vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: Gud är allas jag

See User information
Skulle du vara så säker på din sak skulle du inte ens tänka tanken på att jag syftade på dig Xtas, men som ofta nu för tiden med newagers så vet ni allt utan någon grund att stå i. Mycket synd måste jag säga. Jag syftade så klart på tråstartaren då han startar tråden med att ge en bild utav hur han tror 10 budorden ska följas.

Posted on: 2009/10/15 21:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag är säker på min sak i stunden, men jag är inte oavig till att anamma andras sätt att se på saken om jag så vill för att försöka förstå.
Bara det att när man anammar klassiskt religiösa idéer så kommer en rädsla över en för att man inte blidkar Gud på det klassiska sättet, man dömer sig själv och jag vill inte döma på ett sätt som sätter mig eller någon annan i dagern att de vore syndare, det är bara synd att göra så.

Personligen är jag skeptisk mot de stereotypiska budskapen som kommer från NAM såvida det inte går att uppleva.
Du får väl kalla mig vad du tror känns tryggast för dig, men själv så vet jag ingenting i reell mening, allt är åsikter formade av vad jag läst, sett och hört.
Duger det som grund att stå i eller vad tror du är bättre?

Posted on: 2009/10/15 23:28
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Fint svar jämfört med andra trådarna :). Jag förstår ditt tänk helt måste jag säga nu när du förklarar grunden till din tro. Har vart i samma sits jag med och jag tycker du får tro på det så länge du är lycklig och det leder dig på rätt väg. Jag följer inte bara klassiska religiösa idéer då de får folk att känna sig "skuldsatta" eller "nedvärderade" när de lever i "synd" precis som du sa! jag ser synden som något som smutsar ner min själ, får mina tankar åt andra håll än Guds och även tillåter onda andar,demoner eller jinns påverka mitt liv i fel riktning. Måste hålla med dig om att de klassiska tänket inom religion; att man är syndare och ska brinna i helvetet, inte är bra i grund och botten då folk misstolkar det så enkelt. 10 budorden gavs inte till oss utan anledning, 10 budorden har också en viktig grund och mening men jag ser för ofta misstolkningar av som är rätt synd .. Fred!

Posted on: 2009/10/16 8:35

See User information
Tvärsom för mig då. Brukade vara lite oroad över om budskapen kom ifrån Gud eller djävulen, nuförtiden tror jag att det enda diaboliska är att tro att det finns en dualistisk kamp vilket kommer av de zoroastriska influenserna på judendomen och har fått människan att vända sig från Gud och det spirituella i tvivel på vem som är vem i de gudomliga sfärerna, jag försöker alltså upplösa dualismen.

Posted on: 2009/10/16 14:03
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Jag förstår ditt tänk nu och ser den fina bilden, verkligen. Men jag har svårt att tro på det då jag ser dag in och dag ut hur Satan genom skolan, media, krig, musik etc förösker vända bort folk från Gud och in till andra religioner där det i grund och botten handlar om "jag är gud" som Satan gör allt för att själv bli.

Posted on: 2009/10/28 12:41

Anonym
Jepps Det vi kallar för Gud genomströmmar Allt.

Förbundet till det rena jaget.
Den formlösa anden.

See User information
Nej du förstår att det är när du Guds kärlek tas bort från ditt sjätte sinne som ondska föds. SKulle Gud genomströmma allt skulle vi inte leva i ett helvete ? Det råder inga tvivel om att Gud låter detta hända för att fullfölja profesian ...

Posted on: 2009/11/3 9:22

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper