vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Var det inte lite väl uppenbart?
#25


See User information
TreeOfLiberty:

Vold3 belyser inledningsvis att det kan vara något skumt med utförandet av 911. Som jag uppfattar det efterfrågar h*n teororier kring vad som kan vara syftet, ifall att det taffliga genomförandet var medvetet från elitens sida.

Eftersom frågan, mig veterligen, inte ställts tidigare kan man bara försöka hitta logiska förklaringar.

Det rör sig i sådana fall om en teori under utveckling.
Kan man se ett realistiskt mönster någonstans så bör man först därifrån söka bevis för sin teori.

Att direkt ifrån frågeställningen söka bevis efter....nånting(?), är inte rimligt, då man skulle söka efter "vad som helst" och det finns det mycket av.

En fråga är ställd, tänkbara förklaringar efterfrågade!
Ingen har gjort något fel för att de erbjuder sin bra eller dåliga analysförmåga.

Jag har erbjudit en tänkbar förklaring!

En annan förklaring kan vara att: Eliten faktisk dabbade sig helt enkelt.

:Hej

Posted on: 2009/9/14 0:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Var det inte lite väl uppenbart?
#26


See User information
Vem är eliten här på VAKEN.se?

Svenska folket är LÄRDA att LYDA makthavare (eliten).

HYPERMAKT har EN enskild VAKEN svensk medborgare som vill, kan och vågar värdera, värdesäkra och välja EN svensk valsedel, som representerar någonting, med framtida VÄRDE i tid och rum.

Posted on: 2009/9/14 0:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Var det inte lite väl uppenbart?
#27


See User information
vold3:

Quote:
Teorin är alltså att eliten medvetet öppnade upp för konspirationsteoretiker i hopp om att kunna identifiera dessa.


För att klyva hår, så tror jag att de skiter högaktningsfullt i konspirationsteoretiker, de är nog mer intresserade av konspirationsanalytiker & konspirationsaktivister(kan man säga så, konspirationsaktivist..? borde funka! )

För övrigt känns det väl som om 911 förtjänat att flyttas från facket konspirationsteori, till facket konspiration.

Teorierna rör sig väl mest kring aktörer & genomförande!?

:Hej

PS: Vilken explosiv tråd du fick igång...

Posted on: 2009/9/14 0:48

Edited by hej on 2009/9/14 1:12:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Var det inte lite väl uppenbart?
#28


See User information
Well, jag å min sida har sedan länge tyckt att konspirationer är till för djuplodande tveksam journalistik där lika tveksam fakta läggs fram och tolkas åt helvete av paranoida pillerknaprare med alltför mycket tid vid datorn.

Men jag menar, 9/11 är nästan lite för bra. Att folk ens skulle tro att ett plan kraschat i Pentagon, kom igen liksom? Ett tredje torn? Givetvis har det framkommit en hel del fakta som troligtvis gömts undan och inte är menat för allmänheten, men om eliten verkligen på allvar vill skapa en utåt sett reell hotbild mot USA, av terrorister, så har de gjort ett jäkligt dåligt jobb.

Nu går förvisso många amerikaner fortfarande omkring och sprider grejer som exempelvis detta; http://img11.imageshack.us/img11/5329/mericaq.png

..och faktiskt tror på terroristhotet. Men det finns ju blåsta människor överallt. Och nu menar jag inte "icke vakna", nu menar jag idioter.

Om eliten nu ligger bakom första och andra världskriget, franska revolutionen, Stalin, Hitler - listan är lång på vad som inte kan tolkas som annat än genidrag: Sen kan man inte ens fixa fram ett jävla flygplansvrak till Pentagon helt plötsligt? Och till råga på allt så slänger man fram George W Bush som då ska agera som ett ansikte utåt för USA och "den fria världen mot terror".

Hallå, ni lyckades nästan helt okontroversiellt ge Israel till judarna och på köpet ge resterande världen kasst samvete och tycka synd om de.

Men att iscensätta ett terrorhot lyckas ni inte med. Det skulle räcka med en simpel självmordsbombare som kastar sig in i en buss på Manhattan, sånt där borde de ha medel till.

Därför är jag helt säker på att det var 100% medvetet att inte bara fejka skiten, utan dessutom göra det riktigt, riktigt dåligt.

Posted on: 2009/9/14 1:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Var det inte lite väl uppenbart?
#29


See User information
Vold3. 911 var ju en stor operation, det är därför det blev så lätt att genomskåda det. det visar ju verkligen hur desperata dom är och att dom är villiga att göra stora operationer. kriget mot terror har dom ju lyckats hur bra som helst med, det handlar först och främst om att övertyga andra länders regeringar. självklart kommer det vara svårt för dom att få alla männiksor på jorden att stödja dom, folk hatar krig etc.

Inga medel till att spränga bussar? det kan vem som helst göra. det har dom gjort för i andra operationer också.

Och allt det du tog upp med att dom satte hitler, stalin etc till makten är hur dokumenterat som helst. det ser du snabbt när du kollar upp det.

Posted on: 2009/9/14 1:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Var det inte lite väl uppenbart?
#30


See User information
vold3:

...Tja, jag tror som du, men jag är inte så kaxig att jag kallar mig säker ännu!
Idioter som inte kan göra sitt jobb finns överallt, även hos eliten, det är trots allt inte samma personer som genomfört detta, som iscensatt tidigare konspirationer, utan snarare deras ättlingar (köttsliga eller andliga).



TreeOfLiberty:

Har kikat på dina tidigare poster och konstaterar nöjt att vi tycker mycket lika i de flesta frågor!
Du har bemött alla dina oliktänkande i tråden... utom mig, trots att jag har adresserat dig! Vo..vo..fe.dåda?

Vet inte om jag ska känna mig glad eller ledsen över det!?

:Hej

Posted on: 2009/9/14 1:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Var det inte lite väl uppenbart?
#31


See User information
Jag har kollat upp det och jag använder det som jämförelse; 9/11 var en stor operation, men inte lika stor som andra, eller för den delen första världskriget med dess inkluderande ledare och politiker. Mycket indikerar på att de som låg bakom 9/11 också låg bakom de revolutioner och krig som ligger till grund för världsordningen ser ut idag. Ja, kanske förutom 26 juli-rörelsen med Castro och Guevara i spetsen.

Och du har förvisso rätt i att de faktiskt gjorde ett bra jobb med övertygandebiten eftersom de fick med sig en stor rad länder och att krig utfördes med 9/11 som underlag.

Och det skulle förvisso inte gjort samma skillnad om en terrorist bombade en buss på Manhattan, så att graden av dådet var som den var, har sin anledning. Helt säkert.

Men ändå så begriper jag inte varför man inte gjorde mer. Att man till och med kan göra populärjournalistik med filmer som Fahrenheit 9/11. Ja, hela Michael Moore-karusellen.

Om nu eliten styr världen så torde det uppstå frågetecken till varför de inte stramar åt ordentligt och gör sitt arbete effektivt som de gjort med föregående revolutioner och krig.

Posted on: 2009/9/14 1:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Var det inte lite väl uppenbart?
#32


See User information
Quote:

hej skrev:
vold3:

...Tja, jag tror som du, men jag är inte så kaxig att jag kallar mig säker ännu!
Idioter som inte kan göra sitt jobb finns överallt, även hos eliten, det är trots allt inte samma personer som genomfört detta, som iscensatt tidigare konspirationer, utan snarare deras ättlingar (köttsliga eller andliga).


Caught in the moment! Nej, säker är jag inte, det var en överdrift.

Man får hoppas att eliten blivit lite inkompetent helt enkelt. Det vore skönt med den förklaringen som slutgiltig sanning.

Posted on: 2009/9/14 1:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Var det inte lite väl uppenbart?
#33


See User information
Nä, godnatt pojkar(?).

Nu blev det sent så in i h-vete
Hoppas ni vaknar gott imorgon!

:Hej

Posted on: 2009/9/14 2:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Var det inte lite väl uppenbart?
#34


See User information
Quote:
TreeOfLiberty:

Har kikat på dina tidigare poster och konstaterar nöjt att vi tycker mycket lika i de flesta frågor!
Du har bemött alla dina oliktänkande i tråden... utom mig, trots att jag har adresserat dig! Vo..vo..fe.dåda?


Har inte läst så jätte mycket av dina poster här på vaken men kan inte minnas att jag sett något som jag inte håller med om. menade inte dig när jag sa "ni" innan iheller så att du vet det.

Posted on: 2009/9/14 2:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Var det inte lite väl uppenbart?
#35


See User information
Jag vet vad du menar, det känns så otroligt uppenbart efter man bara gjort lite research. Men man måste komma ihåg att för att kunna förverkliga PNACs planer (få opinionen med sig) var det tvunget att se ut som en jättestor attack på hela USA ala hollywood style och många va tvungna att dö. De väger för och nackdelar emot varandra hela tiden och gör preliminära bedömningar för huruvida mkt de har att vinna el förlora på en sak som 9/11. Om de anser att det tillför agendan såpass mkt att det är värt ett visst uppvaknande så kör dom. I största möjliga mån använder de sig av "totalitarian tiptoeing" för att undvika protester från massorna men ibland så ser vi ett 9/11. Antar att det var lättare att komma undan med insidejobs av den magnituden innan internet/mobilen/digitalkamerans dagar...

Posted on: 2009/9/22 2:12

Edited by jonte on 2009/9/22 2:32:56
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
40 user(s) are online (40 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS