Vakencorner
|
Anonym
|
Re: 666 vs 616
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Som exempel lät Kung Nebudkanessar resa en gyllene bildstod, som var 6 alnar bred och 60 alnar hög. Detta för att förena sina politiska ämbetsmän i gemensam tillbedjan. De som vägrade och istället tillbad Gud kastade Nebudkanessar i en brinnande ugn.
Talet 6 understiger 7, som representerar fullständighet från Guds ståndpunkt sett. Den trefaldiga sexan betecknar därför grav ofullkomlighet. "Är en människas tal" och alltså inte andevarelses och därför bör man slå fast att "vilddjuret" är jordiskt, att det symboliserar mänsligt styre. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du tänker världsvälde. Världsvälden - pluralis - kan med fördel tolkas som "de tio kungar vars regeringstid ska vara som en droppe i havet" och bland dem finns helt klart Kina, USA, NF/FN m.fl. (om man tänker välden e.Kr) Illuminaterna skulle säkerligen kunna vara det tionde riket som verkar mer i det fördolda. Dessa tio kungar (världsväldens) kungamakt sträcker sig alltså in i våra dagar, och likväl som de utgör en stadig grund för "Kyrkan" så kommer de att se till att hon tillintetgörs. (se bibeln) Kommunismen som har varit och är stark i både Kina och Ryssland har alltid varit motståndare till religion överhuvudtaget. Det Brittiska Imperiet med sina Katoliker och Protestanter föder genom sina hatfulla aktioner mot varandra ett religionsförakt som bara växer. USA agerar storebror till resten av världen och ger sin makt till odjuret på allehanda sätt. Nationernas Förbund och Förenta Nationerna leder världen in i den tyvärr falska förhoppningen om fred och säkerhet. Europiska Unionen skapar ett maktsystem som främjar makt till ett litet klientel under falska förespeglingar om större demokrati. Illuminaterna rör sig tyst under ytan och drar i trådarna till sina marionettdockor vid makten. (..men varför skulle inte "talet" kunna uttryckas i förtryck på det ena eller andra sättet?)
Posted on: 2009/11/16 18:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Förklara gärna.
Posted on: 2009/11/16 19:12
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tja, snart kommer jag att visa er en version av nr 666 det kommer vara med bilder och lätt uträknat mattematik, och som följer ett visst speciellt mönster, ni kommer att se varför 666 är så kraftfull och vad den egentligen står för. Och jag ska visa er att de som väntar på " Antichrist" och de som väntar på att bli mindcontrollade att ni verkligen tyvär har fel och ligger redan illa till. Jag pratar inte om allihopa utan om ett visst grupp som jag kommer ta upp. Jag kommer att beskriva med ord och med mattematik + bilder och de som är vakna kommer bara förstå och bli stolta över att få se vad eran vakna 99,9 vän har råkat räkna ut.
!!!! Jag vill bara varna de starkt religiösa bröderna och systrarna, de som inte tänker lämna sitt religion ända till döden, och de som aldrig nånsin skulle ifrågasätta sitt religion mot att vara falsk, att ni inte följer den denna tråd för erans tros bästa skull.. Men jag hoppas att de som har börjat ifrågasätta religionen, och även andra som är intresserade av den Religiösa koden och de mattematiska innebörden i alla de såkallade heliga böckerna. Jag är tacksam om någon som redan håller på med mattematiska formler eller andra sorters koder som gäller religion,konst,symboler att ni hör av er på mail.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jaha, det blir väl nåt från wikipedia det förstås...
Som jag redan har sagt så har talet 666 undersökts mer och det finns därför en hel del matematiska skönheter med talet. 616 har förresten en hel del skönheter det också. Dessutom, som jag redan sagt, så har ju talet bytts ut mot 616 för att ge talet 666 energi. Mycket möjligt det är ett gott tal, men framförallt mäktigt också, varför skulle annars bytet skett? Varför ska vi som redan håller på med mattematiska formler eller andra sorters koder som gäller religion, konst och symboler höra av oss per mail? Har du inga uppslag? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
vad får dig att tro att jag skulle publicera något från Wiki och något som redan finns ute? Jag är inte här för att skoja eller fördriva tiden utan att försöka dela med mig all som kan vara nyttig för människorna så som alla andra gör här.
För att besvara dig varför jag vill att de ska skriva mail, är för att jag måste skriva text för att förklara för vissa... om jag frågar dig följande frågor: vet du vad 30 eller 36 står för? vet du hur gammal 666 är , vet du dess urtida innebörd. har du hört talas om saturnus kult, vet du vilket siffervärde korset har som symbol ? Varför ser du en sol alltid i samband med jesus på olika kyrkor och gamla tavlor-ikoner. Varför ser du 6 , 12, 18 , 13, 24 så ofta ? äger du en klocka?
Edited by z103 on 2010/1/12 19:07:32
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
hmm, förstår dig, det lungt ;) jag bara hoppas att det finns några som tänker och tycker om att syssla med att lösa sådana saker och som kommer att kunna utveckla vidare det jag ska visa.
Det kan verka otroligt för vissa men välidigt övertygande bevis för andra. och det är helt själv uträknat av ren tillfällighet lyckades jag komma på värdet av de religiösa symbolerna, och sedan vidare hittade samband med andra, som sakt det finns fortfarande delar kvar. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det talet är väldigt intressant. 6+1+6=13=1+3=4=FORM
Posted on: 2010/1/12 20:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det skulle jag vilja höra mer om. Väldigt intressant.
Posted on: 2010/1/12 21:00
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
666 har samband mellan alla religionerna och dess symboler, 666 finns också i våran klocka.
666 är känd sedan peganist tiden då saturnus var En av de gudar som de tillbad, Saturnus är den 6:e palneten från solen, den har 6 poler, och våran dag lördag som också faller på 6:e dagen kallas efter saturnus. 36 står för stjärna, som symoboliserar skapelsen och stjärnan symboliserar också födelse/död. 36:1 kallas också versen om skapelse berättelse i biblen och om Edoms folk. 36 står för de 36 skaparna av jordens liv , de har symboliserats i den babylonska,paganska,egyptiska och också i juden och kristendomen och islam. Jag ska med bilder tala om varför en stjärna betyder 36 Och som ni alla vet så har vi sett stjärnor och tecken,påverkan beskrivningar i alla religioner som finns som har samband med stjärnor och solen. jag vill inte skriva för mycket för att förvirra er så jag tar lite itaget.. Nu har jag en fråga, om ni ser dessa siffror i rad 6,18,30,42,54 kan ni se vad dt är som är gemensamt med dessa och vad som sker mellan siffrorna, är det tillfällighet eller systematiskt tänkt? jag kommer att posta bild, och skirva mer om det finns intresse. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Okej. Talet 12 är en signifikant siffra. En rytmisk talföljd som skapar en cirkel istället för en spiral som är fallet med fibonaccis talföljd? Saturnalisk tid som fortfarande håller oss fångna trots att ”Saturnus var det gamla solsystemets gud”?
Genesis 36:1 talar om Edoms (Esaus) folks historia. (Däremot inte skapelseberättelsen.) Vilket samband har det med 36 som i stjärna – och är det någon specifik stjärna du syftar på? Vilka skapare av liv? Koppling till de sumeriska gudarna? Väldigt nyfiken på resten.
Posted on: 2010/1/13 9:17
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ok, bra ;)))) då vet jag iallfall att en snubbe här kommer att förstå. och se sambandet, stjärnan som 36 i tal beror på om den är rätt eller fel vänd, om man säger rättvänd tjärna har värdet 36 medan upponedvänd så som satanist stjärnan har värdet 30.. jag ska idag lite senare lägga upp bilderna.
36:1 Edoms folk följer de flesta även idag som följer Mode. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Platon var också besatt av siffran 216 som har med 616 att göra.
Jag satt och lekte med kalkylatorn igår för att finna lite samband varför 216 var Unik och det samma gäller 616. En intressant sak jag fann här var att alla tal förutom 5 och 7 kan bli 216 eller 616 om man plusar talen med sig självt. ex 1+1+1+1....= 216 2+2+2...= 216 9+9+9+9...=216 Endast 5 och 7 är unika i detta fall, kan någon berätta lite vad ni tror??? 5+5+5...= 215 7+7+7..= 217 sen leker vi vidare... om vi plusar 215+216+217= 648 och sen sista siffrorna av 215,216,217 vilka är 5+6+7= 18 648+18 = 666 |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har läst en hel del om "de tre", dvs Sokrates, Platon och Aristoteles, men aldrig hört att Platon skulle varit besatt av talet 216. Var har du fått detta ifrån? Och hur hör 216 ihop med 616? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det ska stå i boken Republik 8:e boken.
se här också en intressant sak om just 216 http://en.wikipedia.org/wiki/216_%28number%29 |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men "besatt"? Är inte det lite och ta i?
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag läste så iallfall, det är vad de beskrivit honom som. Det finns nog mer dolt bakom siffror än vi kan ana,samtidigt som de hela tiden finns framför oss.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hela våra liv bygger på matematik...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ja, vi har skapat matematik för att beskriva allt runtomkring oss...
På samma sätt som vi skapat Svenska för att beskriva allt runtomkring oss... Så då kan man säga: Hela våra liv bygger på Svenska... Ungefär lika insiktsfullt...
Posted on: 2010/2/20 9:39
Edited by pingubenji on 2010/2/20 10:49:50
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag uttalade mig inte för att vara insiktsfull, utan för att hålla med Master.
Fast faktist är det inte vi som dikterat de matematiska reglerna, utan de matematiska reglerna som dikterar oss... Så är det inte med språk. Varför opponerar du dig ens mot det jag sa? Är det så svårt att låta mig ha rätt? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tyckt nog att ni båda hade en poäng. Måste det bara finnas EN vinnare, kära compu?
Quote:
Du behöver visa lite mer ödmjukhet innan du blir som Novax, som vi båda respekterar så. Om en dialog måste ha en ordförande så blir det monolog. Schkål broder.
Posted on: 2010/2/20 21:43
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sant. Men samtidigt uppfattade jag en hel del ironi i det pingubenji uttryckte och det är det som sårar mig.
Hans uppställning blev också bakvänd, eftersom vi har skapat språket för att göra oss förstådda och matematiken för att förstå. Egentligen är det fel också, då vi i själva verket upptäckt matematiken. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login