vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Finns det risk för mer demonisering av sanningsrörelsen?

See User information
Tror ni att demoniseringen av sanningsrörelsen är över för denna gång??

Finns det en risk att nån typ av vandalisering/skändning av t.e.x. en judisk kyrkogård/gravar kommer att hända för att ytterligare demonisera och skapa opinion mot sanningsökarna..
Det kanske t.o.m. sprayas "911 was an inside job" på kyrkan eller dylikt för att ytterligare höja effekten av en sådan handling..?

Här är ett exempel, där FBI/Amerikanska staten avlönar en rasist/nazist att skriva hatfyllda bloggar för att dra med sig andra ovetande i att göra detsamma, alltså underblåser FBI rasism och nazism..

Attorney: FBI trained NJ blogger to incite others
http://www.breitbart.com/article.php?id=D9A5GCC80&show_article=1

"Hal Turner worked for the FBI from 2002 to 2007 as an "agent provocateur" and was taught by the agency "what he could say that wouldn't be crossing the line," defense attorney Michael Orozco said.

"His job was basically to publish information which would cause other parties to act in a manner which would lead to their arrest," Orozco said."

Posted on: 2009/11/12 21:51
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Finns det risk för mer demonisering av sanningsrörelsen?

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Här är ett exempel, där FBI/Amerikanska staten avlönar en rasist/nazist att skriva hatfyllda bloggar för att dra med sig andra ovetande i att göra detsamma, alltså underblåser FBI rasism och nazism..

Tror inte det är nödvändigt. Brun skjorta och foliehatt är på inget sätt en ovanlig klädsel "over there"...

Posted on: 2009/11/12 21:57
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
De kommer säkert beskriva sig själva och beskylla andra att ha sina egna egenskaper, som alla andra psykopater gör.

Posted on: 2009/11/13 10:02

See User information
Sanningsrörelsen: "Rymdödlor styr världen"

http://www.expressen.se/Nyheter/1.177 ... en-rymdodlor-styr-varlden

"- Det kan få farliga konsekvenser, då det kan förvandla människor till våldsamma demokratimotståndare."

Alex Jones har garanterat aldrig ens sagt "illuminati" och vad då föredetta pratshowvärd?

http://www.gcnlive.com

"En av sanningsrörelsens internationella stöttepelare är Alex Jones, amerikansk dokumentärfilmare och före detta pratshowvärd, som menar att den hemliga gruppen makthavare i Illuminati styr världen."

Vilken blaska, han vinner helt klart 5 stycken H5N1 sprutor.

Posted on: 2009/11/13 10:30

See User information
"Rymdödlar styr världen". Det finns över huvud taget inget sådant citat från Vaken.se eller Sanningsrörelsen. Men Expressen är ju kända för att vinkla citat.

Och vad spelar det för roll om några eller många i Sanningsrörelsen råkar tror på att utomjordingar ligger bakom den nya världsordningen? Det är väl inte det som är det viktigaste för Sanningsrörelsen. För många är en ny utredning av händelsen av elfte september som är viktigast. Och dessutom tror säkerligen inte många av de som vill ha en ny utredning på utomjordingar. Så är inte syftet med Expressens artikel ganska uppenbar? Fördumma några nyckelpersoner i rörelsen så slipper medierna ta debatten om elfte september och andra komplotter som skett och sker. Cased closed.

Snacka om sandlådejournalistik. Vem är det egentligen som är verklighetsfrånvänd? Och så har vi denna ”expert”, Aaronovitch som hävdar att ifrågasättande av den officiella historien om elfte september gör att folk kan bli ”våldsamma demokratimotståndare”. Antar att han tycker samma om de som ifrågasätter Israels förföljelse och dödande av palestinier eller de som vill ha en ny utredning av Estonia-katastrofen att alla dessa är ”våldsamma demokratimotsåndare”. ”Våldsamma demokratimotsåndare måste väl gälla för de 90 procent i Schweiz som inte tänker ta svininfluencavaccinet som det stod om i dagens SvD.

Posted on: 2009/11/13 11:17

Edited by Tony on 2009/11/13 11:37:41
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare

See User information
Kan vi då konstatera att demoniseringen inte är riktigt över ännu, nu har den även blandat in ödleteorierna i denna allvarliga debatt..

Posted on: 2009/11/13 11:51
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Man tycker synd om Svensson....

Ja det kommer att demoniseras hela tiden tills dom sätter krokben på sig själva, om tiden räcker till? Man jobba frenetiskt för att stänga internet innan massan blir för medveten och börjar ställa krav...

Posted on: 2009/11/13 12:00

See User information
Dom kommer att köra alla trick i boken för att försöka tysta ner oss och jag menar alla.
Men dom har inte fattat att många av oss vet hur man handskas med psykopater och detta kommer att leda till panik bland dem som har något att dölja eller förvanska och iom. upptrappningen av smutskastningen så kommer också reaktionen på det deras agerande att både bräddas och öka i intensitet.
Alla som arbetat i elektrikerbranschen vet att med ökat motstånd så ökar den tillgängliga energin, så dom jobbar mot en naturlag som står sanningen till hjälp.
Det blir som att lyfte sig i håret.

Posted on: 2009/11/13 12:02
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Nyss klippt mej men jag prövar

får inget grepp om de, hu

Posted on: 2009/11/13 20:54
Have guitar, will travell

See User information
Tycker inte det är så viktigt om något "demoniseras", talar man om att det görs... så befäster man just vad de vill ha fram i allmänt tänk - att bara för att det talas om sådant som aliens/reptilians såhar rörelsen demoniserats. Då accepterar man deras spelplan och att de sätter schema och regler.

Det är inte så viktigt vad media håller på med, det är de gamla onda krafterna som har, komaister tror kanske de kan reformeras genom att man ger dom"info", eller att de som har fått för sig att de ska ta någon slags ledning och representera andra, i media.

Så är det inte.

Härligt att många inte drar sig för att stå upp... och inte smider planer, hur att vara slug för att nå ut... osv - det är bara stå upp.

Dags att kolla på:

Credo Mutwa presents: The True History of Africa

http://video.google.com/videoplay?doc ... docid=2660696496849814924

Posted on: 2009/11/13 21:22

See User information
Det kommer vara frivilligt, om det är inte frivillitgt så får de ingen belöning av satan, Mickael Cromsjö är en satanist som försöker lura er i en massa skit, säg nej, lol

Posted on: 2009/11/13 21:28

See User information
Jag läste den där artikeln och skrev en översättning som jag lade upp på David Ickes forum. Här:

http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=91004&page=3

Jag har nicket Fairyelfdog.

Jag tyckte artikeln var oerhört komisk. Jag tror någonstans att det kommer att göra människor mer nyfikna än avståndstagande. Om inte annat så för att se vad de är för dårar egentligen ;)

Posted on: 2009/11/13 22:00
Ifrågasätt allt som inte är baserat på kärlek.

Anonym
Ecoflum kommer lugna sig lite. Du vet vad jag önskar av dig. OK?

Ja, det är inte bara en risk, det är 100% att det kommer fortsätta.

See User information
Demonisering är ett koncept nära besläktat med Religionsfrihet. (Hoppas kunna förmedla vad jag menar)

Vi kan börja med att läsa följande:
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/s ... for-religioner_483085.svd

I denna artikel fokuseras det på problem som barn ställs inför när vi utövar religionsfrihet.

Religioner har nämligen på något (otroligt fiffigt) sätt lyckats skaffa sig respekt.
"...den naiva respekten för religion och kultur..." ur artikeln belyser detta

Detta fast Sverige är ovanligt sekulariserat i förhållande till resten av världen.

Att vara ateist eller agnostiker avhjälper inte den irrationella(?*) respekt som ges religioner när de behandlar sina människor/barn som skit. Vi har till och med ett fint ord för att försköna det lidande som olika religioner åsamkar sina egna(!) medlemmar. Religionsfrihet.

Var respekt för andras religioner kommer ifrån vet jag därför inte, kanske är det rädsla för konflikt. (Tänk vad farligt det är att kritisera Islam eller allt som händer i Gazaremsan.)

Jag jämför det snabbt med vad som händer på skolgården i ALLA skolor:
En mobbare som är osäker med sig själv går inte till attack på andra biffiga mobbare/gäng. Mobbaren går på svagare offer som inte kan försvara sig.

Så fort människor upplever en gruppering som tänker annorlunda eller har en annan världsuppfattning/värderingar ställs de inför valet att respektera eller demonisera. (Bli vän eller mobba)

Så vill man förstå allt på djupet kan man läsa tonvis med forskning om mobbning, exempelvis http://www.forskning.se/temaninterakt ... 112d7337692800015784.html

Eller så läser man följande (sammanfattande) artikel som täcker det mesta i området (om än ytligt och utan källor i sitt resonemang):
http://www.newsmill.se/artikel/2009/0 ... erspektivet-och-forvanska

Så ja, tills (den obefintliga**) "grupperingen" vaken.se skaffar sig respekt kommer den fortsätta att attackeras. Men när/om åsikterna här på forumet ökar i storlek kommer ingen (våga) ifrågasätta åsikterna. (Enligt "starkast har rätt")

*Mycket intressant filosofiskt ämne

** Vaken.se är ett forum, ett forum är endast ett medium för kommunikation, det kan inte ha en åsikt i sig självt.

Sammanfattat, vi tror vi människor växer upp till vuxna individer. Sanningen är att vi är lika primitiva som små barn som mobbar varandra. Fast lite beröm måste jag ge de vuxna, de gör det hela på större skala och dolt med fina ord. Mycket raffinerat!

Personligen anser jag att trovärdigheten är lika stor för "ödlor" som konceptet "Gud". [För mig är det samma koncept, en högre stående varelse som styr/härskar över oss] Och vi springer inte runt och demoniserar religiösa människor. (För då skulle vi få på näsan, så vi mobbar mindre grupper, det är roligare och lättare)

[För er intresserade, mina värderingar ligger rätt nära agnostiker-hållet.]

Jag är rätt ung, men jag tycker mig ändå se en ökning i mobbning via media. Journalister som tar på sig mobbar-rollen och attackerar grupperingar med stöd av tidningen och sina läsare. (Vissa journalister känner en otrolig makt när de skriver för en stor tidning, de tror därför att de får mobba hur de vill nu när de får makt, precis som de gjorde på skolgården)

Vilket leder mig in på nästa intressanta ämne:

Ingen människa klarar av makt i för stor dos. Man blir sjuk och galen och skapar konflikt och lidande på jorden.

Demoniseringen kommer därför fortsätta, jag tror inte att vi plötsligen ändrar på det som varit i tusentals år. Men detta är en viktig punkt för besökarna till Vaken.se att prata om.

Posted on: 2010/1/9 13:11

See User information
Jag måste säga att jag håller med Shermjyl i sitt inlägg helt och hållet. Det är elitens media, det går aldrig att få deras media att göra annat än demonisera. Bojkotta deras media rakt av.

Men trådstartaren tar upp ett mycket viktigt ämne. Som vi bör vara medvetna om.

Posted on: 2010/1/9 14:26
Bring on the apocalypse...

See User information
Jag vill bara poängtera att enskilda journalister, som får maktposition att representera tidningar, inte ens behöver anställas/styras av "Eliten" för att mobba avvikande grupper i samhället. De gör/har samma sak/beteende ändå, som de tränade apor alla vi människor är.

Frågan är om vi inte LÄR oss "mobbing" I SKOLAN?

Denna kontroversiella fråga har jag inte tittat på än.

Posted on: 2010/1/9 14:41

See User information
Intressant vinkel Pingu. Hela vår värld är byggd med fina tegelstenar. Om inte man visste vad mobbning var så skulle det antagligen inte se ut på samma vis. Men man börjar redan i småskolan med indoktrineringen genom att sätta en "klassföreståndare" som ska representera att klassen är "en snäll och bra klass". Under ytan så är det ur detta skede mobbningen tar fart. Min syn på det.

Posted on: 2010/1/9 14:46

See User information
Om någon faktisk har konspirerat, och det børjar avsløyas, så ær lættaste sættet att slippa undan att gjøra en (eller flera) kontrakonspiasjon som flyttar fokuset. Viktigt dærfør att titta kritisk åt alla teorier.

Att media inte ær sanningsintresserade ær vidan kjænt.

Posted on: 2010/1/9 16:31

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper