vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



vaken.se och kalla fakta
#1


See User information
En sak som jag noterade med det här tv programmet var att dom nämde judar,amerikanska regeringen,CIA,frimurarna,rothschilds,bonniers mm. Men dom glömde att nämna det som ligger alla konspirationsteoretiker närmast om hjärtat nämligen Illuminati. Så jag undrar var det någon annan än jag som noterade det här?

Posted on: 2009/11/11 16:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: vaken.se och kalla fakta
#2
Allt detta ingår ju i Illuminati. Men Illuminati FINNS INTE LÄNGRE... det är uppdelat i flera mindre falanger med ett specialområde.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: vaken.se och kalla fakta
#3
Illuminati finns inte längre?

Då är vi ju tillbaks där vi började.

Då kör vi det en gång till:

Världen, den onda penga-makten, toppen av pyramiden, kalla det vad ni vill, OM allt detta stämmer, så MÅSTE det styras av EN eller MAX runt 10 personer.
Om illuminati inte längre finns...vilka är då den NYA "toppen"??

Kom igen nu folie-hattar. Det här måste ni väl ändå ha svaret på. Jag har jagat "fakta" i 2 veckor nu & känner mig beläst på det mesta.

Och detta är egentligen den viktigaste frågan av alla.

Kom igen.
Seriösa svar.
Och gärna hyfsat seriösa källor.

Avsaknaden av svar på denna fråga kan inte ge mig annan slutsats än att hela rörelsen är båg.
All in the name to make Alex Jones a richer man... ;)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: vaken.se och kalla fakta
#4
Vi bara kallar det Illuminati. Det vi kallar Illuminati finns, men det heter inte Illuminati av de som ingår i den lilla skara.

Det som ligger under denna grupp är CFR, NATO, UN osv osv.

Skulle en grupp fortfarande kalla sig illuminati och någonting skulle komma ut så skulle det komma ut.
Men kallas den för någonting okänt så försvinner det i mediabruset tills det upprepas flera gånger, men då byter denna eliternas elit namn på detta igen.

Namnet är alltså fel, men principen är densamma.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: vaken.se och kalla fakta
#5
Quote:

computerror skrev:
Vi bara kallar det Illuminati. Det vi kallar Illuminati finns, men det heter inte Illuminati av de som ingår i den lilla skara.

Det som ligger under denna grupp är CFR, NATO, UN osv osv.

Skulle en grupp fortfarande kalla sig illuminati och någonting skulle komma ut så skulle det komma ut.
Men kallas den för någonting okänt så försvinner det i mediabruset tills det upprepas flera gånger, men då byter denna eliternas elit namn på detta igen.

Namnet är alltså fel, men principen är densamma.


okej,
några teorier om vilka dessa människor är?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: vaken.se och kalla fakta
#6


See User information
Illuminati nämndes väl visst?

Posted on: 2009/11/11 20:16
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: vaken.se och kalla fakta
#7
Det jag alltid undrat gällande teorier kring NWO, Illuminati, Rockefeller etc. är hur dessa hänger ihop med klassiska politiska teorier?

Ta regimteoretiska förklaringsmodeller som bara ett litet exempel för att förtydliga min fundering. Det finns hur mycket studier och analyser av hur regimer fungerar internationellt sätt, hur dessa påverkar stater och vice versa. Vad normer, principer och egenintressen har för påverkan på staterna och på regimerna. Funktionalism, neo-funktionalism, interdependens. Överhuvudtaget en stor mängd teoretiska verktyg för att förklara staters samarbete med varandra och vad som styr utfallet av staters beteende i regimer.

Om nu det istället förhåller sig så att en liten grupp människor styr världspolitiken, blir alla dessa teorier helt onödiga då? All denna komplexitet som studeras finns ju egentligen inte, då det som sker är en konsekvens av Elitens vilja och strategier.

Detta är en uppriktig fråga.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: vaken.se och kalla fakta
#8
Quote:

patrik1975 skrev:
okej,
några teorier om vilka dessa människor är?
Tja, de flesta skulle väl säga de 13 blodslinjerna, men jag vill få ner de till fem då flera av dom andra åtta blivit angripna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: vaken.se och kalla fakta
#9


See User information
Jag tror att själva jakten på pengar och makt gör att de som är mest intresserade av detta strävar i samma riktning. De går med strömmen. Jobbar för företagsfusioner tex så kan du få vara med och dela på den större kakan som skapas.

Sedan har väl de största spelarna, de stora bankerna tex, störst makt kan man förmoda. De kan välja att låta olika spelare, regimer tex, kämpa mot varandra. Genom att skapa en konflikt kan mycket uppnås. Kriget mot terrorismen tex... Muslimerna mot resten av världen...

USA har till exempel tillsatt många regimer som de sedan för krig mot när det blir lägligt som i Irak. Eller ordnat en statskupp som i Chile eller Iran när Shahen kom till makten. Eller varför inte amerikanska bankers finansiering av Hitler. (Se tex. Anthoy Sutton)

Det är nog lite som en lök tror jag. Lager på lager...

Posted on: 2009/11/11 20:43
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: vaken.se och kalla fakta
#10


See User information
Detta ska väl vara de topp 13 familjerna i illuminati


The Astor Bloodline
The Bundy Bloodline
The Collins Bloodline
The DuPont Bloodline
The Freeman Bloodline
The Kennedy Bloodline
The Li Bloodline
The Onassis Bloodline
The Reynolds Bloodline
The Rockefeller Bloodline
The Rothschild Bloodline
The Russell Bloodline
The Van Duyn Bloodline
Merovingian (European Royal Families)

Men även dessa ska räknas in:

The Disney Bloodline
The Krupp Bloodline
The McDonald Bloodline

Posted on: 2009/11/11 20:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: vaken.se och kalla fakta
#11
Verkligen? Är det därför som Kennedys som exempel blir mördade?
Detta är så gammalt... Jag skulle vilja ta tillbaka mitt påstående och säga att Rothschilds är i absoluta toppen med Rocefeller som högra hand...
De andra släkterna är passé om man inräknar med Winsors

Har ni inte ens uppmärksammat hur många inom de tretton blodsbanden som dör under mystiska omständigheter osv?

Disney förresten är bara en propaganda maskin.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: vaken.se och kalla fakta
#12


See User information
Jag tycker för min del att det är totalt kontraproduktivt att sitta och spekulera i vilka illuminati är eller inte är. Det spelar shillsen rätt i händerna om vi sitter här och är stereotypa "konspirationsteoretiker" på äkta Dan Brown-manér när vi har den största tillströmningen av nya kunskapssökare nånsin. Å andra sidan är ju ordet fritt.. bara min åsikt

Posted on: 2009/11/11 21:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: vaken.se och kalla fakta
#13
Quote:

Parsifal skrev:
Jag tror att själva jakten på pengar och makt gör att de som är mest intresserade av detta strävar i samma riktning. De går med strömmen. Jobbar för företagsfusioner tex så kan du få vara med och dela på den större kakan som skapas.

Sedan har väl de största spelarna, de stora bankerna tex, störst makt kan man förmoda. De kan välja att låta olika spelare, regimer tex, kämpa mot varandra. Genom att skapa en konflikt kan mycket uppnås. Kriget mot terrorismen tex... Muslimerna mot resten av världen...

USA har till exempel tillsatt många regimer som de sedan för krig mot när det blir lägligt som i Irak. Eller ordnat en statskupp som i Chile eller Iran när Shahen kom till makten. Eller varför inte amerikanska bankers finansiering av Hitler. (Se tex. Anthoy Sutton)

Det är nog lite som en lök tror jag. Lager på lager...


Tack för svaret. Kanske inte riktigt det jag var ute efter, utan jag avsåg en diskussion på en abstrakt nivå gällande själva diskursen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: vaken.se och kalla fakta
#14


See User information
Jag sa aldrig att det är dom familjerna utan att de ska väl vara det i topp. Nu kanske jag var otydlig jag är själv inte superinsatt i illuminati, Själv kan jag bara vara säker på Rockefeller, Rothschilds.


Men lik väl är väl dessa 13 familjer som det spekuleras kring när det gäller Illuminati. Och att utelämna någon av de 13 familjerna hjälper knappast någon om man själv vi läsa och lära om illuminati och skapa sin egen bild av det hela.

Det är väl så olika teorier träder fram och man kan komma nära sanningar.

Peace :)

Posted on: 2009/11/11 21:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: vaken.se och kalla fakta
#15


See User information
Glöm inte de hemlig sällskapaen

Rosen-ordern och Skulls&Bones t.ex

Posted on: 2009/11/12 9:45
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: vaken.se och kalla fakta
#16


See User information
Nu när den här diskussionen dragits upp här så vill jag kasta in ett passus.
Jag tror att dessa 13 familjer representerar ett s.k. verkställande utskott som naturligtvis befinner sig i allians med personer som finns i toppen på dessa sammanslutningar och uppträder i dem som beskyddare eller hedersmedlemmar vars namn vi inte kommer i kontakt med i vårt dagliga liv eller i debatten om vem som är jordgubben på tårtan.
Även då vi världen över fått regeringar och parlament som speglar det vi kallar folkstyre så finns det fortfarande kungahus och andra noblessfamiljer runt om i världen som varken försvunnit eller fråntagits sin suprimitet.
Så vill man snoka lite så pekar jag med hela handen i den här riktningen...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Riddarorden

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tyska_orden

googla St Lazarus Orden av Jerusalem

Detta är bara ett axplock av de sammanslutningar som härbärgerar noblessen och man finner vid en närmare granskning namn som man aldrig hört talas om och listan blir lång....
mycke nöje..


Posted on: 2009/11/12 10:13
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: vaken.se och kalla fakta
#17


See User information
Quote:
Kom igen nu folie-hattar. Det här måste ni väl ändå ha svaret på. Jag har jagat "fakta" i 2 veckor nu & känner mig beläst på det mesta.


lustigkurre här...
du vet mer eller mindre inte ett skit. även om du läste 24 timmar om dygnet i dessa 2 veckor så skulle du nog fortfarande inte fatta..

Underbarnet har kommit för att få hela rörelsen på knä inför hans intelligens.

Posted on: 2009/11/13 15:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS