vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Har sanningrörelsen blivit infiltrerad av Alex Jones, Ron Paul, Jordan Maxwell, Micheal Tsarion mfl?

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
En fråga som jag har ställt mig en längre tid, varför utförde man 911 så uppenbart? Självklart hade man en ”sanningsrörelse” och mycket annat med i beräkningarna innan utförandet… Varför har man låtit sanningsrörelsen växa utan några större motgångar? lite smutskastning via massmedia är nästan allt motståndet har lyckats med?

Varför har inte "We are change" (som gör ett strålande jobb med konfrontationer osv) inte utsatts för större motstånd trots att vissa makthavare flyr för livet när de blir konfronterade?

Varför låter man miljarder av människor ha en alternativ informationskälla (nätet) där händelser som 911 växer starkt och snabbt?

Varför tolka frågorna som paranoida etc...? Att komma med påhopp och nedlåtande kommentarer gör inget annat än sänker trovärdigheten hos personen ifråga samt Vaken.se som sådan... Tråkigt.

Hur kommer det sig att man kallar någon man inte känner, som man aldrig har träffat för paranoid och mentalt svag när man själv inte klarar av att hantera ett simpelt samtalsämne? Jag har svårt att tolka motsägelserna och logiken här...

Frågona är många...

MVH/J

Vi har utsatts för mycket motstånd; se bara hur splittrade vi är ii denna tråd.

Det har definitivt sänts in desinformationsagenter som ingen vet vem de är. De sprider absoluta lögner om Alex Jones, Texe Marrs etc.

(Vilda gissningar nedan)

Typ 10 % har stulits genom John Eric Phelps som inte gör annat än säga att i princip alla ur sanningsrörelsen jobbar för Jesuiterna och Vatikanen. Sedan har vi Sionist-konspiratörerna som tror att ALLT är gjort av sionisterna. Denna rörelse har också snott 10%. Zeitgeist har snott 20%.

(Slut på vilda gissningar)

Zeitgeist och dess rörelse jobbar utan tvivel FÖR att skapa ett teknokratiskt världssamhälle där vetenskapsmän och filosofer styr. Exakt vad eliten har försökt i typ 500 år, minst. Denna rörelse måste ha fängslat otroligt många själar ur sanningsrörelsen, och även ur de omedvetna. De blir alla i-tutade "åh, vi måste ha ett världssamhälle, och centralisera allt till cirkulär utopi" (och alla går på det, även fast snack om utopi, av hitler, stalin etc. har dödat över 150 miljoner människor sedan början på 1900-talet.)

Posted on: 2009/7/29 10:41
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Har sanningrörelsen blivit infiltrerad av Alex Jones, Ron Paul, Jordan Maxwell, Micheal Tsarion mfl?

See User information
Quote:

Philochatus skrev:

Zeitgeist och dess rörelse jobbar utan tvivel FÖR att skapa ett teknokratiskt världssamhälle där vetenskapsmän och filosofer styr. Exakt vad eliten har försökt i typ 500 år, minst.

Vetenskap och teknik har inte funnits i 500 år så det är per definition omöjligt.

Posted on: 2009/7/29 10:52
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

Philochatus skrev:

Zeitgeist och dess rörelse jobbar utan tvivel FÖR att skapa ett teknokratiskt världssamhälle där vetenskapsmän och filosofer styr. Exakt vad eliten har försökt i typ 500 år, minst.

Vetenskap och teknik har inte funnits i 500 år så det är per definition omöjligt.

Idiot.

Vetenskapliga metoder har använts sedan Medeltiden av tex. Roger Bacon. Och innan detta var Aristoteles och Theophrastus vetenskapsmän som arbetade med empirisk kunskap, vilket är samma sak. Vetenskap har funnits i tusentals år.

Modern vetenskap startade i och med "Den Vetenskapliga Revolutionen" på 1500-talet.

Francis Bacon beskrev i sin bok "Det Nya Atlantis" en högt utbildad vetenskaplig utopi med undervattens-båtar, flygande farkoster och höga skyskrapor. Det kallar jag teknologi, och han släppte den tidigt 1600-tal. Teknologi har funnits i tusentals år.

Om du hade läst lite så hade du förstått att allt hela skiten handlar om är att sänka kyrkan och ta över världen genom vetenskap! Detta har de hemliga sällskapen försökt med hur länge som helst.

Posted on: 2009/7/29 12:21

Anonym
"Varför har inte "We are change" (som gör ett strålande jobb med konfrontationer osv) inte utsatts för större motstånd trots att vissa makthavare flyr för livet när de blir konfronterade?"

We are change medlemmar har blivit mordhotade. det finns inget sätt att stoppa dom som alla som har en fungerade hjärna förstår, vad ska dom göra, mörda miljonstals människor för att dom ifrågar sätter dom?.

"Varför låter man miljarder av människor ha en alternativ informationskälla (nätet) där händelser som 911 växer starkt och snabbt?"

Dom kan inte bara stänga ner internet hur som helst, dom kontrollerar inte det helt än. ICANN som har hand om .com .eu sidor och mycket av internet tillåter den friheten som det är på internet nu i deras kontrakt men det kan ändras när det tar slut. eliten har redan börjat prata om att stänga ner internet och talk shows.

"Varför tolka frågorna som paranoida etc...? Att komma med påhopp och nedlåtande kommentarer gör inget annat än sänker trovärdigheten hos personen ifråga samt Vaken.se som sådan... Tråkigt. Hur kommer det sig att man kallar någon man inte känner, som man aldrig har träffat för paranoid och mentalt svag när man själv inte klarar av att hantera ett simpelt samtalsämne? Jag har svårt att tolka motsägelserna och logiken här..."

Du har inte kommit med ett skit, bara en massa trams, inga riktiga argument. sluta att vara som små ungar som läser skvaller tidningar så slipper vi andra att bli plågade av sånna här trådar.

Du anklagar folk för att jobba med barn mördare sen klagar du på att jag berättar det som det är?. Bra, jag hoppades på att du skulle ta illa upp. Alla här på vaken som sprider denna propaganda är paranoida nöter, det är ju bara att prata med er så ser man direkt att ni tro på vad som helst, allt är en konspiration.

J*vla hippies.

Anonym
Quote:

shilton skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
En fråga som jag har ställt mig en längre tid, varför utförde man 911 så uppenbart? Självklart hade man en ”sanningsrörelse” och mycket annat med i beräkningarna innan utförandet… Varför har man låtit sanningsrörelsen växa utan några större motgångar? lite smutskastning via massmedia är nästan allt motståndet har lyckats med?

Varför har inte "We are change" (som gör ett strålande jobb med konfrontationer osv) inte utsatts för större motstånd trots att vissa makthavare flyr för livet när de blir konfronterade?

Varför låter man miljarder av människor ha en alternativ informationskälla (nätet) där händelser som 911 växer starkt och snabbt?

Varför tolka frågorna som paranoida etc...? Att komma med påhopp och nedlåtande kommentarer gör inget annat än sänker trovärdigheten hos personen ifråga samt Vaken.se som sådan... Tråkigt.

Hur kommer det sig att man kallar någon man inte känner, som man aldrig har träffat för paranoid och mentalt svag när man själv inte klarar av att hantera ett simpelt samtalsämne? Jag har svårt att tolka motsägelserna och logiken här...

Frågona är många...

MVH/J
Är det kanske just mostånd dom vill ha.(kaos) ?

Bra tänkt...

Anonym
Quote:

Malmoesoldier skrev:
"Varför har inte "We are change" (som gör ett strålande jobb med konfrontationer osv) inte utsatts för större motstånd trots att vissa makthavare flyr för livet när de blir konfronterade?"

We are change medlemmar har blivit mordhotade. det finns inget sätt att stoppa dom som alla som har en fungerade hjärna förstår, vad ska dom göra, mörda miljonstals människor för att dom ifrågar sätter dom?.

"Varför låter man miljarder av människor ha en alternativ informationskälla (nätet) där händelser som 911 växer starkt och snabbt?"

Dom kan inte bara stänga ner internet hur som helst, dom kontrollerar inte det helt än. ICANN som har hand om .com .eu sidor och mycket av internet tillåter den friheten som det är på internet nu i deras kontrakt men det kan ändras när det tar slut. eliten har redan börjat prata om att stänga ner internet och talk shows.

"Varför tolka frågorna som paranoida etc...? Att komma med påhopp och nedlåtande kommentarer gör inget annat än sänker trovärdigheten hos personen ifråga samt Vaken.se som sådan... Tråkigt. Hur kommer det sig att man kallar någon man inte känner, som man aldrig har träffat för paranoid och mentalt svag när man själv inte klarar av att hantera ett simpelt samtalsämne? Jag har svårt att tolka motsägelserna och logiken här..."

Du har inte kommit med ett skit, bara en massa trams, inga riktiga argument. sluta att vara som små ungar som läser skvaller tidningar så slipper vi andra att bli plågade av sånna här trådar.

Du anklagar folk för att jobba med barn mördare sen klagar du på att jag berättar det som det är?. Bra, jag hoppades på att du skulle ta illa upp. Alla här på vaken som sprider denna propaganda är paranoida nöter, det är ju bara att prata med er så ser man direkt att ni tro på vad som helst, allt är en konspiration.

J*vla hippies.

Hur kan du förstå så fel? Det handlar inte om att komma med något, vare sig argument eller påståenden (inte från min sida)... Det handlar om att samtala. Hur svårt kan det vara att förstå skillnaden mellan frågor och påståenden?

Voine voine!

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

Malmoesoldier skrev:

J*vla hippies.

Hur kan du förstå så fel? Det handlar inte om att komma med något, vare sig argument eller påståenden (inte från min sida)... Det handlar om att samtala. Hur svårt kan det vara att förstå skillnaden mellan frågor och påståenden?

Voine voine!
Du vet jumalanta! En del människor känner sej påhoppade direkt och behöver försvara sej med alla taggar utåt.Det ligger i deras personlighet

Posted on: 2009/7/29 19:03

Anonym
Kloka ord Shilton!

See User information
Quote:

shilton skrev:
Du vet jumalanta! En del människor känner sej påhoppade direkt och behöver försvara sej med alla taggar utåt.Det ligger i deras personlighet

Men vänta lite här nu. Supersonic startar en tråd där han ifrågasätter huruvida en rad sanningssökare/forskare är äkta el ej. UTAN att vara insatt i dessa personers arbeten, vilket han själv erkänt i denna tråd. Är det så konstigt att vi som är väl insatta i dessa personers arbeten blir provocerade av detta?
Om det är ngn som sprider disinfo och förvirring som leder allt annat än i en konstruktiv riktning, utan tvärtom splittrar oss sanningssökare så är det ju ni som inte verkar det minsta insatta i dessa personers arbeten utan bara vill ifrågasätta/diskutera för sakens skull. Det är ok att diskutera/ifrågasätta men det är klart provocerande när det görs på ett så tafatt och icke underbyggt sätt.

Sen undrar jag vidare. Om ni nu mot förmodan är insatta i dessa personers arbeten men likväl allvarligt ifrågasätter deras legitimitet/äkthet. Vilka forskare/truthers anser ni då vara äkta? Vilka vänder ni er till för att söka information? Vilka fick/får er att "vakna"?
För jag utgår från att ni själva kallar er för det.

Posted on: 2009/7/31 16:24
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Supersonic:
Sen måste jag bara fråga dig. Vilka är dessa "mfl" som du ifrågasätter?
Det är ju faktiskt humoristiskt hur uppenbart fördomsfull du är.

Posted on: 2009/7/31 16:48
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Men Jonte!! Om jag eller jumalanta nu har frågor om ämnet? Är det så då att allt ni som är (INSATTA I ÄMNET) säger är korrekt.Sitter ni på någon högre sanning som vi (OINSATTA ) inte har förstått,och som vi måste få förklarad för oss???Med andra ord så bör vi ta allt ni kommer med för fakta då eller?

Posted on: 2009/7/31 18:45

See User information
"Inget i världen är farligare än uppriktig okunskap och hederlig dumhet." - Martin Luther King

"Sitter ni på någon högre sanning som vi (OINSATTA ) inte har förstått...?"

Självklart förstår man bättre när man är INSATT än när man är OINSATT. OINSATTA bör inte lyssna på folk som är INSATTA om andra, men bör istället själva gå till källan och bli INSATT.

Är man INSATT i Alex Jones och hans arbete förstår man att han inte är en agent.

Posted on: 2009/7/31 18:54

Anonym
Låt mig först säga (som så många ggr förr) jag gillar och läser mycket av AJ och andra, jag är tillräckligt insatt...

Men bara för det kan jag inte blunda/förneka vissa saker som gör mig misstänksam,,, därför tycker jag att det är viktigt att SAMTALA om det med människor som förljer utväcklingen. Om du Jonte eller någon annan blir provocerad och tappar kontrollen så har du dig/er själv att skylla för splittringen innom rörelsen... Jag ser få i trådarna som kommer med påståenden ang agenter etc... Det är fortfarande FRÅGOR som jag är villig att diskutera med människor som har lite självkontroll och som förstår simpla skilnader mellan frågor och påståenden... Det finns ingen anledning att gå i spinn för en fråga eller 2?

Edited by Jumalauta on 2009/7/31 19:44:11

Anonym
Helt otroligt att denna tråd inte hamnat i Fight Club ännu - Där alla andra Alex Jones kritiska trådar hamnat.

Jag tror personligen att ett steg närmare det totala uppvaknandet är när man kan kritisera Alex Jones för det han är. Att förespråka rätten till vapen och våld är inte nyttigt.

Det var länge en tid när polisen i england inte bar handeldvapen. sk Bobbys. De skaffade sig sedan vapen för att den genomsnitts kriminella numera bar vapen.

Anonym
Quote:

computerror skrev:
Helt otroligt att denna tråd inte hamnat i Fight Club ännu - Där alla andra Alex Jones kritiska trådar hamnat.

Finns ingen anledning då det fortfarande finns kloka tankar i tråden, ser bara att det är en eller 2 som tappar tålamodet medan några ställer vanliga frågor... Det såg värre ut när du och maggot betalade tillbaka med samma strunt..

Även jag har försökt den vägen, det gick lika dåligt...

See User information
Quote:

Philochatus skrev:
"Inget i världen är farligare än uppriktig okunskap och hederlig dumhet." - Martin Luther King

"Sitter ni på någon högre sanning som vi (OINSATTA ) inte har förstått...?"

Självklart förstår man bättre när man är INSATT än när man är OINSATT. OINSATTA bör inte lyssna på folk som är INSATTA om andra, men bör istället själva gå till källan och bli INSATT.

Är man INSATT i Alex Jones och hans arbete förstår man att han inte är en agent.
ETT! sätt att bli mer insatt,ÄR att ställa frågor!STÄLLER man frågor förväntar man sej svar. Men det betyder inte att jag behöver köpa alla svar med hull och hår. Eller har jag fel här?

Posted on: 2009/7/31 20:27

Anonym
"Att förespråka rätten till vapen och våld är inte nyttigt"

Och här ser vi problemet med dom som kritiserar AJ.

Han förespråkar ALDRIG rätten till våld. självförsvar är något helt annat, något naturligt som alla människor har rätt till.

Berätta inte för mig att du inte vill se döda människor. För det är precis det du vill, du är feg.

HUR kan man säga att "våld" är FEL? blir riktigt irriterad nu. väx upp snälla!

Om man säger att det inte är okej att ta ett hagelgevär och ge dom ett HELVETE när dom bryter mott lagen och blåser av huvudet på en liten flicka så vill man INTE HA MIG I NÄRHETEN, JAG GARANTERAR DIG DET.

Alla har rätt till vapen, dom LÖSER PROBEM. försvinner dom imorron förlorar vi direkt, dom ger hopp till frihet. förstår man inte det hjälper man NWO med sin programmering som har gjort en till en fjolla som gör att man sätta sig ner och titta på när andra blir nertrampade för att "det blir bättre i slutet, om vi blundar och tillsammans fokuserar på kärlek medans dom andra dör så slipper vi att bli skjutna" Gå och var religiös på det sättet långt ifrån människor där du inte kan göra någon skada, tack!.

Det finns ingen mening med att ställa frågor om folk är agenter, det är som att säga "tror ni att han har mördat någon? tror ni att han har mördat någon?" VAD FÖR NYTTA GÖR DET?, har ni rökt crack och är paranoida?. det är inte bara frågor ni ställer, ni lägger fram orelevant och felaktig information som något som skulle STÖDJA att dom är agenter, och vissa har hitta på direkta lögner att visa är judar osv när dom inte är det med mera. så snälla sprid er propaganda någon annanstans.

Anonym
Tråkigt att höra att du inte mår bra ännu Malmoesoldier.

See User information
GRRRRRR AAAARRRRGGGHHHHH!!!!******* Gissa vem?

Posted on: 2009/7/31 20:43

See User information
Jag tycker ordet "sanningsrörelsen" är rätt lustig. Jag vet inte om det kan benämnas som någon form av rörelse.

Det är förstås viktigt att fråga det man själv känner är viktigt. Vad gjorde Göran Persson och George Soros tillsammans egentligen under 90-talet? Likaså är det PRECIS lika viktigt att fråga om Janne Josefsson eller om Ron Paul. Det är för mig helt främmande att man börjar försvara mediala figurer. Visst, en del påstående eller vinklade sammanhang kan visst kännas främmande, men det är upp till var och en att ta till sig av det eller låta bli. Det är väl en etisk grundregel på Vaken, right?

Jag tror väldigt många tar sig vidare i sin egen utveckling bl.a. via Alex Jones. En del av oss lämnar sedan Alex Jones lite bakom som en naturlig del i en process. Kort och gott, Alex Jones löper inte hela linan ut för en del, inget konstigt med det. Jag tycker personligen att han saknar en dimension av att främja att se bortom illusioner. Det är ett faktatuggande timmar hit och timmar dit. Fine, good. Men fakta är inte alltid särskilt utvecklande utan kan istället hindra ens utveckling. Var sak har sin tid.

Faktaintag brukar i plugget kallas för korvstoppning. Man fyller upp skallen med fördefinierat skit, sen ryms det inte annat. Det är att sanneringen kontrollera ens utveckling.

Posted on: 2009/7/31 21:20

Anonym
Therold: Jag blev alldeles rörd till tårar av ditt inlägg... Så jävla fint sagt... Nu vill jag bara kramas lite.

See User information
Quote:

Therold skrev:
Jag tycker ordet "sanningsrörelsen" är rätt lustig. Jag vet inte om det kan benämnas som någon form av rörelse.

Det är förstås viktigt att fråga det man själv känner är viktigt. Vad gjorde Göran Persson och George Soros tillsammans egentligen under 90-talet? Likaså är det PRECIS lika viktigt att fråga om Janne Josefsson eller om Ron Paul. Det är för mig helt främmande att man börjar försvara mediala figurer. Visst, en del påstående eller vinklade sammanhang kan visst kännas främmande, men det är upp till var och en att ta till sig av det eller låta bli. Det är väl en etisk grundregel på Vaken, right?

Jag tror väldigt många tar sig vidare i sin egen utveckling bl.a. via Alex Jones. En del av oss lämnar sedan Alex Jones lite bakom som en naturlig del i en process. Kort och gott, Alex Jones löper inte hela linan ut för en del, inget konstigt med det. Jag tycker personligen att han saknar en dimension av att främja att se bortom illusioner. Det är ett faktatuggande timmar hit och timmar dit. Fine, good. Men fakta är inte alltid särskilt utvecklande utan kan istället hindra ens utveckling. Var sak har sin tid.

Faktaintag brukar i plugget kallas för korvstoppning. Man fyller upp skallen med fördefinierat skit, sen ryms det inte annat. Det är att sanneringen kontrollera ens utveckling.

ok...du upprepar "utveckling" en del - vad är kännetecken för det, kan du spåna kring det?

Håller med vad du säger kring faktaintag. Min uppfattning är att det gäller all information, det är i sig till ingen nytta.

Att "vakna"har inget med information att göra,som jag ser på det hela. Att "kunskap" är frihet är rent nonsens och desinfo. "Sådan är kapita... komaismen...

Posted on: 2009/7/31 21:43
Att vara KOMAIST är att vilja veta mer - vetskap/kunskap ger ofrihet
Micro: Personligen saknar jag inte novax...

See User information
Jo Alex Jöns fyller sitt syfte. Klart som fan han inte kan ha rätt om allt. Det skulle ju vara ännu märkligare än motsatsen. Han ligger ju ute med så sjukt många linor att det blir näst intill omöjligt att inte göra folk upprörda. Så visst, hata.. eller göra nåt bättre själv.

För skojs skull låt oss verkligen låta teorin sjunka in. Dvs han eller övriga i "sanningsrörelsen" får uppbackning bakifrån när det kommer till att sprida disinfo. Skulle inte det vara jävligt dagis-stylee-löjligt när det kommer vill verkligheten? Ja menar, ta bort ansiktet från skärmen så är ju problemet borta.

Till skillnad från vakens nya slogan så är kunskap inte frihet

Livin' the life of former-vaken-admin-crew-booyaaahhh!!!1

Posted on: 2009/7/31 21:43
- din förnekelse är så jävla ointressant.

Anonym
computerror. Tråkigt att se att du fortfarande är programmerad och ljuger.

Du är helt enkelt hjärntvättad. varför VILL du att människor ska dö?.

om man är emot "våld" så vill man att andra ska dö, så berätta inte för mig att du inte vill se människor fara illa.

Gissa vilka som kommer bli ner jagade efter NWO? alla personer som tittade på och hjälpte eliten med deras slakt.

Hur länge har du varit satanist? eller du bara gillar att tänka som dom?.

Jag är en DÅLIG människa för jag tycker det är okej att försvara sig visst? fyfan, en del av problemet visst?. vi borde sitta ner och inte göra något, då är man en hjälte som hjälper till!.

Lite populationskontroll behövs på folk som följer din religion.

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper