Vakencorner
|
Re: Nya rön om tvillingtornens kollaps
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Faktum är att jag hörde David Wilcock snacka om det. Och nu när jag tänker på saken så minns jag att Tesla hade gjort nån apparat som bara var 1m3 stor eller nåt liknande som kunde sätta skyskrapor i svajning.
Wilcock sa att det var flera olika tekniker som användes samtidigt för att få ner tornen. Lade dock inte på minnet vilka det var. Till mitt försvar får jag väl säga att jag inte är 911nörd alls ![]()
Posted on: 2009/11/3 20:49
|
|||
|
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
A Short History of Sound Weapons Pt2: Infrasound
Infrasound is low frequency audio beneath the human range of hearing. Infrasound constantly surrounds us, generated naturally; wind, waves, earthquakes and by man; building activity, traffic, air conditioners and so-on. Low frequency sound is used by marine mammals to communicate over vast distances and by birds to determine migration patterns. http://crab.wordpress.com/2008/01/14/ ... d-weapons-pt2-infrasound/
Posted on: 2009/11/3 21:40
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag har tagit del av vad som kallas "Exotic weapon"...."högenergilaser-typvapen" kan man kalla det...var för ett par år sedan & vet att dessa existerar...dock hur effektiva har jag ingen inblick i...en kombination av olika vapen kanske iom THERMITE- fynden i dammet av WTC-tornen.
Posted on: 2009/11/3 22:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hur förklara du rinande smältade stålpoler då? ; )
WTC7? Att vapnet var ute i rymden eller? vart skulle detta vara isf den 11 sept? Toppen av husen började inte går sunder, det var från den 78 de våning eller så... skulle ett sådan vapen siktat mot ett torn då, med ljud och vibrationer inte då påverka bara en sida eller taket först?
Posted on: 2009/11/3 23:29
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Självklart förekom sprängmedel för att spränga de bärande balkarna.
Jag tror att det var inkopplat i huset. Kopplat till balkarna så de gjorde balkarna till stämgaffel. Jag skrev aldrig att det började på toppen, utan jag skrev upptill. Självklart där det började |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
För att diverse företag i tornen skulle kunna försäkras krävdes höghastighetshissar för evakuering, hisschakten ljudisolerades med SmacSonic, aluminiumskivor på var sida om en typ av plastpolymer(smactane) som vid 1200 grader antänds och brinner vid temperaturer som förvandlar materialet till plasma. Förbränningen kan dock styras, antingen högexplosiv förbränning eller långsammare "förbrännande" förbränning. Materialet används också i tåg och flygplan...
Har hört om diverse högfrekvens-vapen som ska ha tagit ned tornen, men det känns mer som en högteknologisk gåsjakt för de som är för smarta att falla för "flygplansfotogen smälter stål"-myten men som inte har orken att spåra transaktionerna vid incidenten och patenten som användes under Continuety of Gouvernment-övningarna på dagen i fråga. Men det verkar som att en hel drös "vapen" användes under 911, highfrequency scalar weapons var kanske ett av dem? Ciao!
Posted on: 2009/11/4 4:08
|
|||
|
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen" -Cornelis Vreeswijk |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det var enligt experter den mest perfekta kontrollerade demoleringen någonsin. Det gäller alla tre byggnaderna.
Det är konst.
Posted on: 2009/11/4 6:35
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag är också inne på att betongen inte sprängs med sprängämnen. Däremot funderar jag
på snabb upphettning. Mikrovågor eller radiovågor. Bazant av alla människor har forskat på mikrovågor och betong. Markku Levio - Finland - har forskat på radiovågsuppvärmning av betong. Snabb upphettning till typ 1.000°C får betongen att explodera av stora mängder vattenånga som bildas. Om plåtarna som betongen vilade i samtidigt förångas (ca 3.000°C) av energin så skulle det förklara hur de försvann. Plåtarna i botten och armeringen i överkant kunde kanske användas för att leda energin till och genom betongen i ett helt våningsplan samtidigt. Det skulle kanske behövas tiotusen kWh per våning. Kan det finnas en energibomb eller kondensator eller annat som klarar detta? Vibrationer förklarar pulvriseringen men inte explosionerna och plåtarnas (560.000 kvm) försvinnande. Tacksam för vidare funderande kring detta. Johan
Posted on: 2009/11/5 10:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Låt oss säga att de använde hemligstämplad teknologi som inte är allmänt känd så är det ett ännu starkare argument för att det var ett inside job.
Posted on: 2009/11/5 17:05
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Så flera är med mig på att detta kan vara ett troligt scenario?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2009/11/5 17:40
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Är det inte troligt att husen var byggda för att kunna rivas vid behov, ungefär som svenska broar är försedda med "sprängkammare"?
Posted on: 2009/11/5 18:17
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En anledning till varför de togs ned måste väl rimligen ha varit vad de tjänande på det som gick upp i rök, av dokumentation och annat som rör big business, topeliten etc. Det har skrivits om det ju, men jag kommer inte ihåg.
Posted on: 2009/11/5 19:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns ju snigeldynamit att köpa, den används för att tvinga isär stenar och betongkonstruktioner där man inte vill eller kan spränga
Posted on: 2009/11/13 12:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Om jag minns rätt pratade David Bowie på sjuttiotalet om att han hade fått kännedom om någon form av ljudvapen som skulle bli förödande den dag de skulle komma att användas...det är ju inget bevis för något men men, skall se om jag hittar detta.
För den med ett öppet sinne är det här under en intressant intervju med Ed Ward i tredje timman...ja han här alltså mannen med tanken om minikärnladdningar och har blivit hånad och bannad av Alex Jones mfl...och jag tar avstånd från saker han säger i slutet av intervjun MEN det är intressant att höra många olika teorier, särskilt om varför stora delar av rasmassorna blev till finkornigt pulver (jag tror inte på minikärnladdningarna själv och vill med detta inte övertyga någon till detta, men jag tycker samtidigt att Ed Ward får det att låta som en möjlig förklaring till att så ofantligt mycket matrial blev till pulver...så jag lyssnar gärna till hans teorier lika väl som jag lyssnar till CJ Åkerbergs teorier...taket är högt hemma hos mig). http://www.mininova.org/tor/2950733
Posted on: 2009/11/21 0:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jo men rivningsfirmor brukar få stå och spruta vatten när de river på grund av dammet. Det är också viktigt att bära mask. När WTC byggdes användes kanske mycket asbest. Om det vill sig illa så kanske New York drabbas av en cancerepidemi om några år på grund av detta?
Om någon vill se en sprängning av hus så blir det snart en i Rødovre utanför Köpenhamn. Det är två fjortonvåningshus som är felkonstruerade. Dom riskerar att vika sig i en stormstöt och skall därför sprängas. Jag tror att dom är byggda ungefär samtidigt som WTC. Dom är utrymda nu, jag tror att det skall ske till våren.
Posted on: 2009/11/23 2:19
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Förklara detta då hur människor kroppsdelar och ben rester hittades på Deutche Bankens tak?
Och hur stora stålbitar flög ut och fastnade i olika hus fasader? Många ögon vittna talade om explosioner innan och under resanden.... Att det fanns tid och möjligheter under åren att placera sprängmedel i byggnader och att Bush's bror var säkerhets chef på WTC säger mycket. Sen har vi byggnad 7. Den rasade ner freefall precis som de flesta demoleringar brukar sker.. Skulle det också vara någon energi vapen? Eller, om man klarade rigga WTC 7, varför inte WTC 1 och 2?
Posted on: 2009/11/23 7:31
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login