vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Översättnings Verktyg: EUdict :: English-Swedish dictionary

See User information
Tänkte denna kan hjälpa till med alla Legales fraser som finns...

Vi MÅSTE börjar fattar hur detta funkar i den Sverige AB kontexten.

Exempel:

http://www.eudict.com/?lang=engswe&wo ... claim+of+right+&go=Search

Måste NÅ ut till kanske Lag Studenter som vill får sina studentlån avskrivna till ex ; )

http://www.google.com/search?q=freema ... official&client=firefox-a

Posted on: 2009/11/15 17:59
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Översättnings Verktyg: EUdict :: English-Swedish dictionary

See User information
Är det många som har lyckats med detta?

Tror få personer som söker sanningen har tänkt på vad man vill om eliten nu försvinner.

På tal om freemansland, vill man att det ska bli totalt anarki och en icke-demokrati som det här faktiskt bidrar till?

Freemansland innebär att man tar avstånd från det samhälle vi lever i, är det då rätt att uttnytja det? Då ställer man sig på samma nivå som bankirer?

Posted on: 2009/11/15 18:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej! Det var ett bra översättningsverktyg!

Jag använder ett gratisprogram som heter Translate.Net och www.Tyda.se . Det är nödvändigt att kontrollera översättningen så den blir korrekt.

Jag har börjat översätta ett exempel av ett så kallat "Notice of Understanding and Intent and a Claim of Right" ..och det tar lite tid)) Undrar om det redan är någon som har gjort det?
Jag översatte det till "Tillkännagivande av Förståelse och Avsikt och Fordran av Rätt"

Skulle gärna sammarbeta med vem som helst rörande detta ämne. Två hjärnor hinner med mer än en))

Kanske finns någon förening som har som hobby att studera lagböcker man kan fråga))?

Posted on: 2009/11/22 11:30

See User information
Det funkar inte, i Konungariket Sverige så är du hans slav. Sen att riksdagen tog över makten ändrar ingenting (rent juridiskt)

Posted on: 2009/11/22 12:16

See User information
har du faktiskt prövat?

Posted on: 2009/11/22 17:23

See User information
vad gäller skulder så preskiberas dom efter viss tid privata skulder efter 5 år skulder till staten efter 10. Grejen e den att dom kan förlänga din preskribtionstiden om du t.ex skrive rpå en delgivning.

All den här freeman dygzn urzxäkt astt jag pratar bedlåtande men hur kan man få någon rättvisa utan lagar och förordningar. Sen kan jag hålla med om att det har gått för långt varje dag ska ny lagar och förordningar skrivas.

Men freeman sätter en otrlig tillit till etablissemanget och vårat lagsystem. eden som någon gång suttit i en rättegång vet att det inte fungerar så. Det flesta nämde men sover, men det spelar ingen roll för det e dommaren som bestämmer. Lagen e inte helle rlika för alla för ibland måste man statuera exempel och då skiljer sig lagen för den stackern som råkar ut för exemplet.

jag har valt att flytta utomlands och därme3d slutat betala skatt till sverige. i och med att jag gjort det så har jag slutat stödja det system vi NI lever i och inte tycker om. Slutar man betala skatt och bor i sverige kommer dom att sätta dig på existens minimum. du kan ju jobba svart men om maninte har ett hantverkar yrke eller e prostituerad eller kriminell blir det svårt. om du slutar betala skatt och jiobbbar så tar fogden alla dina pengar du förlorar helt enkelt ägande rätten.

ända sättet att göra motstånd är at5t sluta betala skatt och det kan man göra genom att jobba svart eller flytta utomlands, alt studera och ta lön men det finns en gräns på det.

Jag säjer bara bränn 95% av alla lagar och typ börja om igen. Men se till att de som skyddar en individ e kvar.

Posted on: 2009/11/22 17:37
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper