vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 »


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#25


See User information
Varför behöver det förklaras?

Det är flera som påstår att officiella förklaringen är att tornen rasade pga metallen smälte.

Posted on: 2009/11/3 11:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#26


See User information
Här kan du läsa en massa trams, dock ingenting om WTC 7
http://govinfo.library.unt.edu/911/report/index.htm

Posted on: 2009/11/3 11:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#27


See User information
Vilket trams syftar du mest på där?

Dessutom. Även om officiella förklaringen skulle visa sig vara 100% fel så gör inte det nån av alla konspirationsteorier mer sanna. Alla påståenden måste vila på egna argument.

Posted on: 2009/11/3 11:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#28


See User information
Dina frågor känns ganska onödiga då du redan registrerat ditt namn som "allvetare". Du är redan klar med var du står och vad du tror på, eller "vet".

Jag tycker att det är ganska enkelt, man ta del av hela händelserna den 11 september 2001, kopplar ihop det med historien och vad som hände efter den inträffade, det vill säga motiv och konsekvenser.
Sen bildar man sin uppfattning. Antingen finner man att det inte är något fel och allt är som det ska.
Eller så hittar man tvivelaktiga incidenter och börjar ifrågasätta.

Du som endast är här för att debunka inte för att bredda din synvinkel kommer inte att finna något nytt. Du har redan bestämt dig.

Quote:
Jag säger "ni" för att det "ni" har gemensamt är er tro på diverse konspirationer.


Det här finner jag ganska lustigt, tro på konspirationer? konspirationer inträffar varje dag i samhället på olika nivåer och plan. Mycket av Europa historia och hela världens historia grundar sig i konspirationer, det vill säga sammansvärjningar. Om du inte tror på sammansvärjningar så har du nog aldrig sett Robinson.

Posted on: 2009/11/3 11:34
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#29


See User information
Om den officiella utredningen skulle visa sig vara 100% fel så skulle teorin om att den officiella utredningen är falsk, visa sig sann. Jag vill hävda att det i första hand är den teorin som förenar de flesta på detta forum snarare än någon specifik teori om vad som verkligen hände.

Posted on: 2009/11/3 11:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#30


See User information
Twoofer? Är det du? ; )

allveteren köra med en enkelt spår och taktik:

Staten och alla dessa apparater och inblandade människor och institutioner talar alltid sanningen och det finns aldrig konspirationer där.

Allt bevis, oavsett vilken expertis (kan vara fd och nuvarande CIA, Piloter, Militär, Politiker, arkitekter, vetenskaps personer osv..) är inte trovärdig och detta är inte Government Approved.

Sen är argumenten:

Förklara för mig, fast jag behöver inte förklara för era.

Enkelt, naivt och lite underhållande när man inser att jag var säkerligen så när jag var 12 år gammal.

Vaken är bara en del av att söka efter en sanning i ens liv, och genom tusentals år ser vi lätt ett mönster där andra tvunga andra att lyda på detta jorden under deras förtryck.

Utan val.

Och i vissa stater (skapade av eliten, samt politik) får vi rösta mellan de kandidater och system som vill tvinga oss hit och dit som de rika har ställt framför oss.

Tycker du att detta inte stämmer, att det saknas tvång (med vålds hot tom) i dagen samhälle då är det upp till dig att bevisa att denna saknas.

Tvång är nyckelordet, och då är vi inte fria för det mesta att bara leva utan en massa komplikationer som olika system lägga på oss, vi reagera och berarbeta allt denna nästan varje dag.

Tvång.

Du däremot är INTE tvungen att vara här och är alltid fritt att gå vidare när du bestämmer detta, framförallt om du känner att det inte stämmer med din "verklighetsbild".

Det handlar om TVÅNG allveteran, det börjar där, detta är beviset i nuet att något inte stämmer med "frihets budskapet".

Människor har levt under detta i flera tusentals år...

Posted on: 2009/11/3 11:57
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#31


See User information
Quote:

allvetaren skrev:
Varför behöver det förklaras?

Det är flera som påstår att officiella förklaringen är att tornen rasade pga metallen smälte.


Det går inte att få ner en så avancerade stålkonstruktioner utan att "smälta" av balkar och "girdrar", någon åverkan på stommen måste skett i från toppen till botten av husen, det finns ingen annan förklaring...den som påstår annat har föga materialkännedom samt avsaknad av förståelse gällande värmens spridning i fastigheterna...det går inte att smälta av legerat konstruktionsstål men flygplansbränsle...
För vidare kännedom om stål och dess egenskaper så är Farbror Sven en bra källa...
Sven Santén. ScanArc Plasma Technologies AB,. S-81321 Hofors, Sweden

Posted on: 2009/11/3 12:14

Edited by gaston on 2009/11/3 12:51:32
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#32


See User information
Så den kan inte rasa om metallen inte smälter?

Okej, vad tror du händer med ett så högt torn med metallbalkar där metallen förlorar 50% av sin bärkraft? Jag tror den rasar.

Som sagt, finns flera filmer om detta.

Och mitt namn "allvetaren" har inget med att jag påstår att jag vet allt. Det är bara ett namn jag har på de flesta forum.

Kan inte replikera på allt som skrivs här såklart, jag hinner liksom inte.

Och jo, jag tror folk och institutioner konspirerar. Men jag vet också att 99,99999% av alla konspirationer som folk tror på är falska och mest tankespöken.

Jag tror istället att anledningen till att folk älskar att tro på konspirationer är att det är roligt. Det finns INGA argument eller bevis som kan få er tro att den officiella förklaringen är den som stämmer då det är inte är bevisläget som fått er till er slutsats, även om ni tro den. Er slutsats är istället känslomässigt grundad.
Det är därför man fortfarande kan höra att vaccin skapar autism, 9/11 skapades av judarna och olof plame dödades av moussad.

Posted on: 2009/11/3 13:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#33


See User information
Det är verkligen skönt att det kommer någon och säger åt oss vad det är vi tror på så vi slipper allt det jobbiga med att ta reda på saker själva.

Du säger att du inte hinner svara på allt som skrivs, hur skulle det vara att svara på något? Exempelvis varför nästan allt bevismaterial förstördes mer än ett år innan den officiella utredningen påbörjades.

Posted on: 2009/11/3 13:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#34


See User information
Quote:

allvetaren skrev:
Så den kan inte rasa om metallen inte smälter?

Okej, vad tror du händer med ett så högt torn med metallbalkar där metallen förlorar 50% av sin bärkraft? Jag tror den rasar.

Som sagt, finns flera filmer om detta.

Och mitt namn "allvetaren" har inget med att jag påstår att jag vet allt. Det är bara ett namn jag har på de flesta forum.

Kan inte replikera på allt som skrivs här såklart, jag hinner liksom inte.

Och jo, jag tror folk och institutioner konspirerar. Men jag vet också att 99,99999% av alla konspirationer som folk tror på är falska och mest tankespöken.

Jag tror istället att anledningen till att folk älskar att tro på konspirationer är att det är roligt. Det finns INGA argument eller bevis som kan få er tro att den officiella förklaringen är den som stämmer då det är inte är bevisläget som fått er till er slutsats, även om ni tro den. Er slutsats är istället känslomässigt grundad.
Det är därför man fortfarande kan höra att vaccin skapar autism, 9/11 skapades av judarna och olof plame dödades av moussad.


Nu är det så här va....

Bränderna i toppen på tornen KAN INTE värma stålet neråt i byggnaden mer än några få meter, det du hänvisar till är om bränderna fått fäste i hela huset och där igenom förstört hållfastheten så till den grad att de ramlar sönder i 30 fotslängder lagom att lasta på långtradare för bortfrakt...du tänker en oktav för lågt mannen.

Posted on: 2009/11/3 13:57
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#35


See User information
lolvetaren skrev:

"Och jo, jag tror folk och institutioner konspirerar. Men jag vet också att 99,99999% av alla konspirationer som folk tror på är falska och mest tankespöken."

Då är det en trosuppfattning du har - har den med verkligheten att göra?

Kul att att när man nu för första gången analyserat en så kallad månsten från den första påstådda månlandningen, så visar det sig att det var ingen sten från månen, hehe...

Stenen hade getts till det holländska nationalmuseet/Riksmuseet.

Posted on: 2009/11/3 14:29

Edited by shermjyl on 2009/11/3 14:47:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#36


See User information
Quote:

allvetaren skrev:

Och jo, jag tror folk och institutioner konspirerar.

Men jag vet också att 99,99999% av alla konspirationer som folk tror på är falska och mest tankespöken.


Gärna berätta HUR du veta detta

Jag tror istället att anledningen till att folk älskar att tro på konspirationer är att det är roligt.


VAD isf är beviset på detta? Att vi tycker att detta är roligt?


Det finns INGA argument eller bevis som kan få er tro att den officiella förklaringen är den som stämmer då det är inte är bevisläget som fått er till er slutsats, även om ni tro den.


Er slutsats är istället känslomässigt grundad.

Hurså?

http://www.youtube.com/watch?v=Y8eYPZ ... =1BA16A673C07ED1E&index=1

Steven E Jones berätter UTAN emotionella känslor, däremot Truth förnekare ofta attakera perssonen och är emotionella:

http://www.ae911truth.org/

Inget emotionellt där hellre....



Det är därför man fortfarande kan höra att vaccin skapar autism, 9/11 skapades av judarna och olof plame dödades av moussad.

Posted on: 2009/11/3 14:41
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#37


See User information
Saer:

Bevis tack på att all bevisning förstördes. Annars är det bara ett påstående.

Posted on: 2009/11/3 14:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#38


See User information
Gaston:

Då tycker jag du ska se den film jag har i ämnet om hur tornen rasade på min blogg och förklara var filmen har fel.

tankarurettintellekt.blogg.se

Posted on: 2009/11/3 14:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#39


See User information
Lorax:

Din förmåga till källkritik, hur ser den ut?
Den där snubben är INTE rationell utan emotionell.

Alla seriösa källor jag kollat upp i ämnet förkastar den teorin, av flera anledningar. Även detta förklaras lätt i filmen överst i min blogg.

Posted on: 2009/11/3 15:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#40


See User information
Och mina skäl är INTE emotionella till att jag hittills tyckt att alla påståenden från truthers är falsifierade.

Jag gillar varken USA, Bush eller Osama. Och jag vet mycket väl att Israel, judiska lobbyn och kristna högern har extremt mycket makt.

Men för mig har detta inget att göra med ren fakta. Ett torn är ett torn oavsett vad man vill.

Och jag förkastar era argument, inte er som personer.

Posted on: 2009/11/3 15:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#41


See User information
Låt oss bena ut det här nu, vi här på vaken kan långt ifrån enas om någon alternativ konspirationsteori, det enda vi är överens om (till synes) är att den officiella konspirationsteorin inte stämmer. Att argumentera FÖR någon specifik teori för vakens räkning är således både felaktigt och lönlöst.

Är du eller är du inte av samma uppfattning? Om du, som det verkar, är av uppfattningen att den officiella konspirationsteorin är korrekt så ligger bevisbördan hos dig då det är din teori som behöver verifieras. Hittills har ett antal av trådens deltagare kommit med frågeställningar och möjliga brister i din teori och du inte kommit med någonting som svar. Du har sagt att du inte gillar någon av de länkar som givits dig men inte specificerat vad du finner felaktigt eller icke trovärdigt.

Om du skulle vara lite mer specifik och delge oss någon uppfattning, vanligen uttryckt av vakens forumdeltagare, som du har invändningar mot så skulle det kanske vara lättare för de som delar den uppfattningen att ge svar.

Posted on: 2009/11/3 15:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#42


See User information
allvetaren, läste du genom mitt inlägg om dom kommissionärer som var med i utredningen, som själva inte litade på den information dom fick av Pentagon, eller ska du ducka för det som dom påstår..?

Läste du vad dom har sagt om deras egna utredning..

Posted on: 2009/11/3 16:13
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#43


See User information
Saer:

Nu funkar inte jag så att jag köper en förklaring i sin helhet och som förklarar allt. Jag tar istället en sak i taget.

Varför rasade WTC7?
Check! Finns trovärdigt svar.
Varför rasade tornen?
Check! Finns trovärdigt svar.
Missil istället för plan i pentagon?
Check! Nej, man ser tydligt det är flygplansdelar osv.

Dvs, jag kollar upp en fråga i taget.

Så alla eventuell bevisbörda som jag har jag redan besvarat.
Och de frågor jag ännu inte kollat upp har jag ingen åsikt om.

Posted on: 2009/11/3 16:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#44


See User information
Tebe:

Samma svar till dig. Jag håller inte på med helhetslösningar utan tar en fråga i taget.

Posted on: 2009/11/3 16:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#45
Quote:

Varför rasade WTC7?
Check! Finns trovärdigt svar.
Varför rasade tornen?
Check! Finns trovärdigt svar.
Missil istället för plan i pentagon?
Check! Nej, man ser tydligt det är flygplansdelar osv.


Oj, vilken utläggning ovan....( Imponerande fattigt och tamt)

Det finns ju ett antal inlägg bakåt i denna tråd du bör hantera först.
Ditt sätt att bara ignorera och gå vidare är ganska forumtroll-aktigt, känner igen din stil. Enkelspårigt och religiöst övertygad verkar vara din sak, eftersom du behandlar frågorna som en religiös person gör när han försvarar sin "tro".

Har du tex samtalat med de svenska ingenjörerna i AE911-truth?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#46


See User information
Quote:

allvetaren skrev:
Jag säger "ni" för att det "ni" har gemensamt är er tro på diverse konspirationer. Så med "ni" menar jag ni som delar den tron.

Och jag vill nu veta mer specifikt om vad som får tro på konspirationsteorier kring 9/11 och vaccin.

Och då menar jag konkreta bevis med säkerställda källor.
Inte youtubeklipp, artiklar i aftonbladet och dylikt. När jag sedan fått dessa så vill jag undersöka dom närmare. Värre är det inte.

Inte för att jag tror jag kommer höra nåt nytt, men jag hoppas.


Jag har en liten undran - På din blogg har du lagt upp en mängd youtube-klipp, varav ett med temalåten från Benny Hill. Jag vet inte om jag har rätt, men på något sätt känns det som att du motarbetar dig själv.

Posted on: 2009/11/3 17:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#47


See User information
Quote:

allvetaren skrev:

Alla seriösa källor jag kollat upp.


Vilka är de och varför är de seriösa enligt dig?

Vad är det som är kriterier för att vara en SERIÖS källa enligt dig?

Posted on: 2009/11/3 17:57
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Menar ni allvar? Är ni verkligen "sanningssökande"?
#48


See User information
Allvetaren kanske är ett stort skämt.. Påminner om zpz/zink i sitt uppförande och i skrift.. Stöps alla dessa självutnämda debunkers i samma form, eller!

Posted on: 2009/11/3 18:04
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS