vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Reptiler, Demoner, Lucifer, Gud, Änglar, Du och Jag

See User information
Alla är en.

Jag har levt som reptil och har haft mina möten med demoner. Jag "föll" ifrån högsta dimensionen och hamnade här för att avsluta skapelsen vi påbörjade.

Ni här i det andliga forumet måste släppa era egos. Ni måste släppa fördomarna och börja samarbeta med varandra. Vi har chansen att sluta reinkarnara nu (sluta glömma bort vad vi är). Jag har gjort mitt val tillsammans med Lucifer, Demoner, Reptiler, Änglar, Gudar, Människor och allt som finns. Vi följer alla en grundlag: Fri Vilja.

New Age, Old Age, kristendom, buddhism whatever. Allt som finns är nuet.

Svarar någon mig med anklagelser så pratar jag med ett ego. Svarar du mig så vi bygger och kommer nånstans med vår existens = vårt liv, så pratar jag med dig.

Du är inte egot. Du är den du är. Du styr den kropp du har. Du är vad du nu är.

- seilon

Posted on: 2009/11/25 0:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Reptiler, Demoner, Lucifer, Gud, Änglar, Du och Jag

See User information
Menar du: Allah är en demon, i första raden.

Eller varför går du först ut med en sådan rad?

Posted on: 2009/11/25 0:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Seilon:
Du skriver....

"Svarar någon mig med anklagelser så pratar jag med ett ego. Svarar du mig så vi bygger och kommer nånstans med vår existens = vårt liv, så pratar jag med dig."

"Ni måste släppa fördomarna och börja samarbeta med varandra."

"Allt som finns är nuet."

------------------

Att du ens skriver så betyder väl bara att du själv inte släppt egot.
Dvs svarar någon utan att tycka som du, ser du då som "anklagelser".
Det vill säga du ser dig själv som allvetande. Ingen annan vet bättre än du och du kan inte lära dig något av en annan person.
I dina ögon kan ingen annan ha en åsikt , iaf inte en av värde . Det är exakt så man kan tolka dom meningarna.
Och du menar då folk ska släppa fördomar?

Nuet är historian och framtiden. På samma sättsom framtid och historia även är nuet.

Posted on: 2009/11/25 4:48

See User information
Quote:

seilon skrev:
Alla är en.

Jag har levt som reptil och har haft mina möten med demoner. Jag "föll" ifrån högsta dimensionen och hamnade här för att avsluta skapelsen vi påbörjade.

Ni här i det andliga forumet måste släppa era egos. Ni måste släppa fördomarna och börja samarbeta med varandra. Vi har chansen att sluta reinkarnara nu (sluta glömma bort vad vi är). Jag har gjort mitt val tillsammans med Lucifer, Demoner, Reptiler, Änglar, Gudar, Människor och allt som finns. Vi följer alla en grundlag: Fri Vilja.

New Age, Old Age, kristendom, buddhism whatever. Allt som finns är nuet.

Svarar någon mig med anklagelser så pratar jag med ett ego. Svarar du mig så vi bygger och kommer nånstans med vår existens = vårt liv, så pratar jag med dig.

Du är inte egot. Du är den du är. Du styr den kropp du har. Du är vad du nu är.

- seilon
EGOT (Viljan)...kommer ifrån (Begäret)!

Vidare(djupare)så är det tillfredsställelse utan begäret begär begär.

Hajar du:)

Posted on: 2009/11/25 8:40

See User information
Egot kan man definera på många sätt. Begäret var ett intressant perspektiv. Varför skriver vi till varandra på detta forumet? Har vi begär av att göra det?

Jag skriver för att jag dag efter dag vaknar upp i en säng i en värld där jag inte kan göra vad jag vill när jag vill. I en värld där vi dödar moder natur och moder jord. Där vi inte kan enas och där vi fortsätter att gå till våra jobb och tjäna pengar och utan att agera för att ändra. Jag arbetar med att påverka våra politiker för att skapa en bättre värld men jag kan inte gå in på vad jag gör för jag behöver vara anonym tillsvidare då det jag pratar om kan ses som väldigt flummigt med tanke på andlighet.

Det jag vill är att vi arbetar emot en bättre värld rent praktiskt, genom våra handlingar. Att skriva på Internet är praktiskt och kan påverka och påverkar, det märker jag på min inbox på de olika mail jag har. Det har gett mig tillfällen att i verkliga livet träffa intressanta och influerande personer. Jag hoppas ni andra gör likadant, då världen inte är Internet utan den fysiska världen där våra kroppar är.

Quote:
Det vill säga du ser dig själv som allvetande. Ingen annan vet bättre än du och du kan inte lära dig något av en annan person.

Jag ser ingen som bättre eller sämre än mig. Jag ser oss alla som lika värda och desto mer jag vet desto mindre vet jag. Men jag kan dela med mig av vad jag vet, och jag vet att alla är en och en är alla.

Tro inte att jag står på en piedstal, jag är lika med dig och ser upp till dig på samma sätt som jag ser upp till mig själv. Jag ser till och med upp till Novax och han är en av få som verkligen fått mig att se sanningen om att vi alla är en trots att han inte tror det själv (Verkar det som, han svarar mig aldrig när jag frågat honom om det).

Quote:
I dina ögon kan ingen annan ha en åsikt , iaf inte en av värde . Det är exakt så man kan tolka dom meningarna.
Och du menar då folk ska släppa fördomar?

Jodå, allt som sägs är värdefullt och jag kontemplerar det. Det är du som tror att jag tror det som du sa. Det är att ha fördomar, man antar något trots att jag inte säger det.

Lyssna på mig nu: Du har värde och alla andra också, jag ser oss alla som en så hur kan jag inte värdesätta det du säger? Jag gör det, jag värdesätter vad du säger och jag vill att vi alla ska kunna vakna och leva i en värld som är en värld vi alla vill leva i. En värld där fri vilja är enda lagen och alla kan göra vad de vill inom den fria viljan.

Quote:
Menar du: Allah är en demon, i första raden.

Eller varför går du först ut med en sådan rad?

Löljar du dig nu eller? Spelar det någon roll i vilken ordning jag säger något? Jag menar, något måste vara först och allt är ett och ett är allt. Alla är en, en är alla. Det spelar ingen roll vad som är först.

Det första som fanns var En Oändlig Skapare som gett allt det är till oss alla demon som ängel, samtidigt är en ängel en demon etc.

Intressant sak med Allah (muslimernas gud) är just namnet Allah. Ta bort h:et och du har Alla. Alltså, alla är gud.

Vi är alla en. Men det kommer alltid vara en oändlig skapare som är större än oss alla men den har gett oss total fri vilja att göra vad vi vill.

Jag behöver inte vara i en denna dimension, jag har redan varit hemma i de över dimensionerna och även nere i de lägre dimensionerna. "Ondskan" var väldigt förvånad och blev tårögd när jag sa att jag ville hjälpa den förstå att alla var en. Jag ville hjälpa den och inte förgöra den då allt är ett. Men all ondska och all godhet är illusioner. Det är varandet och upplevelsen som är äkta.

Quote:
Nuet är historian och framtiden. På samma sättsom framtid och historia även är nuet.

Absolut. Det finns bara ett nu. Framtiden är ett nu när vi är där och historian är nu som vi upplevt och kommer ihåg.

Är ni inte trötta på att pengar styr allting och att vi inte kan göra vad vi vill och att politiker, bankirere och folk inom hemliga sällskap styr världen och sätter sig över den vanlige människan?

- seilon

Posted on: 2009/11/25 11:35

Anonym
Vill massmedia smutskasta vaken.se kmr dom att citera seilon i kvällstidningar.

"vi alla är gud, vi alla är en"

Nej seilon, vi alla är inte en. Känner du smärta utan att berätta det för mig kommer jag inte påverkas ett dugg, vakna upp ur din luciferianska illision. Du är inte gud nånstans.

Svensk gud, gud allena separera ena från all-a så blir vi alla-gud-enade. Vad är det här för dogma ?

See User information
Seilon, Avdelningen är öppen, kom igen nu, du kan få den vård du verkligen behöver.

Du skriver "andlighet" etc, men vänder allt 180 grader fel.

Du skriver hur du dag efter dag vaknar upp och inte kan göra vad du vill... - du hade su ansökt om att få våra skattepengar för att "sprida kärlek" - gick det inte igenom?

Du är besatt av dåligheter.

Dina skriverier vittnar om en somverkligen är i behov av hjälp.

""Ondskan" var väldigt förvånad och blev tårögd när jag sa att jag ville hjälpa den förstå att alla var en."

Du är här år efter år, men verkar förstå allt mindre.

Du är som en kärring...--- "vi dödar moder jord..."--- "vi inte kan enas..." och du skriver och skriver - ta hand om dig själv istället, - varför skriver du om vad andra kan eller inte, du är väl inte här för andra - är man själv illa däran så blir det än konstigare att du talar om allt därute som"offer".

Du är den flummige NewAgaren, som är besatt av vissa ord också - du är en SMITARE - talar om något som är en skapad planet som att det är en moder...sluta genast, ser du inte att du bara upprepar NewAge? Du ska vända på hela tänket.
Synd att det år såååå synd om dig som bär på detta med den så lidande världen, där folk inte bara vet om att vi alla ären...

Posted on: 2009/11/25 11:58

See User information
Seilon.
""Du är inte egot. Du är den du är. Du styr den kropp du har. Du är vad du nu är""

Det där är en direkt avspegling till bibeln. Guds namn är -JAG ÄR. Vad skulle då inte vara bättre än att själv anta det namnet?
Hädelse kallar vi det för.

Posted on: 2009/11/25 12:23

See User information
hahahahaha

Jaja, jag försökte iaf :)

Jag lever ett gott liv. Jag har inga problem. Jag försöker bara skapa en diskussion. Tråkigt att se att Anu etc. har er i sitt grepp. I detta materiella och spirituella fängelse.

3:e ögat vidöppet och jag kan inte mer än att beklaga den världen ni skapar. Jag är inte där när den kommer.

Får nog göra en fangshen och lämna er ett tag. Onödigt att slösa min energi, det är som att stånga sitt huvud blodigt emot en vägg.

Jag menar, Novax, du anklagar mig igen och pratar om vård och ser ner på det som jag säger som om jag är livrädd för det vi skapar eller att jorden går under whatever. Du är nog mer förvirrad än mig för du kan inte erkänna det.

Det roliga är att du Novax gör dig en massa besvär för att ens kunna komma hit och skriva. Vad är det du vill få ut? :P

Pax, håller med. I am that, I am. Jag är = Guds Namn.

Vi är.

Truthprevail, tolka det inte bokstavligt. Klart att du inte känner min smärta. Vi är alla separearde för att slippa vara ett och samma. Man kan säga att vi alla är unika aspekter av en oändlig skapare.

Men det spelar ingen roll, vi kan sluta diskussionen nu. Alla är saliga i sin tro och alla har sin sanning. Jag förstör inte något för er och kan sluta diskutera om ni önskar det. Jag är inte i behov av att diskutera någonting med er. Jag lär ifrån det ni säger och tar vara på det ni säger. Men samma saker har nu börjat upprepas och inget nytt kommer. Jag ser i andra trådar hur ni pratar om "Illuminati" och NWO.. Ja, ni skulle bara veta vad som sker, för jag undrar vartifrån ni får informationen? Genom tredje ögat eller genom era ögon och öron?

Peace out
- seilon the one and only

Posted on: 2009/11/25 12:41

See User information
Quote:

seilon skrev:
Tråkigt att se att Anu etc. har er i sitt grepp. I detta materiella och spirituella fängelse.

Anu? Som i den sumeriska gudapanteonen?

Posted on: 2009/11/25 13:04

See User information
Nej Anu som i Seilons förvirrade psyke..

Naturligt då att mannen inte vet att "spirituell" bara betyder "förmågan att uttrycka sig på ett kvickt och elegant sätt".

En blockering till det Andliga.

Posted on: 2009/11/25 13:08

Anonym
shermjyl du vet inte vad du kommer skapa. En kärleksfull seilon kan lätt bli en av eliten om du utsätter honom för mobbning, kärleken blir till ondska. Han vill oss inget illa men han är bara förvirrad. Och vem av oss har inte varit det ? Vi lever i en sjuk värld full av lögner

See User information
Vi har haft Seilon och många och långa inlägg, samma stil.
Jag menar inte att mobba, men någon gång vill även jag "ta i".

Den som är Seilon är säkert en god person, det är inte det jag talar till, utan skräpet som utnyttjar honom.

Posted on: 2009/11/25 13:27

Anonym
Seilon

"Truthprevail, tolka det inte bokstavligt."

Sluta prata i gåtor då. Jag hoppas inte du tar min kritik allt för hårt, jag försöker bara hjälpa dig så som du vill hjälpa mig. Det är bara jobbigt och frustrerande att läsa samma skit-snack hela tiden. Är det inte dags att vakna upp och föra vettiga diskussioner? Tex, varför anställer eliten AJ för att avslöja deras planer ? Varför vill eliten att vi ska känna till deras luciferianska agendor ? Varför försöker dom hålla oss upptagna med att läsa om dom ? vill dom avleda oss från något större/viktigare?

Anonym
Bibelns gud heter inte I am, yhwh eller adonai satan. Dom riktiga samarit judarna kallar gud för the diety el-ah

Elah Yerushelem: Ezra 7:19
Elah Yisreal: Ezra 5:1

Deut. 32:15, Neh. 9:17, Ezra. 5:1,11, Ezra. 6:14, Ezra. 7:12,19,21,23, Dan. 2:18,23,28,37,47, Dan. 3:15, Dan. 6:8,13

Sluta barnsla er, Skaparen har inget namn. Skaparen är "DET" som seilon säger, det finns inget som heter fader gud och moder jord

See User information
Quote:
Är det inte dags att vakna upp och föra vettiga diskussioner? Tex, varför anställer eliten AJ för att avslöja deras planer ? Varför vill eliten att vi ska känna till deras luciferianska agendor ? Varför försöker dom hålla oss upptagna med att läsa om dom ? vill dom avleda oss från något större/viktigare?

Nu börjar vi prata :)

Novax och truthprevail, kan inte ni dela med er av er världsbild ifrån det andliga och icke andliga med några få meningar. Man kan säga ert nu. Något gör ju att ni diskuterar, vad driver er?

Truthprevail, du nämner eliten, är du några som står över dig? Är du inte själv elit över din existens? Detsamma gäller dig Novax.

Jag skulle också vilja få förklarat för mig hur en person inte är förvirrad. Alltså, är ni så vakna att ni vet om hur ni skapades och när? Har ni haft UFO upplevelser? Är bara lite nyfiken.

Sen måste vi lägga en sak på bordet: Ord har många betydelser, och kan verka gåtfulla. Intellektet kan inte förstå allt då intellektet är begränsat till just ord. T.ex. så kan man inte beskriva hur ett äpple smakar, eller en tomat. Det är något man måste uppleva. För mig är det enda verkliga just upplevelsen.

Ang. det med AJ och att eliten pratar om sig själva genom media är för att de alltid planerat att gå ut och berätta om sig själva. De vill ju vara våra fårhedar, de vill ha makten att styra och ser inte alla som likvärdiga, de är lite bättre. Håller ni med mig?

- seilon

Posted on: 2009/11/25 13:47

See User information
Quote:
Sluta barnsla er, Skaparen har inget namn. Skaparen är "DET" som seilon säger, det finns inget som heter fader gud och moder jord

Precis. Det är ett det.

Men man kan tolka det på många sätt ;). Men vi bör stanna vi att det är ett det. Så kan vi fortsätta diskussionen om mer relevanta saker som vi kan röra vid, t.ex. vårt samhälle.

Posted on: 2009/11/25 13:49

Anonym
"Jag har levt som reptil och har haft mina möten med demoner. Jag "föll" ifrån högsta dimensionen och hamnade här för att avsluta skapelsen vi påbörjade."

"vet ni om hur ni skapades och när? Har ni haft UFO upplevelser? Är bara lite nyfiken."

"Intellektet kan inte förstå allt då intellektet är begränsat till just ord. T.ex. så kan man inte beskriva hur ett äpple smakar, eller en tomat. Det är något man måste uppleva. För mig är det enda verkliga just upplevelsen."

Jag känner mig lite dum nu seilon, seriöst. Förstår inte vad du snackar om.

Jag måste bara få svar på några frågor om jag ska diskutera med dig. Är du seilon vår nya ledare ? Ska vi glömma alla världs profeter och följa dina nya Newage läror ? Vem var Moses och vad ville han? Vem var Abraham och vad ville han? Vem var "Jesus" och vad ville han?

See User information
Quote:
Jag känner mig lite dum nu seilon, seriöst. Förstår inte vad du snackar om.

Inte meningen att någon ska känna sig dum. Det kommer klarna med tiden. Mina upplevelser (inget som kommer i ord eller bilder, utan upplevelser) har visat mig det jag pratar om.

Quote:
Jag måste bara få svar på några frågor om jag ska diskutera med dig. Är du seilon vår nya ledare ? Ska vi glömma alla världs profeter och följa dina nya Newage läror ? Vem var Moses och vad ville han? Vem var Abraham och vad ville han? Vem var "Jesus" och vad ville han?

Jag är absolut inte någon ledare. Alla är sina egna ledare. Alla är sina egna profeter. Men vi behöver varandra för att komma ihåg att vi är det.

Tänk på att alla influeras utav "djävulen" och av gud.

New Age = Old Age. New Age = ett sätt för luciferians att fortsätta hålla själar i sitt fängelse. T.ex. har Rockfellers eller om det var Rotschild gett stöd till New Age.

Man är sin egna auktoritet, det är det många inte förstår. Alla svar finns inom en själv. Sätter man sig ner och mediterar eller har tömt sig på sina tankar kan man finna svaren själv.

Du har dina egna svar truthprevail.

Jag är inte insatt i Abraham och Moses men "Jesus" / Yeoshua gav oss "Christ Consciousness", det gyllene ljuset, idén att vi ska behandla varandra lika. Att man inte ska ljuga att man ska behandla andra så som man själv vill bli behandlad.

Moses gav oss "I am that, I am". Abraham är jag som sagt inte insatt i.

Men religion fanns innan Jesus och kristendomen, kolla upp t.ex. döda havet rullarna (Dead Sea Scrolls). Kolla på bevisen med artefakter som ser precis ut som t.ex. flygplan som kommer ifrån en svunnen tid.

- seilon

Posted on: 2009/11/25 14:30

Anonym
Jag har läst dödahavsrullarna seilon.

Gör som du hade tänkt innan, gör som fangsheng.

Lycka till me allt

See User information
En fråga: Väntar du på en ledare, en profet truthprevail?

Akta så inte ledaren är de du ser som dina fiender (NWO etc).

Har du öppnat tredje ögat?

Lycka till med allt du med!

Posted on: 2009/11/25 14:46

See User information
Quote:

Truthprevail skrev:Sluta barnsla er, Skaparen har inget namn. Skaparen är "DET" som seilon säger, det finns inget som heter fader gud och moder jord

"Skaparen" är oxå en benämning - och en ganska färgad sådan - då det är en titel i bestämd form. Det gudomliga må vara ett "det" men så länge vi befinner oss i en dualism är det naturligt att försöka förstå det mer allomfattande i polariteter så som "manligt-kvinnligt".

As above so below

Posted on: 2009/11/25 14:47

See User information
Quote:

seilon skrev:
New Age = Old Age. New Age = ett sätt för luciferians att fortsätta hålla själar i sitt fängelse. T.ex. har Rockfellers eller om det var Rotschild gett stöd till New Age.

Har de även haft ett finger med och startat det hela menar du?

Att vi kommer ur de gamla rigida dogmatiska ramarna som i synnerhet kristendomen utgör är (imho) en positiv sak. Newage är heller ingen rörelse på ett betvingande skuldgivande sätt, utan mer vad individen själv gör det till. "Smörgåsbordsperioden" är dessutom mer eller mindre över, och det har inte sprungit många sekter ur konceptet som kan hålla själar fängslade.

Det som fängslar är snarare tankar på gott och ont i form av högre makter.

Quote:
Tänk på att alla influeras utav "djävulen" och av gud.

Jag har nog missat din definition av "djävulen" men tror du inte att det är i våra egna beteenden vi ska leta efter det "djävulska"? Så länge vi väljer materia och kött istället för ande och själ så är vi influerade av - oss själva - i en lägre form än vi behöver vara i. Allt handlar om växande genom val. Dualismen finns till för att vi ska lära oss orsak och verkan. Sätta ena benet före det andra och röra oss framåt. "Högre makter" talar inte till oss förrän vi är redo att se våra egna mönster, och att försöka tämja egot till att bli en tjänare till själen, istället för den som skriker högst.

Quote:
Man är sin egna auktoritet, det är det många inte förstår. Alla svar finns inom en själv. Sätter man sig ner och mediterar eller har tömt sig på sina tankar kan man finna svaren själv.

Sant. Men man ska inte glömma att det även krävs mycket självarbete, och att det som stiger upp då man stillar sig först och främst är saker som det undermedvetna bär på.

Mvh Miri

Posted on: 2009/11/25 15:27

Anonym
Seilon

Nej jag väntar inte på någon ledare/profet. Den sista var här 1400 år sen.

Jag tänker inte lämna dig hjälplös. Dina tankar har jag haft förut, när jag utövade en form av Islamisk New-age.

Sufism/spirituell islam

Vad är äkta kärlek ?

Del 1
http://www.youtube.com/watch?v=ZjPx_clZf7U

Del 2
http://www.youtube.com/watch?v=5foN9S-aEUY&feature=related

Del 3
http://www.youtube.com/watch?v=ZueSCCkU9c0&feature=related

Sufi poem "vi är ett"
http://www.youtube.com/watch?v=QqVBGv2hpQ4

Sufi whirling meditation
http://www.youtube.com/watch?v=Jeca3isOoW4

En balans mellan sufism och separationism är målet på din resa.

Men var försiktig, sufi sekten är den mest hatade av resten av sunni&shia kulten.

Lycka till

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper