vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Thermite experiment

See User information
Video som visar thermite in action...

http://video.google.com/videoplay?doc ... 769585&q=thermite&pl=true

Värt att notera är att i första experimenten hörs en tydlig knall, och i de andra två så är det tystare.

Notera likheterna med den sprutande metallen från WTC precis innan kollapsen startade:

16:37 minuter in i föredraget:
911 - Prof. Steven Jones Update On 9/11 Research
http://video.google.com/videoplay?docid=6023596331085044923
http://thepiratebay.org/details.php?id=3475498

/fresco

Posted on: 2006/4/26 11:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Thermite experiment

See User information
Det första jag tänkte på när jag såg det är att snubbarna har hängt med i 911 debatten o smög in detta i ett program mitt framför näsan på de styrande.

Posted on: 2006/4/26 14:09
Global demokrati och ekonomisk rättvisa med reglerad marknad för ekologiskt hållbar utveckling och fred tror jag kan vara något.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
http://www.rumormillnews.com/cgi-bin/forum.cgi?noframes;read=87970

EVIDENCE - Thermite Residue on Core Column

Because this evidence is so important, I am posting a close-up photo of the thermide residue, i.e. hardened molten iron, which has been left in clear sight on a severed core column from the World Trade Center.

This is clear evidence of the crime of mass murder of our fellow Americans.

Patriotic Americans awake!

The "official" version of 9-11 is a pack of lies. The government has been taken over by a foreign power, the "Gadianton robbers" have taken complete control of our nation.

Resized Image

Posted on: 2006/4/26 15:10

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Det är en intressant bild du har där.

Utan att ha en blekaste om hur en pelare kapad av thermit förväntas se ut så måste jag nog påstå att jag tycket den ser antingen sågad eller knäckt ut pga. de vassa kanterna.

För att utesluta att den är tagen under röjningsarbetet eller tom. på något helt annat ställe så skulle det vara bra att veta.
1. När den är tagen.
2. Vart den är tagen.

Har du någon sådan info?

Posted on: 2006/4/26 22:51

See User information

Posted on: 2006/4/26 23:03

See User information
Resized Image

"The evidence in this photo that these towers were cut with thermite can be seen at the end of the columns, which are still burning white hot and issuing a large amount of white aluminum oxide - a sure sign of a thermite reaction.

In this thread I have now posted several photographs (the first one appears to have had some interference), which provide photographic evidence that Professor Steven E. Jones' thesis is correct - thermite was used to cut down the world trade center towers by slicing the core columns.

The sulfidation that was discovered by people like Jonathan Barnett on steel from the WTC is further proof that sulphur was added to the thermite to cut the columns more quickly. "

Posted on: 2006/4/26 23:11
Global demokrati och ekonomisk rättvisa med reglerad marknad för ekologiskt hållbar utveckling och fred tror jag kan vara något.

See User information
> av fresco den 06-04-26 13:02:03

> Video som visar thermite in action...

Liten uppdatering:

Video + bilder av thermite experimentet och droppande metall vid WTC, sida vid sida:

http://www.checktheevidence.com/911/Thermite2.htm

Droppande metall vid WTC, flash behövs för att spela videon:

http://video.google.com/videoplay?doc ... 863&q=cameraplanet+9%2F11

/fresco

Posted on: 2006/4/28 9:29

See User information
Den där pelaren är kapad med en skärbrännare..
Då ser det ut sådär.. Inga konstigheter med den..

//M

Posted on: 2006/4/30 11:23

See User information
of topic men men..

ca 43.20 in i filmen säger han att iran inte tänker sälja sin olja i Euro, nån som vet nått mer om det?

Posted on: 2006/5/2 14:56

See User information
of topic men men..

ca 43.20 in i filmen säger han att iran inte tänker sälja sin olja i Euro, nån som vet nått mer om det?

Posted on: 2006/5/2 15:11

See User information
Quote:

Michaels skrev:
Den där pelaren är kapad med en skärbrännare..
Då ser det ut sådär.. Inga konstigheter med den..

//M

en liten tanke bara... varför skulle man kapa pelaren med skärbränare? de vore ju lite svårt att komma åt där den står och det är ju fullt med skrot runt så man borde ju börja röja där (om dom nu ens börjat när bilden togs)
tycker de är lite dumt att börja kapa pelaren såpas högt upp när den står (om dom jort det efter tornen rasat) ist för nere vid basen så skulle de ju va lättare att kapa den i mindre bitar när den ligger ner, om den är förstor som den är från början..

Posted on: 2006/5/8 20:19

See User information
Quote:

seraphim skrev:
Because this evidence is so important, I am posting a close-up photo of the thermide residue, i.e. hardened molten iron, which has been left in clear sight on a severed core column from the World Trade Center.

Snubben på http://whatreallyhappened.com hade den här kommentaren till bilden idag på sin site. Någon som känner att de har kunskap inom skärbrännare och/eller thermite och kan tänka sig att kommentera analysen?

"Defenders of the official story try to claim that this is merely the result of a cutting torch used to demolish what was left of the column, but cutting torches don;t melt iron and let it drip down. Cutting torches cut by adding surplus oxygen to the flame so that the heated iron burns away into iron oxide particles which drop away from the cut (the bright yellow "sparkler" effect seen when a cutting torch is used). In this photo, what we see is evidence of large amounts of melted iron flowing down from the break, then cooling and hardening, which is exactly what is produced by the thermite reaction."

EDIT: bild :)
Resized Image

/fresco

Posted on: 2006/5/18 20:15

See User information
ja tror inte man behöver så mycke kunskap för å se att det inte är jort med en skärbrännare, på topen av pelaren är de ju ett en liten "grop" där den smält av, om ja skulle lyckas att överhuvud taget ta mej fram till stolpen med en skärbrännare skulle ja nog säkrt den rakt iaf :P Det jag sett som vart kapat med skärbrännare så har inte stålet flytit bort så mycke som på bilden heller.. stålet är ju rätt tjokt också, läste nånstnas att det va ca 4 tum (10cm) nere vid basen av tornet, ser ju smalare ut på bilden men skulle inte se ut som det gör om det gör om någon vart å kapat den. Borde inte det smälta stålet rinna in i stolpen ist för utmed kanterna? Det stelnar ju ganksa fort efter det smält också så borde ju inte kunna rina så mycke som det jort heller, isf skulle det ju rina in i lågan igen å inte som de jort :P

Posted on: 2006/5/18 20:36

See User information
Det är gjort med en skärbrännare, har kapat mycket stål och järn, så jag vet..
Det som du tror är stål/järn som har droppat är slagg.. det smälta stålet ligger säkert på backen.. Det svalnar inte så fort som man tror.
Att dom kapat av balken snett beror säkert på att dom ville att det smälta järnet inte skulle slagga igen där dom skurit.
Givetvis så har dom med en lyftkran fäst en lyftanordning typ rep och lungt lyft bort den avkapade balken..

De små jack du ser är typiskt för skärbrännare.. Det större hålet är startpunkten..

Posted on: 2006/5/20 23:17

See User information
Det där ser ju ut som droppande metall och det måste ju vara en fruktansvärd hetta.

Posted on: 2006/5/21 16:47

See User information
jo jag har kapat lite med skärbrännare så ja vet att det kommer slagg, och att svalnar mycke långsamare än slagget.

Men ja fattar inte varför man skulle börja röka mitt inne i skroten och inte ute på kanterna, och hur man ska komma åt balken där den står. Det är ju fullt med skrot runt och inget som ser ut att gå att stå på. Sen kan man ju undra varför någon skulle kapa den med en skärbrännare? Kapades den innan tornen rasade vorde det ju en sak, men om den kapades som en del i röjningen undrare jag varför man inte kapa den närmare marken där det är lättare att komma åt?

Posted on: 2006/5/22 11:45

See User information
Quote:

Mini skrev:
jo jag har kapat lite med skärbrännare så ja vet att det kommer slagg, och att svalnar mycke långsamare än slagget.

Men ja fattar inte varför man skulle börja röka mitt inne i skroten och inte ute på kanterna, och hur man ska komma åt balken där den står.

Kunde man använt en skylift ? Är det inte betydligt lättare än att klättra runt i skroten ?
Kanske ville man inte rensa "skroten" av räddsla att den skulle falla ?

Quote:

Det är ju fullt med skrot runt och inget som ser ut att gå att stå på. Sen kan man ju undra varför någon skulle kapa den med en skärbrännare? Kapades den innan tornen rasade vorde det ju en sak, men om den kapades som en del i röjningen undrare jag varför man inte kapa den närmare marken där det är lättare att komma åt?

Tja, jag kan nog tänka mig ett par anledningar. Det som först slog mig var av transportskäl. Det finns säkert en maxgräns hur stora "bitar" som kan fraktas bort på en lastbil (?) eller vad som nu användes.

Posted on: 2006/5/22 13:06

See User information
bjalkarna är ju fast djutna ett par meter ner i marken undertornet så kan inte tänka mej att de skulle va nån risk att den kommer falla..

Jo jag har å tängt på transport delen, men vore det inte mycke lättare att kapa den utmed marken och sen såga upp de i mindre delar? det blir ju bara extrajobb och är ju farligare att kapa den i bitar när den står.

Posted on: 2006/5/23 7:32

See User information
Ja, man kunde nog såga/skära balken och transportera bort den på 100 olika sätt.
Är det här verkligen något att fortsätta diskutera när det både finns möjliga och dessutom trovärdiga föklaringar till balkarnas utseende ?

Jag tycker det finns många frågor om 9/11 som fortfarande är obesvarade, men detta är inte en av dom.

Posted on: 2006/5/23 8:32

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper