vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Vitamin D3 Kills H1N1

See User information
Svaren finns, och har väl ingen direkt koppling till "andras reaktioner"

Posted on: 2009/12/2 19:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Lite off topic pga jag vill bemöta shermjyl inlägg.

Jag vill inte klanka ned på någons religion, tro eller övertygelse, men min personliga åsikt är att i princip alla religioner har blivit infiltrerade och besudlade. Kärnan är oftast god och bra, men fuktsköttet är fyllt av maskar.

Vad är grunden till detta antagande för utom mitt sunda förnuft och min magkänsla?

Hitta den röda tråden!

http://www.exopolitics.org.uk/
http://www.projectcamelot.net/
http://www.openmindsforum.com/

Posted on: 2009/12/2 19:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det handlar väl inte i sig om"religion" - så vad du klankar ned på det har jag ingen aning om.
Det är delvis att hitta gammal info/förståelse kring vitlök. Talaom religioners dålighete är inte inom denna tråds syfte.

Vakna.

Bra saker kan man hitta oavsett var de finns, och om det kommit med i religioner så vad är problemet med det? Vakna bryr väl sig bara om att söka bra fakta, höja sin förståelse, sanningsöka... och går inte på ytgrejstänk. Jag förstår överhuvudtaget inte hur du nu "tänker". Har du knaprat vitlök?

Posted on: 2009/12/2 19:50

See User information
Visst kan religion var bra, Buddha och Jesus är jag var några av mina förebilder. Grymma gubbar, mycket visdom.

Men det betyder inte att jag tycker "The friendly feodalism" i Tibet, häxbränningarna eller de kristna korstågen var något att sträva efter.

Muhammed som jag inte är så påläst på hade antagligen inte som intention att Morerna skulle försöka erövra Europa med våld och göra oss till muslimer.

Åter igen min personliga åsikt är att pga all korruption inom religionerna genom århundradena gör de nutida varianterna högst opålitliga källor.

Men det här är en helt annan tråd som inte har så mycket att göra med vitamin D3 längre.

Posted on: 2009/12/2 20:07

See User information
Jag har inte skrivit något om religioner, om det är bra eller dåligt.

Det handlar om info kring vitlök, ju.

Du flyttade fokus till religioner.

Det som är bra är bra oavsett var man hittar det. Det vet alla vakna ju.

Posted on: 2009/12/2 20:11

See User information
shermjyl de var inte meningen att försöka göa ner dig eller något sånt, om du upplever att jag har gjort dig en orätt så ber jag om ursäkt. ,

De röda trådarna jag hittat i nätet av världslögner pekar åt att de många myter som tex. "När Satan lämnade Eden så luktade det vitlök efter hans vänstra fotspår och lök efter hans högra..., bör tolkas " så när Gud skapade Eden så luktade det vitlök efter hans vänstra fotspår och lök efter hans högra..."

Om det är så i fallet när det gäller vitlök och vet jag ännu inte.

Ännu en gång, det var inte min mening att klanka ned på dig.

Kram

/Snap

Posted on: 2009/12/2 20:28

See User information
Nej då snapcase jag ser inte på saker så personligt... mer essensen, nu är det vitlök...

Some breastfeeding mothers have found their babies slow to feed and have noted a garlic odour coming from their baby when they have consumed garlic.

Posted on: 2009/12/2 20:39

See User information
Sweet !

Posted on: 2009/12/2 20:47

See User information
re: shermjyl

Hade inte farbror doktor "micro" ordinerat / max 2inlägg per dag?

Veckans kvot är förbrukad, jöööö...

Posted on: 2009/12/2 21:00

See User information
bra sida om D-vitamin

http://www.vitamindcouncil.org/

Posted on: 2009/12/2 23:41

See User information
Quote:

greensparrow skrev:
re: shermjyl

Hade inte farbror doktor "micro" ordinerat / max 2inlägg per dag?

Veckans kvot är förbrukad, jöööö...

sniff sniff... här luktar genmodifierad micrad vitlök...

Posted on: 2009/12/2 23:50

Edited by shermjyl on 2009/12/3 0:09:19
Edited by shermjyl on 2009/12/3 0:09:50

See User information
Shermjyl.

Om vi nu pratar om samma sak så borde resonemanget gå ut på att få influensavirus ut från systemet. Vad är egentligen poängen med att varna för vitlök? Det förhåller sig med den på samma vis som med allt annat - använd med sunt förnuft! Äter man en vitlök på fastande mage är det begripligt att man får ont. Ammar man är det mer saker man ska undvika utan att det är något man för resten av livet ska fly. ..och vilka spår nu satan än gjorde vid sitt uttåg från Eden så använde man enligt moseböckerna vitlök mot ormbett. Similia similibus kurantur.

Posted on: 2009/12/3 11:27
Rainbow Warrior

See User information
Miri, inget skadar en upprätt person.

Komaismen resonerar att man aks vara "mot", hitta något som är bra "mot" osv.

Det är självfallet bakvänt.

Jag ska inte behöva skriva mer om detta, har gjort det i tusen inlägg, minst.

Posted on: 2009/12/3 11:38

See User information
Så det handlar om "komaism" kontra "en upprätt person"?
Jag tror inte man kommer nån vart genom att begränsa handlandet i svartvita termer. Funkar mer som ett bra ideal.

Säkerligen har du i dessa dina minst tusen inlägg vinklat ditt uttryck enligt dualistisk terminologi, så nog finns det en poäng i mänsklighetens nuvarande sätt att lära, bota, växa och gå framåt?

Det faktum att vi lever i en spegeltillvaro med två hjärnhalvor och påtaglig dualism gör att vi måste lära oss sätta ena benet framför det andra innan vi kan flyga.

Handlar det fortfarande om vitlök så går det att använda med istället för mot även. Tänk preventivt.

Posted on: 2009/12/3 11:57

See User information
Gå med i vändningsrörelsen nu...

Ska man tänka "preventivt" så håller det inte att tänka i banor om att knapra något "mot" något.

Att vara "med" sin sanna natur = kosmos natur/egenskap/kriterier = the law kan ge en hälsa och räddning.

Mänskligheten tänker i termer av att "bekämpa", därför är den nu i tidsnöd och trängd i det allt trångare hörnet. Då söker komaister desperat efter "lösningar"... och ska slåss, vara aktivister... i stället för att vilja vakna upp.

Mänskligheten "går inte framåt", det låter som hämtat från pk, new age, sciencereligionen, komaismen, eller vad som helst därute - det har inget med Sanning att göra, i alla fall.
Den går bakåt.

Se bara hur det återspeglas på detta forum.

Reeepost:

Sickness Cannot Invade a Righteous Man
http://www.pureinsight.org/node/3054

.....

Sjukdomar anfaller oss inte utifrån. Det finns inget farligt därute, inte heller virus och bakterier mm är farligt. Det är vårt inre som inte är "rent", då blir det farligt. "Prof. Bechamp upptäckte att bakterier, virus och svamp egentligen är samma varelse – bara ett annat metamorfosstadium, – helt beroende på hur den inre miljön är beskaffad."
Mikroorganismer upprätthåller balans i vår kropp. Vi kan inte leva utan en tarmflora. Även om vi gärna vill slå ut tarmfloran via antibiotikakurer* och få de dåliga att öka/ta överhanden.

Det faktum att sjukdomar inte uppstår i en frisk individ, påvisades på ett bisarrt sätt i början av seklet, när en rad framstående forskare och patolger svalde miljontals sjukdomsframkallande kolerabakterier, i ett förtvivlat försök att få etablissemanget att tänka om.

Det värsta obehaget som uppstod var en mild diarrè trots att de aktiva kolerabakteriema bevisligen levde i personemas tarmar.
Många andra experiment av samma slag har utförts – med samma resultat.
http://www.esnips.com/doc/192e3959-ea ... -ea4b4fbb16be/vaccination

Posted on: 2009/12/3 12:19

See User information
Quote:

shermjyl skrev:Sjukdomar anfaller oss inte utifrån. Det finns inget farligt därute, inte heller virus och bakterier mm är farligt. Det är vårt inre som inte är "rent", då blir det farligt.

Det är alldeles riktigt, men det inom oss som inte är ”rent” består ofta av vaccinationsrester, tillsatser, miljögifter och annat skräp som bör städas bort. Sund tanke, rent hjärta och förgiftad kropp är tyvärr en verklighet. Att vi sen vägrar se den verkligheten som statisk är en helt annan sak – och vår verkliga räddning. Städandet behöver inte vara negativt, utan tvärtom mycket positivt. Går det dessutom hand i hand med självarbete så är det en livslärdom.

Quote:
Mänskligheten tänker i termer av att "bekämpa", därför är den nu i tidsnöd och trängd i det allt trångare hörnet.

Stämmer också, problemet är fortfarande att vi lever i en dualism – och så länge vi har behov av speglingar kommer det att fortsätta så. Vi fungerar på så vis att vi i första hand ger folk på käften och blir sårade då vi får tillbaks med samma mynt, och att vi i andra hand antingen är för dömande eller för eftergivande. Balansen saknas och därför blir en lösning per automatik ”att bekämpa” eller ”att ge efter” istället för att se att lösningen finns i själva problemet – och för att kunna se det måste man börja på ruta ett och våga spegla sig, se sig själv – och det är där grunden läggs för att ha ett ”rent” inre.

Posted on: 2009/12/3 14:10

See User information
Vi befinner oss i NUET, inte hos någon sagofe!

Du har rätt shermjyl men vi måste överleva nuet då vi inte befinner oss i en fantasivärld....

Resized Image

http://www.youtube.com/watch?v=08W5Os-Wnj0

Posted on: 2009/12/3 15:40

Edited by greensparrow on 2009/12/3 16:00:21
Edited by greensparrow on 2009/12/3 16:07:52

See User information
Nej, D-vitamin hindrar dig inte ifrån att få influensan, däremot så hindrar den en ifrån att dö av det. Titta närmare på detaljerna runt 1918 års influensa.

Posted on: 2009/12/3 16:00

See User information
Quote:

Ecoflum skrev:
Nej, D-vitamin hindrar dig inte ifrån att få influensan, däremot så hindrar den en ifrån att dö av det. Titta närmare på detaljerna runt 1918 års influensa.

he he...det där tyckte jag om att höra...så är det nog...

Posted on: 2009/12/3 16:05

See User information
Har börjat ta denna D3 nu: http://www.farmateket.se/product.html ... uct_id=697&category_id=54
Har tagit 2000IE hittills men nu blir det dubbel dos. Rekommendationerna ligger fjantigt lågt även om man givetvis ska vara försiktig med just D-vitaminer. (men med typ 14 soltimmar på 2 månader så känner jag mig rätt säker på att inte överdosera..)

Posted on: 2009/12/3 16:51
Rainbow Warrior

See User information
har lika d-vitamin hemma...ska börja dosera den igen, det som är bra är att man kan ta isär kapslarna och portionera en låg dosering tills man vant sig...

Posted on: 2009/12/3 17:21

See User information
Vtlök, återkomsten.

Jag var inne på att knapra för att "få effkter", vill må bra - kontra att må bra för att man ÄR bra, må bra på köpet.

Garlic is a poison

http://www.dtam.moph.go.th/internet/d ... tana/5.Garlic-Chay216.pdf

Posted on: 2009/12/4 16:04

See User information
Quote:

shermjyl skrev:
Vtlök, återkomsten. Garlic is a poison
http://www.dtam.moph.go.th/internet/d ... tana/5.Garlic-Chay216.pdf

Return of The Garlic Monster. Bara för att det står om kinesiologiska tester så ska jag ta med en vitlök och testa samtliga mina patienter under en dag - då jag är kinesiolog - och återkomma med testresultaten. (håll andan)

Quote:
Jag var inne på att knapra för att "få effkter", vill må bra - kontra att må bra för att man ÄR bra, må bra på köpet.

Vänta nu... vad är detta för intressant formulering? Bara för att man är bra ska man må bra på köpet? VAD hände då som fick dig att dissa vita löken?

Posted on: 2009/12/4 18:24

See User information
Heter det inte sinolog :)

Jo, vitlök är ett gift, för bakterier, virus, cancerceller, läkemedelsindustri, lydnadsmedia och bilderberger politiker. Vampyrer med andra ord.

Posted on: 2009/12/4 18:28

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper