vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Sanningsrörelsen.
Min nuvarande "fas" kan säkert av konspirationsmedvetna själar diagnostiseras, så pass på.

När man surfar runt här så möts man av all möjlig info om såkallade Sanningar och påståenden. Alla är saliga i sin tro och broderar ut hur det är. På stan skriks det att "9/11 was an inside job" eller "vaccinationerna är till för att minska befolkningen" etc etc .. det är ju bara en sorts salig Jehovas Vittnen tro. Ingen vet.

Jag har lite svårt att förstå hur man kan vandra runt på stan och ge folk "information" .. och samtidigt påstå sig tillhöra sanningsrörelsen?! Vilken sanning? Vem här inne sitter på Sanningen?
Till försvar bakom sina skärmar sägs det att; "jag har dubbelkollat allt själv och det stämmer". Jag skulle tro att mer än hälften av alla som skriker ut det inte alls har kollat, och dom som faktiskt gjort det har fått det bekräftat att det faktiskt är så. Så vad bevisar det? Att du lagt en pusselbit rätt?

Lorax tråd om du är RÄD. Vad är det han vill få fram? .. Vad är det vi ska göra? Upplysa dom andra? .. Slåss mot dom dumma? Vilka är de? Folk gormar om pedofiler, ritualmördare etc .. stämmer det? vet du det?

Jag skriver inte detta i ondo, utan vill få förklarat för mig vad detta handlar om? Att hitta en artikel av en person som säger någonting om en viss teori säger ju ingenting.
Min mest aktiva tid här på Vaken.se (läge sedan nu) var när jag inte hade ett fungerade socialt liv. Satt här och fick reda på information som jag delvis kollade upp och vips så centrerades mitt ego och jag tyckte synd om dom andra som inte förstod .. såg sambanden. Faktum är ju att det är jag som aldrig sett dem, bara trott.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Sanningsrörelsen.
"...det är ju bara en sorts salig Jehovas Vittnen tro"

Snygg generalisering ovan. Den du tvivlar på är tydligen dig själv alltså. Lösningen blir följaktligen att du då vänder dig inåt till dig själv för att hitta rätt svar i de frågor du nu ställer i ett forum.

Att vara intresserad av mer information än den som genereras av massmedian är bara nyttigt i längden, det är min egen slutsats.

Ingen hindrar dig från att njuta till fullo av flourtabletter, aspartam, msg, idol-juryn, kriget mot terrorism, sms-lån, sobril, lissabonfördraget, ssri, etc.

Kör hårt! Glöm allt du läst eller dragit slutsatser om när du "inte hade ett fungerande socialt liv". Nu har du ju ett fungerande socialt liv och kan göra rätta/korrekta slutsatser igen. Välkommen till friheten!

OBS: "Sanningsrörelsen" är odefinerat begrepp. Många individer med mycket kunskap idag, kanske tvingas in i kategorin av att tillhöra "sanningsrörelsen", utan att själva varken känna till eller vilja tillhöra det högst odefinerade samlingsnamnet.

Edited by void on 2009/10/1 16:51:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tror inte att Vaken som sida är något som ger hela sanningen, det är en samling av individer som vill göra något åt det system som skapats åt oss av eliten. Mängder med länkar, filmer, föredrag, artiklar och så vidare förmedlas här, mycket sant med inte allt.

Posted on: 2009/10/1 16:36

Anonym
Just ordet "sanningsrörelsen" betyder väl de som söker sanningen på de sätt vi gör och andra med för den delen. Ingen här sitter ju inne med hela sanningen. Förutom jag då förstås
Skämt åsido...

Vi är väl här för att byta pusselbitar med varandra

Edited by computerror on 2009/10/1 17:42:00

See User information
Det är inte sanningen jag söker här och på andra forum, utan ett alternativ till den sanning som fungerar som samhällets kitt. Den "sanning" som det finns alltmer fog för att ifrågasätta.
Det är därför som alltfler blir stingsliga när alternativa teorier presenteras. Om någon ifrågasätter det man håller för sant så stretar många emot och säger att det är fel, fel feeeel. JAG sitter på sanningen, inte DU!
Detta sker lika ofta här och på andra "sannings-sökar-forum" som hos Svenne banan på jobbfikat osv.

Jag håller med om att sanningsrörelsen är ett missvisande och pompöst ord. Ifrågasättande-rörelsen kanske inte lät lika bra när någon behövde en etikett.

Posted on: 2009/10/1 18:37

Anonym
Hur är det en njutning att ta in flourtabletter, aspartam, msg, idol-juryn, kriget mot terrorism, sms-lån, sobril, lissabonfördraget, ssri?

Jag tvivlar kanske på mig själv i vissa lägen, men det är inte det som fått mig att ställa en fråga här på Vaken, utan ifrågasättandet utan den konsensus som jag (ofta) upplever här.
Kan det vara så att ni som missionerat ute på gator och torg har "lurat" människor indirekt eftersom ni presenterat en felaktig bild av något?

Det verkar finnas ett tydligt led här inne om vad som händer där ute. Vad deras agendor t.ex är, återkommande är att dom är satanister, pedofiler och dylikt .. detta är förstås bara en hypotes?

"Ifrågasättande-rörelsen" skulle vara ett bättre ord.

Vad skall ni göra sen när ni hittat sanningen, när ni är fria?

Anonym
När jag hittat sanningen är det dags att ta itu med lögnerna.
Det finns bara en sanning, men obehagligt många lögner.

Jag tillhör dock dom som har den löjliga övertygelsen att man fattar alla samband i samma ögonblick som man dör. Biologiskt sett är jag övertygad om att det sprutar ut DMT när man dör, så man får en sanningstripp innan man dör... D.M.T. - Divine Moments of Truth

See User information
Quote:

Arthax skrev:
Hur är det en njutning att ta in flourtabletter, aspartam, msg, idol-juryn, kriget mot terrorism, sms-lån, sobril, lissabonfördraget, ssri?

Jag tvivlar kanske på mig själv i vissa lägen, men det är inte det som fått mig att ställa en fråga här på Vaken, utan ifrågasättandet utan den konsensus som jag (ofta) upplever här.
Kan det vara så att ni som missionerat ute på gator och torg har "lurat" människor indirekt eftersom ni presenterat en felaktig bild av något?

Det verkar finnas ett tydligt led här inne om vad som händer där ute. Vad deras agendor t.ex är, återkommande är att dom är satanister, pedofiler och dylikt .. detta är förstås bara en hypotes?

"Ifrågasättande-rörelsen" skulle vara ett bättre ord.

Vad skall ni göra sen när ni hittat sanningen, när ni är fria?

Vänd på det. Vad skall vi göra med alla lögner ?

Vad skall vi göra när vi alla är Micro-chippade ?
Har vi någon frihet kvar då ?

Du kan ju koncentrera dig på ett par tre stora lögner som är uppenbara.

Penga-systemet är en enda stor lögn och bedrägeri.
Officiella 911-storyn är en enda stor lögn.
Att svin-ifluensan är en Pandemi är en enda stor lögn.

Häng inte upp ditt liv på vaken.se om du upplever att här råder någon slags konsensus.

Posted on: 2009/10/1 19:06

Anonym
Var står det tydligt att motivet är att chippa jordens befolkning?

Vad är sanningen? Hur skall den "rädda" er?

Spartacus,

Har du själv forskat kring dessa tre huvudfrågor, eller hur vet du att detta är lögner?

Anonym
Quote:

Arthax skrev:
Var står det tydligt att motivet är att chippa jordens befolkning?

http://www.masonichip.org/

See User information
Masonichip, vilket kräkpiller. Där hade vi lite handfast info trots allt. Good catch Computerror

Posted on: 2009/10/1 20:08

See User information
Quote:

computerror skrev:
http://www.masonichip.org/

Herre min Skapare, vad lite de skäms...

Posted on: 2009/10/1 20:42
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper