vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Ursprunget till religion

See User information

Posted on: 2009/11/4 1:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är när ni "vakna" inser efter och om bra studier som ni får reda på vad världens ledare som sitter på mycket mer information, kunskap, rikdeomar än er tror på som ni kommer ha svar på vad som skapade vår värld.. Inte kan någon säga emot mig när jag säger att majoriteten utav världens ledare inte är något annat än psykopater som kan sova om natten med tusentals liv på samvetet...

Posted on: 2009/11/4 1:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Babbel, okunskap, delusioner och trams har jag sett på tråden sen jag lämnade den.

Genesis, satanism är ett kristet påfund, det vet du lika bra som du känner din egen ficka om du inte är helt lam.
Satan är från början en roll inom judendomen, den anklagande rollen som läste upp alla dina synder inför Gud när du stod och skulle dömas, vilken ängel som helst kunde ha den rollen.
Alltså; Satan var ingen egen varelse utan alla änglar lydde Gud den Allsmäktige, vissa var bara beordrade att anklaga människor för deras synder, dessa kallades då för satan.

När den persiska zoroastrismen kom in i bilden och influerade judendomen med sin dualistiska världsbild om kampen mellan ljus och mörker, först då blev Satan en egen person och fiende till Gud, hans identitet blev en fusion av dödsängeln Sammael, ljusets och passionens gudar och gudinna Apollon/Afrodite/Venus, tankens, skrivarkonstens och matematikens gudar Hermes/Thoth, jordens och naturens gudar Set/Pan, samt underjordens gudar Hades/Pluto.

Resultatet blev alltså senare att den kristna romerska kyrkan förkastade sexuell kärlek, förkastade naturfilosofier, förkastade matematikens idéer i deras förlängning och motarbetade fri konst och övrig vetenskap vilket kastade människan ner i ett mörkt avgrundsdjup mentalt och emotionellt.
Försvarar du detta Genesis eller är du bara okunnig om lukten av skiten som rinner ur munnen ner på dina tangenter?

Sen att det skulle vara strikt hedniskt (menar du okristligt?) att människan kan uppnå gudalikhet skulle vara okristligt att säga då Jesus var människa som blev Gud när han blev ett med Fadern och blev den predikande Kristus vi känner genom Skriften.
Är du sekulär deist kanske?

Däremot är romerska och ortodoxa kyrkan PRAKTEXEMPEL på gammal hederlig hednisk kultdyrkan, de tillber ikoner och avbildningar av helgon, änglar, apostlar och Messias.
De är inte ens ett med Kristus för Guds skull!
En som verkligen är ett med Kristus är ett med Fadern och den personen ber inte via någon avbild, den vet att det är rätt och riktigt att säga som Kristus sade bland annat; "Jag är Ljuset" "Jag är Vägen" "Jag Är."

Men kalla oss kättare för all del, vi har tagit det utan problem i några tusen år redan, ännu en hetlevrad, ordblind farisé spelar ingen roll.
Kanske vi behöver spikas upp på kors eller brännas på bål för att du ska fatta budskapets kärna?

Posted on: 2009/11/4 12:12
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Oj då, jag trampade visst på några tår där.. lugna ner dig istället och diskutera sansat. Att Hedniska religioner alltid har och kommer infiltrera den riktiga läran är ingen nyhet. Det är inte en slump att det finns över 150 olika exemplar utav bibeln på engelska bara, för copyright behövs 10% skillnad. Hur mycket stämmer då i den senaste versionen ? Det enda som behövs är det som sagts och fortfarande pågår idag ..

"Did God really say, 'You must not eat from any tree in the garden'?"

Ifrågasätt Gud.

"You will not surely die, for God knows that when you eat of it your eyes will be opened, and you will be like God, knowing good and evil."

Gå emot Guds ord. Tro att du kan bli "Gud", antingen genom att förenas med honom eller själv bli en gud.

Det där pågår hela tiden i dagens samhälle, mer behövs inte för att hitta den riktiga läran .. Att folk läser infiltrerade böcker och inte hittar sanningen förstår jag, första steget är att gå tillbaks och hitta en så ren skrift som möjligt.

Posted on: 2009/11/4 12:47

See User information
Glömde fråga, vad är det jag inte förstår ? varför skulle jag vilja se någon bränd elle rkorsfäst utav er ?

Posted on: 2009/11/4 12:49

See User information
Nu kallar sig inte de troende på babylonska mysterier sig själva för satanister utan de kallar sig för luciferianer.

Ta deras egna ord för det om du inte vill lyssna på kristna.

Rekomenderad läsning:

Morals and Dogma, Albert Pike

Extrakt:
"Lucifer, the Light-bearer! Strange and mysterious name to give to the Spirit of Darkness! Lucifer, the Son of the Morning! Is it he who bears the Light, and with its splendors intolerable blinds feeble, sensual, or selfish Souls? Doubt it not!" (Morals and Dogma, p.321)

The Lost Keys of Freemasonry, Manly P. Hall

Extrakt:
"When a Mason learns the key to the warrior on the block is the proper application of the dynamo of living power, he has learned the mystery of his Craft. The seething energies of Lucifer are in his hands and before he may step onward and upward, he must prove his ability to properly apply energy." (The Lost Keys of Freemasonry, p.48)

Posted on: 2009/11/4 13:00

See User information
Den strikt luciferiska vägen såväl som den strikt ahrimaniska vägen är båda halvsanningar, man kan inte förstå världen enbart genom ande eller materia, man måste ha båda.
Den vägen är den Milda, Mellersta Pelaren eller även kallad Kristus väg.

Genesis, jag brukade uteslutningsmetoden, du verkar propagera mot allt som inte är "rättläriga" och ortodoxa idéer, vilket på något (konstigt?) sätt verkar antyda att du vill föra de andliga och religiösa idéerna tillbaka till den tid då ockultism, nyandlighet och privat tro blev utrotat som kätteri, precis likt Kristus blev korsfäst för att han påstod sig vara Gud.
Du förstår säkerligen liknelsen, men du envisas med att stanna kvar vid att enbart tala om skriften utan att egentligen förstå den på djupet känns det som.

Att försöka införskaffa monopol på begreppet Gud är i mina ögon ett brott mot Gud eftersom de som inte låter sin definition av Gud bli förlikad med det rådande paradigmet har kättarförklarats och till slut med det som incitament blivit övertygade om att de själva inte följer Gud men något annat (vilket annat?).

De som "följt Gud" har sett till att kraven för att följa ALLTETS HERRE blivit så löjligt marginaliserade att de flesta har avfärdat tron som något absurt, jag menar vilken livskraftig individ kan förvänta sig att Gud ska kräva av dem att vara återhållsamma och vända andra kinden till i alla lägen?

Må så vara att det beror på feltolkningar i skriften men så har det också med själva skrivandet i grunden att göra och formandet av den diaboliska katolska kyrkan.

När det gäller satanismen brukar jag skratta åt folk som går runt och kallar sig ett sådant epitet samtidigt som de säger; "Det har absolut ingenting med djävulsdyrkan att göra!"

"Nähä?" säger jag och undrar varför de plockar namnet på sin "lära" från Bibelns namn på den "mörke herren" vilket i egentlig mening inte kan vara någon herre alls eftersom Herren Gud, YHVH är Universums ende Herre.
Satanismen är en icke-ism, en nihilism.
Inte ens en religion eller andlighet, den är köttslig, vulgär och således förgänglig, som begreppet satan i sig.

Zoroastrismen har gjort det judeo-kristna arvet en av världens största psykologiska björntjänster genom att skapa myten kring "den onde", vilket har gett en slags "religiös" legitimitet åt alla egoistiska drivkrafter i världen i vår tid.

Nog, jag blir bara ilsknare för var sekund.

Posted on: 2009/11/4 13:38
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
E Pluribus Unum

Posted on: 2009/11/4 13:45
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Zoroastrismen har gjort det judeo-kristna arvet en av världens största psykologiska björntjänster genom att skapa myten kring "den onde", vilket har gett en slags "religiös" legitimitet åt alla egoistiska drivkrafter i världen i vår tid.

Betänk att det där är en "religions sociologisk" förklaring. Bibel troende är ju givetvis immuna emot sådant. Men varför inte, eftersom eliten har kommit med tusentals lögner, varför inte miljontals. Ta tex. "evolutionsteorin", den har inte ens ett ben att stå på. (helt utan bibelns hjälp)

Inget fel med att påpeka att tex. 9/11 är lögn och att det allra mesta som kommer ur truten på dem är lögner men det är ju också toppen av ett isberg. Ställ dig frågan om vad de inte ljuger om.

Det är ungefär som att ställa sig frågan: Hur lurar eliten/politiker fattiga på deras arbete? Bättre frågeställning är ju givetvis hur lurar dom inte fattiga på sin bortkastade tid.

Posted on: 2009/11/4 13:49

See User information
Bra sagt ecoflum. Bless you!

Posted on: 2009/11/5 2:21

See User information
Ett inlägg av shermyjin har tagits bort från den här tråden, ingenting stötande men det låg mellan mina två inlägg där ovan varav den underliggande nu inte ser ut att ha ett syfte. Får man fråga varför Lorax? För jag antar att det är du.

Posted on: 2009/11/5 23:58
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Det kan jag förklara Xtas, Gud har inte satt "regler" utan anledning. Han har gett dig den rätta vägen, dvs den rätta livsstilen för att rena din själ så mycket du kan så du får ditt oändliga liv när domedagen kommer. Som det ser ut nu med allt frn min bibel iaf som börjar slå in så skulle jag vara extra förstiktig om min själ... fred

PS.Vadå monopol på "gud" ? Det finns endast en GUD vid namn YHWH, riktiga judar och kistna dyrkar YWHW. Allah är inte min gud? Inte krishna heller ?Allah var månguden vid tiden och precis innan "Islam" kom till .. Att bekänna en monoteistisk gud är inte att bekänna min Gud. Allah hade 3 döttrar för den delen, på vilket sätt är det en motoeistisk tro då? Dessa döttrar var "gudar" precis som sin far.

Posted on: 2009/11/6 0:42

See User information
Med monopol menade jag statskyrkor som bedrivit förföljelse av heretiskt stämplade religioner, de har tagit patent på att vara den enda vägen till Gud emedan alla vägar egentligen leder dit, även om det inte alltid verkar så först.

Det finns bara en Gud, men Gud har visat sig i många olika skepnader för folk. Därför har folk kallat Gud för olika namn.

Gud är ju Allestädes så varför skulle Gud inte vara även där kristna inte missionerat sin tro?

För Gud är ingenting omöjligt, det enda som kan försvinna och inte bli räddat den sista dagen är det som inte är, som icke-existerar, mörkret.
Det säger åtminstone mig att allt blir Ljus, allt blir Liv, att allting räddas därför att död och lidande upphör.
Men det är ju en ganska ekumenisk tolkning.

Allah hade 3 döttrar och Gud i kristendomen är tre delar, Fader, Son och Ande. Kan inte det tolkas som tre olika gudar?
Nej, istället tolkas det som tre olika aspekter av Gud som är alla tre samtidigt, eftersom Gud är Allt som finns, Gud lämnar aldrig någon även om man ibland kan tvivla på Gud är Gud alltid med alla och väntar på att de vänder om och ser Gud.

När alla ser Gud och ser Guds totala medverkande i hela världen, då är Himmelriket här på jorden.

Posted on: 2009/11/6 2:31
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Min teori är att vi får en ny kropp, samma kropp som Eva och Adam hade innan dödligheten, av ben och kött men inte blod. När blodet kom till, kom synden, och det viktigaste döden. Judar,Kristna har följt den monotestiska Guden som heer YHWH, och hans son (inte judar) Yashuwa. Allah var inte en monoteistisk gud, han hade 3 döttrar ..Eller vänta ? Hedniska religionerna kunda också anvätt allah i sina avbildningar men vat kommer halvmåne och stjärna ifrån ? Fint för alla muslimer som int har en aning om det att se penis och vagina på moskén.... Jag har inget emot muslimer eller judar, mina bröder och systrar men jag tycker det är hemskt det deras ledare gör och drar in om i mer mystik/hednisk lära... Vill ni se den värsta hedniska religionerna idag så studerar ni katolikerna.

Posted on: 2009/11/6 2:39

See User information
Har du tänkt att det kanske finns fler andar än yahweh?

Lika bra och sluta använda titeln Gud eftersom alla luciferianer kallar lucifer för just det.

George Bush är expert på det.

Jag tror att det är lika troligt att adam och eva hade vad som ur vårat perspektiv skulle kunna ses som övernaturliga förmågor. Med mänskans nya natur efter fallet var lika bra att inte ha dem kvar. Tänk vad folk skulle göra om de kunde slänga fem dimensionella saker när de blev sura, eller varför inte göra atombomber av att tänka på dem.

Lucifer vet mycket väl om tillståndet innan fallet så han försöker sälja tillbaka billiga kopior av det till folk som gärna vill tro att han inte blåser dom.

Posted on: 2009/11/6 2:39

See User information
Himmelriket kommer inte vara på den här planeten, vårt rikedom förbereds nu utav frälsaren. Hur förklarar du muhammediner då Xtas ?

Posted on: 2009/11/6 2:41

See User information
YAHWEH är min GUD, den enda GUDEN, skaparen utav ALLT.

Posted on: 2009/11/6 2:43

See User information
Det finns ett flertal andar som är jordbundna givetvis, som Bibeln kallar Legion och annat.

Men en dag är det min starka övertygelse att alla räddas, även demonerna och ondskan kommer lösas.
De kommer brinna inte för att de ska upphöra att existera men för att det som definierar dem som onda demoner ska upphöra att existera, de brinner av att de får den Heliga Ande över sig som kommer rena dem från det som deras egna samveten stämplat som synd (vi dömer enbart oss själva efter den moraliska standard vi inte tycker att vi uppfyller).

Ja, helt rätt Genesis, katolska kyrkan och även ortodoxa är mycket hedniska. Även judendomens rötter är hedniska.

YAHWEH betecknar specifikt Guds försyn, hur Gud ser till att uppfylla våra böner. Namnet är således väldigt heligt.

Hur förklarar jag muhammediner?
Ja, hur förklarar jag kristna eller judar eller hinduer?

Alla har fått Ordet och vissa har förvanskat det mer än andra.

Posted on: 2009/11/6 2:45
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Jag önskar verkligen det skulle vara så som du berättade det :)... men vi "de utvalda" kommer itne åka till ett himmelrik och få allt som du behöver. Jag tror vi kommer få göra stora insatser för vår FADER, vme vet hut många andra varelser han kan ha skapat i andra galaxer eller dimensioner. Tror starkare på att Satan och hans fallna änglar tillsammans med människorna(själarna) efter domen kommer brinnas upp tills de förintas, men jag hoppas verkligen mer på det du sa xtas.

Posted on: 2009/11/6 2:50

See User information
Angående mohamediner så trodde jag hade läst mer, men ska hitta informatotion om det såkanske du hänger på

Posted on: 2009/11/6 2:52

See User information
Hmm, står även att kristna kommer alltid finnas på jorden (och den nya), det är dom andra som får åka någon annanstans.

Posted on: 2009/11/6 2:52

See User information
Jag försöker leva som Faderns instrument så gott jag kan, även om det inte alltid duger så hoppas jag att jag ständigt bättrar mig på att vara ett redskap för Gudomlig Vilja.

Det har också fått mig att vilja förstå satan bättre, varför rollen finns till. Som jag ser det så har Guds försyn skapat satan och hans änglar.
Gud vet allt och när Gud skapade Lucifer måste Gud ha vetat att Lucifer skulle göra uppror. Gud är god och skulle inte vilja göra något sådant för att Lucifer sen ska lida för något han var byggd att göra, det skulle vara grymt.

Så min slutsats är att Lucifer spelar en nödvändig roll, för att leda Adam och Eva ut ur det statiska paradiset på en väg där de får lära sig gott och ont och varför deras handlingar får de konsekvenser de får.
Helt enkelt är det en läxa för att mänskligheten ska växa och bli vis och samtidigt något av ett spel för att testa oss givetvis.
Utan polemik, utan Lucifers fall skulle vi fortfarande vara i paradiset.

Sen har jag tänkt på det där om syndens tillkomst. Det kan inte ha varit när hon bet i äpplet, utan när hon beslöt sig för att lyssna till ormen och inte till Gud.
Gud måste även ha vetat att Eva skulle göra det eller hur?

Posted on: 2009/11/6 3:00
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Gud är allsvetande, det vet båda jag och du xtas. Självklart vet han vad som hände och varför, Eva syndade inte genom att äta ett äpple. Eva hade sex lucifer(som en attraktiv man) och Adam men en annan kvinna. Därav 2 sönerna men Adam var endast far till en, adams blodslinje och satans blodlinje. Står mycket dolt om detta i bibeln. Han visste att det skulle hända för att smo han själv säger har större planer för oss, vik dig inte för köttets frestelse, offra dina fysiska begär och din fysiska kropp till Gud och du får det oängliga livet där du kommer arbeta för Gud.. kan du bara tänka dig tanken ? Därför jag har svårt att tro de brännda själarna, lucifer och demonerna inte kommer förgöras..

Posted on: 2009/11/6 3:05

See User information
Under skapelsen visste Gud att hans finaste ängel (skapad av eld)utav dem alla aldrig skulle dyrka en människa (skapad utav jord). Lucifer satte sig emot, han hade även samlat ihop ett par änglar då (då änglar har fria viljor, vilken dag som helst kan en ängel försöka ha "sex" men en människa och bli nedkastat direkt och förlora sin undebara gestalt och bli en demon. Om Gud inte visste det här, varför kallar han sina änglar men även demoner för "sons of god". Alla direkta skapelser guds söner.

Utan synden som ledde till döden och till att Satan fick sitt blod i mänsligt arv, som nu tillåter antikrist att födas skulle Gud profesior aldirg gå igenom ? Vem skulle vara här och fresta oss på fel väg hela tiden ? vem skulle skicka runt sina miljontals nu demoner världen över för att bedra/skada människor eller även hjälpa satanister/buddhister/djävulsdyrkare, ja kärt bart har många religioner i det här fallet..

Posted on: 2009/11/6 3:11

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper