vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Frimurarna visar sina lokaler i Götet, kl. 18.00 ikväll.

See User information
Kanske inte det mest intressanta men vi tänkte kolla in det.
Det verkar vara i samband med Kulturnatten i Göteborg.

Posted on: 2009/10/9 7:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Frimurarna visar sina lokaler i Götet, kl. 18.00 ikväll.
Så gjorde frimurarna i uppsala också förra kulturnatten. De var mycket öppna och trevliga där. Rekommenderar alla som kan att gå till GBG och tala med dem. Finns nog en tråd liggande här om öppet hus i Uppsala.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
De lägra frimurarna som inte känner till den stora agendan behöver inte vara några onda monster. I toppen av frimureriet härskar dock ondska och korruption.

Posted on: 2009/10/9 8:10

See User information
"De lägra frimurarna som inte känner till den stora agendan behöver inte vara några onda monster. I toppen av frimureriet härskar dock ondska och korruption.
.

Postat den: Today 10:10"

Jag hade en chef en gång som var frimurare, antagligen ganska färsk sådan av lägre grader. Han var från det militära och gillade väl auktoritära strukturer i allmänhet.
Han blev väldigt arg när jag frågade "varför högt uppsatta människor har en fetisch för hemliga sällskap" och om han tyckte "golfklubbarna därmed spelat ut sin roll eftersom vem som helst nu kan gå med i de flesta golfklubbarna".
Detta utspelades under en personalfest.
Men i övrigt var han trevlig.
Jag har även en ingift, lite avlägsen, släkting, som var medlem i en loge. Han gick ur efter ett tag eftersom han tyckte det hela blev "märkligt". Det är det enda han nämnt om det, men fick dock reda på att chefredaktören för en stor morgontidning var med i samma loge.

Jaja, vi ses ikväll ni som tänkt komma.

Posted on: 2009/10/9 8:21

See User information
Quote:

Skogstrygge skrev:

.... Jaja, vi ses ikväll ni som tänkt komma.

HUR ska VI ses, menar du?

Har du en röd Nejlika i kavajslaget, för att bli igenkänd?

Posted on: 2009/10/9 11:29

See User information
När 'förslavademurarna' visar upp sina lokaler skall ingen komma. När ingen kommer segrar vi andra, i alla fall en liten seger om att visa att de är ute på djupt vatten (rent andligt).

Gå inte dit.

Kolla förresten in flygbild från cirkulationsplats i Uppsala. Det är enkelt, sök upp Axel Johanssons gata / Fyrislundsgatan. Men ok, man kan se här på hitta.se en annan vy. Kolla in, de har lagt ut stenar i denna cirkulationsplats som ser ut som pyramider. Varför gör någon detta?

http://www.hitta.se/gatubild/?gvX=6639157&gvY=1605545&gvH=242

Posted on: 2009/10/9 11:42

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

Skogstrygge skrev:

.... Jaja, vi ses ikväll ni som tänkt komma.

HUR ska VI ses, menar du?

Har du en röd Nejlika i kavajslaget, för att bli igenkänd?

Ja? Hur skulle det annars gå till?

Posted on: 2009/10/9 14:45

Anonym
Ni kan ju annars ha en dräkt på er så ni sticker ut lite

Denna kan man köpa på hobbex

Resized Image

See User information
maskrosen// Jo den hade ju varit praktisk. Dock glömde jag nejlika och allt..

En sak som var intressant var att de lade sig så på defensiven på frågor som inte var så "offensiva". Jag kände att en av gubbarna snea lite på en av mina frågor som rörde symboler, då han blev mycket defensiv. Även om frågan var allmänt ställd.
Det var också imponerande hur en av dom lyckades framställa sig som icke-auktoritära, när jag frågade varför de hade så auktoritära strukturer med grader osv. Många ställde bra frågor tycker jag.

Posted on: 2009/10/9 20:32

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper