vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

EXPO avfärdar David Icke som antisemit

See User information
I nummer tre i EXPO 2009 dvs i senaste utgåvan tar man upp något som man anser vara ett stort problem. En bokshop i Stockholm vid namn Vattumannen skulle ha såls antisemitisk litteratur.

Detta är ju illa om det nu skulle vara sant.

Man går till angrepp mot David Ickes bok "Sion vises protokoll" och "Judeproblemet". Stämplar dem som antisemitism och tycker att butiksägaren, som man namnger och hänger ut tillsammans med butiken med bild på skyltfönster och allt, skall ta bort böckerna. Nästa raid blir isf på stadsbiblioteket där åtminstone ett av dessa verk återfinns.

Frågan är vem som avgör vad som är antisemitism. Skall kritik av vissa grupper i samhället vara förbjuden? Hur mycket research behövs det för att hitta dessa böcker i en bokhandel som heter Vattumannen? Förmodligen har artickelskribenten, som heter Jonathan, hittat en video av David Icke på nätet och sedan tyckt att den var antisemitisk, letat upp något av honnom i en butik i Stockholm och sedan skrivit en arickel om det. Beställningsjobb rakt av ser det ut som. Speciellt som om Jonathan inte är en i redaktionen på EXPO.

Jag skulle nog till skilnad mot Jonathan säga att David Icke lägger tonvikten kring sitt resonemang på kärleksbudskapet och allas gemensamma ursprung.

Posted on: 2009/11/22 0:09
The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function.
-Albert A. Bartlett, physicist.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: EXPO avfärdar David Icke som antisemit

See User information
Man går till angrepp mot David Ickes bok "Sion vises protokoll" och "Judeproblemet"?

Inte lätt att gå till angrep på böcker som itne finns?
Står det så lr skrev du så?

Posted on: 2009/11/22 2:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

Edited by Flowerpower on 2009/11/22 10:09:25

See User information
David Icke hänsvisar till "Sion vises protokoll". Och gör med det så är man "antisemit" enligt Expo och andra förstå-sig-påare. Expo är inget att ta på allvar. Allt som är svenskt ser man i stort sett som "antirasistiskt". Man får inte kritisera judarna/sionisterna och inte heller Israel utan att man får stämpeln "antisemit" av PK-eliten. Så nästa gång Israel släpper bomber på oskyldiga och slaktar ytterligare tusentals palestinier eller tar deras organ, så ska man hylla Israel och påminnas om förintelsen.

Posted on: 2009/11/22 10:34
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare

See User information
Men vad är expo för något? Eftersom de kallar Icke för antisemit så ska jag kolla ALLA hans filmer en gång till och I synnerhet eftersom Expo är finansierad av Aschberg skit familj som och var med och finansierade kommunist revolutionen i Ryssland 1917.

Posted on: 2009/11/22 11:22

Edited by Ecoflum on 2009/11/22 11:45:28

See User information
PK-eliten har hittat på ett nytt ord
"Konspiracismen"

De är för gulliga...

Posted on: 2009/11/22 13:52
The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function.

Anonym
Antisemitism är ett trick som har utnyttjats av sionisterna mot judar och icke judar för att mörka sina brott under lång tid.
sionistledarna har uttalat och medgett denna bluff i sina uttalanden många gånger utan att skämmas för det!!

Theodor Herzl
“It is essential that the sufferings of Jews. . . become worse. . . this will assist in realization of our plans. . .I have an excellent idea. . . I shall induce anti-semites to liquidate Jewish wealth. . . The anti-semites will assist us thereby in that they will strengthen the persecution and oppression of Jews. The anti-semites shall be our best friends”. (From his Diary, Part I, pp. 16)

So anti-Semitism, which is a deeply imbedded force in the subconscious mind of the masses, will not harm the Jews. I actually find it to be advantageous to building the Jewish character, education by the masses that will lead to assimilation. This education can only happen through suffering, and the Jews will adapt.

Det här var bara en försmak, mer kan ni läsa här:

http://www.jewsagainstzionism.com/zionism/zanda.cfm

Är jag antisemit nu?
Nyttiga idioter säger, ja...men jag vet vem som är semit och vem inte är, därför säger jag... Fuck off scum bag Khazars

See User information
Ghawar skrev:

"Jag skulle nog till skilnad mot Jonathan säga att David Icke lägger tonvikten kring sitt resonemang på kärleksbudskapet och allas gemensamma ursprung."

What...

Vaddå "gemensamt ursprung", var kommer sådana idèer ifrån?

Att någon ens skriver/säger sådant visar på hur djup hjärntvätten varit.

Icke kan forzzka på ytgrejer, och bra, men vet inget om Sanning.

Tyckte sig tvungen att framstå somandlig också, och kom pålovegrejen,vilket är ganska barnsligt, newAge.

Om "love":

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... 2&forum=11&post_id=135242

Posted on: 2009/11/22 17:23

See User information
Läste att Icke var anti-semite i Amerika på 80 talets... ; )

Alla som har LÄST hans böcker och tittat på hans filmer VET att detta är ALLTID hans central budskap.

Typ den här:
http://www.google.com/search?q=jews+a ... official&client=firefox-a

Posted on: 2009/11/22 21:09
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Grejen är att "love" liksom kärlek är korrumperade ord som idag används från allt från att sälja tvättmedel till avskyvärd kristen pop.
Riktig kärlek är din essens. Det där som vi "längtar hem" till men inte kan ta på.
Så att D. Icke kör på det är väl för att verka desto mer välvillig. Men han är en jäkel på att tala, det vill jag ge honom. Känns som en sylvass ståuppare i viss mån.

Posted on: 2009/11/22 21:59

See User information
"Riktig kärlek är..." New Age, just words.

Posted on: 2009/11/22 22:10

See User information
Shermjyls inlägg= just words.

Posted on: 2009/11/22 22:22

Anonym
metaphors inlägg = Liknelser av ord

See User information
Ämnesflykt...

Poängen med tråden var att belysa att detta med antisemituthängningen verkligen är et faktum.

Jag slöläste lite på raioislams hemsida som verkligen ÄR antisemitisk, vilket man inte gör så stor sak av där utan försöker hålla sig till vad man tycker är faktasamlande och undersökande observationer av judar i samhället. Då jag läste om EXPO på deras sida skrev de att dessa agerade på ett typiskt svartmålande sätt mot alla som kritisserar judendomen det minsta. Jag bestämde mig för att ta reda på om detta stämmer och går därför till första bästa bibliotek för att läsa senast numret.

Mycket riktigt behöver man inte bläddra längre än till sid 10 för att se hur det hänger ihop. (Artickeln jag skrev om ovan.)

Jag har intresserad mig för många ämnen här på vaken.se men detta är nog det som gör mig mest förbannad. Bara det att man håller sig med en egen organisation som söker upp och trakasserar kritiker tex.

"Israel behöver all PR man kan få. Det gäller att ta var på de chanser som bjuds."

- Den sionistiske aktivisten och juden Willy Silberstein i en artikel i Förenade Israelinsamlingens tidskrift Menorah (den sjuarmade ljusstaken), nr.3-1978. Willy Silberstein, tidigare Menorah-medarbetare, är sedan september 2003 utrikeschef på Sveriges Radios Eko-nyheter.

(Klipt från radioislams hemsida.) Om det är sant? Ingen aning, men det är ju hedervärt att någon kollar upp liknande information så att man kan göra sin egen research med lite tips från coachen så att säga. Fa'n kanske man måste omvärdera det man hör på nyheterna i framtiden

Tyvärr får man ju inte ens tänka dessa tankar och än mindre yttra dem. Det finns dock som tur är människor med riktigt CIVIL COURAGE
En förening för utrikespolitik i Linköpings universitet bjöd in Rami till en vanlig debatt. Media kritiserar hårt naturligtvis
http://www.radioislam.org/rami/sv/linkoping-university.htm

Här är ett typiskt exempel på hur man trakaserar en bloggare så att han lägger av.
http://kamfertext.blogspot.com/2009/04/martyrerna.html

Som sagt detta ämne är nog det som gör mig mest pissed off. Det mesta andra är ju vanlig desinformation som man börjar genomskåda ganska snabbt nu.

Var jag otydlig på någon punkt ber jag reflexmässigt om ursäkt.

Posted on: 2009/11/26 1:12

Anonym
Måste hålla med om att Judar får stå ut med mycket skit pga sionisterna och det är tragiskt. Inte undra på att de viktigaste "judarna" skickades ut ur Tyskland innan Hitler startade sina verk. Sionister har alltid klarat sig undan, och jag förstår inte varför expressen eller aftonbladet inte EN ENDA gång kan visa våra bröder i Israel som står och demonstrerar dagligen mot Israels sionistiska regering och klargör att det inte är JUDAR som styr Israel.

See User information
Staden Kristianstad har ett stadsbibliotek klätt med brun plåt mitt i stan. Dit gick jag ofta när jag bodde i stan. Inne på biblioteket stod det böcker på insidan av hyllorna med ryggen bortvänd. Givetvis läste jag dom allihop. Det var stadens store författare Fredrik Böök som skrivit dom men de var "oläsbara" eftersom han var Antisemit av Högsta Graden.
Läsandet av dessa delvis bortcensurerade böcker har däremot inte gjort mig till antisemit. Jag har många judiska bekanta och tycker faktiskt att dom oftast är rätt "salta" och intressanta människor som jag delar många synpunkter med.
När det gäller David Icke så talar han minst av allt om sitt eget ursprung. Om nu människoraserna skulle vara så uppfyllda av mystiska egenskaper kanske det kunde vara på sin plats att nämna sitt eget ursprung. Detta hade varit helt naturligt för envar fram till nittonhundratalets början, egentligen fanns det fortfarande kontaktannonser i kvällstidningarna ända in på åttiotalet där man talade om vilken klass man tillhörde och det är en förlängning av rastänkandet.
Själv är jag nån sorts halvkelt med gråblå/gröna ögon och står gärna upp när jag talar och stampar med foten om det behövs. Kritik hatar jag, jag väser fram mitt motstånd även om man trampar mig på halsen.
Jag fick ofta frågan "var kommer du ifrån" när jag var yngre eftersom jag har en gen att vara mörkhårig. Frågeställaren menade alltså att jag skulle komma nån annanstans ifrån. Jag svarade alltid Indien, för jag gillade Mowgli i Djungelboken.

Posted on: 2009/11/26 10:23

Edited by Asgeir on 2009/11/26 10:40:52
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Kan inte EXPO skriva om socialdemokratiska skelett i garderoben av rashygienisk karaktär istället? Det är ingen som tar aktivt avstånd från t.ex. Alva Myrdal på grund av hennes åsikter - utan hon framhålls istället för sina jämställdhetsgärningar.

Samma sak med en ännu större sammanslutning än sossarna; Kristendomen, med sin Martin Luther. Där finns det ju en redigt äcklig källare att städa.. Hur kan man framhålla någons meriter som skrivit något som heter "Om judarna och deras lögner" och som låg till grund för Hitlers tolvstegsprogram med förintelsen??

Posted on: 2009/11/26 19:01

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper