vaken

Vakencorner

Botten   Föregående ämne   Nästa Ämne  Registrera dig för att posta

Hur jag besegra Svininfluensan!!

Registrerade sig:
2007-04-28 09:34
Från Universum
Hur jag besegra Svininfluensan!!

Det som jag skriver här är egna erfarenheter vid den senaste influensan. Med noga utprovade produkter kommer jag att bjuda på information om hur du skyddar dig mot influensan. En blogg håller på att byggas i detta nu!

http://www.greensparrow.se/

Jag kallar Svininfluensan för S:I!

S:I är som en vanlig influensa symtom: Ont i halsen, Migrän, Ont i bröstet, Svårt att andas, Yrsel, Ont i muskler, Magknip, Lös i magen. etc. etc.

Att behandla allt med ett specifikt medel är en omöjlighet , en mix av olika medel måste användas för att nå önskad effekt.

Bra att tänka på! S:I är mild och dom flesta får endast enkla symptom med endast nått eller några symptom, lättare snuva lite ont i halsen migrän osv. osv.

Produkter som man inte bör inta är Mjölkprodukter, Köttprodukter.
Kan man inte vara utan produkterna drick inte mjölk!! Drick filmjölk eller kefir eller liknande, Färdiga köttprodukter såsom korvar färdiga och fullproppade med skit ska inte ätas! Fisk, kyckling kan fungera....

Är man så sjuk så att man inte kan äta, tugga maten tills du fått in all näring spotta ut fibrerna eller senorna. Fiber/senor är det som kroppen ser som slagg och det krävs mycket energi för att smälta. För fullvärdig energi tugga på: rå rotselleri, morötter, broccoli, blomkål, och dina favoritgrönsaker spotta sen ut alla fibrer, Broccoli och blomkål kan vara lite starkt. Kan användas i alla akuta situationer där man har problem med att äta och få energi!

Woka grönsaker eller soppor fungerar bra, har man spänd mage som trycker på, ska man äta små portioner för att slippa trycket på lungorna med andnings svårigheter som följd. S:I har en befogenhet att fästa sig på lungorna!!

Koka gärna soppan länge, bättre ju längre du kokar om man inte kokar sönder grönsakerna. Energin memoreras i vattnet. Låt stå så att det puttrar lagom.

Veganer vegetarianer klarar sig troligtvis bäst?

---------------------------------------------------------------------------

Följande produkter fungerar bra och är som sagt noga utprovade under 10 år och under den senaste influensan.

Först och främst Börja med Reckeweg nr 1: Kallas inflammationsdroppar kan hjälpa vid infektioner inflammationer, halsfluss om man tar det direkt dosera 3-5droppar 2ggr/dag
http://www.reckeweg-india.com/Custome ... t_Inflammation_drops.html

(den här produkten kan man vara utan om det inte är akut läge!!)
----------------------------------------------------------------------------

För att lösa slemmet och minska på hostan så använder man sig av Original Cellfood Syretillskott fungerar omgående, surt innehåll som löser slemmet och även tillför syre: http://images.google.se/images?source ... UTF-8&sa=N&tab=wi

(Den här produkten är grunden vid S:I kan inte vara utan!!)

Dosering, Cellfood: Häll vatten i en 1-2-liters kanna ta 20-30droppar drick under dagen gärna efter maten då slemmet bildas….!!
----------------------------------------------------------------------------

Cellfood tar inte bort trycket i bröstet som man kan få av S:I för det använder man sig av DR Reckeweg nr 43 Mot astma, snabb effekt lättare att andas och smärtan försvinner:

http://www.reckeweg-india.com/Custome ... trange/product_asthma.htm

(Mycket viktig produkt som man måste prioritera annars eventuellt akuten!!)

Dosering: dosera max 3-5droppar om inte det blir bättre ta mera använd inte mer än nödvändigt endast när problem uppstår inte förebyggande!!

Magknip är vanligt vid S:I Använd DR Reckeweg nr 37 även nr 4 kan komma ifråga.

Dosering Reckeweg nr 37: dosera max 5-10droppar varje 30-45min tills magknipet försvinner!! Akut 5-10droppar varje 15min tills magknipet försvinner..

Vid mycket svår magknip växelvis med nr 4 ca 5droppar 2-3ggr efter varannan ca 1tim mellan.

Vid alla akuta smärtor och olika sömnproblem kan Magnesium phos genom följande recept tas: rör om 10 piller i drickvarmt vatten ta en klunk tills man blir avslappnad och eventuellt somnar, drick helst inte upp allt men kan göras sakta om behov finns.

Diarré är vanlig vid S:I Reckeweg nr 4 är speciellt utformad för detta ändamål akut dosera 5-10droppar tills förbättring sker…

http://www.reckeweg-india.com/Custome ... range/diarrhoea_drops.htm
http://www.reckeweg-india.com/Custome ... duct_intestinal_drops.htm

Obs! Bra att veta nr 37 kan även användas mot hicka fungerar mycket bra för dom som får regelbunden hicka.

Nr 4 kan användas mot Chron och andra diarré sjukdomar med tjocktarmsproblem fungerar bäst med nr 1

http://www.reckeweg-india.com/Custome ... t_Inflammation_drops.html

(nr 37 nr 4 är inte livsviktiga och man klarar säkert magknipen? Varför plågas nån/gra dagar när symptomen lindras direkt?)

Doseringen är inte höftad utan noga utprovade följ dom noggrant!

Feber: Jag leta efter det ultimata febermedlet och ökad energi vid influensa tills jag hittade Cellsalter.

Ferr.Phos och New era kombination A dom här tar bort febern efter nån timma/timmar beroende på doseringen..

New era kombination A ökar energi och tar bort effektiv sjukdomssymptom vid mildare influensa tar den bort symptomen helt!

Har provat Kolloidalt silver mot influensan och det kändes inte rätt och eventuellt kanske förvärrade situationen, jag skulle vara mycket försiktig med medel som ökar immunförsvaret känns som man blir sjukare ? Kolloidalt silver hör till mina favoriter men inte i det här fallet eventuellt vid svår diarré i samband med S:I, för lite bättre effekt ta en kork silver följt av Cellfood snabbare boost till cellerna
------
ska försöka fortsätta imorgon puhhh!

=)

Postat den: 2009-09-26 00:23

Re: Hur jag besegra Svininfluensan!!

Registrerade sig:
2009-07-24 03:00
http://www.greensparrow.se fungerar inte!

:Hej

Postat den: 2009-09-26 00:43

Okänd
Lo han Kuo Frukt.

Inget rött kött.
Vitaminer och mineraler.

Blå frukts te.
Lök i vinäger med ris o smör.
Nejlika.
Kokta grönsaker.
Mynta te vatten.
Ingefära.

; )

Postat den: 2009-09-26 08:17

Registrerade sig:
Från Universum
hej jo jag vet håller på att flytta sidan, har egentligen inte så mycket där men ska bygga...Citat:

hej skrev:
http://www.greensparrow.se fungerar inte!

:Hej

Postat den: 2009-09-26 08:33

Registrerade sig:
2009-01-27 20:00
Från kortleken
Quinoa med russin, grejpfrukt, vatten, massa cigg och surströmming
Hembränt är att föredra

Postat den: 2009-09-26 08:37

Registrerade sig:
Från Universum
Citat:

FangShen skrev:
Lo han Kuo Frukt.

Inget rött kött.
Vitaminer och mineraler.

Blå frukts te.
Lök i vinäger med ris o smör.
Nejlika.
Kokta grönsaker.
Mynta te vatten.
Ingefära.

; )

Låter rimligt, produkter som mobiliserar imunförsvaret skulle jag hålla mig ifrån såsom lök vitlök osv osv...Ingefära provat senast fick inge bra resultat, prova endast på mig själv?

Bra, mera tips för den svåra tid vi befinner oss i =)

Postat den: 2009-09-26 08:41

Registrerade sig:
Från Universum

Postat den: 2009-09-26 09:02

Okänd
Lök kyler lungorna bra.

Men det skapar slem ochså som ska transportera bort slagg.

Antiseptiskt.

Smöret hjälper till att transp0rtera till lymfkörtlarna.

Vinäger kan man lägga åt sidan om magen är svag är det inget av starka smaker eller lukter som gäller.Den tar borta det starkaste i smaken.

Lök är lungornas grönsak.

Ingefära kyler ochså grymmt bra och hjälper blodet nå ut i dom finaste kärlek även bra mot föruttnelse innefrån och taskig bukspottskörtel, lite som blåa frukter men dom har mer antiseptisk verkan.
Även blodrenande, men ochså uttorkande.
Lo Han Kuo knäcker som frukt när det gäller att kyla ner febern. vidga lyftrören och ta bort slem,Fukta torra lungor som behöver smörjmedel för att transportera bort skräp.
Nejlka kyler på blodnivå och driver ut tarmparasiter, men nejlika ochså giftigt för levern så inte stor mängd.
Mynta kvistar med blad läggs i vatten som precis kokats, låt stå i kylen 2-3 dar tills vattnet blir mörkbrunt, drick kallt.

Ger aptit genom att stimulera blodcirkulation i magen och kyler även mycket effektivt.
Drickes svalt eller kallt speciellt om man har svag mage eller magsår , varmt irriterar det magen.

Frid.

Postat den: 2009-09-26 09:06

Registrerade sig:
Från Universum
Vinäger hur är det mot slemmet?

Postat den: 2009-09-26 09:13

Okänd
Det tunnar ut det så det blir lösare.

Postat den: 2009-09-26 09:29

Registrerade sig:
2009-09-11 19:06
Från Västergötland
Citat:
Hembränt är att föredra

Vad? Har alternativ.nu hittat hit? Åh nej.

Seriöst, personen som skrev inlagan har helt rätt, och dessutom finns ett antal alternativ till att klara sig från att inte få S:I. Får man den ändå, som en 60-årig bekant till mig nyligen fick, ligger man utslagen ett tag. Dör gör man om man är i illa skick desförinnan, typ lever efter ordinarie livsstil den s k västerländska...

Ekologisk mat, gärna vegetarisk/vegansk, gärna levande.
Kombosja fungerar fint. Kolloidalt silver är utmärkt.

Bäst, Vitamin B17 det äter jag ock är helt influensa och förkylningsfri sedan snart ett år, tidigare åkte jag på det jämt. (Yes, cancermedicinen, se World Without Cancer, googla på den)

Postat den: 2009-09-28 08:12

Registrerade sig:
Från Universum
Citat:

Network skrev:
Citat:
Hembränt är att föredra

Vad? Har alternativ.nu hittat hit? Åh nej.

Seriöst, personen som skrev inlagan har helt rätt, och dessutom finns ett antal alternativ till att klara sig från att inte få S:I. Får man den ändå, som en 60-årig bekant till mig nyligen fick, ligger man utslagen ett tag. Dör gör man om man är i illa skick desförinnan, typ lever efter ordinarie livsstil den s k västerländska...

Ekologisk mat, gärna vegetarisk/vegansk, gärna levande.
Kombosja fungerar fint. Kolloidalt silver är utmärkt.

Bäst, Vitamin B17 det äter jag ock är helt influensa och förkylningsfri sedan snart ett år, tidigare åkte jag på det jämt. (Yes, cancermedicinen, se World Without Cancer, googla på den)

He he 2st bekanta fick sluta röka =) även bekant som vart jätte sjuk efter spritfest (inte fyllesjuk) det som låter intressant är surströming jag menar vad vill vara i närheten av det (borde klassas som terrorism) =)

jo B17 har man läst mycket om men var köper man det ?

Postat den: 2009-09-28 09:29

Registrerade sig:
2009-04-07 21:28
5st söt och 1-2st bittermandel varje morgon. Äppelkärnor, aprikoskärnor mm / B17

Färsk koriander, en av dom bättre renings-recepten som finns!

Postat den: 2009-09-28 10:06

Registrerade sig:
2009-09-11 19:06
Från Västergötland
Jag köper och äter kapslar, det är B17 ihop med C-vitamin. Men visst, kärnorna funkar bra också. Grejen är att B17 funkar även om man har en skitig livvstil i övrigt (ah, inte hur skitig som helst men säg att man är vegetarian och äter dumpstrad mat, lättmjölk, vitt bröd etc - då funkar det trots detta...)

Postat den: 2009-09-28 10:52

Registrera dig för att posta

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper