vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Anonym
Välkommen till Sverige, en skrämmande film...
Ett TV inslag med svensk text...

Högerklicka, spara mål som...

http://www.nordischeshilfswerk.org/images/welcome_to_sweden.mpg

Här är ett annat inslag som visar den typiska vardagen för många människor i dagens Sverige...

http://balder.org/lyde-video/stockholm_film.avi

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Välkommen till Sverige, en skrämmande film...

See User information
Äh, nu får du väl ge dig. Det första inslaget kanske har lite sanning i sig men det är fortfarande vinklat. Det är ju trots allt från Fox News.

Det andra är ju fortfarande inget som är vanligt. Självklart förekommer det misshandel men vanlig fylla är den vanligaste orsaken till det.

Posted on: 2006/4/24 16:13
I am a child of the Enlightenment
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ren Illuminatipropaganda. Kan inte annat än bli ytters ledsen och arg när jag ser att det finns dom som går på denna smörja och börjar ställa sig i Illuminatis hat-led. Sorgligt.

Vaken.se är lösningsorienterad och jag ser det inte något positivt i inlägg av detta slag som bara leder till att skapa grupper och motsättningar.

Varning till svenne.. Dags att börja tänka efter.

Posted on: 2006/4/24 16:25
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
jopp
håller med micron där

"saker sker för att dom måste ske"

sen fattar ja inte varför detta var tvunget att bli en egen tråd

passar utmärkt som ett inlägg i dina andra trådar,
sverige indvandrarfrågan osv

Anonym
Quote:

micro skrev:
Ren Illuminatipropaganda. Kan inte annat än bli ytters ledsen och arg när jag ser att det finns dom som går på denna smörja och börjar ställa sig i Illuminatis hat-led. Sorgligt.

Det verkar inte som Illuminati är så speciellt koordinerade om man hetsar fram ett hat mellan svenskar och invandrare samtidigt som man gör tvärtom, dvs mörkar invandringsproblem för att försvaga vår svenska identitet, som påstås i denna tråd.
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... e=flat&order=ASC&start=40
Quote:

fr3D skrev:
Hej!

Enligt mitt sätt att se på det hela så är invandringen och mångkulturen ännu ett vektyg för illuminaterna att få till en världsregering. Dom vill luckra upp den Svenska identiteten till den grad då vi inte längre kan kalla oss Svenskar. Överallt ska det helst ske så att länder och kulturer flyter samman till en enda oidentifierbar massa.

/fr3D

See User information
svenne skrev
Här är ett annat inslag som visar den typiska vardagen för många människor i dagens Sverige...
Lägg av. Det där sker i VERJE land på detta klot. Misshandel brukas av. Poliser, politiker, svenskar, nasister och invandrare. Oftast startad med provokation. En del blir Misshandlade/provocerade av en myndighet. en del av polisen, en del av Svensson och en del av invandrare. Att samla alla invandrare på ett och samma ställe och inte erbjuda några jobb, kallar jag för provokation.
Balance is the biggest wave

Posted on: 2006/4/24 16:42

Anonym
Quote:

Det verkar inte som Illuminati är så speciellt koordinerade om man hetsar fram ett hat mellan svenskar och invandrare samtidigt som man gör tvärtom, dvs mörkar invandringsproblem för att försvaga vår svenska identitet, som påstås i denna tråd.
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... e=flat&order=ASC&start=40
/fr3D
[/quote]

Just det ..!! Från och med nu så är svenne vakens nya verklighetsförankring..

Vi blattar är i botten på den här smutsiga pyramiden..

Vi kommer från länder som frimurare delat upp och plundrat systematiskt och här sitter ni på vaken dömmer oss och fortsätter mardrömmen..

hoppas du slipper stöta på oss svenne irl, för om det händer så verkar ju du vara ganska medveten om utgången för dig..

stackarn..

See User information
trist att det förekommer hot på vaken.se ...

jag har själv råkat illa ut ett antal gånger. misshandel, rån, hot och stöld - alla gånger av utomeuropeiska män.
är jag rasist nu? är jag sexist?

jag själv är till hälften sydeurope. ser mer utländsk än svensk ut.

man kan ju även diskutera vad orsakerna är som gör att dessa män går ut och gör som dom gör. är det samhällets fel som får dom att känna sig utanför? är det rotlösheten - att dom inte känner sig hemma i det land dom bor i? utanförskap skapar osäkerhet och därmed förvirring.
men var kommer det egna ansvaret in? är ALLT samhällets fel, som vänsterfolk gärna försöker säga.
därav ordet som sociopat = sjuk pga samhället. psykopat = fel på individens psyke.

här om veckan grep vi en afrikan på mitt jobb, som gick omkring och fotade samt taffsade på barn i en skolklass som var på besök hos oss. han hade följt efter och trakaserat en mamma som var med skolklassen ända från centralen i stockholm till djurgården. polisen tillkallades och han fick följa med till polisstationen.

på väg hem från jobbet var jag och handlade lite kvällsmat - ser två män av arabisk påbrå stoppa på sig fullt matvaror i fickorna. dom märker att jag har sett dom, men struntar i det och fortsätter att stoppa på sig med grejer och går raka vägen ut från butiken.

ska man blunda för sånt här eller vad?
hur ska man tänka och reagera?

först tycker jag synd om dom. sen ogillar jag dom för att dom inte gör rätt för sig, bidrar till kaos i samhället. även om jag inte är en helt samhällsälskare per say, så tycker jag ändå att det är fel att göra som dom gjorde.
det finns något som kallas för synt förnuft och det verkar vi använda oss alldeles för lite av.

/anti - som är trött på alla skit

Posted on: 2006/4/24 18:56

See User information
Det är alltid ett jävla tjafs om att det är samhällets fel, det är för dålig integrering, de stackars invandrarna känner sig utanför, osäkra, orättvist behandlade eller vad man nu har hittat på för dagen.
För helvete! Om man inte kan bete sig på ett vettigt sätt så har man inget bland vettiga männsikor att göra, invandrare eller icke.
Jag har sett mycket av de här oprovocerade bråken både från invandrare och icke-invandrare och kan bara säga en sak: Dessa människor har nåt fel i huvet.
Jag vet inte vad felet är eller hur det har kommit dit men det är uppenbart att inte polisen tänker göra nånting åt att göra åt saken så det kanske är dags att vi gör nåt själva.

Jag skrev lite om de här filmerna på sweclockers.com när de hade ett övriga ämnen forum. De nnehåller nämligen väldigt mycket faktafel(som mycket annat i amerikansk nyhetsmedia) och rena lögner.

Men man ska inte underskatta det här problemet. Jag bodde tidigare i Bergsjön, Göteborg där det är en övervägande Invandrarbefolkning och det är väldigt mycket brott och problem i dessa områden. Jag råkade själv inte ut för så mycket, lite invandrargäng muckade väl några gånger men det är ju bara att gå iväg. Nån snodde dock min bil och eldade upp den vilket jag tyckte var lite taskigt.
Jag pratade dock med andra som hade råkat betydligt värre ut och bara för att de var "svennar", ingen annan anledning.

Insider ska tydligen ha ett inslag om detta på torsdag. Kan ju vara värt att titta på.

Posted on: 2006/4/24 19:17
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
Jag hade en fotbolls tränare när jag var liten som sa en sak som stannat i mig sen dess..

Snor någon nått av mig så behövde dom förmodligen det och då får dom gärna behålla det, vi har försäkringar idag och dom ska användas..

detta är något som jag håller med om till 100% idag, då alla stölder igentligen inte är några brott.. (all egendom är stöldods.)

skulle denna mentalitet vara vanligt skulle stölder vara ett minne blott.

dessutom så glömmer folk bort hur stor kraft ditt undermedvetna har..
Går du förbi en hund som är agressiv så är chansen större att han attackerar dig om du är rädd..
dessa gäller i större grad människor då vi tar illa upp när andra är rädda för dig..

så är du rädd för att åka på stryk av blatte gäng så är chansen större genom att du själv manifisterar tanken i ditt huvud..

ni underskattar er egna kraft, tyvärr ännu en del av programmeringen ev. också injektionernas fel..

See User information
kan inte hålla med dig, effekto.

man kan dra en liknande men mer burtal liknelse; skulle det vara OK att döda folk om alla andra gjorde det?

folk jobbar hårt idag för att få köpa dom saker och ting som ger dom nöje idag. datorer, mp3-spelare, whatever, saker som dom sätter värde i.

samma sak för tusen år sen. skulle en handelsresande viking bara lämna bort sina guldsmycken han bytt till sig i säg turkiet, utan en redig fight? skulle inte tro det.

finns vissa saker man bara inte gör.

Posted on: 2006/4/24 19:44

Anonym
Quote:

anti skrev:
trist att det förekommer hot på vaken.se ...

först tycker jag synd om dom. sen ogillar jag dom för att dom inte gör rätt för sig, bidrar till kaos i samhället. även om jag inte är en helt samhällsälskare per say, så tycker jag ändå att det är fel att göra som dom gjorde.
det finns något som kallas för synt förnuft och det verkar vi använda oss alldeles för lite av.

/anti - som är trött på alla skit

du tycker synd om dom sen ogillar du dom?!?!?

jag tycker det är SYND att du kan dra paraller med att sno mp3-spelare och spagetti på vivo med att mörda dina med människor..

sen till hotet på vaken..`?? syftar du på att svenne kommer att åka på stryk av blatte gäng så fort han går ut..!??
det är inget jag bestämt, utan han själv..

Hat kommer alltid tillbaka til dig själv.. detta är inga hot utan naturliga lagar som styr vår värld.

KARMA NÅGON?!?!

See User information
så du menar alltså att han förtjänar att få stryk eftersom han har dålig karma pga sin misstro mot invandrare?

jag tycker du uttrycker dig lite luddigt ibland, har svårt att verkligen uppfatta var du står i vissa frågor eller vad du menar med vissa saker. but hey, det är nog jag som är trög! ;)

hur som helst är jag glad över att vi har dig som kan berätta för oss om hur världen fungerar.

/anti - som inte vill någon illa men gärna debaterar om tabubelagda ämnen

Posted on: 2006/4/24 20:02

Anonym
hahaha.. jag vet att dina tankar styr dig mkt mer än din omvärld..

Även om programeringen byter plats på det oftast..

Jag kan absolut inte se vad svenne förtjänar, däremot talar hans klippande och klistrande för vad som rör sig i hans huvud.

Mitt Luddigga sätt får jag ursäkta mig för, är det nått speciellt du inte förstår får du mer än gärna fråga igen..

Jag vill ingen illa anti, folk får det dom förtjänar och svennes klippande och klistrande säger sig självt..

han är i koalisionskurs med sina egna, totalt programerad..

tyvärr..

See User information
Att det kommer en massa flyende invandrare från krigshärgade länder är ju ingenting som jag tror är kul får någon.

Vi tar inte in invandare för att få det bättre för sverige, vi får det sämre. Men vi gör det för att dessa människor inte skall bli mördade i sina hemländer.

Klart att vi ska försöka minimera deras brott och att de inte på något sätt ursäktas. Det är som det är. Vi skall försöka förbättra.

Posted on: 2006/4/24 20:12

See User information
En Artikel om hur onda China är för att jämna ut lite..

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... /210406braveprotester.htm

Posted on: 2006/4/24 21:39

Anonym
Hej!

Quote:

Vad menas?? 1/4 muslimer i Malmö. Detta är inte Illuminati propaganda, jag vet från andra håll att det stämmer. Berätta för mig hur detta kan vara en bra investering för Sverige??? Tror du vi skulle bli omhändertagna på samma sätt om 1 miljon Svenskar flyttade till Bahgdad och kastade sten på polis och ambulans????..Vi skulle bli halshuggna hela bunten..Jag är inte rasist. Jag har inget emot muslimer. Människor som är dödshotade han komma, men varför ska hela familjer komma hit. Människor som inte har en minsta suck på den Svenska arbetsmarknaden. Försörjningsbördan blir enorm..

/ fr3D

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev:
Jag hade en fotbolls tränare när jag var liten som sa en sak som stannat i mig sen dess.. Snor någon nått av mig så behövde dom förmodligen det och då får dom gärna behålla det, vi har försäkringar idag och dom ska användas.. detta är något som jag håller med om till 100% idag, då alla stölder igentligen inte är några brott.. (all egendom är stöldods.)

skulle denna mentalitet vara vanligt skulle stölder vara ett minne blott.

Går du förbi en hund som är agressiv så är chansen större att han attackerar dig om du är rädd.. dessa gäller i större grad människor då vi tar illa upp när andra är rädda för dig.. så är du rädd för att åka på stryk av blatte gäng så är chansen större genom att du själv manifisterar tanken i ditt huvud..

ni underskattar er egna kraft, tyvärr ännu en del av programmeringen ev. också injektionernas fel..

Men vad är det med dig Effekto? Legitimera egendomsstöld och försäkringsbedrägerier och dessutom lite amatörpsykologi?

Det tror fasen att man är försiktig och kanske lite rädd också om man går förbi vad för jäkla gäng som helst. Spelar ingen roll om det är de du kallar "blattegäng" eller skinnskallar.

Det som spelar någon roll i sammanhanget är att dessa gäng inte respekterar andra människors integritet, oavsett rädsla eller ej!

Anonym
amatör psykologi.. hahaha. du är så duktig på att dela upp allt i fina små delar och ord, du kanske är en frilansande amatör frimurare som bara älskar att dialektera upp allt och alla så det passar dig i din bubbla...

så du syftar på att alla gäng springer omkring och rånar och slåss!?

legitimera egendomstöld..?? snälla nån, kan vi hitta någon medicin till dessa öändligt programmerade arma kroppar..

Jag skapar min egen tillvaro, därmed har jag inte sagt att du inte skapar din.. snarare motsatsen..

din tillvaro verkar mer styrt av det yttre, materia, stat, tid, regler, grupptillhörighet, svenskhet, dold rasism ja vi kan hålla på ganska länge...

läst du inte om kungens far som kallades för nasse prinsen??
ditt land står nog dig allt för nära hjärtat...

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev:
amatör psykologi.. hahaha. du är så duktig på att dela upp allt i fina små delar och ord, du kanske är en frilansande amatör frimurare som bara älskar att dialektera upp allt och alla så det passar dig i din bubbla... så du syftar på att alla gäng springer omkring och rånar och slåss!?

legitimera egendomstöld..?? snälla nån, kan vi hitta någon medicin till dessa öändligt programmerade arma kroppar..
Jag skapar min egen tillvaro, därmed har jag inte sagt att du inte skapar din.. snarare motsatsen.. din tillvaro verkar mer styrt av det yttre, materia, stat, tid, regler, grupptillhörighet, svenskhet, dold rasism ja vi kan hålla på ganska länge...

läst du inte om kungens far som kallades för nasse prinsen??
ditt land står nog dig allt för nära hjärtat...

Jag precis som många andra medvetna svenskar har känt till att vissa av kungahusets medlemmar haft nazisympatier sen ungefär 20 år innan du föddes. Jag har givetvis precis som många andra svenskar inte accepterat detta utan på alla sätt försökt att protestera dels mot att ett skattefinansierat kungahus inte borde existera överhuvudtaget i ett modernt samhälle och speciellt inte om man lierar sig med destruktiva regimer.

Att anklaga mig för dold rasism är otroligt korkat eftersom jag tycker att jag gång på gång försökt att förklara för dig att så inte är fallet. Jag har alltid ställt mig på de svagares sida men just nu får du faktiskt försöka förstå att för mig handlar det inte om att tycka synd om våldsverkare, våldtäktsmän eller politiskt aktiva fundamentalister. Det handlar om att visa respekt och ta ställning för offren för deras framfart oavsett färg eller etniskt ursprung.

Anonym
Quote:

Jag har alltid ställt mig på de svagares sida men just nu får du faktiskt försöka förstå att för mig handlar det inte om att tycka synd om våldsverkare, våldtäktsmän eller politiskt aktiva

politiskt aktiva? våldtäcksmän..

du tappade bort mig här oderntligt nu..

det här var tredje rashetstråden som postats av svenne under kort tid..

Dom enda jag tycker synd om är dessa simpla intellekt som drar paraleller mellan dvs olika brott och dess förövares ursprung.
att man postar dessa trådar på denna sida skapar mer uppdelning och det är detta som gör mig arg...

sen så kommer vissa och försvarar dessa trådar, när dom saknar vara sig egna åsikter eller något som helst objektivt perspektiv.

Annars kan vi lika hjärna döpa om sidan till nyvaken-nationaldemokrat.se

Anonym
Quote:

Effekto skriver att:
politiskt aktiva? våldtäcksmän.. du tappade bort mig här oderntligt nu.. det här var tredje rashetstråden som postats av svenne under kort tid..

Dom enda jag tycker synd om är dessa simpla intellekt som drar paraleller mellan dvs olika brott och dess förövares ursprung.
att man postar dessa trådar på denna sida skapar mer uppdelning och det är detta som gör mig arg... sen så kommer vissa och försvarar dessa trådar, när dom saknar vara sig egna åsikter eller något som helst objektivt perspektiv.

Annars kan vi lika hjärna döpa om sidan till nyvaken-nationaldemokrat.se

Jaja... here we goes again! Eftersom jag personligen inte har eller nånsin kommer att skaffa några som helst kopplingar till de extrempartier du så rabiat tjötar om i varje inlägg kan jag bara säga... SUCK!

Men om du någon gång på något forum mot förmodan skulle få igenom dina krav på att censurera sanningar och styra ett forum på naivism och rent ljug så kan du förslå ett namnbyte till:

EFFEKTO´S - BLUNDA - FÖR - VERKLIGHETEN - FORUM!

Snacka om att romantisera sjuka värderingar... "time after time".

Och att du sedan i samma andetag slänger ur dig floskler om eliten och illuminati visar ju att du inte har fattat ett smack om vad det egentligen rör sig om. Vilket blir till skada för de flesta som på ett mer nyanserat sätt ifrågasätter elitens maktkoncentration och sätt att styra massorna. Dessutom drabbas de som kommer hit för att skaffa sig en anständig chans att tillföra och tillgodogöra sig det svenska systemet... hur kasst det systemet än må vara för oss små människor "from time to time".

Fatta en sak... det är inte jag som hatar... vare sig rättroende eller icketroende..."kesh". Det är inte jag som våldtar "guzz" eller misshandlar rånar eller mördar vare sig "svennar eller andra" på grund av förorättad heder eller mindervärdeskomplex.

Jag är bara den som vaknat och insett sanningen. Att det faktiskt finns folk som sysslar med såna sjuka grejer. Och om detta måste det berättas eftersom media av anledningar som jag tror de flesta här insett mörkar detta.

See User information
Admin:

Nu får det ta och räcka, det här liknar mest en boxningsmatch. Sluta båda att dömma varandra och försök förstå den andre.

Jag tror att alla agerar på ett sätt som helt perfekt utifrån de referensramar den personen har.

Posted on: 2006/4/27 10:58

See User information
Bara för att faktan stämmer betyder det inte att budskapet stämmer. Det framförs ett budskap att det är krig på gatorna och att detta är pga av att många är muslimer.

Vad är syftet? Att skapa ilska mot muslimer, att skapa nationalism mm.

Fakta är ingte något heligt. Du kan döda med sanning och skapa liv med lögner.

Posted on: 2006/4/27 11:02

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper