vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Den nya tidsålderns troll.
#1


See User information
Efter att ha lyst med min frånvaro i omkring ett och ett halvt år här på vaken.se kan jag inte låta bli att peta in ett inlägg.

Jag har med jämna mellanrum besökt sidan samt forumet för att hålla mig uppdaterad i vad som händer här, och varje gång överraskas jag av hur många inlägg som verkar vara rena troll-poster.

Även på andra forum (kommentarssystemet hos de stora kvällstidningarna, exempelvis) dyker det med jämna mellanrum upp människor som påstår sig vara representanter för sanningsrörelsen (som om någon skulle kunna representera en folkrörelse, för övrigt).

Dessa "representanter" skriver långa inlägg med nästan skrämmande dålig grammatik (måhända att min egen inte är den bästa, men nu diskuterar vi grammatik som skulle få en dyslektiker att höja ögonbrynen).

Detta är givetvis något man kan ha överseende med, i en debatt ska ingen uteslutas eller straffas för att denne har problem med att framföra sina åsikter. Det verkliga problemet är att dessa inlägg ofta är totalt irrelevanta i diskussionen, även när man har lyckats dechiffrera grammatiken.

Som ett litet exempel är det nog ganska få i en debatt om huruvida massvaccinering av spädbarn är önskvärt bryr sig om att Mona Sahlin är en reptil/satanist/pedofil/frikyrklig säckpipsfanatiker och att den ekonomiska krisen är ett straff från våra intergalaktiska förfäder, inte sällan med BLANDAT stora och SMÅ bokstÄver och en smula förvirrad numerologi (7 + 4 = 11, 1 + 1 = 2, MEDITERA ÖVER DET och TÄNK SJÄLV på RESULTATET!).

Inte sällan är detta följt av en klämkäck slogan skriven med capslock-tangenten fasttejpad så hårt att den förmodligen trillade igenom skrivbordet förra veckan. Den får gärna nämna något om frihetskämpande bröder och andlig frid.

Om dessa personer mot förmodan finns här och anser sig kämpa för sanningsrörelsen måste jag rekommendera dem att finna bättre metoder, eller åtminstone studera lite retorik så att de kan framföra tankar och idéer utan att framstå som, i brist på bättre uttryck, kompletta nötskal.

Rör det sig om vad som i dessa kretsar brukar anses som disinformationsagenter, vars avsikt skulle vara att få forumbesökarna att se resten av rörelsen som borstgalna foliehattar med schizofren paranoia, kan jag väl inte rekommendera så mycket annat än att inte mata trollen (vilket jag vid närmare eftertanke kanske själv gör med det här inlägget).

Å andra sidan är det i och med det här inlägget kanske jag som är en trollande disinformationsagent som inte har förstått eller vill förstå djupet i den retorik som används på forumet.

Posted on: 2009/11/6 15:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den nya tidsålderns troll.
#2
jaG inte tRo du kan hITTa några pÅ vaken såna.
IntE idag iallaFALL, FÖR IDAG ÄR DET 2009-11-06 = 666

TO LIVE IS NOT TO SURVIVE

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den nya tidsålderns troll.
#3


See User information
Jag tackar ovanstående talare för det fantastiska exemplet. :)

Posted on: 2009/11/6 15:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den nya tidsålderns troll.
#4


See User information
Ja det finns en del sådant på detta forum:

"... frihetskämpande bröder och andlig frid."

Som:

Ljus och Kärlek

---

Andas lugnt.

---

Suck.

Edit:
"Bröder"... -det stod väl"bröder och systrar" i det där brevet som Grundaren skrev, kanske det editerades bort, jag föreslog det i alla fall. Men jag vet inte,mina inlägg togs bort där, i början, av komatisk Loraxadmin.

Sanningsrörelsen är i mångt och mycket ett enda stort problem, det är väl därför det har uppstått...

Posted on: 2009/11/6 15:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den nya tidsålderns troll.
#5


See User information
Har det slagit dig att det kanske är "skeptiker" som skriver som om de vore ifrån "sanningsrörelsen", vad nu det är för något.

Posted on: 2009/11/6 15:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den nya tidsålderns troll.
#6


See User information
Quote:

Ecoflum skrev:
Har det slagit dig att det kanske är "skeptiker" som skriver som om de vore ifrån "sanningsrörelsen", vad nu det är för något.


Givetvis, och det är också min förhoppning (därav mitt sista stycke om disinformationsagenter).

Om vi nu leker med tanken på att det enbart är en form av internettroll/disinformationsagenter, hur hanterar man dem bäst?

Det är helt uppenbart att man inte kan argumentera emot dem.

Kan de tigas ihjäl utan att alla som på något sätt förhåller sig skeptiska eller kritiska till "officiella sanningar" automatiskt väcker associationer till foliehattar?

Posted on: 2009/11/6 15:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den nya tidsålderns troll.
#7


See User information
Jag tror tyvärr att de flesta troll är äkta. Dvs de vill gott, men har inte förmåga att uttrycka sig bättre.

Tänk dig själv hur många lätt psykotiska människor som inte har några vänner och sitter framför datorn hela dagarna.

De stöter på lite sanningar och lite galenskap. Blandar detta och försöker göra sig hörda på internet för att få tillbaka för gammal ost.

Allt jag kan säga till de som känner sig ens en smula träffade av det jag skriver är - Kram, ta det lugnt och låt andra gå i spetsen.

Posted on: 2009/11/6 16:07
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den nya tidsålderns troll.
#8


See User information
All kunskap och idéer är till godo tror knappast att folk som ska representera frihet tålamod och fred bryr sig om hur man stavar, det är mera ett uttryck för Elittänkande. Att stava fint och grammatiskt perfekt är inte ett uttryck för att man varken kan eller vet vad man både gör och skriver om. Ett forum en rörelse måste ju representera befolkningen i övrigt eller ska sanningsrörelsen vara och tänka elitiskt? Har inte märkt att stavning och intelligens fört oss till en bra och harmonisk värd snarare tvärtom.

När man väl kommit över spärren så kanske man ser LJUSET

Trams att tro man är finare än andra....

Skulle vilja kalla det Analfabetsrasism.

Dom farligaste människor döljer sig ofta bakom fina texter och meningsuppbyggnader....Watch UP!

Dåligt sinne för text ter sig ofta i andra specialiteter. Att ta kunskap från hela hjärnan skulle nog kunna närmas Psykopati.

Posted on: 2009/11/6 16:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den nya tidsålderns troll.
#9


See User information
Jo, men om skriver så skriver de ju inte ett inlägg om de får betalt per inlägg. Skulle jag vara dom så skulle jag ha en hel armé av sådana.

De är ju knappast främmande för att använda falsk flag

Skriver man i kommentarerna med hänvisningar till WHOs egna dokument om att använda vacciner för steriliseringar så är gatekeepern där direkt.


Posted on: 2009/11/6 16:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den nya tidsålderns troll.
#10
Jag tror inte någon får betalt för att trolla. Inte gatekeepers heller, men de kanske får det indirekt. De använder bara internet i sina egna intressen. Många är väldigt stolta över var dom jobbar och skyddar sitt företag även på fritiden och företagets intressen... Jag vet ju hur min mor blir när reklam för hennes företag visas på TV.

Annat var det när jag jobbade på en amerikansk bank som numera är ganska etablerad i Sverige... Jag kände äckel när jag såg reklam för det företag jag jobbade för...

Skulle någon stöta på min mor och ta fram sitt missnöje över hennes företag skulle hon skydda det.

Förstår ni vad jag menar?

Detta gäller ju hela människors världsbilder. Det är klart de opponerar sig mot oss inom sanningsrörelsen.

Fåren sköter sig oftast själv, det är bara när det ska förändras som herdarna går in.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den nya tidsålderns troll.
#11


See User information
Personligen så tror jag att de inte har några som helst problem med att anställa, låt oss säga 20 stycken, personer som är bevandrade i psykologisk krigföring.

PsyWar är minst lika gammalt som kriget själv.

Sen att för varje en av dem så finns det 1000 pers som då och då repeterar vad de säger är en bonus för dom.

Posted on: 2009/11/6 18:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Den nya tidsålderns troll.
#12
Dessa personer sitter knappast på internetforum eller kommenterar artiklar. Dessa personer används för att komma på hur man vänjer in fåren till nya vanor.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Den nya tidsålderns troll.
#13


See User information
Behövs inte, (även om de jobbar där också) för dessa personer finns TV och Tidningar.

Posted on: 2009/11/6 18:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
23 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS