vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Är jag tokig?!?

See User information
Hehe du gillar spela på att folk är nya och skapar dig en hieraki i form av antal inlägg. Är det därför du skriver så många korta inlägg med tillrätta visnigar på hur man ska tänka som dig? Inser inte du att det hanbdlar om perspektiv på saker och ting. Mitt antal inlägg har inget med och göra om hur jag tänker eller hur länge jag har spanat på forumet. Det verkar vara ett sätt för dig att sätta dig över. eller vad har mitt antal inlägg med nånting att göra.

En sak är säker. Pedagogik saknar du. då kanske du fått med dig mer folk i din vändningsrörelse!

Till trådskaparen: bra jobbat!

Posted on: 2009/11/29 19:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Snyggt jobbat! : )

Otroligt skön musik på den första videon. Vem är den som spelar/sjunger?

Posted on: 2009/11/29 21:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kan det vara Raindance.

Posted on: 2009/11/29 21:44

See User information
patrik1975 älskade din film, mycket imponerande. Bra jobbat!

sale din text var det roligaste jag läst idag.

Personligen tycker jag stavning är sekundärt till budskapet.
Många av oss har svårt för stavning, gramatik och meningsbyggnad, så är det bara.

Don_juan se UFO.Hunters.S01E08.Vortexes.avi angående Stonehenge. Jag gillade verkligen när de i episoden gör fler experimentella mätningar med slagruta, mycket tänkvärt.

/Snap

Posted on: 2009/11/29 21:49

See User information
Quote:

tripz skrev:
Hehe du gillar spela på att folk är nya och skapar dig en hieraki i form av antal inlägg. Är det därför du skriver så många korta inlägg med tillrätta visnigar på hur man ska tänka som dig? Inser inte du att det hanbdlar om perspektiv på saker och ting. Mitt antal inlägg har inget med och göra om hur jag tänker eller hur länge jag har spanat på forumet. Det verkar vara ett sätt för dig att sätta dig över. eller vad har mitt antal inlägg med nånting att göra.

En sak är säker. Pedagogik saknar du. då kanske du fått med dig mer folk i din vändningsrörelse!

Till trådskaparen: bra jobbat!

Du pratar tokigt. Det är du som pratar om hierarki, och då är ditt mindset så, projicera inte det på andra. Tror du någon här tänker så, om hierarki? Har man varit här ett antal år så blir det många inlägg, bra va? Perspektiv, visst. Vidga dom, ta det pö om pö så klarnar det. Om du bara dykt in här så är du kanske inte så väl förtrogen över vad du kallar "pedagogik" här. Motstånd är motstånd,vill man ha en världssyn så hjälper det ofta inte vilka "pedagogiska" knep man använder. Bara komaister vill ha över andra till sin "hobby" aveget promotande,för de ska alltid hålla på med ANDRA, informera..., tror de är vakna, och att andra "vaknar" för att de får info - de tror att "vakenhet" har med info och konspirationer att göra. Så jag håller inte på med beräknande tänk, utan säger det som jag vill. Sätt dig inte över eller under andra, och ha inget sådant tänk om andra. Sådant tänk hör till komaaktiviströrelsen.

Posted on: 2009/11/29 22:11

See User information
För den intresserade så heter låten på den första videon "Sacred Spirit - Ly o Lay Ale Loya"

Eller Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=Lbm2qY9cY-0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?=WmOWkB1pi2k&feature=related

Posted on: 2009/11/29 22:35

See User information
Ja det stämde inte alls när jag kollade på det med "raindance", som jag har på en CD. Kom på Enigma, är detta Enigma, kanske?

Edit:
Eller så är det helt fel, igen.

Såg att jag var med i början av den första videon.
Det är inte mer än rätt, eller hur?

Posted on: 2009/11/29 22:51

See User information
Detta är inte Enigma.
Det verkar som att flera olika grupper har gjort olika versioner av "Ly o Lay Ale Loya". "Sacred Spirits" tycker jag låter bäst : )

Posted on: 2009/11/29 23:08

See User information
Ja, det låter inte som Enigma, när jag tänker efter. Det är väl en äldre joik som man poppat upp.

Posted on: 2009/11/29 23:11

See User information
Har Marie Boine gjort den tro?

Här talar hon om:
MARI BOINE about the ban of joik
http://www.youtube.com/watch?v=tLq_3R ... &playnext_from=PL&index=8

Posted on: 2009/11/29 23:24

See User information
Quote:

computerror skrev:
Stavning är viktigt. Jag vill inte vara förknippad med ett forum där folk stavar som dyslexiker.

jag kunde inte låta bli... men det stavas 'dyslektiker'

Posted on: 2009/11/30 2:46
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

See User information
Quote:

nazgul4 skrev:
Quote:

computerror skrev:
Stavning är viktigt. Jag vill inte vara förknippad med ett forum där folk stavar som dyslexiker.

Du, försök inte verka intlektuell nu.

Posted on: 2009/11/30 12:24

See User information
Det stod:

men det stavas 'dyslektiker'

....

Det inte riktig svenskat grammatiket, det ska hetat:

men det stavas "dyslektiker"

Posted on: 2009/11/30 12:33

See User information
Snapcase
Cool. Finns den på youtube?

Posted on: 2009/11/30 12:52

See User information
Eller hittade den precis, du räddade min dag... tackar!!

Posted on: 2009/11/30 12:53

See User information
Det finns människor som bara krånlar till det-därmed inte sagt att de är måndagsexemplar.

Posted on: 2009/11/30 12:54

See User information
"Det finns människor som bara krånlar till det-därmed inte sagt att de är måndagsexemplar."

Sale, gillar din stil, du sitter på vishet, don´t ever change .

Don_juan, Hela Ufo-Hunters serien är värd att se. De första avsnitten är sådär, men den växer med tiden. Roligt att se Ted (Fd Nasa-anställd och skeptiker) förändra sin attityd under seriens gång.

Posted on: 2009/11/30 15:27

Anonym
Quote:

nazgul4 skrev:
Quote:

computerror skrev:

Inte om man försöker vara lite rolig, men det funkade visst inte

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

nazgul4 skrev:
Quote:

computerror skrev:

Inte om man försöker vara lite rolig, men det funkade visst inte

jag vågade inte chansa

Posted on: 2009/12/1 4:02
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley

Anonym
Förlåt för att jag använder "dem" men är inte "dom" talspråk ?

Och att ens irritera sig när ni fattar vad jag skriver är 6års nivå.. Måste hålla med tripz. Skulle det inte vara för att du IRRITERAR dig så skulle man väl itne se dig giddra med folk i varenda jävla tråd shermjyl? Vart håller admins och mods till?

Anonym
harmoni & kärlek nu grabbar :D

vad spelar ett stavfel för roll? :)

See User information
WOW! Du borde skriva för denna nya tidning:

www.buzzloop.se

Kanske kan du skriva om både utomjordingar och konspirationer?
Själv är jag verkligen inte lika insatt. Är mycket imponerad!

Posted on: 2009/12/1 13:02

Anonym
Två inlägg IMU och du gör reklam för www.buzzloop.se i bägge...

See User information
Computerror. Reklam? Jag vill ju att vaken.se skall göra reklam där via någon av sina skribenter, är det fel?

Posted on: 2009/12/1 13:09

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper