vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Jag va allt, sen glömde jag allt.

See User information
Det tog nästan 25år för mig att inse att jag är allt. Jag glömde mig själv och har sen existerat i all evighet och nu kommer jag ihåg mig själv och kommer inte att glömma mig igen.

Vad menar jag med att jag är allt? Jag ser oss alla som ett och allt jag är är även alla andra, så min enda unikhet är de minnen jag har, vilket är sparade upplevelser (t.ex. från födseln till nu).

Rent praktiskt så har vi skapat en grym verklighet som vi alla delar och den har varit extremt verklig för oss. Men nu har många av oss börjat inse att vi faktiskt är mer än människor, vi är själar också. Fast vi är inte bara det, utan vi är även allt.

Det som gör så allt fungerar och faktiskt inte förstör sig själv med en gång är kärleken som representerar evigheten / oändligheten. Vi lever inom en skapelse enkelt sagt, och jag kallar den för vår skapelse, andra säger guds skapelse.

Vi har gud inom oss, men även varandra. Genom att skapa balans och harmoni så har vi skapat den perfekta skapelsen och i den har vi valt att bli medvetna, annars hade vi inte varit medvetna nu och haft en perfekt värld och existens runtomkring oss.

Det är skitroligt att leva när universum reflekterar ens tankar och man märker hur allt fungerar i en evig symbios av kärlek som accepterar allt, även det som inte accepterar kärlek.

Så, nu när jag kommer ihåg mig själv som kärlek men framförallt som oändlig intelligens, och du kanske också kommer ihåg att du är det, undrar jag.

1. Någon som vet ett bättre sätt att ändra världen än genom Pengar där Staten (Folket) skapar pengar för människan och jordens bästa där fri vilja är grundlagen?

2. Om inte, vill du hjälpa mig influera världen så vi kan skapa detta systemet med pengar skapade som värde istället för skuld som det görs idag via privata banker?

3. Du är Gud, vad skulle du ha gjort? Försök se ditt liv ur två perspektiv, det "goda" och det "onda", eller positiva och negativa. Tänk på karma genom att förstå att vi får tillbaks det vi ger ut.

- seilon

Posted on: 2009/7/25 20:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jag va allt, sen glömde jag allt.

See User information
Ja!
Det är absolut inga fel på din nitiskhet!
Och jag antar att den bär frukt.
Nu är det dock inte så mycket din förtjänst att jag; än mer börjar förstå vad du pratar om..

Bra att du ligger i!

Här är en annan sak förresten som jag tyckte om att ta del av
. Jag har trots allt inte lärt mig accessa den där delen av mig som är betydligt mycket mer än vem jag gjort mig till.

Posted on: 2009/7/27 0:15
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det Abraham Hicks sa är något jag själv kunde sagt. Så klockrent det där med hundar. Jag har själv den senaste tiden att livet handlar om just upplevelser och det mest kärleksfullaste är att få ha roligt.

Vilket är det jag strävar efter, men med ett korrumperat samhälle är det inte roligt, bara då man flyr, vilket man blir tvungen att göra för att inte förtäras av tråkighet :).

Jag orkade inte lyssna på Nassim Haramein dock, du får gärna berätta mer vad han pratar om?

Jag har föresten funnit ett sätt att visa för folk att de är gud och skaparen. Men det är hemligt (jag fick det i hemlighet) och jag måste testa det på några vänner jag känner väl som är och inte är inne på sånt jag pratar om här.

Funkar det ska jag dela med mig av det, för kärlekens skull, men jag måste pröva först :).

- seilon

Posted on: 2009/7/27 20:52

See User information
Wow, Nassim Haramein, vilken kille.

Han riktar sig mot matematiker, fysiker, sanningssökare, raelier, alla som läst bibeln... tja de flesta.

Han verkar t o m vara en av dem som Raeliska rörelsens medlemmar rekommenderar. Kul att hitta nya kopplingar mellan olika tankekulturer (mentala motsvarigheten till bakteriekultur). Nu börjar jag hitta flöden för hur tankar sprider sig i världen. Sjukt intressant i sig!!!

Men tillbaka till föredraget du länkade till.
Jag kan sammanfatta hela hans 8 timmar föredrag. (Men ni missar alla härliga logiska utläggningar/argument som gör föredraget uthärdligt. Riktigt uppfriskande tankar emellanåt!):

Hans grundtro som genomsyrar hela föredraget är att vi människor fått hjälp för att utvecklas i den takt vi gjort. Att en utomjordisk civilisation utbildat oss apor i avancerad teknologi genom att ge oss olika ledtrådar som vi bara kunnat tyda när vi passerat olika mognadstillstånd. Utomjordingarna har alltså kontrollerat vår utveckling steg efter steg.

Notis: Här snuddar han på tankar från Ian X Lungold. De påstår båda att det är en kontrollerad utveckling av människan i mycket väl definierade steg. Se gärna föredraget som heter "Ian Lungold - Secrets of the Mayan Calendar Unveiled" om ni vill se samma koppling som jag ser. Tyckte ni om Nassim kommer ni även tycka om Ian. Ian visar upp planen för hur utvecklingen ska gå/'ha gått' till här: http://www.youtube.com/watch?v=b_RIedUysS4&feature=channel (På blocket i bakgrunden, se föredraget från början för att förstå hur den fungerar)

Nassim går igenom många vilt skilda ämnen, där hittar han ledtrådar som alla leder fram till en och samma kompakta representation av universum/alltet. denna kompakta representation är en geometrisk figur som innehar en mängd egenskaper gemensamt med fraktaler som genomsyrar allt i världen...

Denna representation ska möjliggöra en korrekt Enhetlig fältteori. http://sv.wikipedia.org/wiki/Enhetlig_f%C3%A4ltteori
Han har därför startat en organisation för att dra till sig människor som vill hjälpa honom räkna på olika delar i denna enhetliga fältteori.

Föredraget är upplagt som så att han tror sig ha hittat dessa ledtrådar och försöker nu övertyga oss om kopplingarna han hittat.

Han börjar med att försöka omformulera begrepp såsom svarta hål och vacuum. Han försöker se dem ur ett annat perspektiv i hopp om att det ska leda fram till den geometriska representationen om allt. Han gör därefter samma sak i varenda ämne han hittar, han härleder fram samma geometriska samband och geometriska figur.

Emellanåt delar han med sig sina åsikter angående sädescirklar, planet X, Annunaki och pyramidbygge. Han härleder dessutom fram "bevis" för sin teori från bibeln för att bredda sin publik. (Mystiken gör det möjligt att orka lyssna på resten. Annars skulle majoriteten av åskådarna bara se honom som ytterligare en torr professor och sluta lyssna efter 5 minuter.)

Är väl snart dags att jag lär mig hans retorik och börjar tjäna lite pengar själv... För smart är han, han har bra poänger emellanåt. Dessa kan han mycket skickligt väva in i resten av sitt resonemang som stundtals är tveksamt. (Är så skickligt gjort att jag har svårt att ge ett bra exempel där han har fel, han uttrycker sig nämligen aldrig på ett sätt så att någonting blir felaktigt enligt min civilingenjörsutbildning, men bevisar inget fullt ut)

Sammanfattat:
Helt enkelt briljant retorik rakt igenom. Bör ses som underhållning om man inte är sjukt insatt i alla ämnen han passerar. Först då kan man börja utvärdera om han är någonting på spåret. (Han kan ju trots allt ha rätt, det vet vi inget om)

Varning: Krävs en viss nördighet för att orka sig igenom hela föredraget =)

Posted on: 2009/7/30 0:57

See User information
Jag har sett ian:s föredrag,och han hade som sagt en del intrssant att komma med.Synd bara att han gick bort i cancer 2005

Posted on: 2009/7/30 8:34

See User information
Det där med geometri är intressant, för det är vad jag lärt mig är det som bygger upp vår materiella värld och hela universum i sig. Allting är skapat ifrån en vattenliknande energi som är existerande utanför vår fysiska verklighet, den formar vår fysiska verklighet.

Denna energi (som ofta kallats Aether/ether) skapar genom vibration geometriska figurer och detta är vad som format våra planeter och allt annat i vår skapelse. Allt bygger på harmoni och perfektion.

- seilon

Posted on: 2009/7/30 10:36

See User information
Quote:

seilon skrev:
Det där med geometri är intressant, för det är vad jag lärt mig är det som bygger upp vår materiella värld och hela universum i sig. Allting är skapat ifrån en vattenliknande energi som är existerande utanför vår fysiska verklighet, den formar vår fysiska verklighet.

Denna energi (som ofta kallats Aether/ether) skapar genom vibration geometriska figurer och detta är vad som format våra planeter och allt annat i vår skapelse. Allt bygger på harmoni och perfektion.

- seilon
Vibrera Mera!!!

Posted on: 2009/7/30 11:13

See User information
Quote:

shilton skrev:
Quote:

seilon skrev:

- seilon
Vibrera Mera!!!

Fel, vänd på det...

Vibrera mindre.

/I'm back... hehe...

Posted on: 2009/7/30 14:39

See User information
Vadå vibrera mer eller mindre???

fattar ingenting...

Posted on: 2009/7/30 14:59

Anonym
Energi är medvetet.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper