vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Varför idag???
#1


See User information
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3866171.svd

OK, nu går SVD (och ab)ut med det som vi skrikit på dom om i eoner.
Det finns väl egentlgen bara två tänkbara förklaringar:

1.Vi går elitens ärenden genom vårat arbete med att mota vaccinerna. Shermjyl hoppar av glädje, för han fick rätt. Vi är komaister utan koll.
Drag två kommer att bestå av att dom kommer med en riktiga "pandemin", och ingen tar i protest vacciner som faktiskt kommer att hjälpa.
MÅNGA dör och dom kan säga: vi försökte ge dom vaccin men dom tackade nej, vi äro utom skuld. Befolkningskrisen avklarad. NWO- folket 1-0.

2. Dom backar för att göra en pudel, mest för missnöjet jäst till groteska nivåer. Detta måste göras för att bibehålla pressens trovärdighet i framtiden. Folk som är korkade är ändå inte dummare än att dom börjar fatta nu. För att hålla kvar kossorna i hagen så måste dom få oss att tro att bonden är snäll och att elstängslet egentligen är uppsatt av någon annan.

Idag börjar dessutom FRA lagen att gälla, kanske dom vill dribbla bort fokuset på vaccinrapporten genom att lägga in denna, ändå för svd , kritiska rapport idag?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3868431.svd

Men när allt kommer omkring så finns det ju RIKTIGA nyheter också, som vi inte får glömma:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6208560.ab




FRÅGAN ÄR: Detta dök upp i media idag, synkat som fan. Varför just idag? Vem däruppe tryckte på OK knappen och med vilket motiv. Det är det vi måste diskutera.

Posted on: 2009/11/30 13:10

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#2


See User information
Hallå!!!!!
Detta är ganska stora nyheter, ingen som orkar bry sig? Eller är ni för upptagna med att diskutera Quorn och TV pejling?

Posted on: 2009/11/30 15:55

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#3


See User information
Var inne själv idag, såg det där. Roligt, är egentligen aldrig inne på SvD, men just idag så...

Vet inte längre ut eller in. Vill de ha ihjäl de som tar vaccinet eller de som blir utan? Om jag märker att fattiga afrikaner inte får det så kommer jag börja snegla mot min vårdcentral. För är det vi västeuropeer som kommer bli kvar eller bara nån elit-klick? För 500 000 000 finns knappast i eliten...

Var precis inne och läste en vaccins-chat på msn.se. Är det bara att jag är inne i en extremt konspiratoriskt period, eller låter den här läkaren inte väldigt mycket som om han rabblar ett manus han inte alls kan något om? Folk ställer trots allt intelligenta frågor...

Tror NWO är för smarta för mig. De har ändå hållt på med detta i 5000+ år, och jag i 11... Tror jag självmant går och lägger mig i en plastkista och väntar på min tur. Orka hålla på! :)

http://familj.msn.se/M/1.608967

Posted on: 2009/12/1 0:31
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Varför idag???
#4
Jag har redan skrivit om detta metaphor... You're damned if you do and damned if you don't

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#5


See User information
Either way...i´m fucked.
Är det så du menar?

Posted on: 2009/12/1 0:45

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Varför idag???
#6
Nej... we're fucked

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#7


See User information
Sant så...
Fast det är ändå intressant att dom börjar gräva i skiten. Och vi har redan skrikit oss heas om det. Varför? Vill dom behålla ett uns trovärdighet, för att kunna slingra sig, när pöbeln kommer för dom?

Det är något som luktar skämt, och det är inte osten jag glömt längst in i kylen hemma.

Posted on: 2009/12/1 1:22

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#8


See User information
Jag funderade också på detta, att båda tidningarna släpper "bomben" samtidigt.
Beroende på hur konspiratorisk man är kan man tolka det på olika sätt. Det ena är harm reduction, eftersom detta börjar komma ut är det bäst om det kommer i urvattnad version via drakarna än om någon annan tar fram det, med större konsekvenser.
Sen tror jag faktiskt (naiv?) att de nyttiga idioterna inte riktigt vet vad de gör, tänker på när Kanada återkallade vaccinet. Det stod som första nyhet på morgonen innan ordinarie redaktör kom in och gömde det bland "tv-stjärnornas sexmissar" och glöggrecept´... Sen måste man också tänka på, det finns en term för detta som jag inte kommer ihåg, att när man tar emot en nyhet första gången är det den som bildar grunden för det "kunnandet", alltså att även om det senare visar sig att det inte var sant så har man en känslomässig inpräntning av vad som skett. I det läget är det svårt för logiken/förnuftet att besegra den emotionella inpräntningen. Ett tydligt exempel på detta är när Janne Josefsson på Uppdrag Granskning bevisade att gbg-polisen hade redigerat bevisvideon vid rättegångarna efter "gbg-kravallerna" 2001. Folk säger ändå att "poliserna var jävligt pressade, man måste ha förståelse för det. Det var en jävla massa folk som stormade mot polisen" etc etc. Blablabla, mina svar på dina påståenden blir
1. Nej, för avancerat och komplicerat. Det finns faktiskt "goda" krafter inom systemet också, ibland får de in en käftsmäll.
2. Jag cyklade förbi vaccincentralen i Björkhagen i morse, en kvart innan de öppnade ringlade en sovjetisk brödkö långt ut på trottoaren. Kossorna begär ett elstängsel för att skydda sig mot alla faror utanför.

Varför då idag? En anledning kan vara att alla påtryckningar (mail,chattar,forum,flygblad, filmer etc etc) inte kunde hållas tillbaka längre och det blev, som du säger, ett bra läge att släppa nyheten precis innan nästa kafferastsnackis blir FRA, nu har ju de flesta redan vaccinerat sig.
Det känns som att det finns ett momentum just nu som vi måste ta till vara på, vi VET att det kommer att komma antingen en andra vaccinrunda eller ett nytt vaccin, viktigt att bibehålla trycket mot gammelmedia och politiker.
Fler måste komma ut ur garderoben på arbetsplatsen, bland vänner och familj, i fotbollslaget etc etc. Man kan argumentera mot vaccineringar utan att skrämma folk med NWO. Jag märker redan att eleverna (och en del kollegor) frågar om hur jag "visste" att läkemedelsmaffian låg bakom detta. De vill ha andra källor de kan lita på, där kan de själva leta sig vidare. Om vi vet att vi har rätt har vi ingenting att frukta förutom vår feghet, flathet och konformism. / Vic

Posted on: 2009/12/1 9:56
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#9


See User information
Det kan inte vara så att dom i steg två kommer presentera denna hemliga klubb med väl valda personer som har stort förtroende bland folk. Först avslöjar man en hemlig klubb och sedan visar man att den hemliga klubben består av snälla farbröder som vill oss gott? Återigen lutar sig folk tillbaka och väljer att lita på eliten.

Posted on: 2009/12/1 10:49
Bring on the apocalypse...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Varför idag???
#10
Ibland får man komma tillbaks till verkligheten. Senast svininfluensan härjade blev det ett totalfiasko och många nyhetsprogram och tidningar gick ut med farorna med vaccinet. Därefter har de försökt gång på gång att få i oss vaccin, det betyder inte att de kommer lyckas. Ibland är det så solklart att media inte ens kan manipulera och måste vika undan och berätta sanningen. Hänt förut så jag tror det är det som händer i dagsläget, fast den här gången har de lyckats vaccinera mycket mer folk än de gjorde 1976 så sakta men säkert "vinner" de.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#11


See User information
Målet är att få så många som möjligt vaccinerade för att alla ska få viruset i sig, viruset förstör immunförsvaret som kommer medföra följdsjukdomar i ett första steg, andra steg muterar den till ännu farligare början/mitten på 2010 har vi ett stort problem, senast nästa höst tar NWO över spillrorna från alla länder, chip, undantagstillstånd, one world goverment etc etc......



själv har jag slutat att planera framtiden....

Satan i gatan OTROLIGT!!




Posted on: 2009/12/1 13:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#12


See User information
Greensparrow, lustigt nog så har jag börjat hoppas igen. Jag har slutat oroa mig. Inget blir bättre av att måla fan på väggen.

Man får väl vara glad över det lilla just nu. Ingen som inte ville behövde vaccineras, climategate, allt fler fattar att 9/11 luktar mm
Kanske vi går mot ett bokslut som inte bara blir konkurs och katastrof?

Posted on: 2009/12/1 17:36

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#13


See User information
Det är fakta att det uppstår följdsjukdomar efter influensan.

Många kommer att dö knall och fall av okända anledningar...

Sen att vi befinner oss just nu mitt ett vakum är ju inte direkt lugnade. Många känner ett lugn. Det är en skapad lugn som ligger i linje innan nästa fas.... I nästa fas kommer medborgarna gör det som myndigheterna vill...

Många är psykiskt slut av pressen dom haft på sig i det här kaoset....

Lite av som att vara nervös inför en händelse för att märka att det var ju inte så farligt, för att senare upptäcka att nån har stulit plånboken och nycklarna hem...



Det är en stor lärdom att ta del av, man kan aldrig kontrollera en lugn massa!! KAOS måste skapas...

Snart får man läsa det i tidningarna tar ca 3-6månader efter att att man smittats eller fått vaccin. Känner inte nån som har fått smittan som är frisk efter den, tvärtom en bekant är förvirrad och slut, en har fått smärtsamma led problem, vår familj har haft den i ca 16veckor...

Viruset sitter kvar i kroppen och maler lika aids eller liknande...En annan har hostat i ca 4månader min syster har hon även hostat i 3månader osv osv...

Klarar vi oss efter februari mars då är det nog lugnt...

Men som sagt mycket positivt har hänt och eliten låtsas tappa kontrollen men det finns säkert en plan bakom det.

Det ända som skulle kunna spräcka allt är själva internet när dom läser sina manualer där dom inte är skrivna ur ett sånt perspektiv såsom internet....Ingen kan kontrollera internet där ett eget liv skapas..

Fantastiskt att vi medborgare kan följa dramat på första parkett, det är unikt!!

oj oj ....



Självklart så hoppas jag på att min analys är sinnessjuk...




Pallar man inte så kan man dansa på en äng och lukta på blommorna ...

Resized Image

Posted on: 2009/12/1 18:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#14


See User information
Greensparrow skrev:
Självklart så hoppas jag på att min analys är sinnessjuk...


Mänga jag känner skulle säga det.
Jag däremot, tycker ingenting. Det är min nya inställning, nollställd utan förväntningar, beredd på det mesta men hoppas på det bästa.

Det finns två sätt att resonera. Antingen skapar man nånting genom att förvänta sig det, eller så har man undanröjt det genom att identifiera det. Jag lutar åt att det första är rätt.

Posted on: 2009/12/1 18:53

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#15


See User information
Idag börjar gälla lisbon traktat. Det är EU som bestämmer nu.

Polska hälsominister ville inte köpa svinvaccin. De kunde inte göra nånting mot henne tills idag. Idag stämde de henne.
Den enda som vågade säga nej till giftigt vaccin.
Från idag gäller EUs lagar.

Posted on: 2009/12/1 20:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#16


See User information
Jävla pervon. Jag är glad att jag inte röstade för skiten en gång i tiden. Vad det nu hade hjälpt.

Posted on: 2009/12/1 23:46

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#17


See User information

Posted on: 2009/12/2 3:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#18


See User information
Det enda raka nästa fredspristagare kan göra är att neka ta emot priset.

Posted on: 2009/12/2 10:22

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Varför idag???
#19


See User information
Sök på US concentration camps på Google. Förklara bilderna och youtubeklippen för mig. Förklara de 2 miljoner likkistor som står uppradade på ett fält. Förklara brännugnar (med AGA-gas!), järnvägsräls, taggtråd vänd inåt istället för utåt. Vakttorn. Ingen glad skylt med Arbeit macht frei. Bara kliniskt, nybbyggt, sterilt. Haliburton uppenbarligen.

Förklara presidentens ökade makt att instifta continuing government. Mount Weather. Lagen om inhemsk terrorism. 5 divisioner arméfolk tränade i crowd control. National guard som söker internment officers.

Skit i 9/11, det är så början av 2000-talet.

Debunk the US Holocaust, säger jag. Då kanske jag kan sova på natten.

Posted on: 2009/12/3 0:24
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Varför idag???
#20
likkistorna av plast är till för att man ska lägga den ordinarie kistan i den så det inte ska bli sättningar efter man begravt någon. Dvs att marken skjunker ner då kistan går sönder Det var någonting på uppdrag granskning där de fick reda på att de som gräver ner kistan brukar trycka sönder kistan för att denna sättning inte ska uppstå. Dessutom är varje plastkista stor nog för 5-6 personer

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
26 user(s) are online (26 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 26

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS