vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »

Re: Micro på SVT Dabatt på Tisdag

See User information
Hej på er

Det kommer att gå bra.

Personligen har jag diskuterat med både professorer och de mest extrema Vof:are förut.

De är instängda, det är inte vi, eller ni!

Jag håller med de flesta här. Saklighet, lugn men också självförtroende. är viktigt. Samt att kunna få ur sig det väsentliga i korta och beskrivande meningar. Och samtidigt framstå som trovärdiga och sympatiska.

Men först så måste vi veta på pricken, vad är temat, vilka är med, vad är uppsåtet med diskussionen, hur blir påannonseringen o.s.v.

Micro och jag kommunicerar med varandra och kommer att förbereda oss och stötta varandra.

Mats

Posted on: 2009/11/4 14:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kort och koncist. Om du har ett resonemang klart som kräver mer än fem meningar har du förlorat halva striden.

Var lugn och tänk på hur du pratar. "Öhhh...", "liksom...", "sådär..." är sådant som får människor att låta som idioter. Jag tänker inte gnälla om du inte lyckas för det måste vara en jävla press att sitta och speeddebattera med människor som har majoriteten med sig men tänk på det.

Den största vinsten du kan göra är inte att vinna TV-debatten utan att få folk att tänka efter och söka information. En t-shirt med vakenlogga är en lysande idé.

Klargör mycket tydligt att "sanningsrörelsen" är en bred rörelse med ganska många...."speciella" människor och att det finns mycket som kan verka knasigt.
Detta tror jag är oerhört viktigt att det går fram. Gudarna ska veta att det finns massor som kan användas för att förlöjliga oss...

Posted on: 2009/11/4 16:09
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag avskyr egentligen debatt på svt, dom är riktigt påstridiga och ingen får tala till punkt. Programledarn tycker jag är ganska otrevlig. Det är viktigt att ha korta argument, det går inte dra något långdraget då förlorar man ordet. Och kanske passa sig för att ledas in på spår där det finns köttiga motangrepp. Du kommer ju slå i underläge och många kommer försöka förlöjliga. Så öva upp stämbanden och nerverna.

Men jag önskar dig lycka till, kanske kan andra vakna hänga med in i studion som lite stöd(publik).

Posted on: 2009/11/4 16:23
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Oj vad "mycket han ska tänka på"
Men det är klart du klarar pressen

"I samband med en dokumentär om svenska konspirationsteoretiker publiceras en undersökning som visar att dryga 20% av unga svenskar tror på ett annat händelseförlopp än den officiella förklaringen kring 11 september 2001. Detta är tyvärr inte förvånande.
Diskutera!

* Konspirationer - varför vill vi så gärna tro?

Vad som egentligen förvånar är reaktionen från "vuxenvärlden", att detta skulle komma som en överraskning eller att det här är något som uteslutande tillhör ungdomskulturen."

Det där uppenbart hur media VILL VINKLA DET!

D.V.S att det är en "ungdomsrörelse" som hatar obama och USA!

Motverka det genom att påpeka på att så inte är fallet ta upp hur många "kändiskar" och doch respekterade journalister som är med i 9/11 truth
Berätta om dig själv det är alltid bra.
Säg som det är att är en gift man på 30 år som är tvåbarnsfar PRECIS SOM MÅNGA ANDRA INOM RÖRELSEN.

Anonym
Re: Micro på SVT Dabatt på Torsdag
Quote:

Spartacus88 skrev:

ta med några böcker och visa upp.

:

Det är smart givetvis inget skrivet av David Icke eller sånt

See User information
Klart det går bra !

Ni är modiga och jag tror på er. Glöm aldrig hur bra ni är Oavsett hur det avlöper har ni mångas här fulla stöd och respekt, dristar jag mig till. Gör reklam för boken - håll upp o visa!

Ni verkar veta vad som väntar. Sittande publik med vandrande mikrofon eller stående mittemot varandra i 2 lag? Bra, kolla upplägg o motståndare. Är det möjligt så läs vad/hur de sagt om andra ämnen. Vem modererar. Kolla på bandade program om ni tror det ger ngt. Spela djävulens advokat med varandra. Vilka blir påhoppen. Tänk igenom o öva högt med hela kroppen(inte löjligt, är väl bra!) med folk ni litar på. Ärliga o kritiska. Ge akt på kroppsspråk o få feedback. Be erfarna om råd. Kan ju som sagt hända att det drar ut på tiden. Tror oxå klädsel är jätteviktig i oinsattas ögon. Tråkigt nog. Kavaj o vaken t-shirt låter väl toppen. Låt folk identifiera sig med er*

Tycker ni ska förbereda er för ngt Kafka. Personer vars enda genuina egenskap är falskhet - jippiieee... De bjuder inte in av välvillighet. Fula knep ska nog inte uteslutas. Micke representerar ju nämligen Sekten.se och förför ungdomar, Mats vill självklart bara tjäna pengar ...

Rent allmänt förslag på alternativa ord eller triggers/nyckelord (precis som deras "konspirationsteori" etc..). Kanske dags att hamra in andra, ärliga sådana.

Auktoritetstro - Myndighet o Vetenskap är för vanligt folks bästa - inte tvärtom.

Vetenskapliga metoden - Prisar ni, men Integriteten hos uttolkarna?

Tobacco Science - Tobaksforskning/Korrupt Forskning(översättning?). Svensson medveten om "forskningen" i den härvan? Forskarens lojalitet bör vara mot... Dr. Annika Dahlqvist fick besked.

Tankestopp - Tabu. Är ämnet förbjudet. Ska vi sluta tänka om just det här. Varför.

Massmord - Istället för terrorattack. Vilka frågor hade en mordutredare ställt. Eller för den delen "Plus"-Sverker...*S*. Brottplats och bevismaterial mindre viktigt ju fler som dör?

Bevisbörda - Åligger den som påstår, inte den som Ställer frågor.

*Skattebetalare - Har rätt att ställa frågor.

"En Svensk Tiger" - Har vi lärt oss något sen dess. En god människa väljer att tala.

Demokrati - Rätten att ifrågasätta.

Bjud in till framtida debatt - Ärlig och Sanningslidlig räds inte frågor. !?

Posted on: 2009/11/4 17:35

See User information
några tips:

Fråga programledaren/tittarna om dom hört talas om Bilderberggruppen.

Att mainstream media aldrig rapporterar om denna grupp. Att det finns en dold agenda om en superstat. Ett exempel är ju Irlands nej som blev ett ja, ett år senare. Lissabonfördraget som gick igenom i veckan som gör att Sverige inte längre i princip är en självständig stat.

Att fler och fler vill ha en ny oberoende undersökning om 9/11 (ex Charlie Sheen, offren till anhöriga).

Varför "USA" hade militärövningar med kapade flygplan samma dag som 9/11, endast en tillfällighet?

Ställ motfrågor, be tittarna söka efter informationen själva.
Att det aldrig kan vara fel eller ett hot mot demokratin att ställa kritiskt granskande frågor.

Posted on: 2009/11/4 18:20

Anonym
Quote:

alexanderhugg skrev:
några tips:

Fråga programledaren/tittarna om dom hört talas om Bilderberggruppen.

Att mainstream media aldrig rapporterar om denna grupp. Att det finns en dold agenda om en superstat. Ett exempel är ju Irlands nej som blev ett ja, ett år senare. Lissabonfördraget som gick igenom i veckan som gör att Sverige inte längre i princip är en självständig stat.

Att fler och fler vill ha en ny oberoende undersökning om 9/11 (ex Charlie Sheen, offren till anhöriga).

Varför "USA" hade militärövningar med kapade flygplan samma dag som 9/11, endast en tillfällighet?

Ställ motfrågor, be tittarna söka efter informationen själva.
Att det aldrig kan vara fel eller ett hot mot demokratin att ställa kritiskt granskande frågor.

" Fråga programledaren/tittarna om dom hört talas om Bilderberggruppen.
"

Fråga ej programledaren eller någon i publiken något sådant för de har ofta gjort sin "hemläxa" inför ett program och svaret blir då "ja vi har läst om det"
Sen kanske det är så att de läste på om det lagom till programet ?

(Det gäller att lixom ställa den man diskuterar med i schack att veta vad den skall svara och man ska helst inte ställa sådana frågor att man kan få svar man inte väntat sig)

Resterande är bra "tips"

See User information
Quote:

maskrosen skrev:
Säg som det är att är en gift man på 30 år som är tvåbarnsfar PRECIS SOM MÅNGA ANDRA INOM RÖRELSEN.

Trettiotre, ett barn, kommunalarbetare och lydig skattebetalare, köper en Aftonbladet då o då, gillar att titta på fotboll...

Passar jag in på profilen? Eller kan medlemmar ur Sanningsrörelsen vara VEM SOM HELST?

Posted on: 2009/11/5 11:06

See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

maskrosen skrev:

Trettiotre, ett barn, kommunalarbetare och lydig skattebetalare, köper en Aftonbladet då o då, gillar att titta på fotboll...

Passar jag in på profilen? Eller kan medlemmar ur Sanningsrörelsen vara VEM SOM HELST?

59 å farfar till 2 morfar till 1.......det blir parken å mata duvorna då.....

Posted on: 2009/11/5 13:31

Edited by gaston on 2009/11/5 14:09:31
Edited by gaston on 2009/11/5 14:10:13
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Hej på er

Jag bara vill passa på att uppmana alla er som kan komma som publik och som bor i Göteborgstrakten, att strömma till. Det kommer som vanligt i "Debatt" bli utrymme för publiken att uttala sig.

Och det vore synd om jag och micro satt i ett hav av VOF-vimplar, antisemit-jägare, royalister eller ett allmänt stim av rädda människor som går på: "försök inte att rota i vår korrumperade värld, det är den enda vi har kvar att tro på".

http://svt.se/2.33163/debatt

Mats

Posted on: 2009/11/5 13:59
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Det verkar som om massmedia vill få det till att det finns något som kallas "sanningsrörelsen" som styrs av ett fåtal personer. T. ex. Dylan Avery "Loose Change", Griffin, Niels Harrit plus några till och att yngre människor faller för det som de kommer med. Nämn att det finns fler filmer än Loose Change, nämn ett par politiker, kända personer, och grupper som t. ex. Arcitects and engineers for 9/11 Truth. Om tusentals vetenskapsmän skriver under på att byggnaderna sprängs eller åtminstone att den officiella teorin inte håller så varför ska man då istället lita på en matematiker från Sverige?

Posted on: 2009/11/5 16:08

See User information
Vet man vad som fanns i de tre tornen, antagligen är en orsak/vinst till varför de fälldes det som då förstördes. Eftersom det förstördes så måste de varit ute efter det...

Det har skrivits på vaken om det, men minns inte.

Mycket bevisning kring eliten från många årtioenden fanns väl där.

Posted on: 2009/11/5 18:00

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Det verkar som om massmedia vill få det till att det finns något som kallas "sanningsrörelsen" som styrs av ett fåtal personer.

Shit, nu ligger du pyrt till, Micro....

Önskar jag kunde förmå mig att sitta i TV. Inge vidare OpSec tyvärr...

Posted on: 2009/11/5 20:29

Anonym
Vissa inom sanningsrörelsen vill få det till det. Somliga vill ha en topologi som liknar frimurarnas... Jag säger inte Micro vill det, men jag har träffat några som jobbar för det.

Anonym
En sak jag kom att tänka på är ju publiken.. borde inte VI alla sitta där så vi kan BUA när nån kör med fula knep!?

Hur kan man fixa det? (säkert har de en förvald publik av zombies)

Tänk vad bra det vore om bara 30% var vi i publiken.. skulle garanterat bli lika mycket buande ändå..

See User information
Dom har säkert en publik bestående av enbart VOF:are

Posted on: 2009/11/9 18:15

See User information
Jag bor utanför Göteborg, kan tyvärr inte komma.

Göteborgare, gör er plikt nu!

Posted on: 2009/11/10 12:50

See User information
Om vi vill ha bra exempel på 911 argument så kolla charlie sheens lista på 20 punkter!

Posted on: 2009/11/10 13:09

See User information

Posted on: 2009/11/10 14:06

See User information
Det låter kört, och Amelia från Piratpartiet som förespråkar det som Piratpartiet står för FALSK FRIHET.....Känns som Micromannen kommer att grillas.

Jag skulle inte gå dit det blir en dolk i bröstet. Kalla Fakta är en barnlek mot det här...?

Vi får se hur skicklig han är Micromannen...

Vad tror ni???

Posted on: 2009/11/10 14:18

See User information
Quote:

greensparrow skrev:
Det låter kört, och Amelia från Piratpartiet som förespråkar det som Piratpartiet står för FALSK FRIHET.....Känns som Micromannen kommer att grillas.

Jag skulle inte gå dit det blir en dolk i bröstet. Kalla Fakta är en barnlek mot det här...?

Vi får se hur skicklig han är Micromannen...

Vad tror ni???

Allt blir bra mycket bra...för om dom har fel och vi rätt då måtte gud förbarma sig över mänskligheten, men om vi har fel och dom rätt, då går det bara ytterligare några knäppisar på den här planeten....

Posted on: 2009/11/10 14:29
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
http://svt.se/2.8742/tv-tabla

"Belinda Olsson med gäster i studion från Göteborg. Del 13 av 17. Sanningen om 11 september. Låg verkligen Al-Qaida bakom terrorn mot USA 11 september 2001? Var femte svensk under 30 tror istället att den amerikanska regeringen låg bakom attacken mot World Trade Center. Påhitt och konspirationsteorier, menar kritikerna. Men hur ska vi veta vad vi ska tro på? Debatt med bland andra ledarna för den så kallade sanningsrörelsen."

Ni är tydligen utpekade som ledare Micro

Anonym
shermjyl, i WTC 7 fanns om jag inte missminner mig alla ENRON-dokument, PLUS högkvarteret för någon säkerthets-institution som leddes av MARVIN BUSH, plus ett cia-kontor..

ett riktigt getingbo m.a.o

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper