vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Ljus vs mörker

See User information
Ljus och mörker vad är det? Funderat en del på vem eller vad som står för ljuset? Ljusbringaren, Lucifer eller Gud, den gode? Ljus förknippas med gott, mörker med ont vanligtvis men nu finns det ju motsägelser... Ska man vandra mot ljuset eller strunta i hela grejen och tillbedja grönt och blått???

Posted on: 2009/10/30 16:48
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Ljus vs mörker
Tro det eller ej men ljus och mörker hör samman.

Ljuset står för Början,kärleken, födseln , förlösandet och gemmenskapen.

Mörkret står för Slutet,döden,visdomen,det oändliga och ensamheten.

Ondska kommer från okunskap och detsamma gäller rädslan för mörkret.

Det ena ger uppehov till det andra och utan någon av delarna finns ingen balans som är det ultimata uttrycket för sanningen och dess lagar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Fint svar! Man behöver alltså inte välja sida eftersom balans efterstävas. Hur e det då med vit vs svart magi??? Borde de ist utöva blågrön magi??? OBS jag skämtar inte!

Posted on: 2009/10/30 17:26

Anonym
Du behöver inte välja någon sida din vilja och dina sista tankar och samvete avgör var du bör hamna för att anden ska kunna utvecklas vidare.

Mmm det vi kallar svart magi finns likaså du kan välja och hjälpa någon eller skada någon.

Vad utövarna av svart magi inte förstår dock är att det drabbar dem själva i slutändan.

Lätt att skada men svårt att hela.

svårt att bygga men lätt att rasera.

Det mesta har ett pris.

Speciellt avikande från sanningen.

Frid.

See User information
Låter ännu en gång klokt... varifrån får du dina ord, e du i bra balans eller e du uppkopplad med någon guide/guidebok?

Posted on: 2009/10/30 17:59

Anonym
Mina ord kommer från mina erfarenheter och en känsla som kommer till mig och utvecklas till vad du får höra.

Sanningen kommer före tanken.

Jag har läst många böcker men det tog mig ett bra tag att inse att.

Jag inte fann sanningen eller gud i en bok.

Hjärtat är nyckeln till mycket .

Själen är gammal och har många svar, det svåra är att tolka dem och känna dem , speciellt ju mera traumatiserad man är.

Alla våra själar är gammla, vissa har bara spenderat fler livstider än andra med att studera den.
Allt är ett.

Om jag skulle ge dig mitt andliga namn skulle du förstå varför jag vet vad jag vet, men det skulle bara skapa kaos och konflikt , mestadels pga folks förväntningar och fantasier, det skulle bara sluta upp med att jag blev stenad.

Du vet mer än du tror.
Du vet allt det gäller bara hitta svaren.

Anonym
Du har fel FangShen. Ljuset står också för döden då det är en nyförlösning... Kunskap kommer med dödens förlösning.

Detta praktiserar tom frimurare. Varför tror du de lägger sig i kistor?
Jo, för att det symboliserar att skåda dödens ljus.

Du har däremot rätt i att ljus och mörker hör ihop som yin och yang, men å andra sidan hör ALLTING ihop.

Anonym
Vad är det första du ser när du återföds ?
Ljuset

Men det första du ser när du dör är inte ljuset , fastän ljuset kan uppenbara sig efter ett tag beroende på strävandet viljan osv osv

Med dödens förlossning förloras minnena.

Kunskapen ligger i mörkrets oändlighetens flöde.

Allt fundmentalt har sitt flöde.

Jag praktiserar vad jag kommer ihåg , inget från andras läror eller böcker.

Det är en process däri svaren kommer i flödet.

Du kan inte fånga dem med sinnet, bara med hjärtat till sinnet därför är det lite rankapanka att prata sanning när den inte kan uttalas då man bara jagar tanken med orden.

Hjärtat hjärtat = nyckeln .

En samvetslös massmördande hycklande frimurare med 1000 hemligheter och 1000 ansikten kan inte ha någon sanning med sig förrutom tankens jakt.

Alla vill dom dölja något.

Alla människor har hemligheter som begränsar dem.

Anonym
Många som varit nära döden berättar om att de dras mot ett varmt ljus. Erkänn bara att du har fel mannen...
Du måste inse detta för att nå ett högre steg i din andliga utveckling...

Jag praktiserar också det jag själv lärt mig. Oftast finner man sina svar inom sig om man vet hur man öppnar sig för sig själv.

Anonym
Man dör i mörker ljuset uppenbarar sig i mörkret.

Du födds in i ljuset.

Vad är materia om inte ett sorts ljus.

Likaså mörkret bara är en annan del av ljusets spektrum.

Det jag måste inse har jag insett för längesedan.

Allt finns inom och såsom inom såsom utom.

Jag kan välja min egen väg jag har kommigt så långt , jag kan vandra mellan världarna, lämna min kropp , kontrollera min kropp.

Vi har alla våra missions i livet men mitt är inte och söka kunskap.
Mitt är och förhöja sanningar och vittna.
Att strida för sanningen.
Jag är den soldat som leder armen vars namn ropas ut vid utdrivandet av det falska jaget.
Men i detta liv krigar jag inte mera.
I detta liv blir jag lammet och vittnar.

Gurusökandet har varit mitt mål genom alla liven, därav har jag levt liv som gett mig denna möjlighet och hindrerna som vanligt har alltid varit den falska lärans människor som tagit mitt liv med svärdet, som vuxen , och som barn genom många livstider.

Jag förlorar inte mina minnen som dom andra efter döden jag bär dom med mig.

Frid.

Anonym
Bli kvar i mörkret då.

See User information
Sluta kivas om detta nu... men tack för insikterna

Posted on: 2009/10/30 20:35

Anonym
Jag strävar inte.

Strävan är en illusion.

Du är välkommen eezy.

Mycket kärlek till er alla.

See User information
Albert Einstein sa det bäst, varken kyla,mörker eller ondska existerar. Mörker är en avsaknad av ljus, ondska är en avsaknad av kärlek. Därför du kan studera ljus men icke mörker.

Posted on: 2009/11/3 10:37

Anonym
Fel..

Vad känner du i mörkret.

Lyssna på ditt hjärta.

Man känner inte efter med skallen.

Einstein sa ochså vi utvecklas till att bli en ren energi.

Se thunderbolts of the gods.

Universum har en spänning-- det finns inget som heter inget.

Ondska har inget med med mörker och göra.

Den som är rädd för mörker lever i okunskap.

Anonym
JAg har sagt innan och jag säger det igen.

Det är för mycket kalla anka här och ni alla tjafsar med varandra.

Svara inte på mina inlägg förrän ni funnit er själva

See User information
Ja Fangshen hur ska jag finna mig själv ? Tro att ag kommer bli Gud en vacker dag då allt förenas och blabla etc ......?

Sanning för dig är inte sanning för andra, du har ditt trosystem, vi har ett annat.

Att inse att inga onda andar eller demoner kan skada dig när du går med Yahweh är att sluta frukta mörker/ondska för mig, innan det hade jag rädsla i kroppen..

Posted on: 2009/11/3 17:20

See User information
Det är samma med mig Genesis. Behöver bara ingen Yahweh för det. Det finns i dig ändå.

Posted on: 2009/11/3 18:09

Anonym
Allt börjar och finns i andningen.

Har inget trosystem behöver inget dylikt snarare ni som har ett trosystem.

Ni kanske uppfattar det så från tid och tid,speciellt då jag har extra lätt och se samband . Jag uppnåde mig genom kunskapens yoga, visa genom ljuset och andra genom mörkret , det varierar för alla men alla vägar till sanningen leder till samma punkt.

Man är vad man är.
Din njure är din njure och din tarm din tarm det är ingen soffa och en bil.

Som jag sa innan.

Även mörker är en del av din natur såsom ljus.
Allt finns i dig.

Jag gav grunderna som assasin.

Jag talade inte om hur man kopplar sig till den heliga anden.

inte heller förklarade jag syftet med dom olika flödena.

Inte heller talade jag om hur man uppnår detta flöde.

http://www.youtube.com/watch?v=B2DXdFYDXCk&feature=related

Jag väntade på era svar och få höra eran utveckling.

Men jag ser att ni kan och vet allt redan.

Tack ni avlastar mig och jag orkar inte slita för er längre och döva öron.

Om ni ville fråga så var det bara fråga , svårare än så var det inte, men högfärdigheten spelar spel i allas sinnen överallt och det sliter på hjärtat.

1000 tack för tjänsten.

Må kärleken och sanningen ni funnit leda er .

Jag väntar på er ,och är nära nära nära på dra härifrån och lägga vaken bakom mig och er människor med er strid både innre och yttre och jag kommer inte delta i den oavsett vad folk vill och fastän det är min innre vilja som vill visa er vägen.

Om ni bara visste hur mycket jag älskar er, och er som jagar sanningen, jag ser er ande ropa till er och ni är mycket vackra.Mina bröder systrar varför ska jag vilja er ont vi är ju ETT.
Hoppas ni inser det en dag och hoppas ni inser att en del av er natur är att dela med er av er upplevelser .

Draken är mycket nära på låta händelserna ha sin gång och är mycket trött på kämpa.
Jag har kämpat från tidens början..
Jag måste ochså se ljus ibland precis som ni alla andra.

Lev i frid lev i kärlek lev i visdom.
Med hjärtat,med andningen,med själen , med anden.

Om man kunde lägga mitt konto på is skulle jag vara mycket tacksam.
så jag kan återvända när tiden är rätt.
Tiden är inte rätt.

Annars raderar jag den bara.

Återkommer imorgon och ser.

Frid till er alla.

Mvh: Ärkeängeln

Edited by FangShen on 2009/11/3 20:17:33

See User information
Sök på orden trosystem eller religion så får du se att du följer en religion ..

Menar aldrig ngt illa emot dig då du verkar vara en underbar människa men jag har själv sysslat med Yoga, allt du kan tänka dig om energi..tredje ögat..buddhism.. Förr eller senare om du läser på noggrant om allt det här ser du vart det kommer ifrån..

Posted on: 2009/11/4 1:38

Anonym
Ni respekterar varken er själva eller någon annan.

Det kommer från mina tidigare liv.

Trodde ni fattat vem jag var.

Nu försvinner jag.

Frid

See User information
Jag har svårt att tro att du skulle vara en ärkeängel när du predikar samma sak som många utav planetens absolut värsta .. du gör det på ett fint sätt och har inga onda tankar men jag kan inte köpa något som Gud visat mig är fel. Din själ återföds inte, detta kommer från hedniska religioner som senare gick in i hinduism/buddhism, och idag kommit ut i New age tänkande... När du dör väntar din själ på domedagen, det kommer inte kännas som 3000år utan 2 sekunder då döden är en sömn och alla själar ska återuppväckas då slutet är här.

Jag respekterar dig till fullo, att argumentera är väl inte att dissrespektera ?

Posted on: 2009/11/4 12:36

See User information
Genesis, nu är inte FangShen kvar här, men jag tänkte fråga vad det är som Gud visat dig?

Posted on: 2009/11/4 19:26

See User information
Gud har väglett mig genom mina studier till sanningen. tro aldrig att du kan bli en gud/ett med Gud. Tro aldrig någon som predikar något liknande .. "Ye shall know them by their fruits. Do men gather grapes of thorns, or figs of thistles?". Många som utspelar sig som vardagens änglar som bara vill ha fred mellan människorna och inget. Har du sett något ont med buddhism ? Men det förnekar inte att de tror att det kommer bli "Gud" ..

Posted on: 2009/11/5 2:06

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper