vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: reptiler har invaderat jorden?
#25


See User information
En del människor har haft oturen att födas med svans, finns en del fall i Indien där det har hänt. Men vad har det med saken att göra egentligen? Jag tror absolut inte på evolutions teorien när vi pratar människans utveckling.

mycket riktigt, det finns inga starka bevis att ta på som fotspår eller fosiler. Men du kanske har missat att enligt legenden ska dessa E.T reptiler vara multidimensionella och shapeshifters vilket betyder att våra otränade och förtycka sinnen inte uppfattar dessa frekvenser så lätt. Sen om nu dessa reptiler levt flera mil underjorden i avancerade baser så lär det knappast komma fram när snön smälter, inte sant?

Människan är extremt naiv, vi kan inte greppa att ett rovdjur livnär sig på oss?

Varför är det så att en reptil på 2 ben med fungerande hjärna är så konstigt egentligen? Borde inte det vara mer naturligt med en reptil varelse än människan? Vi liknar inte något djur på denna planet, och snälla säg inte apan... det är för långsökt. Reptiler har varit här längre än oss, det är fakta. Vilket ben står jag på denna såpa vet jag inte, med det är väldigt intressant iaf... jag är redo för att allting kan existera. För när det kommer till kritan är det bara en kostym.

Jag är mest intresserad av medias fascination för reptiler i allmänhet, främst ormar och vampyr myten.

Kolla in hennes ögon?:)
http://www.youtube.com/watch?v=Vei5MUxkATM

Posted on: 2009/7/29 22:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#26


See User information
vad jag menar med svansfrågan är att vi människor inte varit i kontroll av våran egen evolution. om vi är provrörsbarn eller dna-experiment vem vet. men nån form av annan ras måste funnits före oss för att saker ska gå ihop. en typ av reptilras är absolut inte uteslutet utan snarare logiskt.

med tanke på universums enorma frekvensomfattning så är det säkert möjligt för andra raser att utvinna gratis energi enbart genom den rörelse som pågår här på jorden, orsakad av förvirring. dvs håll någon i mörkret och de kommer snurra runt runt på sin egen axel hur länge som helst. tänk inte "människa", tänk sammansättning av atomer som är satta i rörelse, i kombination med att ej se varken början eller slutet av sin egen existens. klart som fan folk inte märker något, det är ju isf ett av syftena med designen.

Posted on: 2009/7/30 6:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#27


See User information
aspektos
True!! Det sägs att människan framställdes till att bli en slav ras, vilket kanske stämmer men vi har ett gediget "god mined" och kan skapa saker från ingenting, samtidigt är vi ganska lätt lurade därför att vi i grund och botten är naturligt snälla och mår som bäst i ljusets energi. Men varför framställa en slav ras med sådan otrolig kapacitet och själslig odödlighet som vi faktiskt har går inte ihop hos mig. Eller vad vet man egentligen, jag tror vi aldrig kommer få reda på hela sanningen om människans uppkomst. Men det är viktigt att man spekulerar och bollar tankegångar.

Hittade två intressant klipp på folk som äter glas. Hel knas!

Se på ögonen:
http://www.youtube.com/watch?v=orahBe9Kg0Q

Se på tänderna, skiftar....
http://www.youtube.com/watch?v=UVjf-kbKS7Y

Posted on: 2009/7/30 19:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#28


See User information
Det är ju mycket filosofiska ord som kastas omkring i den här tråden... Hedervärt av er dock att halvt om halvt medge att reptiliangrejen är en tro, utan att försöka er på "men titta på de här sjuhundra timmarna jootoob och läs dessa 20 000 sidorna litteratur själv då"-greppet som är alltför vanligt på den här sidan.

Summering: Existensen av reptilianer är en religiös övertygelse.

Posted on: 2009/7/30 19:24
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#29


See User information
^..^

så tillbaka till trådskaparens ursprungliga fråga... har reptiler invarderat jorden... ?

mitt spekulativa svar, om man ska utgå från att reptiler finns... så är de isf föregångare/förvaltare/planterare av liv som just nu är kvar på jorden.. oavsett om de sen grävt ner sig i underjordiska baser... åkt iväg i sina flotta rymdskepp.. eller bara dött ut.. dessutom "invarderar" man inte något som man redan har födelserätt till.. (visst en tvåbent intelligent reptilras kan utvecklas på en ANNAN planet och sen flytta sig hit för att interagera med våran evolution, då är det en annan sak..) och vid det här laget har jag redan accepterat att jag är "skapad" oavsett om det är en apa eller ödla som gjorde det.. kanske med avsikt.. kanske av misstag.. kanske bara som en kul sätt att fördriva ytterligare ett astronomiskt tidevarv på.. hahaha... hur som helst så är skapelsekedjan någonstans bruten eftersom vi annars inte skulle ha den här diskussionen. dvs att frågan ens existerar borde vara tillräckligt för att ifrågasätta ännu mer.

Posted on: 2009/7/30 20:18

Edited by aspektos on 2009/7/30 20:41:34
Edited by aspektos on 2009/7/30 20:43:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#30


See User information
Quote:

Don_juan skrev:
aspektos
True!! Det sägs att människan framställdes till att bli en slav ras, vilket kanske stämmer men vi har ett gediget "god mined" och kan skapa saker från ingenting, samtidigt är vi ganska lätt lurade därför att vi i grund och botten är naturligt snälla och mår som bäst i ljusets energi. Men varför framställa en slav ras med sådan otrolig kapacitet och själslig odödlighet som vi faktiskt har går inte ihop hos mig. Eller vad vet man egentligen, jag tror vi aldrig kommer få reda på hela sanningen om människans uppkomst. Men det är viktigt att man spekulerar och bollar tankegångar.

Hittade två intressant klipp på folk som äter glas. Hel knas!

Se på ögonen:
http://www.youtube.com/watch?v=orahBe9Kg0Q

Se på tänderna, skiftar....
http://www.youtube.com/watch?v=UVjf-kbKS7Y


slav ras
lätt lurade
Hel knas!

Visst är det knas. Helknas.

Detta med instoppade mellanslag i ord är reptilianbevis... ettor och nollor, binärt...

Posted on: 2009/7/30 20:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#31


See User information
Quote:

Despertando skrev:
Det är ju mycket filosofiska ord som kastas omkring i den här tråden... Hedervärt av er dock att halvt om halvt medge att reptiliangrejen är en tro, utan att försöka er på "men titta på de här sjuhundra timmarna jootoob och läs dessa 20 000 sidorna litteratur själv då"-greppet som är alltför vanligt på den här sidan.

Summering: Existensen av reptilianer är en religiös övertygelse.


Varit på vaken länge... och tror man är vaken...

hehe...

Man kanske kan säga att det är en tro, men det är ingen religion.

Jag kan lova dig att Alla som gjort basic hemläxa och närmat sig ruta ett på vakenkulan har en förståelse om att andra här/samsara/detta tidsrum, har "försvunnit" härifrån, gått under, rensats ut. Det är de som kallas aliens - det är så enkelt.

Vi är inte skilda från dom, utan har gemensam bakgrund eller koppling, eller vad man nu ska säga. Det här är ju inte den första jorden.

Det du skriver här om vägarbetare som inte hittat repilianer...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=125260#forumpost125260

hehe...

du har inte vaknat än din filur... - det är extrem pkism, eller vakenkomaism.

Du skriver om den enorma mängden hot vi har framför oss... men det blir nog då så att om man inte förstår det "bakåt" så kommer man inte heller att förstå "hot" framöver. Man tror på ytan, att hot är andra dummas verk... busted...

Allt har vi skapat själva - därför har tex jorden "gått under" tidigare - och det för att man avviker från sin/kosmos natur/kriterier. Det är devolution. Komaister skriver fortfarande om sitt "utvecklingstänk", så det gås baklänges...
Nu är snart en tidsepok till ända, och komaismen frodas - hoten är inte något därute, utan det är bara så det återgäldas och visas, vår avvikelse.

Posted on: 2009/7/31 1:14

Edited by flader on 2009/7/31 1:44:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#32


See User information
flader
hehe vafan, det här med grammatik har aldrig varit min grej för att det är oviktigt vetande.

Posted on: 2009/7/31 1:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#33


See User information
Quote:

Don_juan skrev:
flader
.

Skit i den där enkelspåriga buddisten som inte vill fatta att "bannad" betyder "kom inte tilbaka"....

Posted on: 2009/7/31 1:53
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#34


See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

Don_juan skrev:
flader
.

Skit i den där enkelspåriga buddisten som inte vill fatta att "bannad" betyder "kom inte tilbaka"....


Varför är du inte på flashback med de andra barnen?

Posted on: 2009/7/31 1:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#35


See User information
Quote:

Don_juan skrev:
flader
hehe vafan, det här med grammatik har aldrig varit min grej för att det är oviktigt vetande.


Men du anar inte hur mycket det hjälper för att bli seriöst mottagen.

Det är inte så svårt att lära sig det som presenteras i följande ljudklipp, den täcker det mesta, hehe:

http://www.slayradio.com/mastering_swedish_lesson_2.php

Säger detta med glimten i ögat

Posted on: 2009/7/31 2:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#36


See User information
Quote:

Don_juan skrev:
flader
hehe vafan, det här med grammatik har aldrig varit min grej för att det är oviktigt vetande.



aha...men tänk om.

Varför är det inte "din grej"?

Om du inte behärskar grunden så är det väl "smart" att ta ett grepp där.

Posted on: 2009/7/31 2:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#37


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Quote:

Don_juan skrev:
flader
hehe vafan, det här med grammatik har aldrig varit min grej för att det är oviktigt vetande.


Men du anar inte hur mycket det hjälper för att bli seriöst mottagen.

Det är inte så svårt att lära sig det som presenteras i följande ljudklipp, den täcker det mesta, hehe:

http://www.slayradio.com/mastering_swedish_lesson_2.php

Säger detta med glimten i ögat


hehe...där fanns mycket roligt!

Sätt på en skygg lapp - Fuck a shy laplander

mm

Posted on: 2009/7/31 2:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#38


See User information

Posted on: 2009/7/31 2:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#39


See User information
Ser inte direkt ut som ett vanligt däggdjur. Men ammar, det gör ongen!

Posted on: 2009/8/26 14:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: reptiler har invaderat jorden?
#40

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#41


See User information
Reptilerna har invaderat jorden IGEN!

TV Serien "V" är tillbaks...

http://www.youtube.com/watch?v=WnNjRaBj3zs

Posted on: 2009/9/14 13:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: reptiler har invaderat jorden?
#42
Igen? Den började ju på sexan för flera månader sedan

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#43


See User information
Den här e ny producerad. Kolla på trailern innan du svarar!

Posted on: 2009/9/14 21:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: reptiler har invaderat jorden?
#44
Aha. Du menar den nyproducerade. Sett trailer på den förr... Ursäkta då för att jag svarade som jag gjorde, men den gamla serien V går på sexan på fredagar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#45


See User information
Är det någon som vet om David Icke använder Alex Collier som direkt referens i sin research ang reptilanrasen?


Posted on: 2010/2/24 17:18
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: reptiler har invaderat jorden?
#46
Reptilteorin är ju minst sagt den mest kontroversiella mytologiska popkulturen som etablerats i vår nutid. Jag själv har inte sett en enda film om detta utan ser det ekas här och var. Så här ser jag på saken:

Människan har sedan urminnestider använt sig av mytologiska förklaringar till att försöka förklara det oförklarliga. Inom psykologin kan man härröra det till människans skyddsmekanismer. I det här fallet de grövsta, 'Patologiska skyddsmekanismer' som 'Delusional Projection' och 'Distortion':
http://en.wikipedia.org/wiki/Defense_ ... ms#Level_1_-_Pathological

Eftersom vi lever i en tid av Informationskrigsföring så tror jag att det är möjligt att det är en produkt av PsyOps som ägnar sig åt att skapa missvisande verklighetsuppfattning och lever på att exploatera folks sinne.

Jag utesluter inte att både David Icke och 'Infowars' folket är sponsrade av CIA. Historiskt sett, under krigstid, har man skapat radiostationer för att sprida missinformation. Det är snarare en standard än en anomalitet.

Skälet till att den här teorin går så väl, vad jag anser, är att det finns uttryck om att människan agerar utifrån sin 'Reptilhjärna'.

Reptilhjärnan är en skämtsam benämning på de delar av människans hjärna som är verksamma vid driftpräglade beteenden och grundläggande biologiska funktioner.[1] Oftast syftar begreppet på hjärnstammen men i vissa fall räknas även lillhjärnan och amygdala dit.[1] Reptilhjärnan är inte ett vetenskapligt begrepp utan används framförallt i massmedier.[1]

Reptilhjärnan kallas reptilhjärna dels för att den delen av hjärnan liknar en reptils hjärna och vidare så anses att det inte finnas några nyanser i en sådan hjärna. Endast vän eller fiende, flykt eller försvar. Därför finns inte heller någon lekinstinkt där. Ordet avspeglar uppfattningen om reptiler som primitiva, aggressiva och styrda av instinkter.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Reptilhj%C3%A4rnan

Och, då ytterst, eftersom USA driver på krigandet så är det nog så att deras inhemska ekonomiska situation är så skuldsatt och utsatt att dom inte har något val än att agera primitivt. Eller det är iaf vad deras rädsla säger dem. Henry Kissinger säger sig vara 'Konsekvensialist', vilket mycket väl kan vara helt riktigt i hans situation eftersom att USA antagligen har svårt att få hjälp ekonomiskt med tanke på de fiender de har dragit på sig sedan andra världskriget då dom härjat i Sydamerika, Europa, Afrika, Arabländerna och Asien.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#47


See User information
Bump


Är det någon som vet om David Icke använder Alex Collier som direkt referens i sin research ang reptilanrasen?

Posted on: 2010/2/24 21:29
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: reptiler har invaderat jorden?
#48


See User information
Quote:

Sitchin beskriver Annunaki som de första skapta slavarna på jorden åt reptilerna, men insåg att de var för starka och att de gjorde rebell så de skapade den perfekta slavrasen människan istället genom att korsa vårat dna med andra raser.


Påminner om Tempelriddarnas påstådda idéer (om det verkligen var deras idéer eller bara anklagelser) om att vilja korsa människan med djur, deras hyllande av Baphomet, korsningen mellan man, kvinna och get ofta avbildad tillsammans med en kaduceus, symbolen för visdomen innehållande en tydlig referens till DNA.
Religion kan man väl säga att det är, men även sant för de som tror och missionerar det och definitivt skumt.
Idag kan genetiker göra vad Tempelriddarna inte hann uträtta och bota människans alla laster; Lathet, kritiskt tänkande, självständighet. Rubbet ska bort.

Kan tänka mig att om reptoiderna finns så är problematiken för dem som så: Vi är få och förökar oss med oss själva men vissa av oss är lite nyfikna/gillande/kåta på människorna så vi blandar ut oss med dem tills de blir för intelligenta och vi måste göra en ny modifikation av slavrasen; En ny tid nalkas.
Alla härskare vill ha klara distinktioner mellan den som styr och den styrde, när gränserna blir suddiga hotar revolution.

Bevis ^^ skulle ju vara himla (t)roligt om hela forskarvärlden skulle erkänna eller media plötsligt tala om hur de funnit skallar med horn eller kanske gamla ömsade skin i människoform om de nu finns.
Tänk nu lite, om man verkligen mot förmodan och mot sitt egna förnuft överöses med bevis om reptoider skulle man gå ut och tala om sina fynd då?
Skulle du berätta att du blivit bortförd av utomjordingar också kanske om det hände dig?
Resonemanget liknar den om att tidsresenärer borde ha avslöjat sig, sen när vissa människor påstår att de rest i tiden blir de givetvis inte trodda.
De som talar och anser sig själva tala sanning är så ytterst få tror jag att de dränks av desinformatörer och virrpannor som bara söker sensationer. Rätt sorgligt att det är så med mycket.

Hur bevisar man egentligen att en gammal civilisation som nu bara består av ruiner bestod till 100% människor om reptoiderna enligt utsago kan se ut exakt likadant som människor på alla bilder om de så önskar?
Vad gör man sen av alla avbildningar av drakar, vandrande och talande ormar och dyl. om man tror på bildkonstens förmedlande av vad en människa är?

Det här med atavism (människor som föds med svans) och kattögon vet jag inte vad jag ska säga om, är det tecken på reptildrag? Varför inte lika gärna andra djurs drag?

En annan sak; Om det nu bara är en vimsig fantasi så varför ägna sån tid åt att debunka det?
Varför inte lika gärna leta bevis på att enhörningar aldrig finns/funnits (om det nu skulle gå att falsifiera en teori med några bevis)?

Posted on: 2010/2/25 5:20
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
80 user(s) are online (80 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 80

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS