vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Riktiga Illuminater
#1


See User information
De som är de äkta illuminater älskar livet och älskar skapelsen, de är bara rädda att den ska gå under. De förstår inte livet fullt ut för de har blivit vilseledda i stora led. Men alla är inte vilseledda.

Vi förstår vår värld genom hur vi agerar och universum förstör oss om vi fortsätter. Men vi som själar dör inte, vi omplacerar oss själva för att lära oss förstå hur vi kan leva i fred och harmoni med skapelsen.

Tänk att leva i evig fred med allt inom skapelsen, allt hat, allt krig, all kärlek, all fred. Tänk en värld där allt är möjligt. Kolla på hur vi lever idag, men utgå inte endast ifrån ditt perspektiv. Utgå ifrån allas perspektiv. Utelämna inte någon eller någonting.

Vi måste förstå att vi är mer än ord, känslor och tankar, vi är livet.

Just idag är pengar ett verktyg som gjort många människor själlösa i den mån att de är okunniga om att de faktiskt har en själ.

Det negativa tankesätt har gjort sitt, och det är dags att ändra det genom självförståelse och själförlåterlse och därmed förlåtelse för allt och alla. Älska allt och alla, sök att förstå allt och alla.

Vi kan ha roligt samtidigt som vi lever i fred och harmoni. Det är dags att omvandla dagens gråa vardag till något underbart och givande på alla plan, speciellt det själsliga.

- seilon

Posted on: 2009/8/4 13:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#2
Jorden är vi.

Den tar hand om oss och är själens lekplats.

Meningen är att själen ska avancera.

Att ta hand om sin jord är att ta hand om sig själv,, något rosenkvarts kan hjälpa en se.

Vi och jorden speglar varandra på alla sätt och vi är genom kroppen evigt förbundna till den och gärningarna däri ligger våra val och val att avancera till att bli vad man alltid var menad att bli..

Genom att förstå det grundläggande förstår man det stora.

Sanning,Kärlek, och att ge däri ligger nyckeln till livet.

Jaget , hjärtat, anpassningen, däri ligger nyckeln till insikten.

Livet är ett mirakel. Andingen är en frälsning.

Det andliga är vardagliga.

Var tacksam och ta inget för givet.

När du går ut ur dörren på morgonen förvänta dig inte se , höra, känna vad du brukar.

Se vad äventyr befinner sig på andra sidan dörren.

Så ska man leva förvänta sig inget.

Märk hur allt som kommer hända dig kommer skilja sig till vardagen.

För du skapar den.

Ett starkt sinne har många mäktiga förmågor.

Ta avstånd från allt och känn karman, ta avstånd från det som kommer med vad du vill ha elelr vad du hatar för att uppröra ditt hjärta.
Du har all tid i världen att gå in i dig själv.
Finn jorden i dig och nollställ karman.
Låt det innre lugnet och dess självmedvetenhet ta över.
Andas neråt och bli av med all negativ hetta som hör till jorden och måste cirkulera.

Välsigne er alla modiga vakna kärleksfulla varelser.

Piss på er andra pissmusslor , robotrövar till dhö dhö muppar som inte ens tar er tid och vara.


All är ett, någongång eller varje gång. ; )

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riktiga Illuminater
#3


See User information
Ta det lugnt med brasset hörrudu...

Posted on: 2009/8/4 19:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#4
Men chilla gorilla innan du mår illa.

Annars slår din aphjärna dig.

; )

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#5
Nej men så e det ,, det e lite pissgurka pissmussla och gurkrumpa i det hela .

Klacka livet.

Sailon har målet inställt rätt.

Ska pma dig om ett tag när jag styrt upp vad jag styrt ner innan.

Så tills dess kan vi alla andas.

Sayonara

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riktiga Illuminater
#6


See User information
Den dagen andlighet är ren från newage-floskler kanske en global pilgrimsfärd kan ta sin början in till människors vilja, lustar och hjärtan utan tankar om synd eller löjligt verklighetsfrånvända världsbilder.

Tills dess brassas det i ensamhet.

Vi vill änglavägen, vi vill hem i slutändan. Men vi behöver inte verka helt lost, vi behöver inte säga till människor att sälja huset och följa oss på mission, det finns en mellanväg. Moder MATERia och fader ande kan samsas i samsara, tro mig.

Posted on: 2009/8/5 4:56
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#7
Den gammla kunskapen kommer tillbaks.

Religionerna är värst och allt hokus pokus psykologi folk blir blåsta med.

JA att komma hem och få slutgiltig frid är målet.

Det är meningslöst och lägga sig i folks öden, dom förtjänar ingen hjälp för dom piskar dig efteråt med din egen kunskap, för dom hatar sig själva pga barndomens missanpassningar..

Man kan se det i dom små sakerna där barnet aldrig fått förklarat för sig varför det är så kul och vara sadistisk då föräldrarna missanpassat barnet.

Har upplevt förr att lärljunge blir högfärdig och slår sin lärare med samma kunskap bara för att återkomma år efteråt och be om ursäkt.


Men o andra sidan så finns det mycket man har upplevt i livet.

Tror alla upplever mycket men inte alla har uppmärksamheten och plocka ut läxorna ur vad som finns att lära för alla ser inte tecknena.
Så länge man kan fokusera sin anding så har man en god resa.



Andningen är ett mirakel verkligen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#8
Vi har ett överjag och ett underjag.

Överjaget håller grundanpassningen , gammla minnen, själsligt mission i livet, riktiga jaget, känslomässigt.

Sedan har vi även ett underjag som är missanpassat och genom jordens yin som cirkulerar i huvudet medför mycket tankeproblem.
Underjaget är missanpassat och håller sig till det bildliga och vad vi gärna vill tro som logiskt pga den tar den korta lata väögen och slipper ansvar.

När lugn är funnet sker det pga underjaget tystnat då försvinner ochså många negativa aspekter av ens leverne.

När underjaget tystnat börjar man skola överjaget.
När man förstärkt överjaget vilket du gör när du känner efter blir den(Du) ledaren i att kunna använda ditt sinne istället för underjaget.

Hjärnan måste skolas precis som en elev.
Men utan hjärtats medspel så fungerar det aldrig, man kan säga att vi tänker med hjärtat ochsåå men vi känner med den istället.

Mycket är fantastiskt jag har funderat mycket på elementen i universum , hela denhär karusellen för att försöka peka ut det som är mest andligt unikt av allt , om nu något sådant skulle finnas pga allt är unikt på sitt sätt.

Luften himmlen fann jag har otroliga egenskaper.
Denhär energiformen blir ett nästa steg som upptäcks för den som andas neråt med tiden och lyckas tömma sig på sin hetta.
Luft är mycket känsligare och mycket mycket svårare att känna men ochså mycket livligare skönare och kännbar eftersom den går i insidans meridianer.
Vatten ochså för den delen men vatten är mer för upperätthålla flödena i köttet ( i trät) och som ett medium för andar .
Med mycket av vatten element i kroppen du påverkar med ren intention som talar till vattnet utanför kroppen kan du rena kroppen genom att doppa handen i ett glas vatten .
Dess känslor är uppigande kan man säga snabba och kraftiga lite av känslan när blomman för en dush på morgonen kl 6 innan den ska till jobbet hahaha ; ) .
Har en frälsande effekt på kroppen.
Men luften är den skönaste och andligaste.
Dess motpol är jorden som tillåter det andliga ske i luften inom.
Så jorden lika vacker, men behöver inte nämnas, jag utgår ifrån den (Inget kommer från oss i denna hjärna, tyvär kan vi inte hantera dess energier).
Jordens lagrade negativa energi som underjaget fått påverka är skadlig om den inte rör på sig, för den roterar långsamt och i en svängning som gör att den måste röra sig och samtidigt stagnerar.Den är till för ge liv till köttet och andlig värme till själen genom hjärtat och dess rot kommer från jordens medvetande, men den måste blandas med yang för att flöda genom blommans träkött utan att bränna plantan lol hahahaha.

Finns hur mycket som helst att gå igenom men stannar där.

Underjaget ska man inte underskatta , man kan tro och känna att den är borta men den dyker upp och intalar dig att du vet nu och kan slippa leta och ställa dig över andra.

Det är bara strunta i den och då kommer den visa sig igen senare som ytterliggare tankeproblem, innan den går och hänger sig så att säga lol hahahaha.

Den kommer alltid ligga vila och vänta på att något ska uppröra dig.

Men med tiden begravs den i tystnaden från hjärtat som tar över.

Och simsalabim,, Metamorfos genomgicks och en ny varelse står på älskade jorden med ett nytt mål och en ny energi och ett växande medvetande.

Då är det verkligen dags och festa va?

Skit i födelsedagar,, vaddå ska man påminna sig själv att man åldras så man kan begränsa sig själv desstå mera, dessutom varje år då åren klickar förbi snabbare och snabbare med åldern i en aphjärna som åldras så att man till slut tycker varje födelsedag är sig den andra lik?

Bättre och fira sånahär unika moments liksom.

Men med förnuft typ istället för hiva i sig lösningsmedel o skräp.

Själva är mina vanor lite udda om jag skulle jämföra mig med er antar jag.

För mig är en god dag,, lite healing meditation moxakoppning akapunktur massage och bokfilosoferande och dyl över en kopp chai te och lite nyttig god mat med polarna i mycisg belysning med nice musik en riktig fest för mig.

Den festen ger mig något nyttigt och lära.

Människor är bra roliga, visst att liven är många men varje liv är unikt och det du kan lära dig här och nu ur detta perspektiv kanske du inte kan lära dig i ett annat för tidsramen innan likartade miljöer till anpassning uppstår för själen att välja som nu ditt liv genomlevs i kan vara fåtal.

Dom flesta har missions i livet som varierar men som paralellt är en läxa som ska läras med kärlek som grund(så brukar det se ut 98(%).

Den andra lilla riktigt vakna handfulla skaran är gammla själar som har haft så många missions att dom mera fungerar som energigivare för allt.

En lycko antenn och oändlig källa till energi.

Vi måste bli såna antenner.
Vi är Men of God som man säger, människans sinne med rätt kunskap och träning och en kropp & själ i harmonikan vara ett mycket starkt redskap.

Inte gods men, utan men of god.

Tills vidare.

Andas lugnt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#9
Härefter luft kommer bra tid för börja studera dom olika eteriska kropparna vi har och deras koppling till vår innre syn , känslor, minnen osv osv,chakrorna och deras färger.

Tända dom 3 eldarna.

Meditera över övre lägre vänster och höger kroppshalva.


Träna styra flödet med sinnet men inte åt fel håll.

Peace ; )

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riktiga Illuminater
#10


See User information
jag säger då det, plockar hej vilt från alla religioner och kokar ihop en soppa som passar era egna smaklökar. mmm..

Posted on: 2009/8/5 20:41
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#11
Säger den som inte har visat något.

Plockar från religioner.??

Har du monopol på kunskap eller??

Vilken lirrare, så reagerar man när man tror man vet allt.

Typiskt Ego.

Ser på oss som någon djävla Babba, Guru lärare och tävlar med sitt perspektiv gentemot oss.

Men sorry Pal om du känner dig underlägsen och inte kan komma på hur saker och ting fungerar själv utan måste läsa vårt shit för att kunna tänka.


Lika kaos som allt annat.

Skämm inte ut buddha med din profilbild.

SKAM.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riktiga Illuminater
#12


See User information
Kanske har med tråden så där dunder att göra med men jag har under flera år (i 17-18 år) varit rätt hängiven BlackMetal-musiken. Jag har aldrig förstått den rent sataniska grejen men det är blott en del (av flera) inom scenen. Det finns nihilism och andliga samt spirituella moment som är oerhört intressanta. Burzum är ju ett bra exempel på ett band (öh, person) som gör något extra (förutom att mörda och bränna ner kyrkor). Darkthrone har alltid levererat samt Enslaved. Mayhem är lite ojämnare men har så klassiska grejer att det bara dånar om det. Bäst är dock svenska Bathory (R.I.P) och speciellt hednaverket "Hammerheart" från 1989 som inte är annat än historiskt nyskapande.

Danzig är inte ett BlackMetal-band men är väl uttalade satanister, i alla fall Glenn Danzig som också är sångare. Det sjungs ordentligt om smärta, helvete och djävulen. På en av deras senare verk återfinns solklara Skulls & Bones a´la free mason symbolik på plattans layout. Detta insåg jag senare i mitt liv och jag är fortfarande ett frågetecken till varför dessa symboler stoltserar (vit-svart schackbräde, en kista med "rätt" proportioner etc.).

BlackMetal-scenen innehåller virrpannor, helt klart, men någonstans där finns säkert upplysta på många olika plan. Intressant, kort och gott.

Posted on: 2009/8/5 23:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riktiga Illuminater
#13


See User information
Quote:
Det är meningslöst och lägga sig i folks öden, dom förtjänar ingen hjälp för dom piskar dig efteråt med din egen kunskap, för dom hatar sig själva pga barndomens missanpassningar..


Jag tycker det finns mening att lägga sig i folks öden. Om vi tar staten som ett exempel och hur demokratin fungerar. Samhället idag bråkar om att delar av det ska få det bättre, t.ex. bättre sjukvård och hem för de hemlösa. Men i grund och botten är allting sammankopplat av en sak, nämligen pengar.

Dagens system genom pengar skapar orättvisa och problem, de gör så människor stagnerar och fastnar i mönster som systemet skapar.

Många öden skapas p.g.a. det orättvisa system eftersom dagens ekonomi begränsar våra oändliga möjligheter.

Med tanke på Friumare och hur det såg ut under 1700 talet i Sverige när adeln och kungamakten ägnade sig åt frimureri så kan man förstå vilket inflytande man kan ha inom en sluten grupp som i sin tur har tillgång till hur systemet fungerar.

Det är dags att göra sig av med de som konspirerar emot folket för att de tror att de måste leda folket i sitt led, när alla är kapabla att leda sig själv om de får tillgång till rätt verktyg och rätt kunskap.

Quote:
Då är det verkligen dags och festa va?

Skit i födelsedagar,, vaddå ska man påminna sig själv att man åldras så man kan begränsa sig själv desstå mera, dessutom varje år då åren klickar förbi snabbare och snabbare med åldern i en aphjärna som åldras så att man till slut tycker varje födelsedag är sig den andra lik?


Födelsedag för mig är hur många varv runt solen jag existerat sett med persektiv ifrån min födelse på jorden. Jag kom i denna världen genom att födas, och jag älskar denna skapelse. Varför ska jag lämna den när jag kan bli oändlig inom den?

Och varför ska jag inte ta vara på mina unika ögonblick såsom påminnelsen att jag en gång har blivit född?

Quote:
Bättre och fira sånahär unika moments liksom.


Nästa stora unika moment måste vara när hemligheter börjar komma ut i massmedia, såsom att det finns utomjordingar (som är människor) som haft kontakt med regeringar i minst 100år.

Är inte nästa unika ögonblick, som blir något vi kommer minnas för alltid, när jorden och dess befolkning välkomnas in i det galaktiska och universella samhället.

Quote:
Vi måste bli såna antenner.
Vi är Men of God som man säger, människans sinne med rätt kunskap och träning och en kropp & själ i harmonikan vara ett mycket starkt redskap.

Inte gods men, utan men of god.


Det är ju det vi är, så vi borde ta vårt ansvar och se till att skapa Guds regering på planeten jorden.

- seilon

Posted on: 2009/8/6 11:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#14
Födelsedagarna var inte riktade mot dig seilon du är redan på rätt väg.

Du har helt rätt.

Dom påverkar oss och däräven genom lögner.

Helt rätt.

Har du börjat mediterandet jag rådgjorde er om innan (Assasin)?

Processen tar ett tag men gör dig känsligare under tiden.

Neråtflödet, mig tog det 1år av ständigt tömmande av hetta för att upptäcka uppåtflödet, man bör inte börja söka innan det kan vara farligt utan låta en bli tillräckligt känslig först genom öppna intuitionen osv.

Finns flera effektiva metoder till meditaiton jag kan tipsa dig om flera när du är igång och förklara uppåtflödet för dig om du vill, fast å andra sidan kan jag istället säga hur det kommer kännas när du börjar uppfatta det , då kan du säga till mig så ska jag förklara hur den reser genom din kropp, så du inte börjar dra energi åt fel håll.

När sinnet kommer ikapp allt blir det fantasin som sätter dina gränser , och man lär sig förstå andliga egenskaper i bildligt språk bättre och inse hur saker och ting ligger till.

Jag insåg att det blir mycket svårt att uppnå total frid i denna värld pga anpassningen, ondskans inverkan överallt, och folks förmåga att inte låta en vara i fred när man väl är där.

Undrar hur lång tid det tar innan folk komemr peta på dig med en pinne om du sätter dig mediterar.

1 vecka?-2veckor?-3veckor? osv osv

Finns ingen frid hos andra så dom låter dig inte ha frid heller.

Sorgligt men sant.

Så dags och jobba och förvandla jorden precis som du säger.

Mycket motstånd dock ligger på lager,, befolkningen skrämmas till panik skall.

Senaste nytt (Lungpest i kina)..

Inget och leka med detdär.

Andas broder vi hörs av snart.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riktiga Illuminater
#15


See User information
Oj fick du ut allt det där av mina rader ;). Eller var det din känslor som svallade över? man kan nog vända allt du skrev till mig emot dig själv. Tålamod och barmhärtighet sägs vara en dygd.

jag skändar ingen buddah. Vart i mitt inlägg gjorde jag det?.
Men om du störs av dess avbild kan jag byta.

Posted on: 2009/8/6 20:46
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#16
Öppna inte munnen om sånt du inte vet något om.

Känslor,, vad vet du om känslor och vad dess syfte är?

Du skändar Buddha mind när du påstår att vi kokar ihop religioner pga du inte har studerat dig och din värld.

Du har knapp skrapat på ytan det hörs om det är ditt argument.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riktiga Illuminater
#17


See User information
Ok då säger vi så, FangShen.

Posted on: 2009/8/7 8:20
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#18
Broder.

JA du har rätt i att vad jag säger kan hittas överallt.

Det är pga du vi alla någongång under vår utveckling utgår ifrån att nästan allt vi lärt oss är sant och det som inte stämmer är lögn.

Om du studerar detta närmare så kommer du märka att det är raka motsatsen.

Allt är ett komihåg det.

Buddhismen är ochså uppdelad pga flertalet saker.

Men en huvudpunkt du kan se på Tibetanska munkar och andra esoteriska men of god är att dom spenderar livet till utveckling mot det andliga genom hjärtat eller genom roten.

Det är den största skillnaden mellan alla som har kraften och är öppna.

Detta pga den enorma livstid det tar och utveckla dessa områden.

Ochså pga den rent tekniska aspekten av flödet inombords och dess funktioner har till viss del gått förlorad och existerar bara som muntlig lära och väldigt lite i text.
Som att exempelvis separera på dantian från dess gammla meridianer.

Lyfta yang.
Tanka dantian.
Tända den och elden.
Aktivera flamman i hjärtat.
Cirkulera flödet.
Vara ett med anden.

Osv osv osv osv.

En sak är säker.

Om ditt sinne är i ro och stark och ditt hjärta öppet och rent, var då mycket noga med vad du tänker.

Och snälla gå inte runt och peta på folk med pinnar för att se om du väcker deras känslor.

Känslorna har flera syften beroende på i vilken nivå av sinne dom befinner sig i.

Dom väcker , Guidar , missleder, ger kraft, och är ett medium. och härstammar från jordens Yin som flödar genom ditt hjärta och däri tar anden sin plats i dig och skådespelet kan börja.

Dom måste tolkas av ett sinne i ro.

Man skulle kunna säga att,, mänsklighetens största fiende är Aphjärnan. lol.

Ren fang shen är vad du känner när du kramar din mor, när du hjälper ett skadat djur.

Vad som i ren form cirkulerar från jorden som vi kan tolka som kärlek.

Hanterar vi den illa genom oss själva skadar vi bara oss själv och andra runt oss, hanterar vi den bra ger den oss energin att ge andra.

Men för att hantera den krävs vilja att börja hantera sig själv och sitt sinne och sitt hjärta . och där behövs det tro.
Inte tro på något fast.

Bara tro, för att i grunden är tro, kärlek och hopp samma sak.

Den som tror kan gå framåt utan att sätta sig själv först.
Du har kraften med dig när du här ett barn du kan känna hur tiden saktar ner och du hamnar på en mjuk matta när du hoppar från höga höjder innan du tar i marken.
Du kan känna när någon bejakar eller tänker på dig.

Lyssna på den den vill dig inget illa.

Andas djupt , jag har massor att göra som inte måste göras och låt oss inte bygga motstånd utan låt oss lära av varandra istället.

Önskar er alla att kärlekens vita ljus regnar över er som glitter och ljustrålar och sköljer er och att era hjärtan och sinnen renas och laddas av himmel visdomens och jordens kärlek.

Så vi alla kan vara ett tillsammans skapa en morgondag utan strävande efter vad som sårar oss.

Lev i Frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#19
Var är Dr Klot när vi behöver honom? ;)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riktiga Illuminater
#20


See User information
Precis, Dr Klot är faktiskt nyttig ibland.

Fang Shen, vad jag sett så är du inte en direkt oklanderlig människa så som - av att bara ha läst om när BiReal skrivit lite om vad han tror - du dömer någon direkt på håren.

Om du är så anti-religion vad gör du då här och predikar när du borde sitta på ditt berg och meditera?

Sen att många här inne är fast i att beskylla Frimurare och deras likar för all världens problem är bara så cykel, så cykel.

Problemen sitter inte i systemet, det sitter inte i politiken, inte i "ondskan", inte i någon "aphjärna", inte i pengarna, inte i några hemliga sällskap eller en djävul vilken bara är en syndabock.

Det sitter inom Självet och när man inte känner Självet utan tror sig känna Självet via dess skuggor och fasader av persona kan man lätt ha fel om allt möjligt, kanske jag har det även nu.

Posted on: 2009/8/14 5:34
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#21
Att dömma folks personlighet är bara nyttigt.

Annars slutar du upp riktigt utnyttjad och sparkad på.

Men det betyder inte att jag inte ser förbi personligheten till essansen. Det betyder inte att barnet är ont, bara för att det inte vet vad det gör?

Jag ser ju jaget i alla för reaktioner talar om anpassning.


Strävar inte efter att vara perfect, även solen har sina fläckar.
Klart jag inte är oklanderlig men det är mestadels pga folk vill uppvigla hatkänslor och tävla jag reagerar.
Skämms inte för att försvara dom fattiga och svaga och rena genom att trycka ner den som tryckt ner många andra.
Petar inte på folk med pinnar möjligtvis rättar dom men det beror på om dom har något med min sfär och göra.

Jag är inte emot religion , om man förstår vad religion är, om man kan läsa mellan raderna, om man kan se sammanhangen mellan religionerna, om man inser deras syfte och innebörd.Om man inser deras anpassning och historia.

Men jag tror inte på dogmer och jag tror inte på en sorts kunskap bara.

Jaget är din anpassning din egenbild och din själ, sitter problemet i ditt jag har du anpassat dig fel svårare än så är det inte.

Så problemet är inte jaget, problemet är lögnerna som anpassat jaget.

Tacka aphjärnan och dess förgiftade tankar som göds & anpassats av okunskapen och bristen på insikten om dom egna innre och yttre processerna och sanningarna..

Än igen.

Lev i frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riktiga Illuminater
#22


See User information
Quote:

Jaget är din anpassning din egenbild och din själ, sitter problemet i ditt jag har du anpassat dig fel svårare än så är det inte.


Jaget går inte att anpassa, det är evigt och absolut. Personan däremot omformas ständigt. Men personan är bara ett temporärt skal, ett klädesplagg för Jaget.

Med "problem" menar jag väl egentligen att vi uppfattar en situation som vi inte tycker om. Men allt är ju menat, Självet har planerat allting egentligen, även de mest våldsamma och otrevliga draman som utspelar sig i skuggorna. Vill du inte ha en del av planerna så omplanera inom Självet varifrån allting kommer.

Quote:

Klart jag inte är oklanderlig men det är mestadels pga folk vill uppvigla hatkänslor och tävla jag reagerar.
Skämms inte för att försvara dom fattiga och svaga och rena genom att trycka ner den som tryckt ner många andra.
Petar inte på folk med pinnar möjligtvis rättar dom men det beror på om dom har något med min sfär och göra.


Här försöker jag verkligen inte tävla med dig eller uppvigla, men finns det en anledning att tro det?
Det här perspektivet på fattig versus rik kommer du nog över om du studerar vissa lagar efter ett tag, d.v.s. eviga lagar.
Oavsett hur det låter så är det så här: Alla människor har sin plats, Självet inom Alla har planerat det så (dock kan ju platserna flyttas om om det är planerat).
Men varför vill du försvara/trycka (låter som kämpa)? Samt varför tror du att du gör det här i skuggorna för någon annan?

Den som verkligen vill bygga paradiset på jorden tänker inte i banor som föranleder en att trycka ned folk (oavsett vad de gjort), eller att man ska göra något för någon annan som känns "utanför" eftersom det inte finns någon därute.
Logiken faller. Du kan inte bygga fred med vapen, du kan inte bygga någon rättvisa genom att trycka ned folk från en piedestal eftersom sådana metoder gör att du tar deras plats, du blir förtryckaren.

Quote:

Så problemet är inte jaget, problemet är lögnerna som anpassat jaget.


Lögner väver inte sig själva, de kommer från någon och det är inte någon som i "därute" eftersom Självet är ett enda i Allt och Alla, därmed kommer lögnen från dig Själv om den ens finns för vem vet vad som är sant i skuggorna?
Här är allting relativt, beroende på ditt perspektiv d.v.s.
Jag kan exempelvis sitta och säga att jag lever det perfekta livet till mig själv därför att min bild av vad som är perfekt passar in perfekt på vad jag lever i.
Men då kanske du säger att jag lurar mig själv eftersom du har tolkat ordet "perfektion" annorlunda och kanske ställer innebörden utanför din räckvidd.

Lögn och sanning i skuggorna är enbart semantiska konstruktioner.

Quote:

Men jag tror inte på dogmer och jag tror inte på en sorts kunskap bara....
...Tacka aphjärnan och dess förgiftade tankar som göds & anpassats av okunskapen och bristen på insikten om dom egna innre och yttre processerna och sanningarna..


Det där sista? Det ser ut som dogmer om du frågar mig.
Du kanske borde släppa det där med aphjärnan dock

Hjärnan är inte liktydig med medvetandet, eller ens beteende.
Man kan förändra medvetande och beteende på en människa på så många andra olika sätt förutom bara via hjärnan (elektrisk
stimuli, biokemiska agenter, virologiska agenter, social
stimuli, kinestetisk stimuli, etc) vilket föranleder
iaf mig att ifrågasätta varför medvetande och beteende
skulle ha sitt påstådda upphov i hjärnan.

Själen är större än summan av alla delar.

Med största välvilja ser jag gärna på att du skriver något insiktsfullt som svar för du har ju dina ljuspunkter.

Posted on: 2009/8/15 4:29
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Riktiga Illuminater
#23
Underjaget är inget annat än en anpassning.

Vi har ett överjag och ett underjag.

Om folk inte agerar och handlar får dom ingen förändring.

Den som vill bygga paradiset måste agera enligt sanning.

Lögner kommer från falsk kunskap.


Vissa saker är logiska och kan inte förnekas.

Som aphjärnans anpassning utveckling och okunskapen som skapade den enligt orsak och verkans lagar .

Annars föddes folk med sanning och det tror jag knappast det hade visat sig på deras jag.

Då hade dom inte varit här på denna jord.

Vi har alla missions i livet.

Lol om jag ska vara här så ska jag kriga det är mitt fall.

Jag kan ta avstånd och agera och gör det hela tiden, för jag har utvecklat mitt sinne längre bortom.

Därför har jag aldrig brytt mig om yttre ting heller.

Kroppen är mitt tempel och jag behöver inget annat.

Men har inget emot och uppleva kärlek och sanning ; )

Lev i frid.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Riktiga Illuminater
#24


See User information
Underjag? Du menar kanske "Det"?

Aktion och handling är inte enbart att man går ut och demonstrerar/protesterar/revolterar/kämpar.

Att tala är handling, att tänka är handling, att enbart vara är en handling eftersom allting involverar rörelse.

Quote:

Den som vill bygga paradiset måste agera enligt sanning.

Lögner kommer från falsk kunskap.

Vissa saker är logiska och kan inte förnekas.


Som sagt är den här världen - Illusionen - som du skrivit att du är "från" (tvärtom kommer den från dig) relativ.
Den sanna verkligheten - det innersta Självet - är absolut och objektivt men dina upplevelser skiljer sig från andras beroende på hur olika era personligheter är. Personligheter är inte Självet, personligheter är något skapat och flyktigt.

Så lögn i detta fall, menar du då det som väver Illusionen och tar oss längre från Självet?

Logiken, jo den kan ju vara användbar i mångt och mycket. Men när man bygger resonemang på helt "felaktiga" ("fel" innebär att det avviker från ens egna uppfattning om vad som borde vara) premisser vad tjänar den då till?
Intuition väger oändligt många gånger mer.

Quote:

Som aphjärnans anpassning utveckling och okunskapen som skapade den enligt orsak och verkans lagar .

Annars föddes folk med sanning och det tror jag knappast det hade visat sig på deras jag.

Då hade dom inte varit här på denna jord.

Lol om jag ska vara här så ska jag kriga det är mitt fall.

Jag kan ta avstånd och agera och gör det hela tiden, för jag har utvecklat mitt sinne längre bortom.

Därför har jag aldrig brytt mig om yttre ting heller.


Okunskap som skapar?
Kunskap såväl som "okunskap" är skapat.
Skaparen är Självet.

Människor är födda med sanningen i vanliga fall men de blir förledda på vägen till att bli vuxna då de "lär sig livet". De tar del av en "arvsynd" som är genetisk såväl som social. Det är nödvändigt om man ska betrakta Illusionen som verklig, en slags hypnos med andra ord.
Deras Jag? Som om det inte är ditt eget...

Missta inte Jaget med personan nu, personan är ett yttre ting vi bygger upp runt omkring oss och som är vårt verktyg när vi skapar verkligheten, eller inte "vi" i egentlig mening utan Jaget som är i Allt som är i Jaget.

Kroppen är också den ett verktyg.

Posted on: 2009/8/19 2:22
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
91 user(s) are online (91 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 91

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS