vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Den oheliga alliansen - antisemitism på frammarsch
HETSIG DEMONSTRATION. Islamister och högerextrema demonstrerade tillsammans mot "sionismen" och Israel på Segels torg i Stockholm den 20 september i år. En man gör nazisthälsning åt de motdemonstranter som med rop och visslingar försöker överrösta demonstrationen.Bild tagen vid demonstration i Stock

En ny gränsöverskridande rörelse håller på att ta form i Sverige. En ohelig allians, som redan finns i flera andra länder i Europa.

Det är ett nätverk av en grupp från extremhögern, ett antal radikala muslimer och några personer med vänsterbakgrund som förenas i en enda sak: sin övertygelse att sionismen, judendomen och judisk mentalitet är det största hotet mot mänskligheten.

Och till sin hjälp har de tagit Sveriges mest kända antisemit, som efter decennier i glömska nu hittat ett nytt forum.

”Död åt Israel, död åt Israel, död åt Israel!”

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=3204734

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Den oheliga alliansen - antisemitism på frammarsch

See User information
Typisk nazist i demonstrationen?

Resized Image

Posted on: 2009/11/3 10:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

See User information
Snälla sluta upp med låtsasordet antisemit.

Posted on: 2009/11/3 15:06
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Snälla sluta upp med låtsasordet antisemit.

Hahaha ja tänk att det ska vara så svårt att hålla isär begreppen...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Semiter

Här ska tilläggas att det bara är ca. 20 % av judarna idag som är semiter, de andra 80 % är Khasarer eller Azkenazi som de också kallas...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Khazarer

eller öststatsjudar som vi vanligen benämner dom......

Ska det vara så svårt att hålla isär detta..?

Posted on: 2009/11/3 15:18
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Eh, araber är riktiga semiter, judar är låtsassemiter.

Posted on: 2009/11/5 23:50

See User information
Quote:

Apocalypse skrev:
Eh, araber är riktiga semiter, judar är låtsassemiter.

Nja semiter med judisk tro är endast ca:20 % av den judisktroende befolkningen, 80 % är av annan folkstam...

Så när dessa 80 % skändar palestinier eller andra semitiska folk så är det faktiskt dom som är antisemiter......det förstår var och en som kollar in ämnet.....

Posted on: 2009/11/6 0:20

See User information
"Här ska tilläggas att det bara är ca. 20 % av judarna idag som är semiter, de andra 80 % är Khasarer eller Azkenazi som de också kallas..."

10% faktiskt, de flesta riktiga semiterna från judendomen blev utrotade i Förintelsen, men Ashkenazis blev inte lika utsatta, de lyckades t.o.m. hålla poster i NSDAP.

De står alltid nära till att mingla med stormakter med rasistisk ideologi som målar ut ett herrefolk/utvalt folk som inte vill beblanda sig med något annat, även om de genom historien har visat sig som lidande och slavanda under dessa stormakter.
Egyptens kopter, Babylons perser och i vårt århundrade tyskarna, ryssarna och de vita amerikanerna.

"Skilja ut agnarna från vetet" är ett ordspråk taget och omskrivet från GT som visar på detta tänk och hur det prolifererat västlandet.
Jag skrev i en annan tråd om hur det zoroastriska arvet påverkat judendomen mycket, zoroastrismen är persisk och vill dela upp världen i ett gott/utvalt läger och ett ont/förlorat.

Posted on: 2009/11/6 0:21
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Nu sätter rasläran igång på vaken igen, det är populärt ämne här.

Posted on: 2009/11/6 0:30
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Joshua, om vetenskapsmän skapade en blå eller grön människa, skulle du anse att raslära vore viktigt då eller skulle det inte spela någon roll om de beblanda sig sexuellt med övriga mänskligheten?

Posted on: 2009/11/6 0:37
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
blå eller grön människa? ok, tackar där visa du vem du är. Nu vet jag att du är en av dom verkligt farliga krafterna här på vaken.

Posted on: 2009/11/6 0:39
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Quote:

Joshua skrev:
Nu sätter rasläran igång på vaken igen, det är populärt ämne här.

Det är nog inte främst rasläran som diskuteras utan fenomenet att Israeler som inte är semiter men av judisk tro "generar" människor som är semiter utan judisk tro......så vem är antisemit här...?

Posted on: 2009/11/6 0:47

See User information
Jag bryr mig inte det minsta om vem som är semit eller inte. Har du någon historiekunskap så skulle du förstå att människor rört sig över hela världen.

Jag bryr mig inte det minsta om "raser".

Antisemit, är ett begrepp i gängse öron för judehat.
Vill ni försöka spåra raser så är ni som tur är lite sent ute. Ni hade trivts bättre 1930, sen skulle ni kunna marschera i takt till resultatet av den forskningen.

Sen är dina procentsatser skrattretande om dom inte skulle varit så ondskefulla. Vad bygger du dina siffror på? Sånt jäkla påhitt känns det seriösare att leka med lite procent?

Posted on: 2009/11/6 0:54

See User information
Jag tycker expressen är anti-semiter för att dom skriver om sånna saker

http://www.expressen.se/Nyheter/1.176 ... er-gripna-for-organhandel

Posted on: 2009/11/6 1:11

See User information
Procentsatserna bygger på demografiska undersökningar, vetenskap alltså.

Ja, folk har rört sig över hela världen, so what?
Vi talar inte om Blut und Boden här men stereotypt inlärda människor drar ju gärna förhastade slutsatser.

Även om folk rört sig över hela världen har de nästan alltid hållit sig till sina egna, ta en titt på zigenarna exempelvis, vandrarfolk som ogärna beblandar sig eller inte ens får beblanda sig med andra folkslag.
Judar är ett annat bra exempel.

Judendomen i sig är ganska rasistisk, en jude är enligt judisk lag förbjuden att äkta en goyim (icke-jude).
Judar anser sig vara ett "utvalt folk", hallå?
Vakna lite och börja se likhetstecknen.

Själv tycker jag förvisso judendomen är intressant och studerar ibland Zohar på originalspråk även om min förståelse är väldigt begränsad, så jag säger ingenting om att judarna inte bör vara precis lika jämlika som oss.
Men många av dem är otvetydigt rasister och sionister vilket inte är något gulligt och harmlöst direkt.

Posted on: 2009/11/6 1:17
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
"Joshua, om vetenskapsmän skapade en blå eller grön människa, skulle du anse att raslära vore viktigt då eller skulle det inte spela någon roll om de beblanda sig sexuellt med övriga mänskligheten?"

Du avslöjade dig rätt brutalt där.. Vilka demografiska undersökningar, kommer procentsatserna från?

Det står INTE i den judiska lagen att dom inte får beblanda sig med andra folkslag, den judiska lagen är mose böckerna, där står det tvärtom.

Posted on: 2009/11/6 1:21

See User information
det är fel utav israels sionistiska regering att få fortsätta då det får många judar, väldigt många judar i Israel konsekvenser de inte förtjänar.. Förstår inte hur ni orkar gå in raslära, 10% hit, 40% dit. Ska vi gå enligt bibeln så spelar ras roll då det efter adam och eva hade 2 barn med olika raser, den ena från ormen och den andra från Adam. Därför ormens son gjorde det han gjorde mot sin bror .. den rasen ska föda antikrist, går inte om det är en utanför denna ras. Det här var 7000 år sedan, den rasen är utspridd i alla olika hudfärger och nationaliteter som finns idag. Den SVARTA mannen är inte den dåliga rasen, inte heller är det JUDARNA .. det ka vara vem som helst och det är därför jag avskyr diskussioner om ras. Vi är alla människor, max 10% av befolkningen skulle kunna ha serpentblood i sig men även dom kan förlåtas och förbättras .....

Posted on: 2009/11/6 1:23

See User information
Varför trodde någon av er att jag sa att någon ras var bra eller dålig?
Det är ni som avslöjat er, ska antikrist födas av en speciell ras?
Nej det låter ju inte fördomsfullt alls.

Jag är etnopluralist, det erkänner jag. Men det finns ingen inbyggd hierarki annat än den vi själva bygger i naturen.

"Du avslöjade dig rätt brutalt där.. Vilka demografiska undersökningar, kommer procentsatserna från?

Det står INTE i den judiska lagen att dom inte får beblanda sig med andra folkslag, den judiska lagen är mose böckerna, där står det tvärtom."

Läs om Khazarerna, läs om Sefarderna, läs om alla delar av judendomen på något så allmänt som wiki och de siffrorna bör finnas där.

Den judiska lagen är inte bara Torah/moseböckerna som så många deluderade kristna tror, det finns också en bok eller snarare en serie skrifter som kallas Talmud som är mycket precisa i att berätta hur en jude ska leva. Talmud är inte del av Bibeln.

Posted on: 2009/11/6 1:31
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Jag har redan genomskådat dig. Jag har inte så mycket mer att säga till dig.

"Varför trodde någon av er att jag sa att någon ras var bra eller dålig? "

Du argumenterar som ett litet barn.

Du/ni kommer med dom demografiska siffrorna, bevis bördan ligger på er.

Judarnas lag är moseböckerna. Talmud är tolkningar. Många citat som hämtas därifrån är falska och bara myter. Som används i er propaganda

Posted on: 2009/11/6 1:39

See User information
Trött på dig Xtas, försökt vara trevlig ett par gånger när dte lugnar ser dig men du vägrar vara det tillbaks så...

Ja einstein, varfr ska du kasta ord i mun på mig hela tiden?

"Det här var 7000 år sedan, den rasen är utspridd i alla olika hudfärger och nationaliteter som finns idag. Den SVARTA mannen är inte den dåliga rasen, inte heller är det JUDARNA .. det ka vara vem som helst och det är därför jag avskyr diskussioner om ras. Vi är alla människor, max 10% av befolkningen skulle kunna ha serpentblood i sig men även dom kan förlåtas och förbättras ....."

En vettig person tolkar detta som: Den enda farligsa rasen som finns enligt min tro är så utblandad under dessa 7000 år sedan så du aldrig skulle kunna veta hur de ser ut, vita,svarta,gula ? Du har ingen aning för det är utspritt i de flesta raserna under flera tusen år .. 1 svart man och en vit kvinna kan till ex få en helsvart unge direkt ? Förstår du vad jag menar du ? jag vill inte ens kalla det "ras" men få på våran planet har drakens blod i sig, vissa kändare än andra. Du som hänger på vaken borde väl veta varför rotschilds, bush, rocjefellers, etx endast gifter sig inom familj/släkt och låter inte ngn annan komma in och förtöra blodslinjen dom haft så länge ..så du vet: JAG AVSKYR RASISM.

Posted on: 2009/11/6 1:40

See User information
Quote:

Joshua skrev:
Jag bryr mig inte det minsta om vem som är semit eller inte. Har du någon historiekunskap så skulle du förstå att människor rört sig över hela världen.

Jag bryr mig inte det minsta om "raser".

Antisemit, är ett begrepp i gängse öron för judehat.
Vill ni försöka spåra raser så är ni som tur är lite sent ute. Ni hade trivts bättre 1930, sen skulle ni kunna marschera i takt till resultatet av den forskningen.

Sen är dina procentsatser skrattretande om dom inte skulle varit så ondskefulla. Vad bygger du dina siffror på? Sånt jäkla påhitt känns det seriösare att leka med lite procent?

""Antisemit, är ett begrepp i gängse öron för judehat"" men betyder att man är emot semiter.

Bli inte förvirrad av det jag nämner Joshua..och rör framför allt inte ihop begreppen, bara för att jag tar strid för palestinierna och hackar på Israeler så betyder inte det att jag är förespråkare för något som har med sk.rashygien att göra.
Det jag hänger upp mig på är att de som i palestinafrågan beter sig illa, enligt mitt sätt å se det är Israeler, vilken tro dom har skiter jag i och kommer att så fortsätta att göra.
Oavsett vem som förtrycker någon, ska ha en knäpp på näsan...det räcker att få skit från nynazzister och Israelvänner för att jag har den hållningen...där har du den oheliga alliansen som tråden gäller...

Posted on: 2009/11/6 1:46

See User information
Rasism, eller snarare hierarkisk rasism är utdöd och kommer fortsätta vara det.
Men att däremot helt uteslutet ta alla ord om ras som rasism och därmed göra ämnet till tabu, det är rätt så bakåtsträvande.

Antropologin är på ett sätt legitimerad rasism enligt er eller?
De vill ju definiera rasskillnader, även om de aldrig talar om bättre eller sämre.

Siffrorna 10-90 erkänner jag står inte på wiki, jag hade fel där, de nämner faktiskt inte proportionen alls. Men sök lite och läs om judendomens befolkningsgrupper och det är ungefär de siffrorna man hittar på många olika håll.
Jag kan länka till en källa men du kommer troligen bara leta efter anledningar till att diskreditera dem så jag ser inte poängen.

Posted on: 2009/11/6 1:54
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Rasism ska inte ens diskuteras egentligen utav folk som tror på en GUD och den Guden är skaparen utav allt... Han förklarar tydligt att han skapat oss, då det enda fom skiljer oss är hudfärg, fysik etc ... Vi är fortfarande människor som får barn med människor. Den dagen en apa föder en människa kan ni ringa mig för kanske rasism börjar bli relevant.

Posted on: 2009/11/6 2:04

See User information
Men är det absolut ingen fara alls med att (låt oss föreställa oss) hela världen beblandar sig till en enda ras och inga skillnader längre finns överhuvudtaget, alla ser likadana ut, att det blir monokultur av allt?

Det fanns väl en god mening med att Gud delade upp oss i olika länder, språk och hudfärger som den nya tiden nu suddar ut?

Posted on: 2009/11/6 2:09
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper