cultivate as the highest and purest development of their nature\\\". According to De Groot (Religious System of China, IV, p. 66): \\\"Taoism, as the word indicates, is the Religion of the Tao, a term meaning Path or Way, but denoting in this peculiar case the way, course or movement of the Universe, her processes and methods. In other words, Taoism is the Religion of Heaven and Earth, of the Cosmos, of the World or Nature in the broadest sense of these words...

Från THE TAO TEH CHING, or THE TAO AND ITS CHARACTERISTICS by Lao-Tse

Cultivate it in yourself and virtue will be real.
Cultivate it in the family and virtue will overflow.
Cultivate it in the town and virtue will be great.
Cultivate it in the country and virtue will abundant.
Cultivate it in the world and virtue will be everywhere.

Therefore, take yourself and observe yourself.

Take the family and observe the family.
Take the town and observe the town.
Take the country and observe the country.
Take the world and observe the world.

How do I know the world as it is?

By this.

Läs gärna den kinesiska klassikern:

\\\"Journey to the West\\\" is a classic novel of Chinese mythology. The Buddhist monk Tang Xuanzang and his three disciples went to India to obtain the Buddhist Scriptures. On the surface, it is a novel about the adventures of a monkey with unsurpassed supernormal capabilities battling demons of all sorts. Underneath, it is a story about cultivation and tells the attachments that cultivators have to overcome one by one.

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=5013

Confucius’ only regret was that he did not cultivate in his earlier years, but instead so late in life. He stated, “Had I studied the I-Ching in my fifties I would not have made all the additional mistakes nor committed so many errors.” This indicates to this cultivator of the orthodox Fa that Confucius knew he accumulated karma at the time when he did not understand the true meaning of life.

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1048

___

Revered Mountains and Ancient Temples: Mount Heng (N), the Most Significant Mountain in Northern China
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1653

Du talar konstigt om \"förtjäna\" - tycker du dig orättvist behandlad...

Kosmos natur är god, och vi får ju det vi vill, till och med återvända om man genom vad karma signalerar... det är ju budskap samtidigt - men idag vill alla bara \"må bra\", och vill inte ta något... - de kämpar och kämpar... bara när man ser lite inom sig så kan man hamna rätt. Bara kultivering kan återge en hälsa (på köpet). Hur skulle tillvaron kunna vara bra, när vi vänder allt ryggen, och är som pervo, vilket nu har rodret. Då vill pervo kämpa mot det \"högre\" och skapa sitt aliennäste på jorden- himmelriket på jorden... kommunismen, newageismen.

Posted on: 2009/7/8 18:05

See User information
"När grupper/mänsklighet har blivit för dåligt då är \"begränsningen\" total, bara karma, och den sopas bort. Så är HELA historien. I dina tankar så var det bara tillfälligheter, otur..."

Givetvis kommer oturen till dem för att de tror på karma, vad annars?

Men karman, idén om att vad du gör måste återvända till dig är ett koncept som är lika uppfunnet som alla andra "lagar". Den är inte konstant.

Posted on: 2009/7/8 18:11
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
xtas bygger i sand:

Quote:

När grupper/mänsklighet har blivit för dåligt då är \\\\\\\"begränsningen\\\\\\\" total, bara karma, och den sopas bort. Så är HELA historien. I dina tankar så var det bara tillfälligheter, otur...\\\"

Givetvis kommer oturen till dem för att de tror på karma, vad annars?

Men karman, idén om att vad du gör måste återvända till dig är ett koncept som är lika uppfunnet som alla andra \\\"lagar\\\". Den är inte konstant.

\\\"Givetvis kommer oturen till dem för att de tror på karma, vad annars?\\\"

hehe... din skämtare.

Hela historien är så konstant - oavsett vad människor har förstått eller trott på, det har ingen sådan relation till som du skrev. Det finns ingen slump utan det finns en law i tillvaron.

Något går under när det blivit för dåligt. Till och med flera jordar har funnits i samsara, eller detta speciella tidsrum.

Posted on: 2009/7/8 18:23

Anonym
"Om jag plockar ut min hjärna så jag kan titta på den medan den fungerar då måste ju min hjärna vara en illusion den med, den illusionen kan inte finnas där inne. Nej du, medvetandet "sitter" inte i en kroppsdel, hjärnan är bara en translator på sin höjd"

Självklart förstår jag det, jag sitter inte och går igenom vetenskapen bakom det. vad jag mena är att det här ute finns inte, det blir skapat av vår hjärna och vår hjärna är bara en illusion den med.

See User information
Quote:

Malmoesoldier skrev:
"Och det man upplever under en trip är Naiv realism alltså man tror på det man ser å hör. Och LSD och DMT skapar hallucinationer, alltså är det bara ens fantasi som skapar den verkligheten."

Så behöver det inte vara, du har ingen vetenskap som backar upp det. men jag har vetenskap som säger att allt du ser finns bara i ditt huve det är inte "verkligt" som du tror att det är. vad gör denna verkligheten mer verklig?. din hjärna säger till dig att det du upplever under dmt är verkligt. alla ser samma saker under dmt, man ser inte random olika saker som någon annan aldrig har sett tidigare, där finns en rad olika saker som alla som använder det ser och upplever, hur kommer det sig?. vad det är som gör att man ser det man ser under dmt är ett mysterium som vetenskap inte förstår. när andra delar av din hjärna blir aktiverade som det blir under dmt, varför skulle det inte kunna tillåta en att uppleva mer av verkligheten runtomkring oss?. när våra hjärnor funkar som dom gör nu så ser vi under en halv procent av allt.

Jag tycker James Kent som studierat DMT i 15 år förklarar det bra:
The Case Against DMT Elves
Quote:

1. DMT acts primarily at the 5-HT2A receptor, which is where the hallucinogenic tryptamines work their visual magic. Without going into all the details here, let's just assume for a moment that a molecule with the proper shape acting at 5-HT2A site can significantly disrupt and/or enhance visual sensory processing, depending on dosage. If this is the case, then dumping DMT into the perceptual wetworks is akin to messing with the logic that produces the display on the computer screen you are looking at right now. Any programmer can tell you that a single line of code consisting of only a few characters can drastically alter the way your screen presents the data coming from your video card. It can make the screen flicker, blink, warp, twist, or fall into infinitely recursive fractalline chaos. When this happens is your monitor now displaying an "alternate reality" or "parallel dimension"? No, it is not. It is simply taking the same old data and processing it with a new factor in the base algorithm (disruption/excitement at the 5HT2A receptor). Even a very small tweak could produce dramatic results. Since the sensory processing system is so delicate, any abrupt chemical perturbation can cause it to become excited, unstable, or fall into chaos. When the visual system is disrupted for any reason we get phosphene activity, which is the visual system's version of a "ringing in the ears." Phosphene activity is chaotic, but as we all know chaos does not produce random noise, it is familiar and predictable, and produces some damn trippy patterns.

Artikeln är ett svar på denna artikel:
DMT, Moses, and the Quest for Transcendence

Posted on: 2009/7/8 22:05

Anonym
Det kan jag inte hålla med om, han säger bara vad han tror. vetenskap idag förstår inget om dmt och där har knappt varit några vetenskapliga studier om det. man förstår inte mycket genom att bara studera dmt, vad man behöver studera är hjärnan och hur den här verkligheten är uppbyggd. säger man att dmt bara är våra fantasier så måste man säga att det vi ser i denna verkligheten bara är våra fantasier, det finns ingen vetenskap som säger att dmt är fantasier istället när man tittar på det med logik så talar mycket för att mycket av det som händer under dmt är verkligt. det vi ser här ute i denna verkligheten är inte ens där ute som vi tror att det är, allt är inne i vårt medvetande. så varför skulle man inte kunna koppla upp sig till andra dimensioner.

Genom flera dagar av ljus isolering så kan ens medvetande bli utvidgat till den större räckvidden av hjärnans hjärn vågor,signaler och omvandla kärn hologramet av vår verklighet som håller samman och programmerar vårt nervsystem. det är vår hjärna som gör att man ser det man ser och upplever en verklighet som är mer verklig än denna, inte dmt. vi har 5-meo-dmt i oss, man har hittat det i hjärnan, blodet osv. det man inte är säker på är var i kroppen det produceras. det vi ser med våra ögon är inte allt som finns, det finns allt möjligt runtomkring oss som vi normalt inte kan se. dmt aktiverar mer av cerebral cortex delen av hjärnan och gör nervsystemet mer aktivt.

Det finns nog mycket du inte känner till om hjärnan som hade fascinerat dig. orkar inte gå in på detta djupare, läs arbeten av David bohm, Karl Pribram, Stanislav Grof, Michael talbot för att lära dig mer om hur denna verkligheten är uppbyggd och hur vår hjärna fungerar.

Anonym
Rättning: Vi har inte 5-MeO-DMT i oss. Vi har N,N-DMT (Det som bara brukar nämnas som DMT) i oss... 5-MeO-DMT finns mest i växter.

Jag kan ju tillägga att DMT är ett ämne som utsöndras när vi sover och när vi dör.

Produceras så vitt jag vet i tallkottskörteln. Finns flera trådar om det på vaken. Tallkottskörteln är vad som kallas för "tredje ögat"

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=11251&forum=9
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... pe=&topic_id=8093&forum=6

Externa länkar:
http://leda.lycaeum.org/?ID=11
http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/ayahuasca/ayahuasca.shtml

Anonym
"Rättning: Vi har inte 5-MeO-DMT i oss. Vi har N,N-DMT i oss... 5-MeO-DMT finns mest i växter."

Det blev inte mycket rättare. Det är N-N-DMT man inte har hittat i hjärnan, 5-meo-dmt har vi i oss och det har man hittat i Tallkottskörteln.

Biogenesis of 5-methoxy-N,N-dimethyltryptamine in human pineal gland. by Guchhait RB.
J Neurochem, 1976;26:187-90.

5-meo-dmt har man även hittat i urin, och blodet. vi har både NN och 5meo i oss.

The indolealkylamine hallucinogens N,N-dimethyltryptamine (DMT, 4) and 5-methoxy-N,N-dimethyltryptamine (5-MeO-DMT) have been identified as normal constituents of human blood1-6, urine7-10, cerebrospinal fluid11,12 (CSF) as well as in a variety of plant species. DMT has also been identified as a putative neurotransmitter or neuromodulatory substance in rat brain13. The indole-N-methyltransferase enzymes capable of synthesizing DMT and 5-MeO-DMT from tryptamine derived from L-tryptophan and S-adenosyl-methionine have been described and characterized in human lung, brain, blood and CSF and in various mammalian species14.
http://www.erowid.org/archive/rhodium ... o-dmt.synthesis.html#refs

"Jag kan ju tillägga att DMT är ett ämne som utsöndras när vi sover och när vi dör. Produceras så vitt jag vet i tallkottskörteln. Finns flera trådar om det på vaken. Tallkottskörteln är vad som kallas för "tredje ögat""

Om det produceras i tallkottskörteln och släpps ut när vi dör osv är bara spekulationer i nuläget, det är inte bevisat, så det stämmer inte. fast det finns en del som pekar på att det kanske produceras i tallkottskörteln, synd att det har gjorts så lite vetenskapliga studier om det.

Anonym

Anonym
erowid länken jag skrev som går igenom hur 5-meo-dmt finns i oss är bättre. mer info samlat där.

Anonym
Där står det ju att både 5-MeO-DMT och N,N-DMT finns i oss.
"The indolealkylamine hallucinogens N,N-dimethyltryptamine (DMT, 4) and 5-methoxy-N,N-dimethyltryptamine (5-MeO-DMT) have been identified as normal constituents of human blood, urine, cerebrospinal fluid (CSF) as well as in a variety of plant species."

Jag visste inte att vi hade 5-MeO-DMT i oss, men men... Man lär så länge man lever. Mitt påstående att N,N-DMT finns i oss var således rätt. Jag sa förresten inte att vi hade det i hjärnan, utan bara i oss.

Jag lägger dock ned min röst i denna tråd då den handlar om att Wikhall vill hitta en shaman som kan hålla i en kurs. Han ville inte diskutera tryptaminer.

Edited by computerror on 2009/7/9 14:49:45

See User information
Malmoe skrev:

Quote:

Det kan jag inte hålla med om, han säger bara vad han tror. vetenskap idag förstår inget om dmt och där har knappt varit några vetenskapliga studier om det. man förstår inte mycket genom att bara studera dmt, vad man behöver studera är hjärnan och hur den här verkligheten är uppbyggd. säger man att dmt bara är våra fantasier så måste man säga att det vi ser i denna verkligheten bara är våra fantasier, det finns ingen vetenskap som säger att dmt är fantasier istället när man tittar på det med logik så talar mycket för att mycket av det som händer under dmt är verkligt. det vi ser här ute i denna verkligheten är inte ens där ute som vi tror att det är, allt är inne i vårt medvetande. så varför skulle man inte kunna koppla upp sig till andra dimensioner.

Genom flera dagar av ljus isolering så kan ens medvetande bli utvidgat till den större räckvidden av hjärnans hjärn vågor,signaler och omvandla kärn hologramet av vår verklighet som håller samman och programmerar vårt nervsystem. det är vår hjärna som gör att man ser det man ser och upplever en verklighet som är mer verklig än denna, inte dmt. vi har 5-meo-dmt i oss, man har hittat det i hjärnan, blodet osv. det man inte är säker på är var i kroppen det produceras. det vi ser med våra ögon är inte allt som finns, det finns allt möjligt runtomkring oss som vi normalt inte kan se. dmt aktiverar mer av cerebral cortex delen av hjärnan och gör nervsystemet mer aktivt.

Det finns nog mycket du inte känner till om hjärnan som hade fascinerat dig. orkar inte gå in på detta djupare, läs arbeten av David bohm, Karl Pribram, Stanislav Grof, Michael talbot för att lära dig mer om hur denna verkligheten är uppbyggd och hur vår hjärna fungerar.

\"Det finns nog mycket du inte känner till om hjärnan...\"

Du behöver inte räkna upp massa namn, det där är ingt nytt.

\"... hur vår hjärna fungerar...\"

Jag kan bara tipsa om att du släpper hjärntankarna, den nivån.

Man är inte sin hjärna, behöver ingen hjärna för att vara vid medvetande, eller tänka...

Dina tankar är nedifrån, man kan inte ta in Sanning via litterära personer/författare/science, de är bara ordmanglare.

För en vaken spelar det ingen roll vilka mmttdddt-grejs ni skriver om. Släpp sargen nu.

Posted on: 2009/7/9 14:30

See User information
Jag håller på att skapa någon form av oneness shamanism, och mig veterligt så har shamaner bla haft koll på vad som behövs för nästa steg i utvecklingen, personligt eller för gruppen, dock inte för många på en gång. Vi grupperar varandra efter tycke och smak, vi är väldigt olika i vårt tycke!

I dagens läge så finns det mer än djungel, vår väld i dag innehåller så mycket mer än bara träd och djur. Min ide med oneness shamanismen är att ha god koll på vad omvärlden är för något, och sen stablilisera sig i det som behövs i ens liv, och inte för mycket, då blir det för kollrigt och stressigt. Visst behöver man ha styrka och förståelse för stressiga miljöer, men bara för att man klarar av det så skall man inte vistas där.

Min ide är att ta bort så mycket som möjligt i vardagen, i alla fall av det mönster vi bygger på oss. Sen "tuna" in till det som redan finns där. Vi trivs i naturen och det är där vi får höra den egentliga omgivningen, såsom djurläten, pluppande vattendroppar, susande träd och parningsrop från både det ena och det andra. Jag tror också att man behöver stor förståelse och kunskap om den levande omgivnigen, den kan bjuda på både mat, sköna stunder och medicin.

Tankarna stör som sagt, dom drar man igång då och då, annars skall det vara relativt tyst, tanken håller bort omgivningen. Den ploppar dock upp när man hör ett djur, ex, vad är det för djur, finns det något jag kan relatera till av det jag hört förut etc.

oneness shamanismen går också ut på att hjälpa andra komma dit där du är så fort som möjligt, men utan stress, så att vi båda kan uppleva stunden, på samma sätt, och finna gemenskap.

Avslutningsvis så tycker jag att att man sommänniska bör kunna både livnära sig samt bygga sitt eget hem, det kan alla andra arter, kanske inte alla i form av byggande, men dock hitta det ställe där du kan bo över natten, eller längre.

Livsfrid!

Peace!

Posted on: 2009/7/9 19:02
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
"Man är inte sin hjärna, behöver ingen hjärna för att vara vid medvetande, eller tänka..."

Det händer inte ofta, men här är vi helt överens.

DMT är inte behövligt på något sätt, det bör ses som något rekreativt, som ännu ett hologram.

"Det finns ingen slump utan det finns en law i universum"

Här håller jag också med till viss grad, det finns de som tror på slumpen (inte jag) och för dem kommer slumpen visa sig som en realitet, tror man på ödet blir det realiteten, själv tror jag på försyn. Denna law du talar om i universum är Självet/Jaget i allt som styr formandet av alla andra lagar, som styr karman d.v.s. (och kan upplösa den).

Att du kallar mig ateist borde du bli verbalt pryglad för så mycket spott och spe jag har fått utstå för att jag uttalat mig som troende...

Ni som letar shamaner kanske borde kolla upp

http://www.sturegaarden.se/Sturegarden.html

:/

Posted on: 2009/7/9 19:09
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
"Man är inte sin hjärna, behöver ingen hjärna för att vara vid medvetande, eller tänka..."

När ska du berätta ditt genombrott i vetenskap till resten av världen? tar du bort din hjärna och visar hur det går till?. vi tänker med vår hjärna och ingen annan tänker åt oss, även om du tror att det finns något program över hjärnan som gör tänkandet så är det fortfarande du och ingen annan som tänker. Vetenskap finns och det är vetenskap att du inte ska förstå det, för du har blivit hjärntvättad. det finns ingen gud som tillåter barn att dö för att dom har "dålig" karma, och eliten förtjänar inte att sitta där dom sitter. folk som verkligon tror på vad du säger kan antagligen gå och sparka en unge i huvet och fortfarande vara en lika bra människa som dom redan var efteråt, det vill säga en inte så bra människa... man har inga moraler när man tror på att alla förtjänar det dom har/är, då kan man sparka en unge och fortfarande inte vara en mycket värre person, för man är redan galen och man behöver bara komma i visa situationer för att automatiskt bli ond, eliten älskar sånna människor. rök lite dmt och tänk om, de kanske finns en chans att det bryter din programmering och ger dig snällare tankar istället för att alla förtjänar vad dom får, det är känt för att göra så att folk inte lurar sig själva längre, t.ex folk som är missbrukare och låtsas att dom inte skadar sig själva kan plötsligt förstå det och få deras liv fixade av det. ett nyfött barn kan inte ha dålig karma, så ditt argument att alla som blir dödade av eliten förtjänar det kan du slänga ut genom fönstret.

Det enda sättet vi är en och samma är att vi alla är energi men vi tänker med vår hjärna. vår hjärna är bara en illusion men vi är uppkopplade till en verklighet där vi har fri vilja. det är vad mycket vetenskap säger idag och ja vi förstår hur en bil funkar, alltså är vetenskap något som finns.

See User information
"Man är inte sin hjärna, behöver ingen hjärna för att vara vid medvetande, eller tänka..."j
Jag tror det i så fall skulle om man trodde på andlighet. som just hör hemma i detta forum :)

..hur fungerar det? vad är teorin? kort å enkelt skulle jag vilja veta och gärna övertygande.

Posted on: 2009/7/9 23:20

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper