vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#1


See User information
Tänkte lite kring min begränsade tid vid Medis den 11te....

Visst har vi gjort flera "aktioner /manifestationer" under åren.... men... jag undrade lite då, i förhållande till denna sanningen vi påstå vi har och denna kärlek till våran medmänniskor varför vi egentligen göra så lite....


Ta en högtalare och pratar högt och roligt med en kärleks budskap i flera timmar, eller bara några få sekunder?

Delar ut flygblad till våran medmänniskor som verkligen behöver alternativa information eller står runt omkring varandra och snacka med de som redan vet?

Skapa vi och visar vi skyltar och andra banderoll med en professionell utseende för att vi VETA att andra människor skulle stänga av med för mycket flumm, att andra "ovakna" skulle stänga av när de ser oläsbara "skräp" eller löser vi det snabbt och enkelt sen klaga på mass medians budskap som ALLTID når människor?

Visst finns det individer med input och energi, och ALLA som göra något är bara bra tycker jag.


Fast då undrar jag vad våran kollektivt passiviteten handlar om?

Tycker "vi" att det duger så?

Tycker vi, jag och DU som läser detta att vi har gjort tillräkliga?

Är vi fri från RÄDSLA att står där loud and proud aka Alex Jones, We Are Change och så många andra eller är vi då bundna, och förhindrade i våran rädslor, okunskap och skäms lite?

Jag dömer vaken aktioner manifest från ett "svensson" perspektiv... och vi suger! ; )

Vi har blivit bättre, lite under de typiska marxistiska eller nationalisternas utställningar... lite bättre än en grundskola-lopis...

Är du räd?

Jag är räd ibland tycker jag, och det handlar om olika saker, framförallt trovärdighet, språkkunskap, och en brist på övningar /organisation och så...

Tycker vi kan lika väl stanna hemma om vi ska komma svart klädda, eller ser "ofina" ut hehe... (I am one to talk men men...)

Lite jag funderade över, skulle vore kul att se att FLERA dela åsikter kring hur de ser på detta, med rädslor och så, passiviteten...

* OBS* Hål oss till ÄMNET, allt offtopic raderas för att håla trådet RENT och on-topic.

Posted on: 2009/9/15 11:15

Edited by The Lorax on 2009/9/15 11:39:54
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#2


See User information
Det ligger en del i de du tar upp Lorax, många av oss har en naturlig hållning till att våga ge sig ut på "scenen" andra saknar "scenvana" och det hämmar lite.......
Medan andra backar lite för att inte sticka ut ur mängden, men det är bara ett resultat av jantalagens psykologiska inverkan på oss Svenskar...
Så det finns flera inverkande faktorer på vårt beteénde....somliga kan ta ett föredrag inför 200 pers andra inte.

Kanske är det bästa sättet att stärka sig innan flyersutdelning att ladda sig med nyckelfrågorna i ämnet, vilka det nu månne vara, frågor som innehåller nyckeln till svaren vi söker......

Posted on: 2009/9/15 12:09
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#3
Hur tränger man igenom ett skall av apati och passitivitet?
Vi föds in i ett system vi aldrig, någonstans, får lära oss att ifrågasätta och förkasta. Ställer man sig och börjar gasta ses man som en fanatisk knäppboll utan något vettigt att säga. Tar man bort folkets blindhet så blir dom rädda, det är allt dom vet, materialism och invanda mönster, köpta behov och deras vardag.

Att nå ut tycks vara omöjligt, men inte riktigt. Man får börja småskaligt, med sig själv och aldrig försöka pracka på någon annan ens åsikter, snarare väcka diskussion och när man väl bitit tag i sitt rep, vägra att släppa taget.

Kanske slutar det med en hydda ute i kalahariöknen,
kanske man får ''anpassa'' sig, och leva med ena foten inne och andra foten utanför systemet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#4


See User information
Lorax.. Du skriver inlägg lite då o då men kärnan i ditt budskap är ofta densamma.. Dvs har man gjort tillräckligt? Borde man gjort mer? Borde vi inte trycka upp lite mer flyers o gå till medis igen? Borde vi inte köpa in ett gäng megafoner för vårat budskap?

Svaret är givetvis NEJ, du har inte gjort tillräckligt, eftersom det är vad din frågeställning hela tiden handlar om.. Och JA, du är rädd, samma sak där.. Du frågar ofta om folk är rädda.. Sanningen finns i din frågeställning, inte i svaret.

Verkar även finnas sekundära agendor med dina inlägg.. Ungefär som att du vill gro tankar av tvivel hos användare här på forumet avseende om de är tillräckligt bra "infokrigare".. Jag skulle vilja passa på att bota dessa problem på en gång.

Tanken av att göra tillräckligt/otillräckligt är en psykologisk återvändsgränd eftersom om du använder dig av dessa tankebanor per definition redan är otillräcklig mot dig själv. Det finns ingen som dömer dig förutom du. Givetvis kan någon utanför dig själv ha dömande synpunkter på vad du gör men det är alltid du som slutligen väljer hurvida du ska ta till dig av dessa åsikter eller ej.

Sist men inte minst: Sanningsrörelsen är överskattad.

Den riktiga sanningsrörelsen är så klart verkligheten.

Och då menar jag inte bara vad som händer på stan.

Syftar på det som händer utanför din föreställning.

Har du ens funderat på den rörelsen..............?

Dvs rörelsen som medger din personliga kamp.

Posted on: 2009/9/15 12:28
- din förnekelse är så jävla ointressant.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#5


See User information
Quote:

gaston skrev:

Kanske är det bästa sättet att stärka sig innan flyersutdelning att ladda sig med nyckelfrågorna i ämnet, vilka det nu månne vara, frågor som innehåller nyckeln till svaren vi söker......


Du menar tillsammans?

Möte en eller två timmar innan och leka? ; )

Sen förbredar oss med lite möliga "tal" och så?

Eller?

Posted on: 2009/9/15 12:30
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#6


See User information
lorix: det var väl lite detta jag talade om i mitt första inlägg, men eftersom det var mitt första höll jag det kort... Men jag kan absolut se att det finns personer som har ett behov av att prata med likasinnade, kanske framför allt de som inte "kommit ut" bland vänner, på arbetsplats eller i skolan etc etc. Då bör vi göra som alla andra smårörelser och ha informella möten på caféer, hemma hos folk osv. När man står i begrepp att möta "de ofrälse" bör man tyvärr "kamma sig", läsa på och smörja munlädret.

Den individuella lösningen som många talar om, att flytta ut i skogen eller så är en egoistisk lösning och fint så, men om vi faktiskt tror på att vi måste stoppa polisstaten/fascismen/NWO kommer det inte att hjälpa. Snarare kanske stjälpa eftersom motståndet förlorar en röst till...

Jag vet att det finns många som jag, som upplyser och diskuterar detta i sin vardag utan att det för den skull märks här. Jag har använt åtskilliga lektionstimmar på min skola till det här och det roligaste är att det är eleverna själva som vill fortsätta diskussionerna, nu har dock ett mycket litet fåtal föräldrar klagat till rektor över att lektionerna i spanska och engelska går åt till "propaganda" varför vi har återgått till att "böja verb" (inte lika kul). Men eleverna själva har tyckt att vi ska starta en diskussionsklubb efter skoltid! (detta är på högstadiet).
Jag ses gärna oftare för att möta "folket på gatan", allt behöver väl inte vara centralstyrt från vaken.se? Dock skulle jag gärna göra det lite mer till "happenings", jag har ett par roliga idéer jag tror skulle funka bra, men nu har jag redan skrivit för mycket, måste vila fingrarna också / Vic

Posted on: 2009/9/15 12:32
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#7


See User information
Quote:

aspektos skrev:
Lorax.. Du skriver inlägg lite då o då men kärnan i ditt budskap är ofta densamma.. Dvs har man gjort tillräckligt? Borde man gjort mer? Borde vi inte trycka upp lite mer flyers o gå till medis igen? Borde vi inte köpa in ett gäng megafoner för vårat budskap?

Svaret är givetvis NEJ, du har inte gjort tillräckligt, eftersom det är vad din frågeställning hela tiden handlar om.. Och JA, du är rädd, samma sak där.. Du frågar ofta om folk är rädda.. Sanningen finns i din frågeställning, inte i svaret.

Verkar även finnas sekundära agendor med dina inlägg.. Ungefär som att du vill gro tankar av tvivel hos användare här på forumet avseende om de är tillräckligt bra "infokrigare".. Jag skulle vilja passa på att bota dessa problem på en gång.

Tanken av att göra tillräckligt/otillräckligt är en psykologisk återvändsgränd eftersom om du använder dig av dessa tankebanor per definition redan är otillräcklig mot dig själv. Det finns ingen som dömer dig förutom du. Givetvis kan någon utanför dig själv ha dömande synpunkter på vad du gör men det är alltid du slutligen väljer om du ska ta till dig av dessa åsikter eller ej.

Sist men inte minst: Sanningsrörelsen är överskattad.

Den riktiga sanningsrörelsen är så klart verkligheten.

Och då menar jag inte bara vad som händer på stan.

Syftar på det som händer utanför din föreställning.

Har du ens funderat på den rörelsen..............?

Dvs rörelsen som medger din personliga kamp.



Jovisst, den personliga kampen finns där oxå.

Jag menar i förhållandet till och kontexten av en "aktion" eller "manifestation.

Ber om ursäkt om min otydlighet ; )

Så, då är vi samlade, där "på platsen" och är AKTIVA i det SOCIALA.. och detta är DET som gäller.


Allt anat innan omkring ÄR viktiga, fast just DÅ är det delsvis (och ibland mycker mer så) ett möte med andra.

Hade inte människor i det förflutna förmedlat information (aktiva, sociala) om kanske någon ide eller filosofi DU själv använder och kankse mår bättre av undrar jag om du skulle har kommit på det själv. ; )

Det gör vi.

Jag känner och tycker att det duger inte, att något fundemantalt saknas, och det syns. Både UTE och inomhus ; )

Posted on: 2009/9/15 12:35
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#8


See User information
Det ni refererar till som vakenhet är högst dubbelmoraliskt då självklart ALLA grupper ser sig själva som vakna...

Egentligen medger den här principen bara större grupperingar, vilket dessutom stärker egoistiska tankebanor..
Således är sanningsrörelsen förförisk särskilt för svaga individer (ja, det är tyvärr sant, börja inte lipa nu, det här gäller lika mkt för mig som för dig).

Tänker på personer som inte känner sig med i samhällets konsensus och startar en egen grupp för sanningen..
Det ironiska blir att både den nya gruppen och den gamla gruppen som du lämnade är lika sanna.

Du har bara antagit ett annat synsätt för att stärka tron på dig själv..

Lite magstarkt nu för vissa men ni måste ju ändå fatta det här förr eller senare.

Dvs det finns ingen grupp som sitter på den ultimata sanningen.

Det är snarare så att den gruppering som utger sig själv som ultimat sanning är den grupp som faller först.

Posted on: 2009/9/15 12:39

Edited by The Lorax on 2009/9/15 13:36:27
- din förnekelse är så jävla ointressant.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#9


See User information
Quote:

VicMolina skrev:

Den individuella lösningen som många talar om, att flytta ut i skogen eller så är en egoistisk lösning och fint så, men om vi faktiskt tror på att vi måste stoppa polisstaten/fascismen/NWO kommer det inte att hjälpa. Snarare kanske stjälpa eftersom motståndet förlorar en röst till...

Jag vet att det finns många som jag, som upplyser och diskuterar detta i sin vardag utan att det för den skull märks här. Vic


Just DÅ under denna tiden "ute" bland andra människor gäller det sociala och kunde möte andra, vara MOTTAGLIGA.

Tänk på när man skulle då besöka ett sjukhus, var lite skadade och sen möte vi en o empatiskt doktor som då inte lyssnar och ignorerar och vi inte kan alls relatera till, eller en lärare som håller fördrag i 2 timmer som mumlar och är väldigt inåtvänt...

Det personliga, bor i skogen landet, en viktigt del, fast den enda behöver inte utesluta den andra... or however you say it! ; )

Sen visst har alla sina personliga resor genom livet... unika... men just DÅ ute och bland folk tycker jag det behövs något mer, kanske lite teater, alla kanske borde ser mer ut som void?

Hahah!

Måste jobba lite men återkomma...

Posted on: 2009/9/15 12:42
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#10


See User information
Quote:
men just DÅ ute och bland folk tycker jag det behövs något mer, kanske lite teater


kan bara hålla med, jag har en idé typ så här:

två bord med var sin skål med godis i, en med röda och en med blåa. På skyltar under borden står ett par påståenden, typ:
9/11 utfördes av al-qaida
Jag är beredd att ge upp min frihet för min säkerhet
EU är en demokrati
Aftonbladet är en bra informationskälla
osv osv osv

på den andra står det tvärtom, de som tar det blå (eller om det är röda, har inte sett Matrix på ett tag) får en godis och kan lugnt gå vidare, de som tar den andra får sätta sig ner på en liten stol, kanske få en kopp kaffe och ställa frågor till den eller de som sitter där. Detta alltså för att befrämja SAMTALET, inte predikandet. Ett problem är att folk inte skulle våga ta en godis i svininfluensatider...

detta är lätt att genomföra, om någon är med så kan vi köra på medis lördagen den 26:e när det är löning och folk shoppar som mest / Vic

Posted on: 2009/9/15 13:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#11


See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

gaston skrev:

Kanske är det bästa sättet att stärka sig innan flyersutdelning att ladda sig med nyckelfrågorna i ämnet, vilka det nu månne vara, frågor som innehåller nyckeln till svaren vi söker......


Du menar tillsammans?

Möte en eller två timmar innan och leka? ; )

Sen förbredar oss med lite möliga "tal" och så?

Eller?

Inte nödvändigtvis..det kan räcka att "lyfta" de frågor som logiskt räcker för att Amerikanarna/världen ska få en ny oberoende utredning, vilket det hela i stort gäller initialt...på så sätt kommer man ifrån debatten om antalet nitar i planen och annat distraherande och på så sätt kommer man också ifrån känslan att tvingas till försvar gent emot andras utsägelser i sakfrågorna.....no plan, termit, smältpunkter osv....

Det här kan naturligtvis diskuteras,men jag tror att man känner sig lite "klen" om man förväntas stå upp för andras påståenden......när det är svaren man vill ha...bättre att kunna stå upp för att det behövs en ny utredning, även om det bara är en sympatiyttring med Amerikanarna som kämpar till sig en sådan...
Egentligen behövs bara två frågor...: förtjänar offrens anhöriga en ny oberoende utredning ? .....ja/nej

Men visst behövs det taktiksnack....

Posted on: 2009/9/15 14:28
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#12


See User information
Lorax... Varför har du redigerat mitt inlägg #8 i den här tråden? Kan se att du ändrat min styckesindelning genom att lägga in massa nya radbrytningar.. På så vis styckat upp mitt inlägg totalt.. Kan tyvärr inte se vad mer du har ändrat eftersom jag inte memorerar mina inlägg då man trots vakens historia ändå hoppas att vad man skriver ska få stå kvar i sin ursprungliga form. Vad håller du på med?

Posted on: 2009/9/15 15:23
- din förnekelse är så jävla ointressant.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#13


See User information
Varför får jag hela tiden bekräftat att vaken admins är ett gäng klåfingriga fårskallar som hela tiden måste pilla o ändra i användarnas inlägg.. Som jag sagt i många andra trådar och försökt förklara: Man tappar all respekt för vaken när ni håller på så där. Det finns liksom noll professionalism på den här sidan.

Posted on: 2009/9/15 15:27
- din förnekelse är så jävla ointressant.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#14


See User information
Haha liksom hur kan du starta värsta flum-tråden om din egen osäkerhet och samtidigt begära att det ska vara on-topic när dina tankebanor uppenbarligen inte har en röd tråd till att börja med. Snälla förklara för jag är uppriktigt intresserad av hur du tänker.

Vad är det för vits med att begära respons om du sen bara ska hacka o ändra i det gensvar som folk ger dig.. LOL WTF!? Minns att du gav mig en "varning" förut för att ja inte skrev som du ville men den enda som förtjänar en varning i detta sammanhang är den lilla gossen Lorax som varken kan hålla sina retoriska åsikter eller fingrar i styr. Visste att vaken var på väg utför när du blev admin. Det är helt enkelt Micke som försöker skaffa sig fler vänner på detta sätt. Tack för att du bevisar mig rätt.

Posted on: 2009/9/15 15:32
- din förnekelse är så jävla ointressant.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#15


See User information
Quote:

aspektos skrev:
Lorax... Varför har du redigerat mitt inlägg #8 i den här tråden? Kan se att du ändrat min styckesindelning genom att lägga in massa nya radbrytningar.. På så vis styckat upp mitt inlägg totalt.. Kan tyvärr inte se vad mer du har ändrat eftersom jag inte memorerar mina inlägg då man trots vakens historia ändå hoppas att vad man skriver ska få stå kvar i sin ursprungliga form. Vad håller du på med?


Jag tog bort ingenting, bara gjorde det lättare att läsa din inlägg. ; )

Posted on: 2009/9/15 18:15
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#16


See User information
Satsa på att forma dina egna inlägg i framtiden. Tack på förhand.

Posted on: 2009/9/15 18:38
- din förnekelse är så jävla ointressant.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#17


See User information
Du skriver:

kanske man får ''anpassa'' sig, och leva med ena foten inne och andra foten utanför systemet.

I en mellanperiod som denna, jovisst. Men inte gärna och inte sedan. Det är målet.
Ibland får man vara lite taktisk och lura sin omgivning att man tänker och agerar som dem. Social kameleont kallas sådant.

Posted on: 2009/9/15 19:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#18


See User information
Godis med papper är lösningen på svininfluensan.

Posted on: 2009/9/15 20:07
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#19


See User information
En fråga till Lorax.

Varför gjorde du inte mer på manifestationen och varför kom du svartklädd? Dvs, besvara dina egna frågor, och se gärna vad DU kan göra i framtiden. Om bara du agerar som du vill så är det ju en enorm insatts.

Själv är jag mycket nöjd med min egen insatts, jag jobbar och sliter så mycket jag orkar, och har så gjort i många år nu. Megafonen blev det ju pratat i en hel dem också.

Kram

Posted on: 2009/9/15 20:11
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#20
Quote:

micro skrev:
Godis med papper är lösningen på svininfluensan.
Hur menar du? Jag fattar inte.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#21


See User information
Quote:

micro skrev:
En fråga till Lorax.

Varför gjorde du inte mer på manifestationen och varför kom du svartklädd? Dvs, besvara dina egna frågor, och se gärna vad DU kan göra i framtiden. Om bara du agerar som du vill så är det ju en enorm insatts.

Själv är jag mycket nöjd med min egen insatts, jag jobbar och sliter så mycket jag orkar, och har så gjort i många år nu. Megafonen blev det ju pratat i en hel dem också.

Kram


Precis.

Jag hade inte tänkte på detta tills under och efter manifestationen!
; ) SVARTA kläder = Skrämma Svenssons haha! Så... Nästa gång skall det vara ljusare...
Och jag menar mig SJÄLV i denna tråden.

Jag står inte utanför... sen var jag räd! haha!

Visst inte VAD och hur jag skulle formulera ord med megafonen, och då pratade vi sen att det var kul, fast vill ha text.

Kan köra med engelska nästa gång...

Att agerar som jag vill, detta är iden, fast vad JAG vill och vad tycker VI skulle kunna göra är en sak.

Om vi är flera som gör "EGNA" då blir det konstigt tycker jag, fast ok, men det bode vara en samband där....

Du kom och gav (praktiska och kloka) order kring att står ifrån bordet, visst, jag kunde likaväl ge order och råd att inte SMUTS ner torget med fula banderoll och skyltar! ; )

Det blir kaos med andra ord, lite order ur kaos är bra eller? HAHA!

Känns att lite mer enade insats, fokus och intentioner vore vara bra.

Micro visst har du gjort en stor del, och bra att du är nöjd.

Kanske bara lite mer andra saker, skall fundera på det lite, och menar vad JAG kan göra...och delar mina åsikter, som vanligt.

Den där med piller låter bra.

Cafe låter bra.

Teater låter bra....

Kanske klä upp oss som klowner?

Jag har smink! ; )

Posted on: 2009/9/15 20:37

Edited by The Lorax on 2009/9/15 20:59:35
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#22


See User information
Antar att du hämtar clown-idén från Alex Jones program när han klädde ut sig till The Joker från Batman. Den planen är givetvis inte bra för torgmöte på svensk turf då kanske max 1% hört talas om Mr Jones och resterande förmodligen inte kommer fatta grejen.

Om engelska är ditt modersmål eller om du känner dig mer bekväm i det språket så är det helt klart vad du borde använda i en megafon. Av ett par olika anledningar: Folk gillar när det händer "exotiska" saker, dvs lockar till sig uppmärksamhet. Om du pratar med språket närmare ditt hjärta så kommer det träffa närmare andras hjärtan. Dessutom är det förmodligen fler människor som förstår engelska än svenska i dagens stadskärna.

Posted on: 2009/9/15 20:59
- din förnekelse är så jävla ointressant.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#23


See User information
Quote:

aspektos skrev:
Antar att du hämtar clown-idén från Alex Jones program när han klädde ut sig till The Joker från Batman. Den planen är givetvis inte bra för torgmöte på svensk turf då kanske max 1% hört talas om Mr Jones och resterande förmodligen inte kommer fatta grejen.

Om engelska är ditt modersmål eller om du känner dig mer bekväm i det språket så är det helt klart vad du borde använda i en megafon. Av ett par olika anledningar: Folk gillar när det händer "exotiska" saker, dvs lockar till sig uppmärksamhet. Om du pratar med språket närmare ditt hjärta så kommer det träffa närmare andras hjärtan. Dessutom är det förmodligen fler människor som förstår engelska än svenska i dagens stadskärna.


Alex Jones stylee?

Nej inte alls! ; )

Tänkte mer på, du vet, något roligt, typ:

"Stop Clownin around, lets get together and ..." ha det kul, eller hjälpa varandra...

Eller "Lets get serious about the "TRUTH" osv,,, whatever.. något lite som du säger EXOTISK och underhålande....

Truth Lite.... Dela info med tongue in Cheek....

Krampolisen.... Krammänniskor...

Posted on: 2009/9/15 22:50
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Är du RÄD? Är jag FEG? Är vi starka eller svaga?
#24


See User information
Jag tror att det är bra att göra planer innan över hur man vill att manifestationen skall vara. då kan man ge personer enkla uppgifter över hur de kan agera och hjälpa.

Man kan ju säga till alla att ha en viss färg på kläderna, då man inte kan veta vilka som är med i manifestationen annars.

Jag tror även på att öra mindre manifestationer som ser proffsiga ut. Mer som om man slår upp ett försäljningsstånd med DVD:er.

Vi kan prova att fixa de där godisarna, och sen kan vi försöka att ena oss runt någon klädstil eller färg. Jag tyckte själva att det var mycket trevligt att se flera med vaken t-shirt på sig. Det såg snyggt och rent ut.

Posted on: 2009/9/16 9:31
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS