vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Är Quorn bra?

See User information
Hej!
Att soyaprodukter inte är så hälsosamt är en sak men hur är det med quorn?

Jag har aldrig hört/läst varken positivt eller negativt om quorn och skulle verkligen vilja höra vad ni har att säga om det?

=)

Joey_division

Posted on: 2009/11/28 13:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Är Quorn bra?

See User information
Hehe för mig säger det sig själv...Qvinna,är samma sak"bönor"östrogener...baljväxt=gravid;)

Detta är fakta,bara så ni vet.

Posted on: 2009/11/28 13:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Gott och fräscht är det iallafall. Man blir inte lika "hårt" mätt som på fågel. Skiter i om det är dåligt, skölj ner det med sprit så dör allt dåligt, haha.
Skämt o sido, allt som inte är naturligt bör bemötas med ett visst mått av skepticism. Åt det senast igår, men som sagt. Inget borde vara i för stora mängder. Balans. Gäller köttätare och veggisar lika mycket.
För att parafrasera ena gammal devis: "Lite sång, lite dans lite naket"
Lite fågel, lite fisk, lite vaket.

Posted on: 2009/11/28 13:26

Anonym
Först hur skapades quorn ?

Quorn framställs av det engelska företaget Marlow Foods. Fram till förra året ägdes bolaget av Astra Zeneca, som då sålde Marlow Foods för cirka en miljard kronor.

Till frågan.

I en rapport pekar CSPI på cirka 600 fall av quorn-ätare som drabbats av svåra magsmärtor och allergiska besvär.
Bland annat diarrér, buksmärtor, andningsbesvär, illamående, kräkningar och utslag.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article231786.ab

Företaget gör även vaccin.

Svininfluensan har gjort Astra Zeneca till en vinnare. I USA har bolaget sålt vaccin för motsvarande drygt en miljard kronor. insten tredje kvartalet steg, vilket gladde aktiemarknaden.
http://www.dn.se/ekonomi/okad-vinst-for-astra-zeneca-1.984741

Slutsats: Om maten skulle farlig så har samma företag mediciner som kan bota dig mot eventuella andningsbesvär eller allergier.

Bon Apétit!

See User information
Frågan är väl egentligen:
Äta torterade svin eller fabriksframställt plagiat.
Vi får sååå många bra alternativ.
För vem har i nuvarande livssituation råd eller möjlighet att fiska själv, skjuta sitt eget vilt, odla sina egna grönsaker?
Grattis isåfall.

Du kanske skall formulera om frågan, -Är Quorn dåligt?
För "bra" är det säkert inte.
Samma fråga kan man ställa sig om all mat. Om det inte är skadligt, så go ahead.
Ät och må bra. Kanske ett gott Barolo-vin till det.

Posted on: 2009/11/28 13:54

Edited by metaphor on 2009/11/28 14:10:38

See User information
Kommer ihåg några gjorde lite djupdykning i quorn i någon annan
äldre tråd, kommer ihåg jag läste nåt om att om man äter för
mycke enbart quorn så kan man få rätt kraftiga humörsvängningar,
hittar jag tråden så slänger jag up den här.

Respect

Posted on: 2009/11/28 15:18
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.

See User information
Får dra till indien eller nåt land som har riktig vegetarisk tradition och lära sig laga mat utan soja o quorn etc

Posted on: 2009/11/28 19:16
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Ja Indisk mat... jag nämnde det in denna tråden:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=135886#forumpost135886

Tror någon nämnde quorn där?

Där finns i inlägg 18 länkar till inlägg i en annan tråd, som var om råååå kost, väldigt rå. Loraxluringen hade ingen akademiskt hög nivå uppbringad, vilket säkert var av väldigt tillfällig natur... utan det var kompenserat med adminrättigheter... - de länkarna till inläggen om indisk mat och sura råkostare och annat kan man ju bara läsa om man är inloggad, då Loraxluringen kraschade tråden och det hamnade i Fight Club.

Men sicken tur att Novax är på tårna, hela tråden finns bevarad till eftervärlden, den är föremål för studier på Avdelningen som ett led i att bli frisk.

Så jag har härmed den stora glädjen att officiellt kungöra att här kan man läsa den trådens båda sidor, som den var innan cover up:en.

Man sparar hem filerna och öppnar dom i sin webbläsare, alternativt öppnar dom direkt?

Sid 1 av tråden:
http://www.esnips.com/doc/e705bc74-78 ... 9c578c9deff8/Vaken_se---Råkost_-Funkar-Super-Bra!-1

Sid 2:
http://www.esnips.com/doc/e705bc74-78 ... 9c578c9deff8/Vaken_se---Råkost_-Funkar-Super-Bra!-2

Posted on: 2009/11/28 19:49

See User information
Jag skulle aldrig äta skräpet.

Posted on: 2009/11/28 22:08

See User information
Hej alla! =) De flesta tycks vara överens om att det är dåligt och det är sant att frågan kunde ha formulerats så.
När jag tänker dåligt tänker jag helt enkelt är det dåligt ur något ytterligare perspektiv än att det är just dåligt(tex på grund av att det är sammanpressat halvfabrikat och liknande)
Är det passivt dåligt På grund av näringsfattighet och att det är framställd "låtsasmat"
Eller är det aktivt dåligt
som tex soyakött--->östrogen
Eller tex som natriumglutamat, flour, aspartam och liknande som det verkligen sker något aktivt dåligt?

Det jag försöker få fram är huruvida det kan jämsställas med
att äta vanliga dåliga halvfabrikat
eller om det kan jämställas med ex. soyaprodukter?

Posted on: 2009/11/30 11:19

See User information
Det var det jag försökte få fram i mitt inlägg också, Joey.

Posted on: 2009/11/30 13:20

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper