vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Everything is OK in London predikera våld och Armed Resistance. Varför? Vad tycker ni andra?

See User information
Fattar inte det helt, tycker det är väl märkligt när de har pratat så mycket om KÄRLEK, sen plotsligt ändra sig...

De har pratat om ett budskap i det spirituella sen den här?

Vad tycker ni?

Personligt blir jag misstanktsamt om det hela...

Kolla på youtube http://www.youtube.com/watch?v=DAS1RqiVOrA

Posted on: 2009/9/2 22:37
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Everything is OK in London predikera våld och Armed Resistance. Varför? Vad tycker ni andra?
Det hela verkar skumt.

Videon har för övrigt - just nu - 306 visningar och 261 rankingar (!) och 222 (!) kommentarer...

Som sagt. Skumt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Everything is OK in London predikera våld och Armed Resistance. Varför? Vad tycker ni andra?
Hmm en scout med en sniper kan göra mera skada än 3000 pers.

Varför uppvigla om man inte vill ge regeringen en orsak och slå ner?

Menar man behöver inte försätta ett land i tumult bara för att några stofiler måste bort.

Trots allt är det våra skattepengar som driver landet och inte deras stulna pengar.

Alla kan trycka pengar.

Lev i frid.

See User information
spektisk,den därlänken till noreagaaa, äri nte det islampropaganda? Tex \"The Divine Book.\" ...

Posted on: 2009/9/3 9:14

See User information
Till ämnet igen! ; )

Skumt är det, det gör mig att undra verkligen VAD han vil, VEM han är... lite frustrerade kanske?

Fattar vissa punkter där självklart, fast börjar låter skumt---

Posted on: 2009/9/3 9:17
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Lite snabb vändning.

Men det är bra att vi är redo att gå till strid när det behövs. Inte att vi ska beväpna oss och gå till attack, utan snarare våga försvara oss och inte ta chippet och hoppas på det bästa.

Posted on: 2009/9/3 10:00
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Oj, ser att frekvensen - vad gäller kommentarer till videon - har minskat något oerhört.

Vid en jämförelse mellan:

ungefär 02.40 i natt: 306 visningar 261 rankingar 222 kommentarer
och
ungefär 13.00 idag: 2420 visningar 341 rankingar 305 kommentarer

…kan man konstatera att det - sedan i natt – skett hela 2114 st visningar varav 80 st har rankat videon och 83 har kommenterat.

Jämför dessa siffror med nattens siffror…En del av de kommentarerna är för övrigt klipp och klistrade d.v.s. har redan postats en eller flera gångar innan. Med andra ord: en liten kampanj verkar ha skett…Vem som står bakom är frågan.

Off topic svar: Arkman - det som jag anser vara intressant med sidan är i huvudsak serien the Arrivals.

See User information
Precis. Känns som det blir lite för lokande eller snarare "lättare" för egon att "gå till attack".

Då,.... DÅ vinner eliten, men, att göra icke våldsamma aktioner som de två har gjort tidigar tycker jag är vägen, med humor osv...

Men VARFÖR en börjar med sådanna, undrar jag lite på VEM han är, och om han mår riktig bra.

Tidigare aktioner har varit väldigt inspirerande, framförallt att konstant informera andra.. sprida info till de i omgivning, och VAd vi GÖRA varje dag, att kontribute till den positiva....

Det gör skillnaden:

Be the CHANGE you want to see. ; )

Posted on: 2009/9/3 14:43
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Ni får usäkta mig men nu tycker jag att ni låter som ovakna svenssons lite. varför så upprörda? han säger absolut inget som har något med våld att göra. han säger inget om att attackera någon, det är många som tror att det kommer bli ett civil krig snart inklusive politiker i Ryssland, USA etc. och folk förbereder sig och pratar som om att det kommer att hända för att man behöver ha en stark mentalitet och vara beredd på det värsta, det är allt. det hade varit annorlunda om dom gjorde en video där dom sa "gå ut och attackera FED byggnaderna, var inte fega, gör de rätta" eller något i den stilen.

Quote:
…kan man konstatera att det - sedan i natt – skett hela 2114 st visningar varav 80 st har rankat videon och 83 har kommenterat.

Det är mycket vanligt om det är youtube videos/kanaler som är populära. Obama deception fick över 30 miljoner träffar på några månader. så du behöver inte vara paranoid ;)

Posted on: 2009/9/3 15:29

See User information
Jag tycker det är skumt. De här replikerna lyser röda för mig: "A final war between good and evil." och "snarling beasts".

Jag känner mig lite besviken. Undrar vad de håller på med. "I know that we have God on our side" ??? huh?

"Shall answer before consciousness himself."

För mycket Armageddon.

Högst misstänksamt.

Posted on: 2009/9/3 16:10
Ifrågasätt allt som inte är baserat på kärlek.

Anonym
TreeOfLiberty skrev:
Ni får usäkta mig men nu tycker jag att ni låter som ovakna svenssons lite. varför så upprörda? han säger absolut inget som har något med våld att göra. han säger inget om att attackera någon, det är många som tror att det kommer bli ett civil krig snart inklusive politiker i Ryssland, USA etc. och folk förbereder sig och pratar som om att det kommer att hända för att man behöver ha en stark mentalitet och vara beredd på det värsta, det är allt. det hade varit annorlunda om dom gjorde en video där dom sa "gå ut och attackera FED byggnaderna, var inte fega, gör de rätta" eller något i den stilen.

Överreagerar? Kanske lite, men det han säger är dubbeltydigt. Ger mig dåliga vibbar.

Det är genomgående mycket Fight, Fight och Final Fight. Men vad menas egentligen med Final fight?

Och cirka 5.00 in i videon säger han: "This is the test! This is the fight!l Do you believe your life would be worth living if God has made this a perfect reality of happiness and love and sunshine? That comes after this life!"

Märkligt resonemang anser jag.

TreeOfLiberty skrev:

Quote:

Det är mycket vanligt om det är youtube videos/kanaler som är populära. Obama deception fick över 30 miljoner träffar på några månader. så du behöver inte vara paranoid ;)

222 kommentarer och 261 rankingar på 306 visningar är väldigt mycket, speciellt om det sker på bara 7 timmar (och många av dem mitt i natten). Det är inte Alex Jones vi diskuterar Över trettio kommentarer/rankingar i snitt per timme de första sju timmarna! Sedan avtar det helt. Vilken skillnad plötsligt - råkade dom som gick hem från nattpasset ta med sig tangentborden, eller?

Bläddrar man sedan bakåt i dessa kommentarer så upptäcker man - förutom dubbelpostningar - även att publiceringstiden inte stämmer (av någon anledning). Inte bara vissa kommentarer utan hela sidor är mycket 'färskare' än de borde vara sett till i vilken ordning de ligger bakåt (alltså vilket sidnummer de har vad gäller kommentarer).

Så - Malmösoldier - du behöver inte komma dragande med det dära paranoidspöket

See User information
Såg några minuter.
Han är en komaist, precis som denna sajts tänk och medeluser.

Han tror final fight är fight mot några dumma andra krafter/människor därute, han är alltså bakvänd. Precis som i princip alla andra som komaister har som pynt i granen, tex David Icke.

Det är bara så att då allt går mot sin spets så får man möta vad man själv har sått, inget annat är möjligt.

Insider:

You are confusing a few matters.

There is just 1 struggle and it is now, here on this planet and on a personal level....meaning you only.

There is no enemy you can attack except yourself.

If you are busy attacking something else, you are wasting precious energy and you will fail.

Posted on: 2009/9/3 19:35

See User information
arkman, vad är komaist? ; )

Spektist: Jut detta: "This is the test! This is the fight!l Do you believe your life would be worth living if God has made this a perfect reality of happiness and love and sunshine? That comes after this life"

Låter det väldigt märkligt, framförallt med tänken på hur myket DE har märkte ord i de tidigare inlägg.

Following the LETTER of the law osv...

Det finns ingen mellanrum här, och just detta "...that comes after THIS life"...låter lite korkade jihad extremister tänke sätt....

Jag tycker att:

Igen har vi bevis på folk på internet och dessa information MÅSTE tas med alvar på MÅNGA sätt.

Visst det ligger något i INFORMATIONEN som spridas, fast de är människor som oss andra och har något agenda, och vem vet EGENTLIGEN hur stor spelet är.

Bäst att vi fokusera på HÄR OCH NU, och lära oss lite hit och dit, sund förnuft, och hjälpa de svaga och ta tid till varandra. var vi bor, leva osv...

Besviken på läge med snubben på youtube, fast jag hade inte STORA förväntningar, bara gillade budskapet, undrar om den andra snubbe håla med honom då...

Posted on: 2009/9/3 22:31
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Ja. Han har helt rätt i att han skapar en självuppfyllande profetia.

Som motståndsrörelsen i 1984 på ett ungefär, berättar hur oligarkerna "kommer styra i evighet".
De ska bekämpa dem trots detta och massa blaj som bara förstärker NWOs hela syfte, vilket är att först och främst kämpa sig in i folks sinnen, få dem att tro att det kommer ske.
Den där "motståndsrörelsen" är slöseri med tid av tre anledningar om inte fler:

1. De är ingen verklig motståndsrörelse utan finansieras av de krafter de påstår sig bekämpa, likt Sovjetunionen understöddes av amerikanska banker. En extra terrorbricka att visa folket så att de godtar bevakningssamhället med ännu mer jubel.

2. De kommer föra en blodig kamp som kommer sluta i nederlag för den numerärt och materiellt underlägsna sidan vilket inte kommer vara militären och polisen annat än om de går med på revolutionens sida vilket historien har visat leder till brutal diktatur.

3. Ingen kommer lära sig någonting.

Han vill slåss mot suicidala nihilister...
Hur långvariga och farliga kan de vara på en skala?

Inte religiös men tror att en gud är på deras sida, och vilken kan det vara som uppmuntrar till blodsutgjutelse i frihetens och fredens namn? :/
En rebellisk gud också, med ett helt universum bakom sig som konspirerar...
"Fight for the eternal glory..."

När han går in på Illuminati verkar han veta en hel del och talar passionerat, det märks...
Sen mer om ära, igen. Han söker de som vill ha ära, de ärelystna.

Vidare säger han att en revolutionär är driven av ovillkorlig kärlek...
Revolutionärer, som vi minns dem; Skjuter, lemlästar, bränner, mördar och plundrar. Men de gör det på ett kärleksfullt sätt...

Sen att han talar om maskinerna som är inhumana och hatar, logiskt fel bara. En maskin kan inte hata, det är mänskligt att hata. Den där enfaldige eller troligen sluge mannen i videon hatar nog däremot en hel del.

Märk väl att han talar mycket om korruption. De som talar mest om korruptionen i världen och att "göra något åt det" är de som ofta är korrumperade själva.
Politiker kör samma taktik när de talar om hur farlig och hemsk världen är och varför folk behöver skyddas, detta är exakt samma taktik fast med ett omvänt värdesystem.

Morot-i-himlen-argument också, kan man bli mer manipulativ?

Givetvis avhumaniserar han sina fiender också, ett vanligt knep använt av de värsta despoter.

"Look in to my eyes when I say we are very CLOSE TO VICTORY."

Med andra ord: Låt han försöka hypnotisera dig när han säger "Annuit Coeptis"

Posted on: 2009/9/4 0:47
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Mysteriet löst, tror jag. Fick det här meddelandet från Danny idag:

"whats with the 'they' ? I (Danny) have not said anyting about armed resisitance and i dont like this video of charlies - its not in the spirit of what we have done. but its his choice and his channel and his thoughts."

http://www.youtube.com/user/spiritualentertainer

Dannys kanal.

Posted on: 2009/9/4 6:24
Ifrågasätt allt som inte är baserat på kärlek.

See User information
Quote:

Karafairy skrev:
Mysteriet löst, tror jag. Fick det här meddelandet från Danny idag:

"whats with the 'they' ? I (Danny) have not said anyting about armed resisitance and i dont like this video of charlies - its not in the spirit of what we have done. but its his choice and his channel and his thoughts."

http://www.youtube.com/user/spiritualentertainer

Dannys kanal.

Hmmmm.... Jag MISTÄNKTE det skulle kommer kanske från honom... undrar verkligen.... inget LÖST för min del men,,,,-

Beware of ANY IDOLS in any way I say ; )

Posted on: 2009/9/4 18:10
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Vart hittade detta?

Hans citat?

Posted on: 2009/9/4 18:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper