vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

TV4 ska filma 11:e septembermanifestationen i stockholm

See User information
TV4 - Kalla fakta, gör ett program om sanningsrörelsen.

Passa på att komma dit och visa att sanningsrörelsen blomstrar.

Posted on: 2009/9/7 20:37
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: TV4 ska filma 11:e septembermanifestationen i stockholm

See User information
Passa på att komma dit för att svartmålas...

Posted on: 2009/9/7 21:02
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja det är superläge för alla admins här, ställ upp!

Posted on: 2009/9/7 21:04

See User information
Om jag minns rätt så var det Stanton Friedman som berättade om en stor UFO-konferens som han medverkat vid. EN person var där med fastsatta antenner på huvudet. Gissa vem mainstreammedia som letat sig dit mot alla ods hittade att intervjua? :D
Använd den historien som inspiration till att agera professionellt och gör vad som går för att undvika att tokskallar hamnar i fokus

Posted on: 2009/9/7 21:39
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
hehe, nu blev jag inspirerad... jag kommer att dyka upp med foliehatt, silverlösning på pakethållaren, chemtrailsavstörare, en t-shirt med orden Vaken är Sanning och Kunskap är Frihet. På min skylt så ska det stå \"Massutrotning på gång, läs och stöd vaken.se\". Sparbössa har jag med uppmaningen \"Stöd oss\".

Posted on: 2009/9/7 21:51

See User information
TV4s kalla fakta var i Malmö och filmade och intervjuade Niels Harrit. Vad jag hört har de även varit i USA. Det beror helt på hur de vinklar det hela, kan bli både väldigt bra eller sluta i smutskastning.

Posted on: 2009/9/7 21:58

Anonym
Vore det inte en bra idé att alla har foliehattar? Det är liksom lite avväpnande att de inte kan kalla 'oss' (fast jag inte kommer närvara) för foliehattar... Lite grann som afroamerikanerna i USA har börjat kalla varandra för 'niggers'.

Anonym
Det är också lite som när svenska polisen skapade sin AINA-bil, eftersom "aina" var slang för polis bland buset.

Resized Image

Resized Image

Fram för manifestering med foliehatt på. PR kallas det. Att flirta med massorna.

See User information
All som inte vill vara med på TV kommer att ha ha möjlighet att gå iväg och dela ut flygblad medan de är där.

Posted on: 2009/9/8 9:07

See User information
Kalla fakta har ju genom åren belyst saker på ett sätt som faktiskt lett till förändring. Om detta program är en seriös produktion så kan här kan vara avgörande för hur svennebanan kommer förhålla sig till 911 framöver.

Finns nån länk med info om detta kommande program? Någon som kontaktat kalla fakta redaktionen? Någon som presenterat välformulerade och otvetydiga faktaunderlag för dem? Någon seriös intervju på gång eller kommer de bara filma de som skriker högst och sticka en mick under näsan på första bästa person med 911wasaninsidejobtshirt?

Hursom alla som kan vara med i Stockholm fundera ordentligt vad ni skulle säga om ni får kamera och mick i anskiktet. Mitt råd är att hålla sig strikt till fakta om ämnet 911 om det är det programmet ska handla om.

Undvik andra saker som NWO klimat och vaccin om de inte specifikt frågar om det. Hävda inte någonting som du inte vet säkert. Ge dem inte en millimeter av spekulativa uttalanden som de kan fälla er på.

Det kan dock vara klokt att relatera till konsekvenser av 911 särskilt för oss här i Sverige. 911 togs som förevändning för invasionen av Afghanistan (och irak) tex. Vems intressen tjänar våra svenska trupper där egentlilgen. Vi vet ju att PNAC mfl planerat att invadera sedan långt tidigare. Eller allt om inskränkta rättigheter FRA osv.

My 2 cents. önskar jag kunde vara där.

Posted on: 2009/9/8 9:17

See User information
Att det kommer att vinklas är nog troligt...så det är nog klokast att vinkla tillbaka och ställa de viktiga frågorna i ämnet...det är ju inte vi som sitter med svaren.....så det är nog lämpligt att vässa frågor istället för svar.... Bättre söka sanning än sägas äga den....

Hur smälter man konstruktiosstål med flygfotogen tex. ?

Posted on: 2009/9/8 12:37
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Jag har redan blivit intervjuad av dem två gånger. Försöker att mest verka empatisk och trevlig. Fakta är inte det som svennebanan bryr sig om. Personkemi är nyckeln.

Som jag försår det så kommer dom att även belysa den internationella sanningsrörelsen.

Den vinkel som dom kan lägga på är troligen hurvida sanningsrörelsen är en grogrund för extreminister, antisemiter och all handa terrorister. Så jag försöker att vara allt annat än en extrem person.

Jag tar det lungt och avslappnat.

Jag har pratat med TV4 och de ska endast filma under en viss tid och vi ska ha koll på vad de gör.

Posted on: 2009/9/8 17:18

Anonym
Vet inte hur det fungerar när tv4 gör ett repotage, men av egna erfarenheter så är det nog bäst att be om att få ta del av materialet innan det sänds.
Journalister utbildas ju i att leda in den intervjuade på ett spår för att få fram dom önskade svaren.

Gillar Gastons idé, att ställa frågor - att avväpna dom och så frö hos tittarna.

Att ge en för extrem bild av att försöka övertyga tittarna om vissa händelser, eller ge en bild av en igenrökt hippe som talar om kärlek och medkänsla ger nog mer en bild av en outbildad tomte.

Svårt som sagt .. vi får hoppas att det går vägen!

See User information
Quote:

micro skrev:
Jag har redan blivit intervjuad av dem två gånger. Försöker att mest verka empatisk och trevlig. Fakta är inte det som svennebanan bryr sig om. Personkemi är nyckeln.

Som jag försår det så kommer dom att även belysa den internationella sanningsrörelsen.

Den vinkel som dom kan lägga på är troligen hurvida sanningsrörelsen är en grogrund för extreminister, antisemiter och all handa terrorister. Så jag försöker att vara allt annat än en extrem person.

Jag tar det lungt och avslappnat.

Jag har pratat med TV4 och de ska endast filma under en viss tid och vi ska ha koll på vad de gör.

Klokt att hålla sig lugn.

Dock om vinklingen är som du säger så måste man vara mycket tydlig om hur man hanterar problemet.

Retoriken hos extremister är ofta snarlik den diskussion som förs tex på detta forum. De hävdar precis som många här att makteliten är korrupt, att demokratin inte fungerar och att vi endast lever i en illusion av demokrati, att all MS media är kontrollerad och vinklad, att allt egentligen är orkestrerat av [sätt in valfritt ord här tex judar, utlänningar, bankskurkar, FN, satanister, aliens, whatever].

Jag är övertygad om att en av anledningarna till att extrema grupper är på frammarch är just att mer och mer information uppdagas om hur samhället egentligen fungerar. De använder denna information till att sprida oro och ilska och presenterar en lösning som verkar tilltalande för den lilla fraktion av människor som sväljer betet och inte tänker själva. Det finns nog många som hävdar att de tillhör sanningsrörelsen men som egentligen bara rapar upp vad någon extremistiskt lagd demagog talat om för dem.

Risken är alltså att man lätt kan bli förväxlad med en extremist bara för att man ifrågasätter det politiskt korrekta. Och vi vet ju att denna förväxling är ett av det mest vanliga sätt som MS media försöker avväpna sanningsrörelsen. Dra alla över en kam-stuket tex
DN: http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor ... stanger-samtalet-1.862971
UNT: http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=25-AV_ID=906041,00.html?from=Topicpage
GP: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=130&a=506847
SVT: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=124076#forumpost124076
AXESS: http://www.axess.se/magasin/default.aspx?article=49

Då vi inte vill att detta program ska bli ännu ett i raden av tröttsamma nyttig-idiot-gatekeeper-journalistikalster är det viktigt att få fram att sanningsrörelsen finns överallt. Forskare, politiker, artister, piloter, sophämtare, militärer, osv osv. Folk som är nyfikna och inte nöjer sig med förklaringar som inte stämmer med verkligheten. Folk som inte är rädda för sanningen hur märklig och obekväm den än må vara. Samtidigt får vi inte sopa under mattan att en liten andel av dessa i sin desperation söker sig till extrema lösningar men de allra flesta vill bara upprätthålla ett öppet och ärligt samhälle.

Posted on: 2009/9/9 10:07

See User information
"Vetenskapstroende" håller upp slumpteorin men äkta vetenskap grundar sig på studier av orsak och verkan.

Varför är det så att undersåtarna till informationen har en helt annan bild av var kunskapen kommer från och säger dem än de som oftast tar fram den?

Posted on: 2009/9/9 14:26
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Kan ni berätta lite hur det gick? och slänga upp foton?
Jag såg på Gastons foton att ni inte hade foliehattar på er. Synd, för det hade blivit en bra flirt med mainstream-folket.

Anonym
Det gick väldigt bra hela eftermiddagen och kvällen. Mycket folk (gamla och nya) och alla infolappar tog slut. Vi kan inte lägga upp något på framsidan just nu, för vaken gick ned igår av okänd anledning och idag fungerar fortfarande inte ftp tyvärr.

Comp: Omöjligt att använda ironi med en foliehatt till någon som inte ens känner till ämnet. Barnslig och dålig ide.

Någon kn(arkman) syndes inte till, men det är ju som vanligt mycket snack och väldigt liten verkstad från honom. Hjulet snurrar men hamstern är död som de flesta redan vet om honom.

I övrigt så filmade vi själva väldigt mycket med två olika kameor och gjorde egna intervjuer, så vi har gott om material att jobba med...

Tack till alla som var där, det var riktigt roligt! :)

See User information
När de intervjuade folk i Malmö så hörde jag dem fråga om det fanns teorier om att judar låg bakom attackerna, förutom den så hörde jag inte konstiga frågor.

Posted on: 2009/9/12 15:19

Anonym
Void: Om jag sätter på mig en foliehatt till nästa manifestation... Vem tror du de kommer fram och pratar med? Om de inte redan vet vad foliehatt innebär, vad tror ni det första blir de frågar om?

Nu vill inte jag sätta på mig en foliehatt och prata med en massa okända människor. Det lärde min mamma mig som liten

Men om jag kommer på nästa manifestation som du så gärna vill Void, kan vi alla köra med foliehatt då?

Detta är en manifestation. Folk ska ha roligt! [YouTube]

Edited by computerror on 2009/9/12 20:28:04

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper