vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 7 »


Micro på SVT Debatt på Tisdag
#1


See User information
Jag, Mikael C. skall tillsammans med Mats Sederhom (Bakom boken Robotfolket) debattera sanning och vetenskap.

På andra sidan har vi olle Häggström professor i mattematisk statistik tillsammans med en en så länge okänd meddebattör, kanske från VOF.

Det blir livesändning vilket blir intressant. Jag ska försöka vara sympatisk, kärleksfull och mycket kritisk till all information.

Om det finns något PR geni så var inte blyg att framföra idéer.



Edit: Ändrade bara ett stavfel i titeln på tråden //Anti

Posted on: 2009/11/3 22:07

Edited by micro on 2009/11/4 14:15:29
Edited by anti on 2009/11/10 17:38:55
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#2
Glöm inte att borsta tänderna ordentligt innan, då ingenting går hem mer än ett bländande leende


Och tugga absolut inte tuggummi som Niels Harrit gjorde

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#3


See User information
Quote:

micro skrev:
Jag, Mikael C. skall tillsammans med Mats Sederhom (Bakom boken Robotfolket) debattera sanning och vetenskap.

På andra sidan har vi olle Häggström professor i mattematisk statistik tillsammans med en en så länge okänd meddebattör, kanske från VOF.

Det blir livesändning vilket blir intressant. Jag ska försöka vara sympatisk, kärleksfull och mycket kritisk till all information.

Om det finns något PR geni så var inte blyg att framföra idéer.


Ge de efterlevandes syn på saken...allt handlar inte om teknik och fysik...

Posted on: 2009/11/3 22:13
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#4


See User information
Aha, minsann. En Chalmerist. Motser med spänning informationen om vem den andra jeppen blir...

Posted on: 2009/11/3 22:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#5


See User information
Vi fick ett mail till info@vaken.se som vidarebefodrades till dig från en kvinna med en del bra punkter du kan beakta.

Posted on: 2009/11/3 22:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#6


See User information
Ta med er små skyltar med internetadresser och tryck upp i kameran....

" Kära Tv-tittare. Gå gärna in på dessa IT-adresser och sök information själva och genomskåda alla lögner "



Posted on: 2009/11/3 23:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#7


See User information
Om du ställer frågor, ställ bara EN fråga i taget. På så sätt kan du inte få motståndaren att välja den bekvämaste. Får du inte svar så ställ den igen och börjar motståndaren babbla, avbryt och säg till han att svara på frågan. Gör frågan kort och koncis

Prata bara om fakta du känner dig säker med, studera den innan så du kan möta mot argument. dra INTE upp harriet som dom kommer säga är dementerad bla bla.

Jag skulle hållt mig till 7an faktiskt. den är svårast att förklara. Och det hade inte skadat, kanske varit bättre om du udnviker wtc och pratar om sånt inte allmänheten vet, tex Bildeberger och sånt. Men håll det på mainstream nivå. Tänk att folk bara ska ta till sig nyfikenhet.

Sen hade det inte skadat att påpeka att det finns mer än wtc. Hitlers rikshusbrand kan jag tänka mig funkar som en inledning på att konspirationer är MÖJLIGA!

Ta inte åt dig av angrepp, var saklig.

Räkna med att du får riktigt dålig tid, så ha korta förberedda poäng.

Kör på källor från AUKTORITETER helst svenska.

Men slösa ingen tid, det är det dom kommer försöka få dig att göra. Möt inte ens personliga påhopp, det tar tid. Tänk på vad du vill få fram istället.

Posted on: 2009/11/4 0:17
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#8


See User information
Klä dig H&M Svensson.

Kavaj och 911 truth t-shirt

Korta fakta och KÄNN din motståndare ; )

Det hela handlar om hur massmedian, finans och politik styrs av en dolda elit.

Hemliga möten, det ESOTERISKA. Bohemian Grove. Bilderberg (Sahlin, Persson, Bildt Reinfeldt)

Titta lite på Icke innan.

Vet att de med kritik gör detta utifrån RÄDSLA och är bara en människa.

Le mycket och vara sött!!!

Posted on: 2009/11/4 0:39
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#9


See User information
Quote:

Spartacus88 skrev:
Ta med er små skyltar med internetadresser och tryck upp i kameran....

" Kära Tv-tittare. Gå gärna in på dessa IT-adresser och sök information själva och genomskåda alla lögner "




; ) Just det!

Och de mest nerladdade Alex Jones filmer...

Folk vaknar i Amerika, i Sverige är de flesta lite backom, men kommer runt (kanske hehe)

Posted on: 2009/11/4 0:41
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#10


See User information
Hej på er

Enligt Svt så blir det inga tekniska detaljfrågor kring 9/11. (om man nu kan lita på vad de säger!)

Imorgon får jag/vi veta mer om den fjärde personen och mer om temat.

Återkommer här.

Mats

Posted on: 2009/11/4 0:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#11


See User information
Spännande!.

Om dom frågar något om NWO så rekommenderar jag att kanske nämna något om Reece-kommittén, hur kongressen i USA på 50 talet avslöjade eliten och även hur skull and bones medlemmar planerade att störta FDR och installera en fascistisk diktatur.

Du vet säkert allt detta bättre än mig, men här är lite bra info som jag samlat ihopa till en artikel.
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=579

Posted on: 2009/11/4 2:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#12


See User information
En annan sak kan ju vara att få dem att förstå att det inte är en sannings"rörelse" utan ett sannings fenomenet kanske:)

Posted on: 2009/11/4 2:33
"Truth is a pathless land"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#13


See User information
Jag tycker han kan räkna på sannolikheten att hitta passen
http://www.fritanke.se/lang-sv/bocker/66-riktig-vetenskap.html

Men han kommer säkert på något, annars får han inte sitta kvar i Kungliga Vetenskapsakademien

Posted on: 2009/11/4 6:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#14


See User information
"En annan sak kan ju vara att få dem att förstå att det inte är en sannings"rörelse" utan ett sannings fenomenet kanske:)"

Instämmer.

Posted on: 2009/11/4 7:00
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#15


See User information
Jag tycker ett intressant exempel är när Yale-kompisarna och Skulls and Bones filurerna George Bush (rep) och John Kerry (dem) gör upp om presidentposten. Den kanske man skall ha i bakfickan?

En debatt om detta är... ja, omöjlig egentligen. Att visa upp sig som sansade relativt normala personer är väl a och o.

Är tittarna/lyssnarna genuint nyfikna så är det ju skojigt.

Olle.H kan vara jobbig att möta. Jag har haft lite att göra med honom för något år sedan då jag skrev lite om matematik. Han är säkerligen en ivrig försvarare av indoktrineringsstaten. Ställer han sig kritisk till att folk försöker tänka själva och mer öppet så är han naiv. Att kunna tänka innanför liksom utanför boxen är väl en styrka. Men aj, staten håller inte med. Inside, inside... !!!

Posted on: 2009/11/4 7:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#16


See User information
PÅpeka att sanningsrörelsen inte har valt någon ledare.
En del har tagit på sig att synas. Många väljer att inte göra det.

Vi är våra egna ledare och tänker självständigt. Dom flesta av oss har lagt ner 1000-tals timmar under många år på att söka information Aktivt. När många upptäcker att så kallade etablerade sanningar inte stämmer så uppkommer alternativa förklaringsmodeller som ibland ändras över Tid.
Någon Koncensus-trans som råder i MS-media har ännu inte uppkommit i samma utsträckning bland människor som ständigt ifrågasätter. Det är så Jag har valt att föra Demokratin ett steg framåt............istället för som nu. Flera steg bakåt.

Posted on: 2009/11/4 8:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#17


See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

Spartacus88 skrev:
Ta med er små skyltar med internetadresser och tryck upp i kameran....

" Kära Tv-tittare. Gå gärna in på dessa IT-adresser och sök information själva och genomskåda alla lögner "




; ) Just det!

Och de mest nerladdade Alex Jones filmer...

Folk vaknar i Amerika, i Sverige är de flesta lite backom, men kommer runt (kanske hehe)



ta med några böcker och visa upp.

Bankerna och Skuldnätet ?

Det gäller att göra TV-tittarna nyfikna....


Varför inte ge motdebattörerna en liten present Live genom att ge dom var sin bok....

PR-kupp var det....



Posted on: 2009/11/4 8:19

Edited by Spartacus88 on 2009/11/4 8:35:11
Edited by Spartacus88 on 2009/11/4 8:38:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#18


See User information
Undvik att använda deras epitet som tex. "sanningsrörelse", bara säg att man är ytterst skeptisk till vad amerikanska statsappraten säger med tanke på tex.

1) Operation Ajax
2) Gulf of Tonkin
3) Operation Gladio

där den numer medger att den organiserade terrorattacker i politiska syften.

Posted on: 2009/11/4 11:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#19


See User information
Hej på er

Det blir inställt på torsdag. Nåt annat ämne kom i vägen.

Det siktar in sig på Tisdag istället. Både jag och Micro har sagt ja.

Mats

Posted on: 2009/11/4 13:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#20


See User information
Jag skulle tro att de ställer in det hela helt och hållet. Vill de visa TV program då hälften som tittar kommer att hånskratta åt etablissemangets överstepräster i vita rockar?

Posted on: 2009/11/4 14:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
#21


See User information
Det är vanligt. Jag fick vänta i fyra månader och det blev inställt tre gånger. När sedan programmet blev av kortades debatten till 15 minuter på grund av fastighetsskatten...

(Jag var med i SVTs argument våren 2007, om elöverkänslighet. Pajkastardebatt med bl a mobiltelebranschen.)

På redaktionsnivå är detta bara ett ämne bland alla andra. Finns agendan att smutskasta rörelsen är det högre upp.

Posted on: 2009/11/4 14:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Tisdag
#22


See User information
De kanske vill vänta tills del 2 visats i TV4.

Posted on: 2009/11/4 14:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Tisdag
#23


See User information
Klart att det kan inte bli någonting annat än en "pajkastar debatt" eftersom SVT skulle inte tillåta någonting annat.

Posted on: 2009/11/4 14:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Micro på SVT Dabatt på Tisdag
#24


See User information
Det gäller att vara kall, allt är riggat. Svåra frågor under press från kameror. Det är därför vi vill ha en ny utredning och många i världen med oss. kan ju vara ett bra svar vid en för svår fråga för stunden...

Posted on: 2009/11/4 14:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 ... 7 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS