vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: Har sanningrörelsen blivit infiltrerad av Alex Jones, Ron Paul, Jordan Maxwell, Micheal Tsarion mfl?
Du är alltså för befolkningskontroll Malmoesoldier? Undrar vem som är satanist...
Du emotsäger dig själv varje inlägg du gör.

Finns det inga vapen kan inte folk använda vapen mot dig.
I en värld utan våld behöver du inte vara rädd att någon brukar våld mot dig.

Så simpelt.

Ursäkta mig, men du påminner om en tunn Arnold Schwarzenegger med ditt trams.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Har sanningrörelsen blivit infiltrerad av Alex Jones, Ron Paul, Jordan Maxwell, Micheal Tsarion mfl?
Vad i hela världen är det du pratar om??? Bor vi på samma planet??..

Har inte eliten hela armeer med vapen??. Vad ska vi göra när deras soldater spränger skallen av folk på gatorna och bryter mot lagen? ska man inte använda våld då? som vi är födda till att använda? ska man förneka sitt reptil sinne som är där för att man ska kunna försvara sig och isället tro på en religion om att allt blir bra om man bara sitter ner och inte gör något?. vad är det du försöker säga? att du är extremt sjuk? eller bara driver med mig?.

Du kan alltså inte hantera denna världen vi lever i, ät tabletter då och tänk inte på det om du tror det hjälper...

"Du är alltså för befolkningskontroll"

Nu var du rolig!. självklart är jag för det så länge det är människor som inte förtjänar att leva, du vet vad jag menade.

Men köp den satanistiska bibeln om du står för det du säger, annars sluta driva med oss.

Edited by Malmoesoldier on 2009/7/31 23:39:21
Edited by Malmoesoldier on 2009/7/31 23:44:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
"Har sanningrörelsen blivit infiltrerad av Alex Jones, Ron Paul, Jordan Maxwell, Micheal Tsarion mfl?"

Man kanske ska vända på tänket och säga att det är komaiströrelsen som infiltrerat dessa personer och vad de gör?

Posted on: 2009/7/31 23:38
Att vara KOMAIST är att vilja veta mer - vetskap/kunskap ger ofrihet
Micro: Personligen saknar jag inte novax...

Anonym
Quote:

Philochatus: Är man INSATT i Alex Jones och hans arbete förstår man att han inte är en agent.

Nja, detta är väl inte sant. Frågetecknen kan vara lika stora - detta oavsett om jag t.ex. har sett alla eller bara hälften av hans shower och filmer.

Anonym
Quote:

jonte skrev:
Sen undrar jag vidare. Om ni nu mot förmodan är insatta i dessa personers arbeten men likväl allvarligt ifrågasätter deras legitimitet/äkthet. Vilka forskare/truthers anser ni då vara äkta? Vilka vänder ni er till för att söka information? Vilka fick/får er att "vakna"?
För jag utgår från att ni själva kallar er för det.

Det är givetvis svårt att - med säkerhet - fastslå huruvida en viss person är äkta. Det man kan/bör göra enligt mig är istället att försöka hålla alla dörrar öppna så mycket det bara går. Undvika att vara 100% procent övertygad om något. Hellre då 99% procent så att man åtminstone lämnar kvar 1% åt möjligheten att man faktiskt har fel. För mig är denna inställning något av A och O. Utan denna grundinställning är man inte på rätt väg...

Vidare, frågan är om det alltid är mer info som behövs. Kanske bör vi minska på lyssnandet vad gäller 'truthers' och istället använda vår fantasi (och initiativförmåga). Jag och Albert Einstein verkar vara inne på samma linje: "Fantasi är viktigare än kunskap. För kunskapen är begränsad, medan fantasin omgärdar hela världen, stimulerar framsteg, och föder utveckling."

See User information
Hej!

Intressanta info här, en enkel fråga:

Hur mycket känner vi våran GRANNAR, vänner och familjer?

Tänk på detta.

Vi kommer ALDRIG kunna VETA om Jones eller Maxwell, eller de som sitter på SVT Aktuellt....

Vi kommer ALDRIG att kunna veta "sanningen" om Tsarion, Icke eller Einstein...

Jag inser att många vill ha "sanningen" och hela detta skall finnas på "nätet" som då byggdes på och helt styrt av arpanet (militärt, cia osv...) och skall vi blunda för detta med?

Känns inte det bara lite barnsligt och omogen att utan att har träffats Jones, bodde med honom, varit "kompis" med honom, delat många flera år med honom att "veta" något om honom?

Han är en "media" kändis...."truther..." en far, en människa, en loudmouth redneck christian säger han själv.

Han har som alla oss andra delat med sig INFORMATION.

So fucking what?

Finns det risk att han talar "sanningen" som han tror det? Visst.

Finns det risk att han är en del av en bredare konspiration och är en CIA asset? Visst.

Finns det risk att han är grundlurade? Visst.

Har det hänt tidigare att någon har lurat folk i sin tid?

Hur mycket vet vi om våran GRANNAR?

Alex Jones, som bor i Texas, upptagen, sprider INFORMATION, kan likaväl bor på månen, vi kommer aldrig kunna VETA någonting om honom egentligen.

Men, men... bråka över detta med egoism, eller göra vad han gör själv.

Han har tydligen sagt det LÄNGE ; )

Han har sagt att vi skall inte försvara honom hellre på forums osv...

Hittade prisonplanet och jones infowars strax efter 9-11 och fick mycket alternativ information.

INFORMATION är inte SANNINGEN.

Då såg det ut som här:

http://web.archive.org/web/20011130042156/http://infowars.com/

If Alex and others are really "wolves in sheeps clothing" would it really be a surprise?

How well do you know your own neighbours ; )

Posted on: 2009/8/1 7:54
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
THe Lorax skrev:

Hej!

Intressanta info här, en enkel fråga:

Hur mycket känner vi våran GRANNAR, vänner och familjer?

Tänk på detta.

Vi kommer ALDRIG kunna VETA om Jones eller Maxwell, eller de som sitter på SVT Aktuellt....

Vi kommer ALDRIG att kunna veta "sanningen" om Tsarion, Icke eller Einstein...

Jag inser att många vill ha "sanningen" och hela detta skall finnas på "nätet" som då byggdes på och helt styrt av arpanet (militärt, cia osv...) och skall vi blunda för detta med?

Hur väl man egentligen känner grannar, vänner och familj varierar. Vi lever ju inte så tätt inpå varandra som man gjorde innan industrialiseringen tog fart. Vi lever i ett ensamsamhälle. Hoppas dock att merparten i alla fall känner sin familj bättre än ’truthers’ (eller den där käcka nyhetsuppläsaren på Rapport).

Sanningar växer inte på träd. Man kan dock komma fram till – åtminstone tillfälliga – slutsatser om någon/något. Exempelvis genom diskussioner på forum likt detta.

Känns inte det bara lite barnsligt och omogen att utan att har träffats Jones, bodde med honom, varit "kompis" med honom, delat många flera år med honom att "veta" något om honom?

Barnsligt och omoget är två ord som jag inte är speciellt förtjust i. Nog måste man kunna få diskutera något utan att få en stämpel på sig som antingen det ena eller det andra (även om man inte når en absolut sanning om något)? Speciellt när diskussionen handlar om en 'stor truther', med idolstatus för många, och inte våra okända grannar. För övrigt är det nog till ens fördel om man kan ha kvar sitt barnasinne (samtidigt som man givetvis tar ansvar för sitt liv).

Han är en "media" kändis...."truther..." en far, en människa, en loudmouth redneck christian säger han själv.

Han har som alla oss andra delat med sig INFORMATION.

So fucking what?

Finns det risk att han talar "sanningen" som han tror det? Visst.

Finns det risk att han är en del av en bredare konspiration och är en CIA asset? Visst.

Finns det risk att han är grundlurade? Visst.

Har det hänt tidigare att någon har lurat folk i sin tid?

Hur mycket vet vi om våran GRANNAR?

Alex Jones, som bor i Texas, upptagen, sprider INFORMATION, kan likaväl bor på månen, vi kommer aldrig kunna VETA någonting om honom egentligen.

Men, men... bråka över detta med egoism, eller göra vad han gör själv.

Han har tydligen sagt det LÄNGE ; )

Han har sagt att vi skall inte försvara honom hellre på forums osv...

Hittade prisonplanet och jones infowars strax efter 9-11 och fick mycket alternativ information.

INFORMATION är inte SANNINGEN.

Då såg det ut som här:

http://web.archive.org/web/20011130042156/http://infowars.com/

If Alex and others are really "wolves in sheeps clothing" would it really be a surprise?

Nej. Med tanke på den ögonbrynslyftande info som har framkommit om Alex skulle det inte vara någon överraskning (för mig).

See User information
Quote:

computerror skrev:
Therold: Jag blev alldeles rörd till tårar av ditt inlägg... Så jävla fint sagt... Nu vill jag bara kramas lite.

Hade på känn att det skulle kunna landa rätt :)
Tar tacksamt emot dina ord.

Frihet i tanken är att andra och annat inte skall invadera ens möjligheter till utveckling. I viss mån begränsad man alltid sig själv och det är var och ens egen upgift att lösa.

Posted on: 2009/8/1 20:57

See User information
Quote:

flader skrev:
ok...du upprepar "utveckling" en del - vad är kännetecken för det, kan du spåna kring det?

En bra fråga för det är en individuell tolkning och hänger ihop med hur man också uttrycker sig.

Jag menar att utvecklingen för var och en skall vara i händerna på en enskilde individen, utan extern destruktiv påverkan. Ett enkelt exempel är ju 'gate keepers' som uppehåller sökande från att gå vidare i sin EGEN utveckling. Idoler och ikoner. Så fort man är ute efter kontroll vinner man också kontrollen över andra om man kan nå ut med kraftfull symbolik och/eller idoldyrkan.

Alex Jones kan inte skänka någon annan en helhetsutveckling. Nu väljer jag honom som specifikt exempel bara. Stannar man kvar hos AJ och inte lämnar honom bakom sig tämligen tidigt, då förhindrar man mest troligt sig själv från att upptäcka mer, fler, annat.

Utveckling är att reflektera. Om strömmen av info är strid (och står i strid mot ens sanna medvetande) hinner man inte reflektera. Tar informationen plats och skapar åsikter utan eller med ringa reflektion, ja då kan vi marschera och lyfta högerarm åter igen.

Utveckling är att minska sina begränsningar och utöka sina möjligheter. Flera jag känner som vandrat sin väg under längre tid är inte alltid särskilt intresserade av nya fakta. Har man löst pusslet i sin helhet kan man säkert se saker hända som man vetat om under lång tid. Detta är inte resignation utan en mer balanserad nivå av insikt. Dessa personer har utvecklats och medvetetandegjort sina begränsningar och dumpat dessa. Men människor som vi är håller vi kvar vid några begränsningar, ofta helt medvetet - det är väl charmen med att vara 'a stinky brittle carbon-based lifeform' :)

De "stora" generalerna valde sina strider utifrån flera aspekter. På samma sätt måste var och en bli medveten om hur "jag själv" skall utvecklas vidare.

Posted on: 2009/8/1 21:12

See User information
Quote:

Therold skrev:
Quote:

flader skrev:
ok...du upprepar "utveckling" en del - vad är kännetecken för det, kan du spåna kring det?

En bra fråga för det är en individuell tolkning och hänger ihop med hur man också uttrycker sig.

Jag menar att utvecklingen för var och en skall vara i händerna på en enskilde individen, utan extern destruktiv påverkan. Ett enkelt exempel är ju 'gate keepers' som uppehåller sökande från att gå vidare i sin EGEN utveckling. Idoler och ikoner. Så fort man är ute efter kontroll vinner man också kontrollen över andra om man kan nå ut med kraftfull symbolik och/eller idoldyrkan.

Alex Jones kan inte skänka någon annan en helhetsutveckling. Nu väljer jag honom som specifikt exempel bara. Stannar man kvar hos AJ och inte lämnar honom bakom sig tämligen tidigt, då förhindrar man mest troligt sig själv från att upptäcka mer, fler, annat.

Utveckling är att reflektera. Om strömmen av info är strid (och står i strid mot ens sanna medvetande) hinner man inte reflektera. Tar informationen plats och skapar åsikter utan eller med ringa reflektion, ja då kan vi marschera och lyfta högerarm åter igen.

Utveckling är att minska sina begränsningar och utöka sina möjligheter. Flera jag känner som vandrat sin väg under längre tid är inte alltid särskilt intresserade av nya fakta. Har man löst pusslet i sin helhet kan man säkert se saker hända som man vetat om under lång tid. Detta är inte resignation utan en mer balanserad nivå av insikt. Dessa personer har utvecklats och medvetetandegjort sina begränsningar och dumpat dessa. Men människor som vi är håller vi kvar vid några begränsningar, ofta helt medvetet - det är väl charmen med att vara 'a stinky brittle carbon-based lifeform' :)

De "stora" generalerna valde sina strider utifrån flera aspekter. På samma sätt måste var och en bli medveten om hur "jag själv" skall utvecklas vidare.

hmmm... Vad är då det där "begränsningar"? Jag förstår fortfarande inte vad du avser med att någon "utvecklas".

Vilka kan lösa "pussel?

Menar du att läsa information är att ha löst någonting?

Om du menar att vi är 'a stinky brittle carbon-based lifeform'... som utvecklas... då kan jag förstå hur du tänker. Men jag kan inte hålla med.

Posted on: 2009/8/1 21:20

See User information
Quote:

shilton skrev:
Men Jonte!! Om jag eller jumalanta nu har frågor om ämnet? Är det så då att allt ni som är (INSATTA I ÄMNET) säger är korrekt.Sitter ni på någon högre sanning som vi (OINSATTA ) inte har förstått,och som vi måste få förklarad för oss???Med andra ord så bör vi ta allt ni kommer med för fakta då eller?

Ja det stämmer du bör ta allt som jag säger som fakta! Läs vad du själv skrivit en gång till människa och du hör vad dumt det låter.

Posted on: 2009/8/2 2:56
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

spektisk skrev:
Det är givetvis svårt att - med säkerhet - fastslå huruvida en viss person är äkta. Det man kan/bör göra enligt mig är istället att försöka hålla alla dörrar öppna så mycket det bara går. Undvika att vara 100% procent övertygad om något. Hellre då 99% procent så att man åtminstone lämnar kvar 1% åt möjligheten att man faktiskt har fel. För mig är denna inställning något av A och O. Utan denna grundinställning är man inte på rätt väg...

Vidare, frågan är om det alltid är mer info som behövs. Kanske bör vi minska på lyssnandet vad gäller 'truthers' och istället använda vår fantasi (och initiativförmåga). Jag och Albert Einstein verkar vara inne på samma linje: "Fantasi är viktigare än kunskap. För kunskapen är begränsad, medan fantasin omgärdar hela världen, stimulerar framsteg, och föder utveckling."

Snusförnuftigt sagt absolut. Du svarar dock inte det minsta på vad jag frågar dig.

Posted on: 2009/8/2 3:05
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Mycket av all SKIT om att Alex Jones är en CIA-agent kommer från Phelps! Jag fattar inte hur alla bara kan haka på tåget!

Detta däremot ÄR bevis för att den man som i princip leder rörelsen mot Alex Jones är en disinformations-agent, antagligen för Mossad! Har vi sett NÅGONTING liknande som tyder på att Alex Jones är en des-agent? NEJ! Men alla bara hakar på som nå jävla får!

Phelps Busy Labeling People "Jesuit" Infiltrators

Did you know that Alfred Webre, top 9/11 truther, is actually an undercover Catholic Jesuit operative?...that popular talk show host Alex Jones is secretly a Jesuit agent as well as a CIA plant?...that Christian author Constance Cumbey is a Vatican stooge and a "Romish Vixen" controlled by the Jesuits?...

Yep, that’s what this fellow, Eric Jon Phelps claims. He offers no proof, of course, but that doesn't deter Phelps from smearing many good people. Phelps, if you believe him, is very busy spilling the beans on the evil Jesuit Order and its spidery labyrinth of paid secret agents.

According to Phelps, the Jesuits are responsible for just about everything diabolical. They ordered the hit on President John F. Kennedy; they covertly ran the Vietnam War; they secretly control all the world’s banks and they tell the U.S. Congress what to do. Phelps warns that their secret priests are everywhere. Alaska Governor Sarah Palin is a Jesuit stooge; so are Obama and McCain.

Phelps, never shy in asserting his arrogant claims, says that the Jesuits are behind the Order of Skull & Bones. They supervise the Council on Foreign Relations; they control Wall Street’s billions, and if Phelps is to be believed, the Catholic Jesuits are the founders of Communism and Nazism alike.

Zionist Jews? By Phelps reckoning, the Zionists and Israelis are meek little lambs; certainly they are not behind any conspiracy. Phelps absolves the Jews of blame for anything. And even if the ADL is made up of a bunch of Christian hating rabbis, Phelps asserts that the ADL is secretly under control of the Jesuits. They, not the Jewish leaders of the ADL, are the culprits who are defaming Christianity. Tsk Tsk, the Jesuits do the dirty deeds and the poor Jews always get all the blame! That's Phelps assertion, being, as he is, an Israeli diamond profiteer.

Phelps seems to have a special dislike and disdain for Christians who oppose New Age occultism. Take, for example, Constance Cumbey, author of the bestselling Hidden Dangers of the Rainbow. Ms. Cumbey, a pioneer in exposing New Age occultism, has become a key target of his wrath. Phelps forthrightly labels her a deceiver and, he trumpets, a Jesuit monster. Phelps warns that Cumbey is nothing less than a "Conservative Baptist Jesuit Temporal Coadjutor."

Phelps writes on his website that Cumbey is a dangerous woman; indeed, according to Phelps, Cumbey is a "cunning female Coadjutor for the Jesuit Order, a covert member of Opus Dei, Catholic Action or the Dames of Malta." Whew! Quite a list there.

Cumbey is so evil that he, Phelps, considers it "necessary" to expose this woman whom he colorfully describes as a "venomous, vicious, Romish Vixen" with, he colorfully adds, "notorious connections with Rome."

Constance Cumbey a "venomous, vicious, Romish Vixen" involved in "perfidious dealings" with the wicked Jesuit conspiracy? She denies it, says it’s laughable (http://cumbey.blogspot.com/search?q=eric+jon+phelps), and Christians who know Cumbey's long-standing service believe her, not Phelps. Still, smear artist, mud-slinger Phelps labors on, working for and promoting the Zionist cause.

What evidence does Phelps introduce for his outrageous claims against Cumbey, Jones and others? Zilch, nada, not a shred.

Phelps: "Rothschilds Work for the Jesuits"

Amazingly, if Phelps is to be believed (not!), even the Rothschilds, the most infamous of Zionist Illuminati, are not really the guilty source of crimes or conspiracy. Phelps says the Jesuits are actually the hidden controllers of the Rothschilds. (What supermen these Jesuits seem to be!) The Jesuits run Hollywood, too, and the Jesuits are masterminds of the pornography industry. According to Phelps, the Jesuits are guilty of, well, just about everything. They’re probably even behind the extraterrestrial and UFO aliens.

Is Christian author Constance Cumbey or 9/11 researcher Alfred Webre an evil Jesuit infiltrator? Of course not. Neither is Alex Jones a CIA disinformation agent, as Phelps so pompously and ridiculously insists. And that cockeyed theory that Jesuit killers carried out the JFK assassination? Oh boy, is this guy a bizarre and rough-shaped oddball!

Phelps: Silly, Harmless Oddball?

But, is that all that Eric Jon Phelps is—a bizarre and silly, harmless oddball? Defamation, libel, and slander are never harmless. Such crimes leave behind victims and sometimes damaged reputations, and they do injustice to the truth. Consider this: Phelps has guested recently on a number of patriot radio talk shows spouting his ridiculous theories, accusing hapless victims, undermining the truth, and aiding and abetting those who do not want Americans to know the truth about the 9/11 cover-up, Zionist crimes, and the world financial crisis.

Because of his extravagant claims and pretense of being an "expert," Phelps has apparently gained a sort of "cult" following. Boasting that he is a died-in-the-wool Reformation Protestant opposed to Jesuitism, he has suckered in many who rightly are concerned about the error of the Vatican. Others just seem drawn to his absurdities. Then there are the neocon evangelical, pro-Israel crowd—zealots convinced that the Jews and Israel are the good guys and that the Christians like Cumbey, the workers in the 9/11 Truth Movement, and the patriot leaders are covert agents of Rome.

Phelps has even been invited to a conspiracy conference as an "expert." Quite an achievement for a guy who has little formal education and who formerly laid cement for a living.

Phelps’ victims, unfortunately, are growing in numbers. Phelps’ unsupported attack on those leading the 9/11 Truth Movement is especially sad and damaging. He fraudulently labeled Alfred Webre a "covert Jesuit agent." Who is Alfred Webre? A person who has worked diligently cobbling together the International Citizens 9/11 War Crimes Tribunal, seeking to hold to account Bush, Cheney, Netanyahu and other 9/11 criminals. For his sterling efforts, Mr. Webre was blasted with unsubstantiated false libel by the pompous, loose cannon Zionist zealot, Eric Jon Phelps. Phelps, cloaking himself as "Brother Eric," sent out this accusatory letter on the internet:

"Dear Brethren and Friends:

I consider Alfred Webre to be a Jesuit Temporal Coadjutor...The same holds true for Alex Jones and several others..."

Sincerely in Faith,
Brother Eric

Brother Eric, indeed, "How about false accuser Eric?" In fact, Alfred Webre has been at the forefront in exposing elitist machinations, exactly the opposite of what Phelps contends! Talk about sowing confusion and dissension!

Webre is joined as a victim by many others, all good people unfairly smeared. Many of whom are dedicated patriots, 9/11 Truthers, and Christians devoted to exposing the elite. But Phelps sees otherwise, branding them all as Jesuits in hiding.

Phelps: Anti-Semites and Jesuits Are Everywhere!

Eric Jon Phelps gets a kick out of calling targeted people "anti-Semites," but he especially loves to brand his innocent victims with the label of "Jesuit temporal coadjutor." According to Phelps, the conspiracy theory woods are just full of Jesuit spies, Jesuit killers, Jesuit provocateurs, Jesuit covert priests, and assorted Opus Dei and Knights of Malta secret operatives.

Phelps even suggested that Congressman Ron Paul is a covert Jesuit, and Michael Collins Piper, author of several excellent books exposing Zionism is, naturally, also a "Jesuit" in hiding. Yeah, that’s right, Phelps accuses Ron Paul, Collins, and a whole host of other folks of working clandestinely for the "Black Pope."

Just who is this Eric Jon Phelps? And what about his bloated, but unscholarly anti-Catholic book, Vatican Assassins? Who really wrote it, published it, and is now distributing it?

Well, leave it to resourceful true patriots and Christians to come up with the answer to these intriguing questions. Lately, more and more facts about the shadowy Mr. Phelps and his rather unsavory friends have been uncovered by inquiring researchers.

Phelps An Israeli Diamond Merchant

As I stated, it turns out that Eric Jon Phelps has been neglecting to mention on radio the fact that he is Vice President of a Newmanstown, Pennsylvania, firm, www.lowvehm.com. According to the firm’s website, Phelps is a trader and merchant of wholesale diamonds and colored gems from Israel. In a letter posted on the lowvehm.com website with his signature as Vice President, Phelps boasts:

"Lowvehm, Inc. offers the finest quality diamonds on today’s market. Israeli cutters being the best in the world, we order direct from Tel Aviv (Israel’s) famous diamond district. All sales are final. No refunds are given..."

Phelps then closes the offer with:

"Sincerely for your gemological satisfaction,"

Eric Jon Phelps
Vice President
Lowvehm Inc.
203 South Fort Zellers Rd., Suite D
Newmanstown, PA 17073

Phelps also brags on the lowvehm.com website that he can assist "our wealthy clients" with "customized," exclusive international business consultant services. He promises to help "men and women of wealth" survive and prosper in the 21st century.

According to the website, the tenets and beliefs of a Jewish medical doctor, Mendelsohn, are endorsed.

At one point, in his promo to "men and women of wealth", Phelps actually mentions his book, Vatican Assassins. One supposes this is particularly of interest to wealthy Jewish clients who despise all Christians and would appreciate doing business with a Tel Aviv, Israel, diamond trader who has taken Christians to task.

Phelps A New Ager, says Cumbey

Phelps, on the same website, lowvehm.com, also pushes what most would consider various kooky "New Age" health products, ranging from magnets to magical energy water, hyperbolic pressure chambers, orgone accelerators, and other strange things, such as "healthful, beautiful, inspiring music." His ad for these "high energy" products seem to be similar to bogus alternative health claims made by rabbis on a number of Jewish cabalistic websites. Cabalist devotees Madonna and Paris Hilton would no doubt appreciate these New Age health aids. Indeed, entertainer Michael Jackson, also into cabalistic sorcery, once used a hyperbolic pressure chamber as an "anti-aging" tool.

Jewish cabalistic rabbis are steeped in magic and New Age practices. They, too, have many websites selling "blessed energy water" and other quack products. And remember Constance Cumbey, the Christian author whom Phelps ridiculously blasts as a "venomous, vicious, Romish Vixen" agent of the Jesuits? Cumbey’s own website reports that after carefully reviewing Phelps’ Vatican Assassins book, she concludes, "The book is a New Age book with a New Age agenda." "It is moreover," she says, "an ugly book."

Cumbey also notes that Phelps enthusiastically endorses the New Age "hollow earth" theory. Phelps, however, responds claiming this gobbledygook theory is "truly Biblical and scientific."

Journalist Forum Exposes Phelps

The very reliable Curt Maynard blogspot has unmasked Phelps and Israeli Zionist diamond connections curtmaynardsnewestblog.blogspot.com/. The Outlaw Journalism Forum, too, has an especially enlightening discussion regarding the ridiculous and unsubstantiated—yet harmful—accusations by Eric Jon Phelps against good Christian believers, patriots, and 9/11 truthers (www.outlawjournalism.com/forum/dirtonericjonphelps).

So now we know why Phelps may be so ardently attacking Jones, Piper, Webre, Cumbey, Paul and others. By his own admission, he is a Zionist, an Israeli diamond merchant, a White Supremacist and a "good racist." Still, questions remain:

1. Phelps is a trader in Israeli merchanted diamonds and gems. Do those Jewish agents finance his bogus anti-Jesuit tirades?

2. Who really owns www.lowvehm.com?

3. Phelps, on his separate Vatican Assassins website, admits that www.lowvehm.com holds the "license" to his book and is the distributor. Yet, Phelps says that he as author, has no legal connection with www.lowvehm.com. We have shown this, however, to be untrue. It is lowvehm.com that licenses and distributes the book, yet Phelps, its supposed author, as "Vice President" of lowvehm.com, has no legal ties? Incidentally, lowvehm.com’s listed address is "Newmanstown, Pennsylvania, and Phelps resides in...Newmanstown, of course...

4. The original publisher of Phelps book is said by him to be a California company named "Halycon Unified Services." Who is this? Did Phelps really write this book, or was its author the Israeli Mossad? Do the Jewish diamond people own an interest in either "Halycon Unified Services" or lowvehm.com? (According to Amazon.com, Halycon Unified Services only published this one book and no others, before or since.) Hmmm.

5. Is Eric Jon Phelps a covert Mossad operative? We have no concrete evidence that he is. Still, his business connections with Israeli-affiliated lowvehm.com and other information uncovered, in our opinion, surely taint anything he says or writes on the subject of Israel, Zionism, Christianity, and foreign affairs.

6. Is Eric Jon Phelps secretly himself a Jesuit Temporal Coadjutor? Consider the fact that he often savagely attacks good Christian people who have exposed Catholicism’s errors. Moreover, his book is so preposterous and unscholarly and his claims so ridiculous it causes the public to laugh at and scorn legitimate Jesuit exposers. These are the marks of a clever Jesuit agent. Phelps could be exactly that!

A final summation:

Eric Jon Phelps has greatly harmed and injured the reputation of a number of outstanding patriotic people with his vicious attacks. We now see why Phelps, in bed with Israeli diamond traders and pushing what some believe to be New Age related products, is so cleverly and insidiously spreading lies and disinformation. He’s been able to dupe many gullible followers.

Phelps heartily supports the Zionist Illuminati agenda by creating "Straw Men" and by authoring a book so flawed and absurd it discredits the whole Truth Movement.

We can easily see that Eric Jon Phelps is a Zionist shill, a false Christian (in our opinion, based on our investigation), and a "White Supremacist." But let us be on the lookout for future "Eric Jon Phelps" types. Before you take such agent provocateurs at their word, please, check them out. They, too, may just be up to their necks in the Israeli diamond trade and other lucrative pro-Zionist ventures. Don’t be deceived.

Posted on: 2009/8/2 11:51
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!

Anonym
Quote:

Philochatus skrev:
Mycket av all SKIT om att Alex Jones är en CIA-agent kommer från Phelps! Jag fattar inte hur alla bara kan haka på tåget!

Jag har väldigt lite koll på vem Phelps är, jag följer inte det spåret. Jag fattar inte dina slutsattser och din uteslutningsförmåga? Drar du alla över en kam här?

Jag påstår fortfarande ingenting, frågor och sånt kan vara intressant.

Jag skulle kunna reflektera och spekulera i vad som gör mig misstänksam... Känner dock att det är föga meningsfullt här.

See User information
Jag säger bara att Phelps är en av ledarna mot Alex Jones. Han sprider OTROLIGT mycket desinfo om Jones, Marrs, etc.

Även om du inte följer det spåret så har han influerat hela rörelsen mot Jones.

Posted on: 2009/8/3 4:20

Anonym
Re: Har sanningrörelsen blivit infiltrerad av Alex Jones, Ron Paul, Jordan Maxwell, Micheal Tsarion
Det finns många som Earthlasthope både där borta och här. Inne på Vaken.se finns flera stycken. Och det värsta är att de allra flesta inte ens får betalt någonstans ifrån. Det är långt mycket värre än så...

See User information
Tjabba hej! Kul att se Eric Jon Phelps namn dyka upp här!
Började dyka ner i kaninhålan runt nyår och har studsat runt som en riktigt yrhund, dunkat skallen i både dörrkarmar och mosat tossingarna mot diverse trösklar.
Nästan alla de källor jag funnit av värde har faktiskt börjat med så kallade "debunks", "smear"-kampanjer och disinfo så jag har vid detta laget helt släppt all egen censur som jag kallade det.

Jag insåg att mina censur-spärrar inte alls var mina egna, de har till största del givits mig, genom diverse intryck under mitt liv upp till denna punkt.
Så som tur var hade de flesta av spärrarna fallerat vid det laget Eric Jon Phelps dök upp med sitt fingerpekande på diverse kataloska coadjutorer(själsliga och världsliga), som leder bort agendan från vad Eric anser vara den drivande kraften här på Jorden Dvs;jesuit ordern(Jesu sällskap) och den katolska (enligt Eric, en perverserad form av den kristna) kyrkan.

Jag måste medge att hans budskap långt ifrån ringade/blinkade rätt i mina öron/ögon även fast jag nästan helt lyckats avprogrammera mina spärrar.
Som en alex jones anhängare var det lite jobbigt att än en gång vara tvungen att höra någon säga att han var bara en räv i hönshuset(beskrivningen "yr som en höna" stämmer rätt bra både på mig och många andra s.ka. truthers).
Men jag hade kommit så pass långt att jag inte bara "stängde" av denna gång, utan fann Eric Jon Phelps hemsida www.vaticanassassins.org och började läsa, och oj de må jag säga... Om jag hade fått testa mina spärrar innan var detta en ny upplevelse, pedofil cardinaler, karatepräster, mini-nukes och underjordiska städer sprängde mot mitt mentala skrov som andra världskrigets torpeder(jesuiterna stod för dem också).

Självklart har jag försökt hitta skit på Eric Jon Phelps, precis det dokument som Philachatus klistrat in här, dök up högst på alla sök jag gjorde på Eric Jon Phelps, jag kunde dock inte hitta någon författare och många av påståendena stämde inte, även fast många gjorde det. Så jag övergav det dokumentet och letade vidare, det enda jag fann var samma dokument om och om igen uppklistrad på diverse forum här å där. Ibland i sin helhet ibland bara delvis.
Så jag valde att göra något som Eric Jon Phelps tipsade om vad det gäller dessa informationsagenter: Ät köttet men kasta iväg benen!

Jag tänker inte ge mig in i debatten kring vem som försöker få vem på sidospår, som Tsarion säger: Fråga inte om du har blivit såld en lögn... Har du köpt lögnen?!

Jag tänker från och med nu lyssna på alla, inte avvisa någon (som jag gjorde i januari -02 när min vaktis sa: Äsch 9/11 var ett insiderjob, för att dra in cash åt kriminella element runt om i världen).
Ta in informationen, ät köttet, men sitt för fan inte och gulla med benen, senorna och brosket. Det som inte går att äta, kasta ut det med soporna. Annars tror jag att man en dag sitter med massa groteska Ben-dockor som man gjort skor till, sminkat och kammar, så har man te-bjudningar med dem, men allt luktar ruttna ben och lik.

Jag vet att Eric Jon Phelps är en tvivelaktig figur och att Philochatus inklistrade dokument ger en till viss del korrekt bild av honom, men jag tror det är smutskastning och om det ska smutskastas ska det signeras, kan prata om all min egen forskning kring jesuit ordern, men det vill jag inte, då det räcker att slå upp ordern i Nordisk familjebok ett par decennium tillbaka för att se orderns ofantliga inflytande och katolska(anti)kyrkans inflytande kan väl inte undgå någon. Hur som helst tycker jag Eric Jon Phelps verkar reko, precis som många av mina "dawgs" dvs AJ, RP, JMAX, MTSAR mfl!
Kan dock inte låta bli att undra varför AJ inte vill snacka om jesuitordern, kan han ha en agenda?
Allt jag vet är att jesuiterna är farliga snubbar, för att illustrera detta ger jag er detta utdrag från Nordisk Familjebok redigerad 1923 - 1937.
Jesuitisk(se jesuitordern), oftast i betydelsen bedräglig, lömskt hänsynslös.

#VARNING#Jag måste dock medge att Eric Jon Phelps är en kristen fundamentalist av rang som till vardags motsätter sig både Darwins evolutions teori och den heliocentriska världsbilden.

Ha det så bra bröder och systrar, mycket kärlek/raketbananen

Posted on: 2009/8/3 7:56
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk

See User information
Quote:

Rocketbanana skrev:
Tjabba hej! Kul att se Eric Jon Phelps namn dyka upp här!
Började dyka ner i kaninhålan runt nyår och har studsat runt som en riktigt yrhund, dunkat skallen i både dörrkarmar och mosat tossingarna mot diverse trösklar.
Nästan alla de källor jag funnit av värde har faktiskt börjat med så kallade "debunks", "smear"-kampanjer och disinfo så jag har vid detta laget helt släppt all egen censur som jag kallade det.

Jag insåg att mina censur-spärrar inte alls var mina egna, de har till största del givits mig, genom diverse intryck under mitt liv upp till denna punkt.
Så som tur var hade de flesta av spärrarna fallerat vid det laget Eric Jon Phelps dök upp med sitt fingerpekande på diverse kataloska coadjutorer(själsliga och världsliga), som leder bort agendan från vad Eric anser vara den drivande kraften här på Jorden Dvs;jesuit ordern(Jesu sällskap) och den katolska (enligt Eric, en perverserad form av den kristna) kyrkan.

Jag måste medge att hans budskap långt ifrån ringade/blinkade rätt i mina öron/ögon även fast jag nästan helt lyckats avprogrammera mina spärrar.
Som en alex jones anhängare var det lite jobbigt att än en gång vara tvungen att höra någon säga att han var bara en räv i hönshuset(beskrivningen "yr som en höna" stämmer rätt bra både på mig och många andra s.ka. truthers).
Men jag hade kommit så pass långt att jag inte bara "stängde" av denna gång, utan fann Eric Jon Phelps hemsida www.vaticanassassins.org och började läsa, och oj de må jag säga... Om jag hade fått testa mina spärrar innan var detta en ny upplevelse, pedofil cardinaler, karatepräster, mini-nukes och underjordiska städer sprängde mot mitt mentala skrov som andra världskrigets torpeder(jesuiterna stod för dem också).

Självklart har jag försökt hitta skit på Eric Jon Phelps, precis det dokument som Philachatus klistrat in här, dök up högst på alla sök jag gjorde på Eric Jon Phelps, jag kunde dock inte hitta någon författare och många av påståendena stämde inte, även fast många gjorde det. Så jag övergav det dokumentet och letade vidare, det enda jag fann var samma dokument om och om igen uppklistrad på diverse forum här å där. Ibland i sin helhet ibland bara delvis.
Så jag valde att göra något som Eric Jon Phelps tipsade om vad det gäller dessa informationsagenter: Ät köttet men kasta iväg benen!

Jag tänker inte ge mig in i debatten kring vem som försöker få vem på sidospår, som Tsarion säger: Fråga inte om du har blivit såld en lögn... Har du köpt lögnen?!

Jag tänker från och med nu lyssna på alla, inte avvisa någon (som jag gjorde i januari -02 när min vaktis sa: Äsch 9/11 var ett insiderjob, för att dra in cash åt kriminella element runt om i världen).
Ta in informationen, ät köttet, men sitt för fan inte och gulla med benen, senorna och brosket. Det som inte går att äta, kasta ut det med soporna. Annars tror jag att man en dag sitter med massa groteska Ben-dockor som man gjort skor till, sminkat och kammar, så har man te-bjudningar med dem, men allt luktar ruttna ben och lik.

Jag vet att Eric Jon Phelps är en tvivelaktig figur och att Philochatus inklistrade dokument ger en till viss del korrekt bild av honom, men jag tror det är smutskastning och om det ska smutskastas ska det signeras, kan prata om all min egen forskning kring jesuit ordern, men det vill jag inte, då det räcker att slå upp ordern i Nordisk familjebok ett par decennium tillbaka för att se orderns ofantliga inflytande och katolska(anti)kyrkans inflytande kan väl inte undgå någon. Hur som helst tycker jag Eric Jon Phelps verkar reko, precis som många av mina "dawgs" dvs AJ, RP, JMAX, MTSAR mfl!
Kan dock inte låta bli att undra varför AJ inte vill snacka om jesuitordern, kan han ha en agenda?
Allt jag vet är att jesuiterna är farliga snubbar, för att illustrera detta ger jag er detta utdrag från Nordisk Familjebok redigerad 1923 - 1937.
Jesuitisk(se jesuitordern), oftast i betydelsen bedräglig, lömskt hänsynslös.

#VARNING#Jag måste dock medge att Eric Jon Phelps är en kristen fundamentalist av rang som till vardags motsätter sig både Darwins evolutions teori och den heliocentriska världsbilden.

Ha det så bra bröder och systrar, mycket kärlek/raketbananen

"Jag måste dock medge att Eric Jon Phelps är en kristen fundamentalist av rang som till vardags motsätter sig både Darwins evolutions teori och den heliocentriska världsbilden"

Ingen som inte är bananmissbrukare håller väl längre fast vid det gamla Darwinspöket.

Posted on: 2009/8/3 8:03

See User information
Om vi säger så här!

Eric Jon Phelps har sagt att i princip varenda Truther är en "Jesuit Coadjutor". Han har INGA bevis för att Alex Jones är vare sig det eller en CIA-agent.

Texe Marrs och Alex Jones har grävt i Eric Jon Phelps och hittade mycket underliga saker med honom. De däremot visar på hög utvecklad etik genom att inte nämna namnet när de avslöjade om honom på The Alex Jones Show. De hade 10 gånger så mycket på Eric Jon Phelps som Phelps har på Alex Jones och Texe Marrs.

För ett tag sedan tog jag bara en föreläsning av Phelps och gick igenom den. Se mina resultat bara de första få minuterna.

http://www.youtube.com/watch?v=Zsbum7L44ek

Watch that clip! He proves nothing, even though he think he does.

|
|
|

A breakdown of how he is lying (I just utilized basic critical thinking):

1. Phelps tells us "THAT" the Federal Reserve is controlled by Jesuits. (Proves nothing)

2. He reads a quote which "compares" the Federal Reserve's corporational system with the Catholic Church' system (Proves nothing)

3. He tells us that another man is asserting that Vatican has gold stored in the Federal Reserve (it may be true but it does not matter in this breakdown). He then directly jump over to the conclusion that the Papacy would never store money with Jews. HE SKIPPED A CRUCIAL STEP; the jews does not HAVE to be subordinate, what if they are working together, or if the Papacy is subordinate to the Jews? He actually excludes several possibilities. (Proves nothing)

4. He tells us that if HE was the pope he would never keep money with Jews (this is based on the viewpoint that these Jews MUST be subordinate to the Papacy, and he also think that he has already proven they are, even though he has not). (Proves nothing)

5. He sums everything up: "We see that the Federal Reserve is controlled by the Jesuits, modeled after the Papacy, the governor of the Federal Reserve is the Pope." (Remember: He has not proven anything!, and yet he concludes and sums up what he has "proven")

Posted on: 2009/8/3 10:13

See User information
Svar till Flader, men först...

Eric Jon Phelps har skrivit några e-mail till mig. Jag håller med i en hel del frågor som faktiskt är mer detaljrika. Så fort jag uppfattat att jag inte kan se fakta så tar jag steg tillbaka. Men i det jag sett verkar Phelps vara övertygad om sin sak - vad det egentligen säger jag vet inte. Men övertygad verkar han vara. Han tror på det han säger och skriver enligt mitt förmenande.

Quote:

hmmm... Vad är då det där "begränsningar"? Jag förstår fortfarande inte vad du avser med att någon "utvecklas".

Enkelt exempel är kvinnor som ständigt söker ett förhållande. För dem är ett singelliv känsliga grejer. Blir det ’break up’ tar det en eller två veckor att gänga sig åter. Är det normalt? Dessa personer är inte alls bekväma med att konfrontera sig själv med frågor om en själv. I en parrelation kan denna konfrontation skjutas upp och/eller åt sidan. Om det finns något som skall utvecklas inom den individen så hålls det tillbaka av en sorts begränsning. Det nuvarande förhållandet blir då en sådan. Varje dag skall man göra saker, helst tillsammans. Det blir ofta oerhört andefattigt.
Jag valde kvinnor i detta fall för det är exempel från ’real life’.

Att utvecklas är väl enkelt, ta bara exemplet att flytta hemifrån: att klara sig själv, fatta egna beslut, handla mat och laga den själv, att kunna hantera sin egen ekonomi och tvätta kläder. Denna utveckling hålls tillbaka om man bor hemma och sondmatas av morsan.
Barn som inte kan (nåja) ordna sin egen frukost när de börjar i skolan är tragiskt. Många barn i årskurs 1 kan inte skala sin egen potatis. Själv gjorde jag allt detta när jag var 4-5 år och då kunde jag klockan också. Att fråga mina föräldrar vad klockan var dag ut och dag in fanns inte. Gotta know by myself.

Var och en har ett öde, om vi använder oss av den terminologin. Vi har en uppgift att slutföra och detta krävs av oss för att kunna ta ett steg vidare. Finns det något mer givande än att bestämma sig för att ta sig an något man inte tror blir lätt, att stirra rakt in i sin egen rädsla och övervinna allt detta? Att tala inför många människor är en sådan rätt ordinär ”begränsning”. Det gäller att konfrontera detta, om och om igen. Till slut förstår man att det inte handlar om att gå upp och tala utan att om byta synsätt på situationen och bli avslappnad med att ge sig i kast med något okänt och spännande. Ofta ser publiken fram emot att höra dig tala och det är ju bara att inse detta. Utvecklingen i detta fall är att erhålla en mer mogen syn på retorik och framträdanden (utan skådespel). Vad gör det om 100 år?

Quote:

Vilka kan lösa "pussel”?

Jag använder begreppet pussel för helheten som inte kan greppas. Vissa äldre människor (alt. själar) har förstått de stora dragen och lämnar detaljerna orörda. De är trygga med att veta att de omöjligt kan veta särskilt mycket, men de vet tillräckligt mycket för att inte gräva sig ner (kufa ner sig som jag brukar säga). Att lösa pussel är att intressera sig för de stora frågorna och samtidigt ha en mogen inställning till vad det hela innebär.

Att lösa pusslet är att inte ens försöka lägga det i sin helhet.

Quote:

Menar du att läsa information är att ha löst någonting?

Nej, inte alls. Det är bara ett delmoment, framförallt i ett tidigare skede av ens utveckling. Information blir man i och för sig aldrig helt mätt på och de finns olika nivåer av information. Det kan liknas vid en akademiker som blivit specialist på att läsa vetenskapliga artiklar. Det är ett särskilt sätt att skriva och en del blir knivskarpa på att plocka ut delar som inte blir bärande för en framgångsrik artikel. En del kan lägga ner 1-2 minuter per sida och trots det gjort ett grundligt jobb. Det om något är oerhört imponerande på sitt sätt.

Informationens värde varierar beroende av vem mottagaren är. En del information är nästan värdelös då personen i fråga inte är mogen för informationen – fem år senare kanske informationen är ovärderlig. Det säger ju sig självt.

Quote:

Om du menar att vi är 'a stinky brittle carbon-based lifeform'... som utvecklas... då kan jag förstå hur du tänker. Men jag kan inte hålla med.

Att vi knarkar, käkar glutamat & aspartam, röker, snusar, slåss, super, håller fast vid osunda relationer, förgriper oss på barn, har ett rättsväsende som tycker våldtäkt är ett ringa brott, industriellt framställer likbaserad mat, kör bil som idioter och cyklar som dödsönskande halvzombier? I mångt och mycket är människan skör och beter sig idiotiskt. Även sådana som väldigt aktivt lyfter sig i dessa frågor VÄLJER något negativt: ”choose your poison”. Gravitationen påverkar alla, det är som en grundlag. Att bli fri från begränsningar är som att frigöra sig från självaste gravitationen.

Detta hör inte hemma i trådens rätta bemärkelse och nu tror jag att jag svarar klart på dina frågor. Det är vad jag tror i alla fall. Skicka annars PM till mig eller starta upp en tråd med diverse frågor om utveckling.

Är jag vaken? Det enda sanna svar jag kan ge är ”jag vet inte”. När väckarklockan ringer kl. 05.20 och jag vaknar upp i Matrix-världen, äter min Matrix-frukost och går till mitt Matrix-jobb, vad har jag då för giltig ammunition att påstå att jag är vaken? Det blir lätt patetiskt. Vi bör alla vara oerhört restriktiva med att definiera, för oss själva liksom för andra, vad upplyst, insikt och medvetande innebär och bär med sig.

Egentligen borde Vaken heta Snooze och ha adressen snooze.se :)

Posted on: 2009/8/3 10:28

See User information
Jag vill ställa en fråga till er som abonnerar på teorin att Alex Jones är en desinformationsagent.

En desinformationsagent jobbar först med att vinna respekt genom bra jobb. Efter ett tag måste denne dock börja leda sina ny-vunna anhängare i fel riktning om jobbet som en desinformationsagent ska lyckas.

Först nu förstår vi att det elementära som kvalificerar någon att säga att en individ är en desinformationsagent, är att anklagaren kan beskriva vilken falsk riktning som "desinformationsagenten" för sina anhängare mot.

Jag tror inte en enda person i världen kan beskriva denna falska riktning och samtidigt hålla sig analog med sanningen.

Samtidigt vill jag också göra klart att denna falska riktning inte är att "undvika att tala om sionisterna", för Jones har många gånger talat om dem. Jones talar oftast inte om sionisterna men allt han fokuserar på är kompatibelt med sionisternas del i det hela.

Dessutom behöver vi, som David Icke säger, en person som Alex Jones. Om alla truthers endast predikar om sionisterna skulle ingenting hända. Jones är som vår verkställande arm; han får saker gjort på den lägre nivån och väcker tiotals gånger så många omedvetna som någon annan.

Sionisterna har otroligt mycket kontroll; detta kan bevisas (till skillnad från att jesuiterna i hemlighet är överordnad sionisterna).

Jones vän, Texe Marrs, har i över två decennium avslöjat både jesuiterna och sionisterna.

Jones har själv tillägnat hela sektioner av sin radioshow att tala om sionisternas inflytande.

Jones säger själv att han kan verifiera och att han tror på David Icke till 99%; han kan inte verifiera reptil-teorin, men allt om sionisterna som Icke alltid avslöjar.

Beskriv nu för oss alla vilken falsk riktning Alex Jones för oss mot. Om man inte kan förklara någonting så förstår man det inte heller, och då skulle det bli pinsamt för er som inte kan!

Posted on: 2009/8/3 11:19

Anonym
Quote:

Philochatus skrev:
Jag vill ställa en fråga till er som abonnerar på teorin att Alex Jones är en desinformationsagent.

En desinformationsagent jobbar först med att vinna respekt genom bra jobb. Efter ett tag måste denne dock börja leda sina ny-vunna anhängare i fel riktning om jobbet som en desinformationsagent ska lyckas.

Först nu förstår vi att det elementära som kvalificerar någon att säga att en individ är en desinformationsagent, är att anklagaren kan beskriva vilken falsk riktning som "desinformationsagenten" för sina anhängare mot.

Jag tror inte en enda person i världen kan beskriva denna falska riktning och samtidigt hålla sig analog med sanningen.

Samtidigt vill jag också göra klart att denna falska riktning inte är att "undvika att tala om sionisterna", för Jones har många gånger talat om dem. Jones talar oftast inte om sionisterna men allt han fokuserar på är kompatibelt med sionisternas del i det hela.

Dessutom behöver vi, som David Icke säger, en person som Alex Jones. Om alla truthers endast predikar om sionisterna skulle ingenting hända. Jones är som vår verkställande arm; han får saker gjort på den lägre nivån och väcker tiotals gånger så många omedvetna som någon annan.

Sionisterna har otroligt mycket kontroll; detta kan bevisas (till skillnad från att jesuiterna i hemlighet är överordnad sionisterna).

Jones vän, Texe Marrs, har i över två decennium avslöjat både jesuiterna och sionisterna.

Jones har själv tillägnat hela sektioner av sin radioshow att tala om sionisternas inflytande.

Jones säger själv att han kan verifiera och att han tror på David Icke till 99%; han kan inte verifiera reptil-teorin, men allt om sionisterna som Icke alltid avslöjar.

Beskriv nu för oss alla vilken falsk riktning Alex Jones för oss mot. Om man inte kan förklara någonting så förstår man det inte heller, och då skulle det bli pinsamt för er som inte kan!

Det har aldrig slagit dig att man kanske ville att en sanningsrörelse skulle växa fram?

Några vill rasera Amerika och alla andra nationer i utbyte för NWO, har jag fel?

Vill man rasera en nation så är det omöjligt om man inte skapar kaos inrikes och utrikes på alla fronter, splittra… Man behöver motstånd...

Jag tycker inte det är så konstigt ifall man då finansierar alla sidor som skapar kaos med den röda tråden i åtanke... historiskt.

Detta behöver då isf nödvändigtvis inte betyda at han är agent för jesuiter… Utan bara en som får fart på sanningsrörelsen.

Man måste ju först framställa vilka det egentligen är som kontrollerar planeten... Personligen tror jag att det är okänt, totalt okänt... Ungefär som internet, ingen äger det men det är kontrollerat...

Det är kul att spekulera...

See User information
Quote:

Philochatus skrev:

AJ för ingen mot något, bara håller kvar. Vi upplever förstås detta olika. Det var min egen syn på Aj för min egen del - hur det är för andra kan jag ju inte ge mig i kast med att debattera på allvar.

Det finns inte mycket att förklara om AJ. Det är det som är hela grejen. Det är lättare att skriva bra saker och AJ än tvärtom - det betyder dock inte att det finns motverkande element i hans närvaro och informationsbombardemang.

Information wants to be.
Detsamma gäller den mänskliga tanken.

Jag var inne på AJ ett tag, i kanske två månader. Men jag tvingades lämna AJ för att gå vidare. Det fanns en nivå högre upp som jag kunde ana. Varje gång jag gick tillbaka till AJ för en glimt så kändes det hela stagnant. Det var åtminstone för mig rätt talande. Speciellt när han bjöd in Edward Griffin till sin radio show var på Edward var uppenbart irriterad men 'gentle man' som han är sa han ingenting. AJ är ingenting vid sidan om Griffin. Så talande.

Posted on: 2009/8/4 12:33

Anonym
Quote:

Philochatus skrev:

Vi kör ett citat till: ”Det bästa sättet att kontrollera oppositionen är att leda den själv” (Lenin).

Som Jumalauta skrev ovan: kanske har man haft för avsikt att låta det växa fram en sanningsrörelse. Betänk vilket missnöje som fanns efter Bushs styre. Och de känslor som växte fram i samband med 11 sep. Bättre att någorlunda kunna styra utvecklingen än att energin tar ett mer ovisst utlopp.

Att peka ut exakt i vilken riktning Jones försöker styra är svårt. För det första känner vi ju inte till den exakta sanningen. För det andra får det plats med en hel del saker/ämnen under NWO-paraplyet. Styrningen och dess styrka torde variera.

Kanske borde man - snarare än att fråga sig huruvida han försöker påverka oss att ta vägen till vänster eller höger – ställa frågan om vägen går framåt (överhuvudtaget)? Leder detta återkommande tal om NWO till att man får en utveckling som är positiv för flertalet? Är det verkligen mer information som behövs – behövs det shower/infokrig?

Om man vill förändra något till det bättre bör man tänka/agera därefter. Allt är energi. Ljus drar till sig ljus. Mörker drar till sig mörker. Om man ständigt fokuserar på det kompakta mörker som finns uppstår det – tvärtemot vad man önskar - än mer negativ energi.

För att få till stånd en positiv utveckling bör man istället fokusera på vad man vill uppnå, använda delmål och staka upp vägar för att nå dessa.

Vidare, vad är egentligen NWO? Vad är den stora skillnaden mellan dagens världsordning och den s.k. kommande, nya världsordningen? En chippad befolkning?

Om framtiden vet vi intet. Vi vet inte när eller om det någonsin går så långt att människor chippas. En sak som vi vet är att fokusering på ett vitt och negativt begrepp - som påstås kunna inträffa någon gång i framtiden - stjäl energi. Vi vet också att det varje sekund sker en maktkamp här och nu. Det är i nuet vi bör leva. Det är i nuet som vi kan påverka och göra en förändring. För att kunna leva fullt i nuet behöver vi tillgång till all vår energi.

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper