vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Istället för vaccin???

See User information
Ok. Många trådar om FARAN med vaccin.
Men ALTERNATIVET då?
Jag tänker vare sig vaccinera mig själv eller mina barn.
Har investerat i kollodialt silver som dagligt extra tillskott. Kommer det att räcka? Åsikter någon?

Tillsammans kanske vi kan komma fram till vad som är det bästa alternativskyddet att rekommendera, till den som inte tänker vaccinera sig mot grisförkylningen.

Posted on: 2009/9/3 15:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Istället för vaccin???

See User information
Ja, alternativ..

Är det någon här som har erfarenheter av Oxysilver? Som sägs vara bättre än "vanliga" kollodialat silver

Posted on: 2009/9/3 16:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

Anonym
Alternativ?

På vaccinationsfaran.se finns en länk till Dalademokraten, varifrån nedanstående artikel är hämtad:

http://www.dalademokraten.se/Template ... x?id=84606&epslanguage=sv

”Vaccinet kan innebära svåra biverkningar”

Naturläkaren Peter Wilhelmsson tillhör dem som inte tänker vaccinera sig mot influensan som sprider sig.
Han menar att man borde nyansera debatten och även tala om hur man stärker immunförsvaret själv, och vilka nackdelar vaccinet kan innebära för de som drabbas av biverkningar.

- Nu stressar man fram ett vaccin utan att det finns långsiktiga studier. Jag vill att alla ska få reda på vilka fördelar och nackdelar ett vaccin kan innebära och sedan avgöra efter eget huvud om man vill ha det.

Peter Wilhelmsson kommer i dag att hålla ett föredrag vid gruvan i Falun där han tar upp sådant man själv kan göra för att stärka immunförsvaret, men även tala om influensan och vilka risker en vaccinering innebär.

Om biverkningar som förlamning eller dödsfall. Själv säger han att han absolut inte tänker vaccinera sig.

- Vaccinet är en cocktail av kvicksilver, formalin och döda virus som injiceras rakt in i kroppen. Även små mängder kvicksilver kan göra stor skada, och jag vill lyfta de saker man kan göra själv istället.

Mycket vitaminer
Han talar om att det finns tydliga studier på vilken effekt för immunförsvaret som kost kan ge, och nämner vikten av att äta mycket vitaminer och mineraler.

- Fokus måste ligga på att det är immunförsvaret som ska göra jobbet. Vaccin är en hjälp för immunförsvaret att känna igen och motarbeta virus, men vitaminer och kosttillskott kan ge ett bättre skydd än vaccin.

Han säger att de första dagarna vid smitta är viktiga. Känner man av symtom ska man själv aktivt sätta igång att motarbeta sjukdomen.

- Man ska inte vänta ut den och se vad det är för något. Istället ska man äta mycket vitlök, D-vitamin, C-vitamin och se till att dricka mycket vatten. Mitt budskap är att folk själva kan bygga upp immunförsvaret, och det kommer inte fram i debatten.

Hygien viktig
Han säger att all fokus i dag ligger på vaccin och hygien, och menar att läkares fokus ligger medicinskt då de inte har kostutbildning.

- Hygien är viktigt, men vaccinet kan innebära svåra biverkningar. Jag menar att argumentet för vaccin förutsätter att det är enda sättet att skydda och rädda människor, men här har man inte studerat vaccinet långsiktigt och vet inte vilken effekt det kan ha på kroppen.

...

Sedan är det - som alltid - viktigt att tänka positivt. Oavsett vad som händer kan man alltid försöka hitta något att glädjas åt, oavsett hur litet eller futtigt detta något verkar. Alltså, mer:

See User information
Alternativ... ???

Vänd på tänket.

Det verkar utgå från att vaccinationer kan ge ett skydd MOT något...

Posted on: 2009/9/3 23:13

See User information
hmmm
Jag ska ta med mig den frågeställningen till sovstationen. Om det är MOT något så är det väl den förmodade grisförkylningen. Vad jag främst efterlyser är väl argument för att få folk, som fortfarande tror på vacciner, att våga testa oskadliga alternativ.

Posted on: 2009/9/3 23:48

See User information
metaphor, var har du stian, är det i Indien?

hehe...

Vakna bör inte nyttja de dåliga krafternas egen propaganda och kalla \"naturliga\" saker för alternativa, det är så jag menar.

Det är evil vitrockare som är inom det dåliga/förödande alternativa tänket, de är det alternativa.

Posted on: 2009/9/3 23:59

See User information
Mindre stress, c-vitamin, färsk ingefära, färsk koriander och om det går att få tag på, barbados körsbär!

Vid insjuknande så kan man höja immunförsvaret genom att slå/massera hårt, hmm, räta på fingrarna, sätt tummen i armhålan, håll fingrarna rakt ner, ungefär där ringfingret hamnar, sitter det mellan revbenen nerver som påverkar mjälten. Masera eller slå där så får man en "immunförsvars-boost". Det skall göra lite ont, ca 1-2 minuter. Upprepa 5-10 ggr per dag. (Leta efter en öm punkt på vaje sida!)

Dock endast tillfällig...

Har testat, fungerar ganska bra!

Viktigast av allt är minimum oro och stress då det ofta startar många sjukdomar i sig självt. Rädsla för sjukdom i sig själv gör det heller inte bättre, be cool!

Posted on: 2009/9/3 23:59
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Förutom det som redan sagts. Tulsi, zapper, gurkmeja...

Posted on: 2009/9/4 0:19

See User information
Och givetvis D-vitamin...

Posted on: 2009/9/4 0:19

See User information
Just ingefära kan jag få "cravings" för ibland. Gärna i kombination med citron och honung, kanske en skvätt cayenne och kollodialt silver så har man en superbryggd som värmer trots bitande iskyla.

Att det hjälper mot allehanda förkylningar etc. kan jag inte lova, men tron försätter berg

Posted on: 2009/9/4 1:20

See User information
Hej Metaphor!

Det finns inga bevis för att kollodialt silver fungerar mot den nya flunsan, men det finns å andra sidan inga bevis för att vaccinet hjälper heller (Visst utvecklade de det snabbt :D).

Kollodialt silver hjälper i alla fall mot de flesta virus och bakterier, och kan knappast skada i någon längre utsträckning!
Så drick du (och din familj), om än inte litervis.

Men allvarligt min vän, att betala nästan 200 spänn för en halvliter...
Offra istället en arbetsvecka för att ta reda på hur du gör det själv, då är du senare inte beroende av att andras produktion fungerar.

Det är lätt, det svåra är att navigera genom alla bud om vilken tillverkningsmetod som är bäst & säkrast.

:Hej

Posted on: 2009/9/4 3:47

See User information
Hej, Hej hemskt mycket hej

Ja jag är imponerad av läkemedelbolagens fina insats här. Att få fram så mycket dödligt gift, förlåt vacciner, på så kort tid kan bara tyda på att dom älskar oss så mycket.
Konstigt att patent och sådant gick på nolltid, normalt tar det ju längre tid att få fram ett virus, förlåt jag menar vaccin. Men man ska väl inte bry sitt outbildade huvud med en massa frågor, det är bara att göra sin PLIKT och kavla upp armen. Ordning och reda pengar på fredag så att säga.

PS. Jag betalar 159:- för en liter, men det är fortfarande inte billigt. Kanske hinner jag sätta mig in i tillverkningen nån dag. Verkar ganska enkelt, ja.

Posted on: 2009/9/4 8:44

See User information
Oj, så många felskrivningar! :D
Du är ju på banan, till skillnad från många andra.

159:- litern, var köper du det?

Posted on: 2009/9/6 4:27

See User information
Sorry Hej,
Jag måste ta tillbaka att jag betalat 159:-/litern. Det var 253:- (en jäkla skillnad, jag blandade ihop produkterna jag köpte på shopping4net.com), så billigt är det INTE. Sory för misstaget, det var inte avsiktligt.

/Fridens

Posted on: 2009/9/6 12:30

See User information
No worries, det är fortfarande ett hyfsat billigt pris (på en på tok för dyr produkt visserligen).

Tack för länken, hoppas många har nytta av den.

Posted on: 2009/9/9 23:50

See User information
\"No worries, det är fortfarande ett hyfsat billigt pris (på en på tok för dyr produkt visserligen).\"

nehej... varan kan vara billig, men ett pris har ingen kostnad... priset är lågt... suck...

Posted on: 2009/9/10 0:41

See User information
Heh...Ok då!

No worries, det är fortfarande ett hyfsat lågt pris (på en på tok för dyr produkt visserligen).

Tack för länken, hoppas många har nytta av den.

PS: Fast jag tror att de flesta förstod mig i alla fall arkman.

Posted on: 2009/9/10 8:03

See User information
Resized Image

Skitkul eller skitläskigt?

Posted on: 2009/9/10 8:38

See User information
Mycket trevligt... igår så var jag på ICA, och när jag skulle betala vid kassan så såg jag att de hade en liten bokbox vid kassan, alltså på platsen där man lägger pantkvitton... mm, skivan där de kan lägga ut en trave tuggummi, RödaKorset-bössa, Rosa-band och annat skumt... nu låg där en trave småhäften/böcker, Medicintjuven hette den, av Louise Jacobsson, 12kr. Jag köpte den för jag tänkte det var säkert en propagandagrej för att påverka föräldrar/barn om vitrocksvälsignelser...

Medicin har försvunnit från ett sjukhus och polisen Marie-polis kollar om några patienter på sjukhuset har snott det till sig. Sedan förstår hon att lille Ludde har tagit det från Doktor Dollys medicinskåp.Han är redan utskriven och hemma... hemma hos Ludde så är det gråt... hans nalle är så sjuk och inga mediciner har hjälpt, han är i helbandage... Ludde hade tagit doktorns mediciner för att hans nalle var så sjuk, men inget har hitills hjälpt.
Marie-polis är snäll och köper en doktorsväska i leksaksaffären till Ludde.
Ludde öppnar väskan och ger Nalle en spruta. Sedan opererar han bort Nalles blindtarm. När Nalle vaknar är han frisk igen. Så dansar Ludde och Marie-polis (auktoriteten/staten) med den glada och friska Nalle i handen - och sagan är slut.

Arrrggg.....

Om någon vill ha den för att scanna bilderna så kan jag skicka den.

Posted on: 2009/9/10 11:22

See User information
Du behöver inte bemöda dig, käre Arkman. Jag mår redan illa av ingressen...

Posted on: 2009/9/10 11:53

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper