vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 »

Re: Micro på SVT Debatt på Tisdag

See User information
Quote:

daniel_foe skrev:
[quote]
Kärlek!

-Glädje

Posted on: 2009/11/11 14:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

daniel_foe skrev:
Quote:
Ju mer "utbildning" desto mer hjärntvätt.
Många år på universitet tränar bort förmågan att tänka utanför ramarna.

Detta formar vad jag kallar för "vänsterhjärnhalvemänniskor" som VET en massa men FÖRSTÅR ingenting.

PERFEKT för eliten.

Nu vet jag inte vad du har för erfarenhet av universitet, men min skola måste ha lyckats slingra sig ut ELITENS grepp. Kanske är det annorlunda på andra skolor i Sverige, men det tvivlar jag på. Är det någon speciell utbildning du tänker på?

Din skola har inte slingrat sig ur någonting, detta är DU ett klockrent bevis på.

Jag får väl citera mig själv en gång till:

Detta formar vad jag kallar för "vänsterhjärnhalvemänniskor" som VET en massa men FÖRSTÅR ingenting.

PERFEKT för eliten.

Jag förstår att du inte förstår
Det var ju precis vad jag förklarade

Posted on: 2009/11/11 14:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

kvartspundare skrev:
Quote:

daniel_foe skrev:
Quote:

PERFEKT för eliten.

Nu vet jag inte vad du har för erfarenhet av universitet, men min skola måste ha lyckats slingra sig ut ELITENS grepp. Kanske är det annorlunda på andra skolor i Sverige, men det tvivlar jag på. Är det någon speciell utbildning du tänker på?

Din skola har inte slingrat sig ur någonting, detta är DU ett klockrent bevis på.

Jag får väl citera mig själv en gång till:

PERFEKT för eliten.

Att slingra sig ur något betyder för en akademiker att man sätter sig i knä på det man tror sig slingra sig ur...Orwellian speak you know.
Krig = Fred
Frihet = Kontroll

Posted on: 2009/11/11 14:28
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Jo det där med intelligens/fel sorts utbildning är farligt, för mycket intelligens ska nog ses som nått korkat och i många fall farligt. Vi lever i en skitig förstörd värld som är skapad av intelligens och fel sorts utbildning...

Posted on: 2009/11/11 14:36

See User information
Quote:

...

Med de mördande argumenten är det inte lätt att försvara sig.

Du får gärna förklara för mig på vilket sätt du tycker jag är hjärntvättad. Jag har mycket svårt att förstå hur min civ.ing.examen i maskinteknik skulle vara till last när jag t.ex. bedömmer påståenden om det omöjliga i rasen av wtc 1,2,7.

För min del handlar problemlösning till väldigt stor del om att just "tänka utanför boxen". Jag tvivlar starkt på att jag ligger under medel när det gäller den punkten. Har du kanske något som styrker motsatsen? (Nu tänker jag inte på larviga argument som: du förstår inte, och du kommer aldrig förstå varför du inte förstår...)

Peace and love!

Posted on: 2009/11/11 14:42

See User information
Hej Daniel och andra

Jag behöver hjälp att spana efter plåtar i Ground Zero. Samt hjälp att kolla beräkningar ang energiåtgång.

se forum 9/11 - Efterlyses 540.000 kvm trapetskorrugerad plåt

Posted on: 2009/11/11 15:10

Anonym
Men Jösses, vaken.se förespråkar att man inte ska lära sig för mycket, inte studera och inte bli för intelligent.

Hm.

Varför får jag Pol Pot-vibbar här?

Självklart är det viktigt att utveckla sin hjärna och skaffa sig mer kunskap.

See User information
Det är inte vaken.se som förespråkar ovannämnda. Det är Greensparrow. Men jag tror att han kan formulera sig tydligare.

Posted on: 2009/11/11 16:17
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Informasjon og kunnskap er to forskjellige ting.
Altså,det er stor forskjell på å läre bort,kontra utbilda.
Hva vi stort sett får på skole og universiteter idag,
er informasjon.

Posted on: 2009/11/11 16:37
Common sense is not so common

Anonym
Quote:

Karsten skrev:Det är inte vaken.se som förespråkar ovannämnda. Det är Greensparrow. Men jag tror att han kan formulera sig tydligare.
//Anti

Jag ber om ursäkt. Greensparrow får gärna utveckla.

See User information
Quote:
Men Jösses, vaken.se förespråkar

Men alltså,
det var en person på ett forum med flera tusen medlemmar som sa det där, det kan ju inte representera hela forumet.

Tänk vilka knas titlar du kan sätta på t.ex. flashback om du stämplar forumet efter en persons åsikt.

Posted on: 2009/11/11 16:48
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
oj, du är ursäktad

Posted on: 2009/11/11 16:49
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Jo, samma här - ursäkten bifalles utan protest. Men vi väntar lite på Greensparrows kommentar. Själv är jag förespråkare av intelligens, men det betyder just ingenting om du inte kan tänka själv.

Posted on: 2009/11/11 16:54

See User information
-Vill bara prova om denna länken funkar

http://svtplay.se/t/103450/debatt

De gjorde den

-Det viktigaste budskapet gick fram iaf:

-Alla är välkomna till vaken, det är kärlek det handlar om...

Posted on: 2009/11/11 16:57

Edited by MIS on 2009/11/11 17:28:34

See User information
Det där var både pinsamt och annorlunda. Fick intryck av en flicka som har blivit bestulen på sin suddgummsamling. För fan micro skärpning.

Posted on: 2009/11/11 17:04

See User information
Håller med: Jag tyckte att PP tjejen torskade rejält.
Men det var inte Micros fel!

Posted on: 2009/11/11 17:18

Anonym
Quote:

Karsten skrev:
Jo, samma här - ursäkten bifalles utan protest. Men vi väntar lite på Greensparrows kommentar. Själv är jag förespråkare av intelligens, men det betyder just ingenting om du inte kan tänka själv.

Jag håller med. Jag känner ett flertal människor som utan högre utbildning, besitter en otroligt skarp förmåga att tänka logisk, kritiskt och outside the box. Sådana människor är ingen kunskap slösad på.

See User information
Intelligens utan kärlek leder lätt till ondska...

Posted on: 2009/11/11 20:07
Sanningen skall göra oss fria!

Anonym
Quote:

Parsifal skrev:
Intelligens utan kärlek leder lätt till ondska...
Just det! Så ÄLSKA mig någon. Det tjänar hela världen på!

Skojade bara... har ett nystartat förhållande och är nykär, så världen kan andas ut

See User information
Quote:

computerror skrev:
har ett nystartat förhållande och är nykär, så världen kan andas ut

Såpass...trodde vi var kompisar men...sånt e livet.

Posted on: 2009/11/11 20:18
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
Jo det är kul att så fort nån har en åsikt så är det hela sanningsrörelsen som är så att säga skyldig. Vaken är liksom inget parti... Vad är det med folk? "för mycket intelligens?"

Det är klart att det är bra att utbilda sig.

Men titta historiskt vad dom intelligenta har gjort i samhällen krig, tortyr, vapen, stoppar gifter i folk, koncentrationsläger, snacka om POL POT vilka är det som gör alla hemskheter här på jorden vilka planera koncentrationslägren alla massmord torterar folk, syr fast kroppsdelar på fel ställen, Bygger atombomber, opererar folk utan bedövning. Krigar mm mm

Man förgiftar alla människor för att i nästa stund ge dom mediciner och så leker man GUD och fåren klappar händerna...

Och intelligens är kul oxå har man för mycket av den varan så är man oftast samhällshandikappad. Är man smart så klarar man alltid av situationer. Är man både smart och intelligent då börjar vi närma oss psykopati och då börjar man bli farlig för sin omgivning =). Fångvården är nedkletat med psykopater.

Tv och data är ju egentligen inte intressant, det man inte vet saknar man inte...

Quote:

silke skrev:
Men Jösses, vaken.se förespråkar att man inte ska lära sig för mycket, inte studera och inte bli för intelligent.

Hm.

Posted on: 2009/11/11 20:22

See User information
Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=8n-nT-luFIw&feature=player_embedded Välutbidade människor kan inte höra exlplosioner som sämre utbildade människor hör...kanske det rent av har med hörselnerven att göra eller någon annan defekt som tilltar med utbildningen grad.... Annars så tycker jag damen i slutet sammanfattar det på ett bra sätt...

Tycker du att det är märkligt att det smäller och dånar när tornen brinner så våldsamt som de gör? Borde det vara knäpptyst? Dessutom börjar ju rasen från den nivå där planen träffade, inte från bottenplan.

Naturligtvis sprids den en massa rykten när sånt här inträffar, inget konstigt med det. Folk är i chock och dessutom är det svårt att veta exakt när de olika kommentarerna sades. Jaja, detta är väl lite OT och har redan avhandlats här och på andra forum så det räcker. Damen på slutet kan du ju välja att tro på, jag litar mer på nist etc. Men det handlar kanske mest om vad man har för utbildningsnivå... ;)

Back to topic..

Posted on: 2009/11/11 20:24

See User information
Hurru danny-boy. Det handlar nog inte så mycket om utbildningsnivå nej, jag har vad jag förstår samma som du men drar helt andra slutsatser.

Posted on: 2009/11/11 20:30

Anonym
Det där resonemanget håller ju inte överhuvudtaget. Intelligens är väl knappast den oberoende variabeln här, finns precis lika många intelligenta människor som gjort gott. Och dumma människor som gjort ont. Det är ju på samma nivå som att äga att alla ledare med mustascher är onda.

Det handlar väl snarare om en förmåga att känna empati med andra eller inte. Intelligens underlättar kanske ifall man vill sätta sina onda planer i verket, men det finns ju ingen kausalitet här mellan intelligens och ondska.

För övrigt bad jag om ursäkt för att jag drog alla över en kam, jag läste snabbt och såg ett par inlägg där intelligens kritiserades och skrev impulsivt. Det var otänksamt av mig.

quote]
greensparrow skrev:
Jo det är kul att så fort nån har en åsikt så är det hela sanningsrörelsen som är så att säga skyldig. Vaken är liksom inget parti... Vad är det med folk? "för mycket intelligens?"

Det är klart att det är bra att utbilda sig.

Men titta historiskt vad dom intelligenta har gjort i samhällen krig, tortyr, vapen, stoppar gifter i folk, koncentrationsläger, snacka om POL POT vilka är det som gör alla hemskheter här på jorden vilka planera koncentrationslägren alla massmord torterar folk, syr fast kroppsdelar på fel ställen, Bygger atombomber, opererar folk utan bedövning. Krigar mm mm

Man förgiftar alla människor för att i nästa stund ge dom mediciner och så leker man GUD och fåren klappar händerna...

Och intelligens är kul oxå har man för mycket av den varan så är man oftast samhällshandikappad. Är man smart så klarar man alltid av situationer. Är man både smart och intelligent då börjar vi närma oss psykopati och då börjar man bli farlig för sin omgivning =). Fångvården är nedkletat med psykopater.

Tv och data är ju egentligen inte intressant, det man inte vet saknar man inte...

Quote:

silke skrev:

Hm.

[/quote]

« 1 2 3 4 (5) 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper