Vakencorner
|
Anonym
|
flyttank
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Finns det någon som testat att ligga i en flyttank? Är det som han beskriver i klippet?
Det sägs tallkottskörteln producerar en DMT-trip naturellt. Vet någon om det finns såna här tankar i Stockholm? [YouTube] |
||||
|
||||
|
Re: flyttank
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://gulasidorna.eniro.se/query/geo ... t/cs/search_word/floating Eniro är din vän :)
Har inte testat själv tyvärr
Posted on: 2009/9/19 21:23
|
|||
|
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ok. Frågan var det finns är inte så viktig. Att det finns förstår jag. Jag ville ha och höra egna erfarenheter...
Men tack ändå |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Testa och berätta
Posted on: 2009/9/20 6:16
|
|||
|
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör> |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bara fixa en dammatta och något stort cylinderformat ,jättetunna, eller böja en plast eller plåtskiva, lite gångjärn, lister en reningspump, vattenvärmare. och en massa massa epsomsalt.
http://float-tank.centauremt.com/gallery.html Frid. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag föreslår att alla som vill testa floating ska leta upp något företag i närheten som faktiskt har en, och beställa tid.
Kostar ca 400kr för 50min. Gå dit utan förväntningar om vad du ska uppleva. En sak jag kan garantera är att du känner dig utvilad när du går ur tanken.
Posted on: 2009/9/21 13:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Känslan är säkert skön och befriande men beskrivningen Rogan ger är rent ut sagt flummig och uppenbart inspirerad av new age-tankar och deras epitet.
Sinnesdeprivering går att uppleva utan att behöva betala någon, fixa ett stort kar med saltvatten bara och sätt på dig en ögonbindel och öronproppar, inte svårt.
Posted on: 2009/9/21 15:19
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Uppenbarligen vet du inte tekniken bakom floatingtank.
Det handlar om att göra vattnet och luften samma temperatur som din kropp, samt att få dig att flyta. Dvs att sätta kroppen i ett tillstånd där ingen input finns förutom ditt inre.
Posted on: 2009/9/21 16:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tack för att du bidrog med det som Rogan beskrev redan i videon då.
Men nu när jag vet varför ska jag betala? Går företaget segt eller?
Posted on: 2009/9/28 18:38
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det sägs det ska vara som en DMT-tripp med fullskaliga hallucinationer osv... att hjärnan går in i sitt theta-läge.
Jag ska testa om jag får pengar över |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Låt mig informera om att Joe Rogan gillar att röka DMT och ligga i floating tank.
Han är en stor förespråkare av psykadelier. Att bara ligga i en floating tank är iofs jävligt skönt o avslappnande och kan vara drömmigt. peace and out
Posted on: 2009/9/28 20:34
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ok. Visste inte att Joe Rogan var en kändis...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det går att öka den naturliga produktionen av DMT i hjärnan med yoga och annan kultivation, visionerna blir dessutom snällare, jämnare och mera kontrollerade.
Vadan alla dessa yttre verktyg?
Posted on: 2009/9/29 1:09
|
|||
|
Säll är den,
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
ja det har du rätt i Xtas. Har nog med hans setting eller något. Joe Rogan är program ledaren i Amerikanska Fear Factor;)
Posted on: 2009/9/29 5:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har tänkt på det ett par gånger (testa det alltså) men efter den här förklaringen - vill jag bygga en egen tank i källaren =)
Har alltid velat ha en maxat psy upplevelse utan droger - det är ett av mina senare mål i livet (7 år tillbaks kanske)... tack för inspirationen att ta upp den drömmen igen :)
Posted on: 2009/10/3 10:09
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login