vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Debatt den 10 november
#25


See User information
Flickan från PP fick mig att lämna PP.
Fan, jag önskar bara jag kunde komma ihåg vad hon hette om någon vill veta varför.. Anna nånting-nånting-dottir..?

Posted on: 2009/11/10 22:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Debatt den 10 november
#26
Amelia Andersdotter

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#27


See User information
Quote:

maako skrev:
Flickan från PP fick mig att lämna PP.
Fan, jag önskar bara jag kunde komma ihåg vad hon hette om någon vill veta varför.. Anna nånting-nånting-dottir..?

Några fler individer beslöt på stående fot att inte rösta på PP (vilka var givna röster annars) efter att dom sett detta bla. fyra man runt bordet där jag satt...

Posted on: 2009/11/10 22:22
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#28


See User information
Aha det är det det vart!
Det är kanske jag som är konstig men en debatt;supst. en er ordnat offentligt meningsutbyte (i viss fråga): hur kan nått blir ordnat på 30 minuter?
Det är kanske poängen att de viktigare nått är de mindre tid att föra fram sina ståndpunkter eftersom det skulle kunna leda till att oönskad,(för eliten) uppmärksamhet uppstår och det vore jo inte så bra!
Tack och lov är det snart premiär på PARADIS HOTEL så vi kan tar del av viktiga ting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Debatt!

Posted on: 2009/11/10 22:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#29


See User information
Tänk på att hon ska jobba i EU med bla. Lissabon föredraget...

snacka inte OTROLIGT!!

varför inte utnytja situationen: TYP VI PIRATPARTIET STÅR FÖR FRIHET ....

Posted on: 2009/11/10 22:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#30


See User information
"Those who danced were thought to be quite insane by those who could not heare the music."
ANGELA MONET

Posted on: 2009/11/10 22:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#31


See User information
Det råder ingen tvekan om att svt.se verkligen gjorde sitt yttersta för att någon oberoende granskning inte skulle genomföras.Den blev till en ganska illa underbygd redogörelse som helt utelämnade många av de viktigaste frågetecknen kring katastrofen.

Med den information Mats hade tillgång till borde man definitivt reagerat.

Till slut tar - de invecklingsstörda, över hela demokratidiktatur-processen! Egon är han glömd nu?

Posted on: 2009/11/10 22:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#32


See User information
Semianarkisttorrfittan från PP var VEDERVÄRDIG !!!

PP = Politiskt Paralyserad

Jag fattar inte ens att någon vaken ens funderat att rösta på dem

Posted on: 2009/11/10 22:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#33


See User information
Micke och Mats:

Vill gärna delge hur jag känner efter att ha sett "Debatten".


Ni gick i Skärselden och behöll focus och lugn, till och med kärlek. Oerhört inspirerande !

Ni "stod pall" trots utomordentligt manipulerade och dåliga odds. Det värsta som kunde hänt vore att ngn "tappade fattningen", blev arg eller värre.. syntes tydligt att de försökte provocera. Det hade blivit deras "knorr" för evigheter. Tror ärligt talat att det är få som inser den oerhörda press ni måste känt innan och under. Den behärskning som krävdes.

Ni mötte en uppenbart partisk moderator. Gäster noggrannt utvalda för att förlöjliga det ni tror på. I stora stycken en alldeles ohederlig planering. De flesta i motståndarlaget uppvisade ren o skär falskhet enligt min bedömning.

Det gjorde inte ni. Till antalet var ni utnumrerade. Inte i ord. Definitivt inte i utstrålning. Mats var sakligheten själv o fick inte till närmelsevis säga tillräckligt.


Micke:

De valde dig till "offer" för Steningen tyckte jag. På flera sätt.

Nu fick båda utstå ett antal påhopp i form av lögner i sakfrågor - tillräckligt jobbigt i direktsändning. Moderatorn med flera försökte uppenbart "mobba" o misstänkliggöra dig. Hon VET hur pressade folk känner sig i hennes studio. Särskilt du och ikväll. I synnerhet det här ämnet o efter TV4:s uppmjukning. Du hade, det framgick ju, bra att du sa det själv i sändning, talat med henne eller flera innan ni började om att ha en rättvis debatt. Antar att du kan ha känt vibbarna? När du sedan påminde om det, användes det MOT dig av moderator o den där "gymnasieeleven"(yngre killen). ".. vaddå är det bara du som ska få prata..". Fick intrycket att det kan ha varit överrenskommet på ungefär det viset. Falskt och lögnaktigt för så var det uppenbarligen inte. Ögontjäneri.

De ville få dig att tappa tråden eller helst fattningen och bli arg. Pirattjejen som till o med vidrör dig. Effekten där o då hade jag själv upplevt som rent nedlåtande. "Handpåläggning" kan vara oerhört irriterande och provocerande i en pressad situation o kan utlösa känslor man helst vill dölja. Beräkning tror jag. Ett oerhört fult knep. Återigen REN falskhet. Jag rubricerar det sammantaget som Mobbing(det engelska uttrycket beskriver bättre). Den som känt på liknande vet. Men du förblev lugn(jaa, joo - på ytan ja...tror det kan ha varit nära där vid nåt tillfälle *S*) och samlad och försökte till o med åberopa deras goda sidor. Beundransvärt. Jag menar det verkligen. Såna förmågor utvecklas inte av sig själva...

Lugn - Sansad - Akademiskt korrekt - och inte minst Kärleksfull. Det "känns" var du kommer ifrån i det du säger. Klar o ren i blick o själ. Tänker med hjärta o kärlek gissar jag.

Jag är ordentligt imponerad och en smula hänförd faktiskt. Stora ord visst - men dessa egenskaper borde faentamig fridlysas överallt. Inte bara odlas i Tibet. Ser det för sällan och kontrasten blir så tydlig för den som ser.

Du är min hustomte i kväll, inspiration och förebild. Får stå ut med att iaf jag upplever dig som genuin och gärna skulle byta dig mot Reinfeldt *S*. Du höll dessutom ut in i det sista. Det du säger på slutet, allt hördes i soffan ! (Ghandi myser gott i sin aska).

Måste se det en andra gång för att försöka gissa vad "vanligt folk" kan ha fått för intryck. Jag tror och hoppas att det var av godo i flera bemärkelser.

LYSANDE. Och TACK !


ps. Nyfiken - var det nära egentligen - behärskningen ?

;-D

Posted on: 2009/11/10 22:42

Edited by Equalator on 2009/11/10 23:04:27
Edited by Equalator on 2009/11/10 23:11:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#34


See User information
Hej alla, Linda Bjuvgård här som lånat Mats inloggning!

Vill bara kort instämma i Equalators superbra beskrivning. Så uppfattade jag också det hela.

Riktigt otäckt och ja, det hela kändes utan tvivel uppgjort på nåt sätt. Ni som läser här bör också veta att SVT har ljugit Mats och Mikael rakt i ansiktena vilket är en grundläggande orsak till Mikaels inledande (återhållna) upprördhet. SVT har - eftersom Mikael och Mats hade det som krav på sitt deltagande - lovat att de två plus två motståndare skulle få hela den inledande KVARTEN för sig själva, att tala ostört. Inte förrän i sista sekund, i direktsändning står det klart för dem båda att SVT har svikit sitt löfte!

Micro och min älskade "Macro" (Mats, min man) - jag är jättestolt över er båda!

Kram
Linda

Posted on: 2009/11/10 22:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#35


See User information
Intressant, men som vanligt när "ungdomar" ska få komma till tals så är det alldeles för mycket "gubbar som inte kan knipa..." samt självgoda programledare som inte har någon pondus och inte låter alla prata klart...

Posted on: 2009/11/10 22:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#36


See User information
Ja men hade ni ärligt talat förväntat er något annat?

Posted on: 2009/11/10 23:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#37


See User information
Så himla lågt av SVT att lura mats och mikael!

Posted on: 2009/11/10 23:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#38


See User information
Jag kommer från Österrike och jag lova vapnet ANTISEMIT är nått ELITEN använd och använder så ofter de bara kan eftersom allt som skulle kunna blir en vettig debatt raderas ut med detta ord en riktig verbal Atombomb, jag vet eftersom jag blev stämplad som en sådan många gånger när jag pratade Illuminati, new world order, o.s.v. och alla som inte hålla med Agendan ELITEN har klart för ossDebatt! är ANTISEMITER!
SEMITER är ett folkslag som kommer från en del av Marocko och när jag var ihop med en tjej från Israel,(ISis, RA, ELohim) komma jag ihåg att hon skrattade gott åt denna okunskap!
När folk fråga mig vart jag kommer ifrån då säger jag Österrike och de flästa svara då,"men det är jo samma som Tyskland".
ANTISEMIT kopplad med OKUNSKAP och det är inte möjlig för en liten ELIT att styra världen,"hm" tänk igen!

Posted on: 2009/11/10 23:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#39


See User information
Ska ni gå tillbaka dit efter dagens program?

Posted on: 2009/11/10 23:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#40


See User information
Quote:
greensparrow skrev:
Helt okej klar fördel sanningen, bättre än jag trodde. Micro var jätte rolig så det var nog okej, men som nån påpeka man ska alltid le när nån tar kort på en...



-Inte alltid

God natt, kul "försmakskväll" här

Posted on: 2009/11/10 23:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#41


See User information
Riktigt, riktigt bra jobbat Micro. Du har fan i mej stake som en älgtjur.

Problemet är den patetiska dramaturgi som denna typ av neandertaldebattprogrm är påtvingade för att folk ska få sitt teleskämsopium i soffhörnona i det söndertvättade folkhemmet.

Det var länge sedan jag såg på teleskärm, och nu kommer det att bli länge sen igen. Jag känner mig så oerhört pinsam, förndrad och generad av att egentligen behöva glo på sådant här fullständigt skit, som det i grunden är. Dubbeltyckare och dubbeltänkare bänkraderna fulla. Plusset är att jag tydligare än någonsin såg var och hur det brister i IQ bland mediaholisterna.

Micro - återigen. Du är en hjälte, och jag är en stolt tyckare oh tänkare på denna sajt.

Posted on: 2009/11/10 23:31
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#42


See User information
Här har ni en till som inte tänker rösta å PP. Men å andra sidan. Jag hade ju inte tänkt rösta överhuvudtaget. Jag förstår liksom inte riktigt vitsen.

Posted on: 2009/11/10 23:40
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#43


See User information
fyfan Karsten vad du e rolig. vackert, insiktsfullt o skitkul.

asgarvar till sömns ikväll .... tack Quote:

Karsten skrev:
Riktigt, riktigt bra jobbat Micro. Du har fan i mej stake som en älgtjur.

Problemet är den patetiska dramaturgi som denna typ av neandertaldebattprogrm är påtvingade för att folk ska få sitt teleskämsopium i soffhörnona i det söndertvättade folkhemmet.

Det var länge sedan jag såg på teleskärm, och nu kommer det att bli länge sen igen. Jag känner mig så oerhört pinsam, förndrad och generad av att egentligen behöva glo på sådant här fullständigt skit, som det i grunden är. Dubbeltyckare och dubbeltänkare bänkraderna fulla. Plusset är att jag tydligare än någonsin såg var och hur det brister i IQ bland mediaholisterna.

Micro - återigen. Du är en hjälte, och jag är en stolt tyckare oh tänkare på denna sajt.

Posted on: 2009/11/10 23:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#44


See User information
Equalator,

Tack, det värmde såpass att jag nog går och lägger mig o drömmer sött utan den där pinamma känslan. Tack igen.

Posted on: 2009/11/10 23:50
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#45


See User information
väl kämpat alla från vakens sida. Debatten blev som många tycker inte direkt givande och det är bara stressigt och de flesta försöker smutskasta det som någon valt att kalla sanningsrörelsen och micro får sitta och själv försöka försvara situationen.

Det är som att de försöker hittat på saker om människor som ifrågasätter och inte vill tro på alla myndigheter eller media. Antar att det är lättare att få folk att inte vilja ifrågasätta saker om de kan förknippas med något som folk på TV och i tidningar kallar för rasister, dumma tokstollar och sektmedlemmar som köper allt.

Men bra ändå att det börjar bli så stort att det måste sättas ett namn på det. Då är vi på rätt väg, antar jag.

Posted on: 2009/11/11 1:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Debatt den 10 november
#46


See User information
Skit bra jobbat mikael och mats!. Det finns inte mycket att kritisera, det enda jag tycker att ni borde ha gjort mer är som när mikael ställde frågan "vem är antisemit?". Att ställa frågor till skeptikerna i publiken som inte hade några som helst argument utan bara använde sig av smutskastning "Galna teorier, ni kan inte tänka kritiskt, bla bla" hade varit mycket effektivt.

Att ställa dom frågor om 9/11, som t.ex "två brandmän hitta den svarta lådan från flygplanet och blev tillsagda av FBI att hålla tyst och officiellt säger dom att man aldrig hittade den svarta lådan, är inte detta något som borde undersökas?" så tar man varje fakta och ställer det som en fråga, och gör man det kommer dom bara se dumma ut om dom inte håller med om att det är något som borde undersökas.

Debunkers skjuter ofta sig själva i foten när man te.x tar upp att medlemmar i 9/11-kommissionen har erkännt att där var en mörkläggning, då brukar man ofta få höra att "det var bara en mörkläggning av deras misstag att dom inte var redo och blev överraskade av attacken, så dom ville dölja deras misstag den dagen" precis som att dom VET vad det är Pentagon mörklägger, som om att dom vet något som 9/11-kommissionen själva inte vet. Sedan vet man ju dessutom att där var information som 9/11-kommissionen inte fick samt att Pentagon ljög till dom upprepade gånger, något 9/11-kommissionen erkänner.

Så detta är något jag tycker man borde tänka på tills nästa program om det blir något?. Har hört att Agenda kanske är intresserade av att göra något program, dom har hört av sig till oss i malmö. Då hade det varit super bra om dom bjöd in en skeptiker så att man kunde ha en riktig debatt om 9/11 och ställa varandra frågor och endast diskutera fakta kring 9/11 istället för att tio olika människor berättar om dom tycker 911 truth är något på spåren eller om dom är galna. det blir liksom rätt ointressant och lyssna på folks åsikter om vem som är galen och det var det SVT gjorde "debatten" till idag.

Posted on: 2009/11/11 2:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
76 user(s) are online (76 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 76

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS