vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Imorgon börjar massvaccinationerna i Grekland (3189 smittade fall den 13 November)
Efter att jag återigen ringt upp ”Hellenic Center for Infectious Diseases” så refererade man till en artikel av grreporter:

13 November 2009:

"Established swine flu cases increased to 332 during the last week and the total number right now is 3 189, out of which 1 535 are in Attica region and most of them are between 15 and 29 years old."

http://www.grreporter.info/en/swine_f ... c_approaching_greece/1490

Beroende på hur deras massvaccination och grekiska myndigheters vaccinkampanj fungerar så kommer vi onekligen kunna se om dom får en ökning av smittofall efter massvaccinationen som startar imorgon. Grekland har bestallt vaccin för 40 miljoner Euro från Glaxo Smith Kline, Novartis och Sanofi. Svenska myndigheter och massmedia har ju öppet förnekat att vaccinet skulle vara skyldig till att starta epidemin. Men iomed Greklands start av massvaccineringen antar jag att det kommer få samma utveckling som Sverige fick efter att massvaccineringen startade hos oss.

Imorgon börjar massvaccinationerna i Grekland…

Jag befinner mig i Grekland för tillfället så jag kommer uppdatera denna tråden och min blogg om detta varje vecka. http://byfanenfrandalarna.wordpress.com

övrigt:
” – Twenty countries reported an increasing trend of influenza activity, of which the following six countries did not mention an increasing trend in week 44: the Czech Republic, Denmark, Greece, Hungary, Latvia and Slovenia.”

http://ecdc.europa.eu/en/activities/s ... Surveillance_Overview.pdf

Greece reports 6 A(H1N1) deaths
3 November 2009 | 18:33 | FOCUS News Agency
Athens. Greece confirmed six A (H1N1) deaths, Greek Ethnos newspaper writes. The last victim is a 34-year-old man. Greece has confirmed three A (H1N1) death cases over the last 24 hours. Most of the infected with the new virus are between 10 and 19 years old. The scientists said in most of the cases the disease is taking its own course.

http://www.focus-fen.net/?id=n199254

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Imorgon börjar massvaccinationerna i Grekland (3189 smittade fall den 13 November)

See User information
Quote:

Svenska myndigheter och massmedia har ju öppet förnekat att vaccinet skulle vara skyldig till att starta epidemin. Men iomed Greklands start av massvaccineringen antar jag att det kommer få samma utveckling som Sverige fick efter att massvaccineringen startade hos oss.

Menar du att en vaccineringen är skyldig till en epedemi i sverige och andra länder?

Väldigt intressant då jag vecka 44 kom hem från London och blev väldigt sjuk. 40 graders feber, torrhosta, huvudvärk och snuva samt värker i kroppen. Som en vanlig influensa helt enkelt. Efter att ha varit sjuk i nio dagar åkte till sjukhuset för att se om jag hade Svininfluensa men det kunde dom intesäga då det gått så lång tid efter det att jag blivit sjuk.

Det värsta är att när jag hostar så låter och känns det som om jag har slem i lungorna som också är en tendens till lunginflammation men det hade jag tydligen inte heller. Nu har det gått 12 dagar och jag har fortfarande hosta och snuva, vet inte vad det beror på.

Det som är väldigt mystiskt är att EXAKT samtidigt som jag fick det här har de allra flesta runt omkring mig fått samma symptom och har insjuknat.

Posted on: 2009/11/15 18:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Imorgon börjar massvaccinationerna i Grekland (3189 smittade fall den 13 November)
De ansvariga personerna för massvaccineringen i Sverige hävdar att ökningen av smittade personer i Sverige inte kan skyllas på vaccinet och deras massvaccinering.

Men om samma sak nu inträffar i Grekland stärker det tesen att vaccinet sprider svininfluensan.

Så om det blir som i Sverige med *hundratusentals smittade (*enligt Annika Linde i TV4s morgonprogram) i Grekland så stämmer inte hennes påstående.

Alltså 3189 smittade nu innan massvaccineringen (den 13 November -09) enligt Grekiska Smittskyddsinstitutet... Imorgon börjar Grekerna injiceras.

Jag fruktar att inom 1månad kommer det se ungefär likadant ut i Grekland som det gör i Sverige idag. Jag har mailat och förvarnat journalister och tv stationer att se på hur det gick i Sverige.

Hursomhelst... Vi får se...

Mvh
Byfånen

See User information
Är det fortvarande frivilliga vaccinationer?

Posted on: 2009/11/15 19:40

Anonym
Ja, det har bollats fram och tillbaka mellan tvingad vaccinering och fri vaccinering som var det sista jag har hört.

See User information
Genom att WHO har uppgraderat pandemin till en 6:a på en skala till 6 så är alla länder ålagda att köpa in vaccinet, sedan kan det vara lokala beslut på om det ska massvaccineras..

Posted on: 2009/11/15 21:18
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Aldrig att jag vaccinerar mig, att tvinga folk till det skulle göra saken upprorisk. Det kanske vore något och kanske skulle det ske en förändring.

Posted on: 2009/11/15 22:17

Anonym
Hade man aldrig åkt fast för misshandel innan så vore det nog risk för detta om man blev tvingad/hotad ta vaccinet. Usch hemska tanke...eller nytt världsrekord på "100m sjukhuskorridor" a la "Crank"

See User information
Hur skulle scenariot se ut om man blev tvingad??
Hämtad under vapenhot till vaccinering? Hänglås på ytterdörren utifrån? Isoleringscell resten av livet för terrorism? Bjällra runt halsen? Eller blir det vanliga böter i svensk Qpark-anda?

Posted on: 2009/11/16 8:27

See User information
Quote:

Byfanenfrandala skrev:
De ansvariga personerna för massvaccineringen i Sverige hävdar att ökningen av smittade personer i Sverige inte kan skyllas på vaccinet och deras massvaccinering.

Givetvis hävdar de det. Frågan är om man får utrymme utan insyn på samma vis att mörka och manipulera statistik som man gjorde förr med t.ex. polio. Salk-vaccinet framstod som mirakelmedel medan det i själva verket var så att polion ökade drastiskt då massvaccinering infördes (1956) efter att ha varit på nedgång innan! (avslöjades vid ett förhör av Dr. Bernhard Greenberg 1962.)
Trots det ändrade man senare definitionen av epidemi efter vaccinets införande! Smart av dem. Så poliovaccinet har varit helt oförtjänt "untuchable".

Posted on: 2009/11/16 8:38

See User information
Miri skrev:

Hur skulle scenariot se ut om man blev tvingad??

Jag skriver:

Jag vet ett litet barn som fvar tvunget ta svininfluensavaccinet och som inte ville ha det. Han bet den som satte sprutan.

Hur har det gått för din son Miri?

Håller de på att jaga honom eller har det lugnat ner sig på hans skola?

Posted on: 2009/11/16 17:04

See User information
Ekan

Det har varit lugnt faktiskt. Hoppas det håller sig så.

Apropå tvingat.. hans kompis som verkligen inte ville ta vaccinet, tog sprutan till sist efter massiva attacker från föräldrarna. De sa att han kunde dö annars, bland annat.

Posted on: 2009/11/17 14:04

See User information
Det är ju bara sjukt!

Posted on: 2009/11/17 14:12

See User information
Min dotter 6 år brottas med att vara en av få som inte får ta sprutan i klassen. Hon är förståndig som få, men jag lider med henne.
Jag, och hennes mor, har varit väldigt tydlig med att vuxna INTE ALLS är överens i den här frågan och hennes kropps immunförsvar har allt som den behöver för att klara sig mot yttre angrepp.
Vacciner skulle göra henne sjukare inte friskare, på sikt.

Det svåraste med det hela är hur dom angriper våra barns sinnen.

Jag klarar mig alldeles utmärkt, jag har ju statistik och kurvor osv att citera. Undviker alla konspiratoriska argument i detta läge, folk verkar inte förstå ett jota.

Posted on: 2009/11/17 20:31

See User information
Quote:

metaphor skrev:
jag har ju statistik och kurvor osv att citera.

Något som går att länka till, eller är det papper?

Posted on: 2009/11/17 20:59

See User information

Posted on: 2009/11/17 22:58

See User information

Posted on: 2009/11/17 23:17

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper