vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Bilderberger finns inte..
#1
..EU-parlamentet diskuterar spöken..

http://eclipptv.com/viewVideo.php?video_id=8308

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bilderberger finns inte..
#2
19 maj 2009 fanns dom senast, men ja..

http://www.guardian.co.uk/news/blog/2 ... bilderberg-skelton-greece

Här är Jon Ronson's film som initialt dokumenterade och definierade gruppen / klubben:

http://www.dailymotion.com/video/x10j ... f-the-world-bilderbu_news

Jag finns inte heller.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#3


See User information
du är bara en knäpp konspiratoriker ;)

Posted on: 2009/11/14 16:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#4


See User information
Du har missuppfattat, det där är ett stort steg att han vågar säga så. EU ska få en President och han pekar ut 3 nomineringar och undrar om vi verkligen ska ha nomineringar med personer som frekvent besöker bilderbergmöten, okulta organisationer som tar beslut bakom stängda dörrar över huvudet på folk.

Bilderberggruppen finns i allra högsta grad.

Posted on: 2009/11/14 17:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#5


See User information
Lite om han som håller tal där:

http://www.europarl.europa.eu/sidesSe ... ge=EN&term=7&author=21817

Mario BORGHEZIO

Europe of freedom and democracy Group

Call for all the Member States to open their archives

"
3. Outcome of the European Council on 29 and 30 October 2009 including the mandate and attributions of the President of the European Council and of the High Representative of the Union for the foreign and security policy/vice-president of the Commission, as well as the structure of the new Commission (debate)
Video of the speeches

PV
MPphoto


Mario Borghezio (EFD ). - Signor Presidente, onorevoli colleghi, pochi giorni fa una grave sentenza della Corte di Strasburgo ha segnato un vulnus molto grave – sul quale si è espressa in maniera esageratamente cauta la Commissione europea – impedendo allo Stato italiano l'esposizione dei crocefissi nelle aule scolastiche. La questione non attiene tanto a un principio religioso quanto a un principio di libertà: si è trattato di una grave violazione del principio di sussidiarietà.

Ora, se il buongiorno viene dal mattino, c'è da temere su quello che sarà il prosieguo della questione con l'adozione del trattato di Lisbona: siamo sicuri che non si continuerà su questa deriva pericolosa di un diritto europeo che soffoca e calpesta i diritti degli Stati?

Questo è un pericolo dal quale ci dobbiamo guardare. La Commissione avrebbe dovuto reagire in maniera molto più ferma, anche perché di fronte alla protesta corale – oggi c'è stata una riunione trasversale delle forze politiche italiane qui rappresentate – che rappresenta il senso e la sensibilità profonda del nostro popolo verso questa appartenenza, che è metapolitica, metareligiosa e culturale, nel senso di un grande filosofo che ci ha insegnato con la frase importante "non possiamo non dirci cristiani".

La questione delle nomine è molto importante.

Oggi sulle agenzie si legge un corollario di voci di riunioni; non si sa nemmeno se dovrà esserci una riunione straordinaria a Bruxelles. Ma io mi domando una cosa: esaminando i nomi che circolano – per esempio, mi limito a tre, Balkenende, Miliband e Van Rompuy – ma è mai possibile che nessuno osservi che tutti e tre sono frequentatori delle riunioni vuoi del gruppo Bilderberg, vuoi della Trilaterale?

Io credo che si debbano stabilire dei principi di trasparenza, tanto sovente indicati a parole dalle nostre istituzioni, e si debba chiedere con chiarezza a queste persone se sono i candidati del loro paese e delle loro forze politiche o di questi gruppi occulti che si riuniscono a porte chiuse e decidono sulla pelle e sulla testa dei popoli.

Posted on: 2009/11/14 17:51
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#6


See User information
Detta är så jävla underbart:) Vi behöver bli mer dumförklarade av media och ännu mer raka rör om hur det ligger till:) Journalisterna har redan valt sin sida, det är uppenbart!!

Posted on: 2009/11/14 18:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#7


See User information
Till o med http://www.dn.se/nyheter/de-rikas-hemliga-motesplats-1.596647 far med osanning.... undrar vad artikelförfattaren fick för den här artikeln....

Posted on: 2009/11/14 18:07
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#8


See User information
Ah ha Homo Ormigens pratar med kluven tunga
say nooo moooore

viking style

Posted on: 2009/11/14 18:50
Have guitar, will travell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#9


See User information
Quote:

monitor skrev:
Ah ha Homo Ormigens pratar med kluven tunga
say nooo moooore

viking style
Homo Ormigens analis plunum unum = Ormen som tänkte med skitskruven och plånboken...är det rätta namnet.

Posted on: 2009/11/14 19:15
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#10


See User information
Vad är osanningen? :P Han tar ju upp många intressanta saker! Tycker det där är bra journalistik

Posted on: 2009/11/14 19:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#11


See User information
Quote:

alarik skrev:
Vad är osanningen? :P Han tar ju upp många intressanta saker! Tycker det där är bra journalistik
Sorry alarik efter alla år som människor i ens omgivning envist påpekat att det är bara skitsnack att dom "fanns" så är det kanske kul att vara sarkastisk vilket jag var här, jag vet att Bilderbergruppen finns och det är fler och fler som inser deras betydelse, och visst var det en bra artikel där vanlig media täcker det.
Hoppas jag aldrig mer får höra av någon att Bilderggruppen är en konspirationsteori..det borde vara känt vid det här laget att de är verkliga.

Posted on: 2009/11/14 22:31

Edited by gaston on 2009/11/15 0:49:24
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#12


See User information
http://carlbildt.wordpress.com/2008/0 ... len-over-fredsinstitutet/

http://carlbildt.wordpress.com/2008/0 ... diskussioner-i-chantilly/

”Efter en ganska lång flygning från Helsingfors har jag nu anlänt till det hotell utanför Athen där årets s k Bilderberg-konferens äger rum.”

http://carlbildt.wordpress.com/2009/05/14/vid-medelhavet/

T o m Carl Bildt måste nog också hålla på med spökerier då han nämner de senaste två Bilderberg-mötena som han har deltagit i.

Posted on: 2009/11/14 22:45
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bilderberger finns inte..
#13
Carl Bildt har suttit som första utlänning i den militaristiska tankesmedjan RAND Corporation som bestått av bl a Rumsfeld, Rockefeller, Condolezza Rice mm mm + 70 tal nobelpristagare. Dom är bland annat kända för att skapa konspirationsteorier samt överdriven disinformation som 'syra attacker'.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#14


See User information
På årets (2008) agenda av diskussioner står kärnvapenavrustning, cyberterrorism, Afrika, Ryssland, protektionism, relationerna mellan EU och USA, Aghanistan och Pakistan, Iran och utvecklingen inom islam.

Cyberterrorism, är det något sanningsrörelsen ska ta åt sig av? :P

Posted on: 2009/11/15 1:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#15


See User information
Quote:

retardgirl skrev:
minns det mötet, det var precis innan eu-toppmötet i göteborg, jag minns att det bara var nynazister som uppmärksammade mötet i stenungsund. jag tyckte det var konstigt. hade bara hört talas väldigt lite om det innan. bodde där då. det fanns mkt klistermärken om det på alla lyktstolpar och mina vänner var anarkister och punkare det var ingen som pratade om det. bara eu--toppmötet som skulle vara där då.
en slump att stenungsund låg 5 mil från göteborg samma år som kravallerna där ett par veckor efter bilderbergmötet


Medias rapportering där ifrån var komisk anser jag, då nynazister och anarkister/syndikalister munhöggs vilket gav skenet av att den ene gruppen vara för och den andra gruppen mot mötet, att nynazister är för det kan jag förstå genom att gruppen hade sitt första möte 1954 under värdskap av den "forne"nazistiske officeren prins Bernhard av Nederländerna vid Hotel de Bilderberg i Oosterbeek i Nederländerna.
Vem som var initativtagare står oklart men där samlades de kvarvarande spillrorna av nazisterna och de som finansierat nazismen, sedan dess har de haft möte årligen på olika ställen världen över.
Att nynazisterna var i Göteborg för att protestera tror jag inte ett smack på, med tanke på Bilderberggruppens historia, eller kan det vara så att de inte vad vad de pysslar med ? Att protestera mot sina själsfränder verkar lite coco tycker jag.

Posted on: 2009/11/15 1:13
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#16


See User information
Dom kanske inte hade en aning om vad bilderberg var?

Posted on: 2009/11/15 1:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#17


See User information
jag var 19 då och tog studenten under tiden, minns ju inte allt just runt omkring sista månaden i skolan. men det fokuserades ju väldigt mycket mer på att bush skulle besöka göteborgs eu-toppmöte. och det är väl kanske en bra taktik?o att det var ett litet samhälle. fanns en del små-samhällen mellan göteborg och stenungsund med många nynazister. de var nog inte medvetna om vad bilderberggruppen var riktigt, tror jag inte. de flesta som satte upp de lapparna var nog i övre tonåren och kända som extremt korkade bland de flesta.

minns bara att jag tyckte det var konstigt att det var så tyst om det hela

Posted on: 2009/11/15 2:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#18


See User information
bland vänner och i media menar jag då

Posted on: 2009/11/15 2:09
"Whether you think you can, or you cant, either way YOU'RE RIGHT!"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#19


See User information
Visst. och det kommer att vara lika tyst om de nya direktiven också...
Lissabonfördraget Köpenhamnsavtalet och Codex Alimentarius tre "paket" som sammantaget kommer att förändra tillvaron för oss alla i grunden och ingen vet vad det betyder...

http://en.wikipedia.org/wiki/Ratification_of_the_Treaty_of_Lisbon

http://en.wikipedia.org/wiki/United_N ... te_Change_Conference_2009

http://en.wikipedia.org/wiki/Codex_Alimentarius

Posted on: 2009/11/15 2:21
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#20


See User information
ja jag vet jag tycker det är så hemskt faktiskt, det är för stort på något sätt. känns som de flesta vet en hel del av detta då man diskuterar med familj och vänner men jag känner att ingen bryr sig särskilt länge. kanske är det för hopplöst att strida då man inte vet riktigt emot vem och emot vad?

när jag var yngre så kunde man vara emot det ena eller det andra för det fanns som färdiga paket, tex palestinasjal ungvänster och estetlinjen.. om du förstår hur jag menar.. nu blir alla så förvirrade för det man brukade vara emot finns inte inom ett visst parti eller är beroende på ett visst land, som det kanske varit förut?

Posted on: 2009/11/15 2:34
"Whether you think you can, or you cant, either way YOU'RE RIGHT!"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#21


See User information
eller är jag dum som tror att människor förut gjort bättre ansträngningar för att motverka sådana här saker?
det känns iaf verkligen så som att det under tiden jag levt förändrats väldigt mkt på hur medvetna människorna är.

Posted on: 2009/11/15 2:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#22


See User information
Nejdå du är inte dum, man kan förklara det med att en sådan här förändring inte hänt tidigare så vi har inget att jämföra med ( kanske Pompeji katastrofen kan vara en jämförelse)....visste folk vad detta betydde skulle det bli ett jävla liv om ordet jävla räcker, det är därför media är så tyst.

Posted on: 2009/11/15 2:55
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberger finns inte..
#23


See User information
Det är en diskussionsklubb och dom har haft möte på Stenungsbaden för några år sedan. Olof Palme var på sin tid inbjuden som talare. Ann Rothschild var Palmes vän och sitter med i Olof Palmes minnesfond. Allt detta är allmänt känt och inga hemligheter. Men just nu finns det en tendens att demonisera som gör att saker låter värre än dom är ungefär som när kvällspressen sätter rubriker

Posted on: 2009/11/16 21:06

Edited by Asgeir on 2009/11/16 21:22:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bilderberger finns inte..
#24
Och för dig ter det sig helt naturligt att världens ledare träffas i smyg, alltså utan någon helst rapportering om vad som diskuterats?

Jonathan Duffy, writing in BBC News Online Magazine states:

“ No reporters are invited in and while confidential minutes of meetings are taken, names are not noted... In the void created by such aloofness, an extraordinary conspiracy theory has grown up around the group that alleges the fate of the world is largely decided by Bilderberg."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/3773019.stm

This secrecy, and lack of reporters in attendance was also noted by Guardian writer Charlie Skelton in his reports on the 2009 conference held in Athens, Greece. Skelton himself was detained by police on three occasions for taking photographs in the vicinity of the conference resort.
http://www.guardian.co.uk/world/serie ... skeltons-bilderberg-files

Kanske de bara är sugna på lite tennis eller är du född i går?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
25 user(s) are online (25 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 25

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS